Voksbehandling (intim)

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Voksbehandling (intim)

Indlægaf sansera » 18. maj 2018, 07:49

Jeg har længe gået og taget tilløb til at booke en tid til brasiliansk/ intim voksbehandling, men kan lige som ikke tage det sidste skridt og få booket den skide tid.
Jeg er ellers ikke blufærdig, synes jeg, men jeg synes åbenbart at det her er svært.
Så alle jer der er erfarne ud i det her, gider i ikke beskrive (så detaljeret som i kan) præcis hvad der sker og hvad jeg skal forberede mig på. Og hvad hedder det, når jeg ikke vil være helt bar (vil gerne beholde striben) og tager de af sig selv hårene ned mod røven og den ud mod benene, eller skal man bede om det? Og hvor meget skal jeg lade det vokse inden første behandling og hvordan ligger man præcis på den der briks ... ej forklar mig det lige de damer.
Når ja, kan jeg godt cykle hjem bagefter?

Og har i anbefalinger i københavn vesterbro/ frederiksberg området?

Hjælp for fanden :genert:
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Voksbehandling (intim)

Indlægaf JoyNips » 18. maj 2018, 07:59

Hos min voksdame (karinkosmetolog.dk) foregår det sådan, at man smider bukser og trusser og hopper op på briksen. Hun spørger, hvor meget man vil beholde - stribe, trekant, ingenting - og så vokser hun først den ene side, så den anden og så vender man sig om og så tager hun det bagerste. Undervejs har man lige skullet holde lidt til side så hun kan komme til og til sidst skal man også lige holde sine baller lidt til side, men det instruerer hun i.
Så er man done, får en sjat olie i hånden som man lige smører på (fjerner eventuelle voksrester og beroliger huden) og så kan man tage tøj på og gå ud og betale.

Forinden plejer jeg lige at gå ud og tisse af. Der er vådservietter ude på toilettet, hvis man lige føler for det - jeg cykler som regel, så det gør jeg gerne.
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Voksbehandling (intim)

Indlægaf Lys » 18. maj 2018, 08:02

Jeg vil anbefale at få lavet det med sugaring, der er mere skånsomt end voks. Men det er selvfølgelig også en smagssag, og jeg har ikke prøvet andet selv. Jeg kan anbefale Beauty Avenue på Frederiksberg.

Man tager tøjet af underkroppen og starter på ryggen. Det er lidt forskelligt, hvordan de kommer rundt, men typisk først på forsiden, så neden om og til sidst mellem ballerne. Jeg har aldrig oplevet andet end at de tager det hele nedenom, men jeg har ikke så kraftig hårvækst. Undervejs guider de hvordan du skal ligge med benene - det afhænger lidt af den enkelte terapeut hvordan de foretrækker det.

Med sugaring trækker de sådan en sukkermasse på og trækker det så af igen sammen med hårene i groretningen. De tager et lille område ad gangen. Det hvis hårene er meget lange, gør det lidt ondt, når de trækker sukkeret på, men det gør mest ondt, når de trækker det af. Det er dog overstået ret hurtigt - det tager som regel 15 min for mig. Hårene skal vel bare være 5 mm eller sådan.

Man starter altid ud med at tale om, om de skal tage det hele eller om man gerne vil beholde en trekant/stribe. Det er ret afslappet.
6
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Voksbehandling (intim)

Indlægaf sansera » 18. maj 2018, 09:23

Så ikke så skræmmende, som jeg forestiller mig kan jeg høre. Forestiller mig måske lidt barbie dukke agtig type kigge mig mellem benene og sige "jeg henter lige mere voks ... og en kollega" :panik:
14
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Voksbehandling (intim)

Indlægaf Fræksak » 19. maj 2018, 11:13

Jeg har lige taget tilløb til min første omgang for nylig, og det var langt mindre slemt, end jeg havde forestillet mig!

Hende, jeg var hos, var super sød og afslappet (jeg havde set for mig, at jeg kom ind til sådan en perfekt, sprød 21-årig, der forgæves prøvede at skjule sin afsky over min gamle, laskede, behårede krop :genert:).

Jeg blev vist ind i lokalet og blev bedt om at tage tøjet af på underkroppen. Der lå en vådserviet klar på briksen, så man lige kunne friske sig op (jeg havde dog været i bad lige inden jeg tog afsted og var renere, end jeg nogensinde før har været :-D). Så kom hun ind og spurgte, hvor meget, jeg ville have af/beholde, og så gik hun i gang. Først armhulerne, siden startede hun i "yderområderne" (venusbjerget, det allerøverste af lårene), og til sidst tog hun det inderste. Engang imellem bad hun mig lige rette på benene. Til sidst skulle jeg ligge på siden, og så tog hun lynhurtigt hårene bagtil.

Jeg havde været derinde forinden og spurgt, om jeg skulle klippe noget til på forhånd, men hun bad mig lade være, for typisk tager folk så for meget af. Jeg tror nok, at hun måske havde en saks fremme og lige tog et snip eller to (kan ikke helt huske det).

Vi småsnakkede undervejs, og hun var virkelig sød og sagde, at hun jo har gjort det her i 10 år, så for hende er det seriøst ikke anderledes end alt muligt andet, selv om hun naturligvis havde forståelse for, at det kan være en akavet situation.
Det hele var klaret på 20-25 minutter, og det tager formentlig kortere tid fremover, når jeg nu er inde i rutinen (eller når min behåring er, skulle jeg måske sige, haha).

Det var i øvrigt hos Wanted lige i starten af St. Kongensgade - 5 min. fra Kgs. Nytorv metrostation. Hun var SÅ sød og i øvrigt ret billig - jeg mener, det koster 200 kr for en gang sugaring, hvis man er ny kunde (jeg valgte det, der vistnok hedder Hollywood, hvor der efterlades en lille stribe hår). Kan kun anbefales, og det er altså mega billigt! Man kan booke online her: https://w-wanted.klikbook.dk
De har ingen hjemmeside, kun en Facebookside.
3
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Voksbehandling (intim)

Indlægaf sansera » 31. maj 2018, 07:07

Nå, så er det i dag jeg har tid.
Fuck det er underligt grænseoverskridende at lade håret vokse ud, så det er lang nok. Det havde jeg slet ikke overvejet, men her i sommervarmen er det altså ekstra mærkeligt at være pelset. :lol:
Tak for rådene de damer :klap:
3
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Voksbehandling (intim)

Indlægaf Mi55y » 31. maj 2018, 08:42

Et godt råd! Hvis man synes, at det gør meget ondt, så prøv at skifte vokser (jeg går et sted, hvor man kan vælge mellem 4-5 forskellige, når man booker). Det kan altså godt gøre en forskel, hvem der vokser - nogle er bedre end andre.

Og så gå for guds skyld hver 4. uge! Hvis jeg en gang i mellem går 5 uger og hårene bliver lidt lange, er det dobbelt op på pain. Derfor var det også mere smertefuldt første gang end de efterfølgende gange.

Held og lykke og god fornøjelse!
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Voksbehandling (intim)

Indlægaf sansera » 31. maj 2018, 15:29

I did it! Og det var okay. Ikke behageligt, men slet ikke så slemt, som jeg havde bygget det op til.
Tak igen. Havde nok udskudt det igen uden jeres svar.
4
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Voksbehandling (intim)

Indlægaf Evapeva » 31. maj 2018, 19:48

Hvor ondt gør det? :genert:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Voksbehandling (intim)

Indlægaf Fræksak » 31. maj 2018, 19:58

sansera skrev:I did it! Og det var okay. Ikke behageligt, men slet ikke så slemt, som jeg havde bygget det op til.
Tak igen. Havde nok udskudt det igen uden jeres svar.


Var det sugaring eller voks? Og hvor var du henne?
0
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Voksbehandling (intim)

Indlægaf Lys » 31. maj 2018, 21:00

Evapeva skrev:Hvor ondt gør det? :genert:


37 :)

Ej, det er jo umuligt at svare på. Det er ikke rart, men jeg har fået det gjort hver 4. uge i efterhånden 5 år tror jeg, så man overlever ;) Det er heldigvis hurtigt overstået.
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Voksbehandling (intim)

Indlægaf Evapeva » 1. jun 2018, 08:08

Lys skrev:
Evapeva skrev:Hvor ondt gør det? :genert:


37 :)

Ej, det er jo umuligt at svare på. Det er ikke rart, men jeg har fået det gjort hver 4. uge i efterhånden 5 år tror jeg, så man overlever ;) Det er heldigvis hurtigt overstået.



:lol: I know - men det er 100% tanken om smerten, der holder mig tilbage fra at gøre det. Hvis man overlever, så vil jeg overveje det en gang til. :-D
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Voksbehandling (intim)

Indlægaf sansera » 1. jun 2018, 09:47

Evapeva skrev:
Lys skrev:
Evapeva skrev:Hvor ondt gør det? :genert:


37 :)

Ej, det er jo umuligt at svare på. Det er ikke rart, men jeg har fået det gjort hver 4. uge i efterhånden 5 år tror jeg, så man overlever ;) Det er heldigvis hurtigt overstået.[/


:lol: I know - men det er 100% tanken om smerten, der holder mig tilbage fra at gøre det. Hvis man overlever, så vil jeg overveje det en gang til. :-D


Smerten holdt også mig tilbage. Men så slemt var det ikke, synes jeg. Altså det gør ondt. Jeg vil sige som en hudafskrabning - men smerten stopper jo så, hver gang de går til et nyt sted.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Voksbehandling (intim)

Indlægaf Zonta » 1. jun 2018, 09:47

Evapeva skrev:
Lys skrev:
Evapeva skrev:Hvor ondt gør det? :genert:


37 :)

Ej, det er jo umuligt at svare på. Det er ikke rart, men jeg har fået det gjort hver 4. uge i efterhånden 5 år tror jeg, så man overlever ;) Det er heldigvis hurtigt overstået.



:lol: I know - men det er 100% tanken om smerten, der holder mig tilbage fra at gøre det. Hvis man overlever, så vil jeg overveje det en gang til. :-D

Jeg synes det gjorde ondt, den ene gang jeg har prøvet det. Det var med sugaring og de der hårsække er nogle lange sataner :devil: :tie: Men det gjorde ikke mere ondt end at jeg bandede et par gange og så var det ligesom dét. Til gengæld var jeg vild med følelsen bagefter - der kommer bare færre hår og man er babyblød i lang tid efter! Synes klart fordelene opvejer smerten.
Hvis jeg en dag får et godt nok betalt job til at jeg kan hive pengene ud til det hver måned, så kommer jeg til at gøre det :love:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Voksbehandling (intim)

Indlægaf sansera » 1. jun 2018, 09:48

Fræksak skrev:
sansera skrev:I did it! Og det var okay. Ikke behageligt, men slet ikke så slemt, som jeg havde bygget det op til.
Tak igen. Havde nok udskudt det igen uden jeres svar.


Var det sugaring eller voks? Og hvor var du henne?


Sigaring og det var Beauty avenue på Frederiksberg. :)
1

Tilbage til "Skønhed"