Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 16. maj 2018, 08:56

Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:Den der engang udtænkt at lave et motorløb midt inde i en by, må da også fejle et eller andet seriøst

Diabetes?


Jeg var mere ovre i noget galopperende fis i kasketten

Jeg synes bare at det er så ærgerligt når man bruger psykisk sygdom som et skældsord.
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ina » 16. maj 2018, 09:13

No1 skrev:
ina skrev:For nogle dage siden lagde en blogger et billede op på Instagram af et (makeup)produkt der var røget på gulvet og gået i stykker. Hun taggede samtidig mærket på produktet. Rimelig åbenlyst at hun håbede at de sendte hende en ny. :mellow:

Og ja, ganske rigtigt. I dag et nyt billede af et nyt produkt med teksten “efter ulykken den anden dag - tak til *produkt*”.



Det er så tacky det der. :lol:


Helt vildt :tie:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. maj 2018, 09:34

Sofie Hagen (helt generelt) og hendes “fedt at være fed”. Bevares, jeg er all in for at droppe kropshad og bodyshaming er noget hø, men det er bare så sært det der synes jeg. Det bliver aldrig sådan rigtig sundt at være fed.
5
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. maj 2018, 10:04

Dikus skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Sofie Hagen (helt generelt) og hendes “fedt at være fed”. Bevares, jeg er all in for at droppe kropshad og bodyshaming er noget hø, men det er bare så sært det der synes jeg. Det bliver aldrig sådan rigtig sundt at være fed.


Der er virkelig stor forskel på bodyshaming og så at hylde fedme.

Jeg ser absolut ingen grund til at lades som om det er fedt, jeg er fed. Jeg vil bare gerne have, det ikke gør mig til et dårligere menneske uden selvkontrol, som man har frit slag for at kommentere udseende på


Måske du misforstår hvad jeg skriver :gruble:

Hagen hylder fedme, imo, og taler samtidig mod bodyshaming. Den sidste del er jeg all in for. Men at hylde fedme, ikke rigtig. Og så synes jeg helt generelt at hun er den der type komiker hvor det bliver hysterisk og det ødelægger budskabet endnu mere. Giver det mening?
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. maj 2018, 10:17

Dikus skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Dikus skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Sofie Hagen (helt generelt) og hendes “fedt at være fed”. Bevares, jeg er all in for at droppe kropshad og bodyshaming er noget hø, men det er bare så sært det der synes jeg. Det bliver aldrig sådan rigtig sundt at være fed.


Der er virkelig stor forskel på bodyshaming og så at hylde fedme.

Jeg ser absolut ingen grund til at lades som om det er fedt, jeg er fed. Jeg vil bare gerne have, det ikke gør mig til et dårligere menneske uden selvkontrol, som man har frit slag for at kommentere udseende på


Måske du misforstår hvad jeg skriver :gruble:

Hagen hylder fedme, imo, og taler samtidig mod bodyshaming. Den sidste del er jeg all in for. Men at hylde fedme, ikke rigtig. Og så synes jeg helt generelt at hun er den der type komiker hvor det bliver hysterisk og det ødelægger budskabet endnu mere. Giver det mening?


Nææææh.... Jeg var bare enig med dig :lol: Så det er mit indlæg, der ikke giver mening :D


:lol:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 16. maj 2018, 10:25

Dikus skrev:Hvor lyder retskrivning fjollet i forhold til retstavning.
[...]

Hvordan det? :gruble:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 16. maj 2018, 14:52

Dikus skrev:Der var ordbogen og mit hoved så enige :cool:

Stærk alliance! :cool:

Jeg spurgte først og fremmest, fordi jeg tror "retstavning" er opfundet, efter jeg gik i skole.
Slog for sjov op i vores gamle Gyldendals 10-binds. De har kun "retskrivning" - defineret som, hvordan ordene staves.
Og så er der for øvrigt en stavefejl i artiklen :lol: ("sttvemåde" i 3.sidste linje).

retskrivning.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25613

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 16. maj 2018, 17:57

Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:Den der engang udtænkt at lave et motorløb midt inde i en by, må da også fejle et eller andet seriøst

Diabetes?


Jeg var mere ovre i noget galopperende fis i kasketten

Jeg synes bare at det er så ærgerligt når man bruger psykisk sygdom som et skældsord.


Nåh ok, sådan var det nu ikke ment. Det var ment som en joke, og den slags tager jeg ikke så tungt, når det er brugt sådan. Jeg har selv roterende fis i kasketten og det har jeg papir på.
2
14 11 14
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 16. maj 2018, 20:24

Zinde skrev:
Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:Den der engang udtænkt at lave et motorløb midt inde i en by, må da også fejle et eller andet seriøst

Diabetes?


Jeg var mere ovre i noget galopperende fis i kasketten

Jeg synes bare at det er så ærgerligt når man bruger psykisk sygdom som et skældsord.


Nåh ok, sådan var det nu ikke ment. Det var ment som en joke, og den slags tager jeg ikke så tungt, når det er brugt sådan. Jeg har selv roterende fis i kasketten og det har jeg papir på.

Fis i kasketten er jo heller ikke ligefrem en diagnose, så det er måske lidt søgt at blive stødt over dét udtryk.


Jeg er ikke stødt, hvis det er mig du anklager for at være det.

Det er en retorik-kæphest jeg har, overfor en sproglig praksis jeg synes er træls.

Det var ikke "fis i kasketten" jeg reagerede på.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 16. maj 2018, 20:25

Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:Den der engang udtænkt at lave et motorløb midt inde i en by, må da også fejle et eller andet seriøst

Diabetes?


Jeg var mere ovre i noget galopperende fis i kasketten

Jeg synes bare at det er så ærgerligt når man bruger psykisk sygdom som et skældsord.


Nåh ok, sådan var det nu ikke ment. Det var ment som en joke, og den slags tager jeg ikke så tungt, når det er brugt sådan. Jeg har selv roterende fis i kasketten og det har jeg papir på.

Jeg tager det heller ikke tungt, især ikke når det kommer fra dig delfinos :kys:
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25613

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 16. maj 2018, 22:20

Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:Den der engang udtænkt at lave et motorløb midt inde i en by, må da også fejle et eller andet seriøst

Diabetes?


Jeg var mere ovre i noget galopperende fis i kasketten

Jeg synes bare at det er så ærgerligt når man bruger psykisk sygdom som et skældsord.


Nåh ok, sådan var det nu ikke ment. Det var ment som en joke, og den slags tager jeg ikke så tungt, når det er brugt sådan. Jeg har selv roterende fis i kasketten og det har jeg papir på.

Jeg tager det heller ikke tungt, især ikke når det kommer fra dig delfinos :kys:


Jeg fatter alligevel heller ikke en brik af, hvad det er for en retorik, du har i tankerne, når det ikke var fis i kasketten
dum.dk
0
14 11 14
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf IrmaPigen » 17. maj 2018, 05:32

Haha, sjæf, der fik du den. Dårlig karma kom tilbage til dig og bed dig hårdt i røven.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 17. maj 2018, 07:38

Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:Den der engang udtænkt at lave et motorløb midt inde i en by, må da også fejle et eller andet seriøst

Diabetes?


Jeg var mere ovre i noget galopperende fis i kasketten

Jeg synes bare at det er så ærgerligt når man bruger psykisk sygdom som et skældsord.


Nåh ok, sådan var det nu ikke ment. Det var ment som en joke, og den slags tager jeg ikke så tungt, når det er brugt sådan. Jeg har selv roterende fis i kasketten og det har jeg papir på.

Jeg tager det heller ikke tungt, især ikke når det kommer fra dig delfinos :kys:


Jeg fatter alligevel heller ikke en brik af, hvad det er for en retorik, du har i tankerne, når det ikke var fis i kasketten
dum.dk


Du skrev "fejle et eller andet alvorligt". Det er der jo mange der gør, uden at det betyder at der bør sættes lighedstegn mellem dem og nederen adfærd. :)
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8237

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Himmelblå » 17. maj 2018, 12:38

Jeg kan sagtens forstå, at den nye EU persondataforordning er irriterende. Vi har også vores hyr med den på jobbet. Men den er altså noget af det bedste der er sket for den europæiske befolkning på EU basis længe. Det har længe været på tide, at forbrugerne blev bedre beskyttet i forhold til al den data der florere.
11
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kattefjæs » 17. maj 2018, 12:50

Frøken Himmelblå skrev:Jeg kan sagtens forstå, at den nye EU persondataforordning er irriterende. Vi har også vores hyr med den på jobbet. Men den er altså noget af det bedste der er sket for den europæiske befolkning på EU basis længe. Det har længe været på tide, at forbrugerne blev bedre beskyttet i forhold til al den data der florere.


Jeg kæmper også lidt med det på job, men som privatperson er jeg virkelig glad for de her ændringer.
0

Tilbage til "Generelt"