Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Indlægaf Æble » 17. maj 2018, 17:09

Jeg er i process til et super spændende job i en anden virksomhed. Har været til 3 samtaler, de har taget referencer og jeg er inviteret til 4. samtale, og vurderer at mine chancer er ret gode.

I mellemtiden er jeg blevet tilbudt en lederstilling i mit eget område. Min chef har spurgt flere gange om jeg er interesseret og presser på for et svar. Jeg har sagt at jeg skal tænke over det.

Det jeg helst vil er det job jeg har søgt. Men næste samtale er først om 1.5 uge så det bliver meget tæt på den 1. at det bliver afklaret. Jeg har sagt til dem at jeg har travlt samt hvorfor, men chefen er ude og rejse indtil da så samtalen kan ikke blive tidligere.

Hvis ikke jeg får det job, vil jeg helt klart sige ja til lederstillingen i min afdeling.

What to do og hvad siger jeg til min leder?
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Indlægaf JoyNips » 17. maj 2018, 17:38

Sig ja til din chef og sig op hvis du får det andet og hellere vil dét.
6
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Indlægaf RavenClaw » 17. maj 2018, 18:29

Er lederjobbet med opstart d. 1/6?

Jeg er enig med JoyNips.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Indlægaf Æble » 17. maj 2018, 19:04

Lederjobbet er med opstart få dage efter jeg siger ja. Hvis jeg havde svaret igår så var det fra næste uge.

Jeg synes det er unfair at sige ja for så at sige op om 2.5 uge. Det vil blive meldt ud med det samme nemlig da det skal times med nogle andre ændringer.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16995
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Indlægaf LaMariposa » 18. maj 2018, 04:03

Maanii skrev:Kan du ikke fortælle din leder det som det er?

At du er meget interesseret, men har behov for afklaring på en anden mulighed – og så håbe de er villig til at holde stillingen fri indtil da?


Det tror jeg ikke, at jeg ville turde. Så siger hun jo implicit, at hun er på vej væk og hellere vil det andet, og at nuværende arbejdsgiver ikke er førstevalget. Hvis hun ikke får det nye job, så bliver det nok ret svært at være i efter sådan en udmelding.
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Indlægaf Æble » 18. maj 2018, 04:48

LaMariposa skrev:
Maanii skrev:Kan du ikke fortælle din leder det som det er?

At du er meget interesseret, men har behov for afklaring på en anden mulighed – og så håbe de er villig til at holde stillingen fri indtil da?


Det tror jeg ikke, at jeg ville turde. Så siger hun jo implicit, at hun er på vej væk og hellere vil det andet, og at nuværende arbejdsgiver ikke er førstevalget. Hvis hun ikke får det nye job, så bliver det nok ret svært at være i efter sådan en udmelding.


Ja det er også det jeg er bange for.
2
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Indlægaf Santa » 18. maj 2018, 04:55

Kan du ikke sige til din chef, at du har nogen private ting, som du først skal have afklaring på? Evt meddel at de får et svar senest [dato].

Og så bede det evt nye sted om at give dig et svar så hurtigt som muligt. Fortæl dem gerne, at du ellers kan blive nødt til at acceptere stillingen på din nuværende arbejdsplads, men at du ikke vil være unfair og sige op kort efter. Understreg måske at du selvfølgelig helst vil arbejde for dem.
Så kan de se din ærlighed, men osse at du er eftertragtet andre steder.

Og så lige et Ps: shit, de må være ubeslutsomme det sted! 4 -fire! - samtaler?! Så tre samtaler er ikke nok til at de kan beslutte sig?
7
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Indlægaf JoyNips » 18. maj 2018, 04:55

Æble skrev:Lederjobbet er med opstart få dage efter jeg siger ja. Hvis jeg havde svaret igår så var det fra næste uge.

Jeg synes det er unfair at sige ja for så at sige op om 2.5 uge. Det vil blive meldt ud med det samme nemlig da det skal times med nogle andre ændringer.


Men så må du jo sige nej, håbe at du får det andet og gøre op med dig selv at du så har truffet et valg der måske stiller dig uden nogen af stillingerne. :)
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Indlægaf Rapfisk » 18. maj 2018, 05:30

Er der nogen chance for, at du gerne vil blive på din nuværende arbejdsplads, hvis du kan få nogle andre vilkår? For så kan du bruge det som løftestang og sige, at du venter på svar fra en anden stilling, og at du har søgt væk, fordi [indsæt selv] - og se, om din chef vil matche på de parametre. (Det skal selvfølgelig være inden for deres muligheder, fx løn, vilkår, uddannelse, arbejdstid osv. - de kan dårligt ændre antallet af medarbejdere, beliggenhed og den slags store ting.)

Ellers må du sige, at lederjobbet ikke er det rigtige for dig på nuværende tidspunkt, men at du håber at få chancen igen senere.
1
Livslinjen: 70 201 201
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Indlægaf Modesty Blame » 18. maj 2018, 05:39

Fire samtaler? Fire? Seriøst?
1
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Indlægaf IrmaPigen » 18. maj 2018, 07:58

Modesty Blame skrev:Fire samtaler? Fire? Seriøst?


4. Samtale?!?

Det ville på mig ikke virke særlig professionelt, at de skal bruge så mange samtaler og bruge så lang tid på det.

Det virker sq lige lovligt langhåret til mig, og jeg ville nok tænke, at det er sådan nogle, der aldrig bliver rigtig tilfredse.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Indlægaf Rapfisk » 18. maj 2018, 08:00

Det er ret brugt både med tre og fire samtaler i de store konsulenthuse og den slags. Samtalerne har så forskelligt fokus, og man mødes ikke nødvendigvis med de samme hver gang.
4
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Indlægaf Tux » 18. maj 2018, 09:37

IrmaPigen skrev:
Modesty Blame skrev:Fire samtaler? Fire? Seriøst?


4. Samtale?!?

Det ville på mig ikke virke særlig professionelt, at de skal bruge så mange samtaler og bruge så lang tid på det.

Det virker sq lige lovligt langhåret til mig, og jeg ville nok tænke, at det er sådan nogle, der aldrig bliver rigtig tilfredse.

Der er en vældig god business case i at ansætte den rette første gang..
2
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Indlægaf IrmaPigen » 18. maj 2018, 09:42

Tux skrev:
IrmaPigen skrev:
Modesty Blame skrev:Fire samtaler? Fire? Seriøst?


4. Samtale?!?

Det ville på mig ikke virke særlig professionelt, at de skal bruge så mange samtaler og bruge så lang tid på det.

Det virker sq lige lovligt langhåret til mig, og jeg ville nok tænke, at det er sådan nogle, der aldrig bliver rigtig tilfredse.

Der er en vældig god business case i at ansætte den rette første gang..


Man kan også komplicere tingene for meget.
2
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvordan håndterer jeg dette? (To jobs på hånden)

Indlægaf IrmaPigen » 18. maj 2018, 10:26

Dikus skrev:
IrmaPigen skrev:
Tux skrev:
IrmaPigen skrev:
Modesty Blame skrev:Fire samtaler? Fire? Seriøst?


4. Samtale?!?

Det ville på mig ikke virke særlig professionelt, at de skal bruge så mange samtaler og bruge så lang tid på det.

Det virker sq lige lovligt langhåret til mig, og jeg ville nok tænke, at det er sådan nogle, der aldrig bliver rigtig tilfredse.

Der er en vældig god business case i at ansætte den rette første gang..


Man kan også komplicere tingene for meget.


Måske nok, hvis en fejlrekruttering koster 100.000 kr. Men det kan være virkeligt mange penge, der tabes ved fejlrekruttering i ledelseslagene.


Måske, men personligt gad jeg det ikke, og det var noget der ville give mig et dårligt indtryk af de pågældende beslutningstagere og dermed også af arbejdspladsen.

Derudover, lad os sige man har minimum en times transport i hver ende til en jobsamtale. Og så er der minimum en times samtale, måske mere. Der ville man så skulle afsætte 12-15 timer alene til den praktiske afvikling af forløbet. Dertil kommer tid til forberedelse.

Det ville jeg bare slet ikke have mulighed for at presse ind i mit nuværende jobsituation m.m.
1

Tilbage til "Livets forhold"