Debattens mødregruppe

Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 28. maj 2018, 18:36

Åh, Lull, det må være virkelig hårdt! Særligt med den høje feber, stakkels Vera :(

Benjamin har sovet igennem de sidste to nætter, hvad sker der lige for det. Puttet kl 19, mad kl 22 og så op kl 5. Er rimelig vild med ikke at være oppe hver anden time. I at vågnede han og var ked af det kl 4, så jeg tog ham over imellem os. Han moslede nedad i sengen, så han kunne ligge med hovedet under min hals, og putte helt ind til mig :whine: det hele blev endnu mere perfekt, da det begyndte at øse ned og tordne og lyne. Det var simpelthen så røv hyggeligt.

Tror måske, at det er opstart på grød der gør noget af forskellen :gruble: han er vild med speltgrød med sveske/pæremos eller æble/pæremos, og slubrer det i sig. Højdepunktet er dog, når jeg synes han har spist nok, og han kan få lov til at sidde og dimse rundt med skeen :lol:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 29. maj 2018, 20:24

Vi er totalt ramt af sygdom for tiden. I forrige uge havde hun 3 dages feber. Så var hun afsted sidste uge, men har fået hvad jeg tror er mund hånd og fodsyge. Lægen vil ikke se hende fordi hun ellers har det fint :cuss: og siger at når hun har det fint og ingen feber så må hun komme i dp på trods af smittefare for “hvor tror du hun har fået det?” Må indrømme jeg ikke er helt tryg ved at hun ser så farlig ud, selvom hun ikke er synderlig påvirket af det :gruble:

Vi har holdt hende hjemme, men det begynder at blive presset på begge vores arbejdspladser at være så meget hjemme.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 30. maj 2018, 11:57

Benjamin har feber :( 37,8 og træt, pylret og mat. Hans temperatur har været uændret siden kl 6 i morgen. Hvis den stadig er uændret kl 16, så får vagtlægen et kald. Han hoster og snotter også en del. Spiser lidt mindre end normalt, men gylper det meste op igen.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 30. maj 2018, 16:53

Vi endte med at tage til vagtlægen, da jeg kl 16 målte hans temperatur til 38,7 :panik:

De tog en blodprøve fra fingeren - infektionstal var lidt højt, men ikke alarmerende. Jeg var egentlig også mest bekymret for den manglende appetit og meget få våde bleer. Ud over blodprøve lyttede lægen til lunger, trykkede på mandler og maven og kiggede i ørerne. Der var intet at komme efter, men vi fortsætter med at være ekstra obs.

Vores lille prut tog det hele i stiv arm, og gav sig straks til at charmere både sygeplejerske og læge :lol:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 1. jun 2018, 17:45

twinkle skrev:Vi endte med at tage til vagtlægen, da jeg kl 16 målte hans temperatur til 38,7 :panik:

De tog en blodprøve fra fingeren - infektionstal var lidt højt, men ikke alarmerende. Jeg var egentlig også mest bekymret for den manglende appetit og meget få våde bleer. Ud over blodprøve lyttede lægen til lunger, trykkede på mandler og maven og kiggede i ørerne. Der var intet at komme efter, men vi fortsætter med at være ekstra obs.

Vores lille prut tog det hele i stiv arm, og gav sig straks til at charmere både sygeplejerske og læge :lol:

Hvordan går det med ham?
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 1. jun 2018, 17:49

A har gjort alle mine bekymringer til skamme, det kører bare med det dagpleje, og han har været der alene minimum 5 timer om dagen, i denne uge.
Han er super glad når jeg henter ham og kævler løs resten af dagen, han har så meget at fortælle :lol:
Han er også blevet meget mere udadvendt og kan super mange ting ligepludselig :love:
4
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 1. jun 2018, 18:23

AgentPixie skrev:
twinkle skrev:Vi endte med at tage til vagtlægen, da jeg kl 16 målte hans temperatur til 38,7 :panik:

De tog en blodprøve fra fingeren - infektionstal var lidt højt, men ikke alarmerende. Jeg var egentlig også mest bekymret for den manglende appetit og meget få våde bleer. Ud over blodprøve lyttede lægen til lunger, trykkede på mandler og maven og kiggede i ørerne. Der var intet at komme efter, men vi fortsætter med at være ekstra obs.

Vores lille prut tog det hele i stiv arm, og gav sig straks til at charmere både sygeplejerske og læge :lol:

Hvordan går det med ham?


Ingen feber, men stadig lidt pylret. Vi tog dog til babytummel i dag som vi plejer, og der hyggede han sig. Så tænker vi er godt ovre det :)
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 2. jun 2018, 15:47

Her har Luna også feber, ved ikke om det bare er tænder, der er 4 kindtænder på vej, 2 er brudt helt igennem, en har en lille spids igennem og den sidste har intet mindre end 3 spidser igennem! Hun er pylret og feber svinger mellm 38.2 og 38.8 nu på anden dag. Ret trist når vi skulle have været på bakken med familien i dag, men det må blive næste år vi kommer med på bakken-turen.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 2. jun 2018, 19:56

Luna river, gode råd til hvad man kan gøre? Hun er en rigtig møgunge og griner når man siger av, jeg har prøvet at lærer hende at ae i stedet (det virkede de gange hun nev) sige nej, fjerne hendes hånd (her græder hun fordi hun ikke får lov at rive) prøvet at distraherer hende med andet, intet virker! Jeg har seriøst små rifter over alt og føler mig lidt som en skod mor fordi jeg ikke kan få hende til at stoppe, og så gør det pisse ondt! Slevom hendes negle er klippet helt korte formår hun at rive.

Hun gør det ikke når hun er sur, men i leg, så det er ikke hendes måde at sige fra eller andet. Hun river heldigvis ikke andre børn, det er primært mig og en sjælden gang i mellem kæresten. Jeg kunne godt bruge gode råd!
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 2. jun 2018, 20:04

godtnavn skrev:Luna river, gode råd til hvad man kan gøre? Hun er en rigtig møgunge og griner når man siger av, jeg har prøvet at lærer hende at ae i stedet (det virkede de gange hun nev) sige nej, fjerne hendes hånd (her græder hun fordi hun ikke får lov at rive) prøvet at distraherer hende med andet, intet virker! Jeg har seriøst små rifter over alt og føler mig lidt som en skod mor fordi jeg ikke kan få hende til at stoppe, og så gør det pisse ondt! Slevom hendes negle er klippet helt korte formår hun at rive.

Hun gør det ikke når hun er sur, men i leg, så det er ikke hendes måde at sige fra eller andet. Hun river heldigvis ikke andre børn, det er primært mig og en sjælden gang i mellem kæresten. Jeg kunne godt bruge gode råd!


Gentagelse gentagelse gentagelse. Jeg ville hver gang tage hånden og stryge den over huden hvor hun rev, og sige "ae ae". Hvis hun fortsatte efter et forsøg, ville jeg fjerne hende fra situationen.
Og så gentage det 100 gange over de næste mange dage. Pludselig virker det :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sustentaculum » 2. jun 2018, 20:05

godtnavn skrev:Luna river, gode råd til hvad man kan gøre? Hun er en rigtig møgunge og griner når man siger av, jeg har prøvet at lærer hende at ae i stedet (det virkede de gange hun nev) sige nej, fjerne hendes hånd (her græder hun fordi hun ikke får lov at rive) prøvet at distraherer hende med andet, intet virker! Jeg har seriøst små rifter over alt og føler mig lidt som en skod mor fordi jeg ikke kan få hende til at stoppe, og så gør det pisse ondt! Slevom hendes negle er klippet helt korte formår hun at rive.

Hun gør det ikke når hun er sur, men i leg, så det er ikke hendes måde at sige fra eller andet. Hun river heldigvis ikke andre børn, det er primært mig og en sjælden gang i mellem kæresten. Jeg kunne godt bruge gode råd!


Jeg har ikke nogen gode råd, men ville bare fortælle at vi har præcis samme problem, A. bider bare i stedet. Det er mest mig, nogen gange far, og det er heller ikke når han er sur eller frustreret, men når vi ligger og putter og krammer.

Når det er rigtig slemt er jeg helt bange for at han bider mig, når han kommer tæt på. Jeg har blå mærker over det hele :/

Men, det vi gør, er at sige "Kysse, ikke bide" før når han lægger an til det, og så stoppe ham, og sige "Stop" når han gør det. Jeg føler også helt vildt utilstrækkelig, og jeg er mega bange for at han også bider de andre i vuggeren, når han starter der nede :(
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 2. jun 2018, 20:12

godtnavn skrev:Luna river, gode råd til hvad man kan gøre? Hun er en rigtig møgunge og griner når man siger av, jeg har prøvet at lærer hende at ae i stedet (det virkede de gange hun nev) sige nej, fjerne hendes hånd (her græder hun fordi hun ikke får lov at rive) prøvet at distraherer hende med andet, intet virker! Jeg har seriøst små rifter over alt og føler mig lidt som en skod mor fordi jeg ikke kan få hende til at stoppe, og så gør det pisse ondt! Slevom hendes negle er klippet helt korte formår hun at rive.

Hun gør det ikke når hun er sur, men i leg, så det er ikke hendes måde at sige fra eller andet. Hun river heldigvis ikke andre børn, det er primært mig og en sjælden gang i mellem kæresten. Jeg kunne godt bruge gode råd!


Enig med Sangius. Bare bliv ved at reagere som du gør. Evt kan du “opgradere” med at sætte hende ned på gulvet eller rykke væk så det er tydeligt at legen stopper. Når hun efterhånden lærer at det at rive medfører noget der ikke er sjovt, så holder hun op.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 2. jun 2018, 23:13

Jeg tror, det er ganske normalt, at de gør ting som at slå/rive/bide i den alder, så du skal i hvert fald ikke føle, at du fejler. Det er jo noget, de også skal lære.

Knud slog os på et tidspunkt. Vi har gjort, som de andre også skriver (og også mange gange). Jeg sagde “jeg vil ikke have, at du slår mig” og fulgte op med, at han må ae/kysse/kramme. Nu forstår han godt, at man ikke må slå, og at det gør ondt. Af og til gør han det stadig i leg, hvor det helt tydeligt er grænsesøgende. Så siger jeg til ham, at jeg ikke har lyst til at lege, når han slår og flytter mig, hvis han fortsætter.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 4. jun 2018, 18:36

Enig Tamara. Jeg har måtte tage en feriedag. Det virker skørt at man i det mindste ikke inde for det offentlige, kan blive enige om hvilke dage der er fri på.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 4. jun 2018, 19:00

I min kommune er der ikke lukkedage i daginstitutionerne, men fx SFO og dagplejere har stadig. Det giver ikke ret meget mening, når man som vi har børn flere steder (hvilket mange har).

Heldigvis har jeg selv fri hele dagen, men jeh troede først, at jeg skulle arbejde til kl. 12.00, og så havde vi været på den.
0

Tilbage til "Forældre"