Terminstråd - alle er velkomne :)

Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

37+2

Indlægaf Aquadorable » 16. maj 2018, 15:34

Jeg bliver seriøst også dårlig af den her varme! Det er skønt, at det er godt vejr, men kunne godt lige bruge, at det måske bare var 20 grader ...

Heldigvis lider jeg ikke af væskeophobninger. Men jeg kan nærmest ikke sove om natten på grund af varmen :tie:
0
K - 12.06.18 :love:
MissB
Indlæg: 2335
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MissB » 16. maj 2018, 16:10

Mine fødder og lægge er så fyldte med vand at jeg ikke kan lukke sko. Var i Ecco i dag og måtte give op :(
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

14+4

Indlægaf Moxy-lady » 16. maj 2018, 16:15

Hvor er det synd for jer at i allerede døjer så meget med varmen. Jeg nyder det, det meste af tiden faktisk.

Jeg er lige tiltet ind i 2. Trimester, og det har jeg så, fejret med at være tilbage i den kroniske træthed og hård mave :rulle: så det er fedt.

Jeg har et lidt underligt spørgsmål. Jeg har sådan en mærkelig tyngde og hårdhed i venstre side, nederst på maven hvor baby ligger. Kan det være min livmoder eller er det indbildning? Jeg er godt klar over at det ikke er baby jeg kan mærke, men det niver sådan lidt en gang i mellem og så er jeg som sagt hårdere der og føles tungere. Sådan helt skævt fordelt. Men giver det mening så tidligt og passer det at livmoderen kan ligge lidt til den ene side?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: 14+4

Indlægaf girl_beat » 16. maj 2018, 16:23

Moxy-lady skrev:Hvor er det synd for jer at i allerede døjer så meget med varmen. Jeg nyder det, det meste af tiden faktisk.

Jeg er lige tiltet ind i 2. Trimester, og det har jeg så, fejret med at være tilbage i den kroniske træthed og hård mave :rulle: så det er fedt.

Jeg har et lidt underligt spørgsmål. Jeg har sådan en mærkelig tyngde og hårdhed i venstre side, nederst på maven hvor baby ligger. Kan det være min livmoder eller er det indbildning? Jeg er godt klar over at det ikke er baby jeg kan mærke, men det niver sådan lidt en gang i mellem og så er jeg som sagt hårdere der og føles tungere. Sådan helt skævt fordelt. Men giver det mening så tidligt og passer det at livmoderen kan ligge lidt til den ene side?

Det er sgu alligevel smart... Mens jeg tænker på at skrive et indlæg, skriver du det næsten for mig :ninja: :lol2:

Mit 2. trimester er også startet med ekstra træthed og lidt bøvlet mave. OG jeg havde sådan en tung, hård fornemmelse nederst i maven et par dage - nu er det så væk igen. Maven er til gengæld ved at være synlig nu (15+1) for andre end mig selv :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: 14+4

Indlægaf Moxy-lady » 16. maj 2018, 16:27

girl_beat skrev:
Moxy-lady skrev:Hvor er det synd for jer at i allerede døjer så meget med varmen. Jeg nyder det, det meste af tiden faktisk.

Jeg er lige tiltet ind i 2. Trimester, og det har jeg så, fejret med at være tilbage i den kroniske træthed og hård mave :rulle: så det er fedt.

Jeg har et lidt underligt spørgsmål. Jeg har sådan en mærkelig tyngde og hårdhed i venstre side, nederst på maven hvor baby ligger. Kan det være min livmoder eller er det indbildning? Jeg er godt klar over at det ikke er baby jeg kan mærke, men det niver sådan lidt en gang i mellem og så er jeg som sagt hårdere der og føles tungere. Sådan helt skævt fordelt. Men giver det mening så tidligt og passer det at livmoderen kan ligge lidt til den ene side?

Det er sgu alligevel smart... Mens jeg tænker på at skrive et indlæg, skriver du det næsten for mig :ninja: :lol2:

Mit 2. trimester er også startet med ekstra træthed og lidt bøvlet mave. OG jeg havde sådan en tung, hård fornemmelse nederst i maven et par dage - nu er det så væk igen. Maven er til gengæld ved at være synlig nu (15+1) for andre end mig selv :)


Det er egentlig ret smart :cool: det er bare sådan noget jeg kan! Er trætheden og maveproblemerne også forsvundet igen? Jeg magter ikke helt det der træthed mere, må jeg indrømme. Jeg har virkelig været heldig på symptom-fronten, det ved jeg. Men jeg får altså ondt i kroppen af at ligge ned hele tiden :lol:

Jeg glæder mig vildt til at man kan se maven, så jeg ikke bare ser tyk ud! :D er det din første?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: 14+4

Indlægaf Neenah » 16. maj 2018, 16:43

Moxy-lady skrev:
girl_beat skrev:
Moxy-lady skrev:Hvor er det synd for jer at i allerede døjer så meget med varmen. Jeg nyder det, det meste af tiden faktisk.

Jeg er lige tiltet ind i 2. Trimester, og det har jeg så, fejret med at være tilbage i den kroniske træthed og hård mave :rulle: så det er fedt.

Jeg har et lidt underligt spørgsmål. Jeg har sådan en mærkelig tyngde og hårdhed i venstre side, nederst på maven hvor baby ligger. Kan det være min livmoder eller er det indbildning? Jeg er godt klar over at det ikke er baby jeg kan mærke, men det niver sådan lidt en gang i mellem og så er jeg som sagt hårdere der og føles tungere. Sådan helt skævt fordelt. Men giver det mening så tidligt og passer det at livmoderen kan ligge lidt til den ene side?

Det er sgu alligevel smart... Mens jeg tænker på at skrive et indlæg, skriver du det næsten for mig :ninja: :lol2:

Mit 2. trimester er også startet med ekstra træthed og lidt bøvlet mave. OG jeg havde sådan en tung, hård fornemmelse nederst i maven et par dage - nu er det så væk igen. Maven er til gengæld ved at være synlig nu (15+1) for andre end mig selv :)


Det er egentlig ret smart :cool: det er bare sådan noget jeg kan! Er trætheden og maveproblemerne også forsvundet igen? Jeg magter ikke helt det der træthed mere, må jeg indrømme. Jeg har virkelig været heldig på symptom-fronten, det ved jeg. Men jeg får altså ondt i kroppen af at ligge ned hele tiden :lol:

Jeg glæder mig vildt til at man kan se maven, så jeg ikke bare ser tyk ud! :D er det din første?


Trætheden kom igen for mig der omkring uge 15-16, og forsvandt så igen, for at vende stærkt tilbage omkring uge 19-21 stykker. Det er meget op og ned, så jeg tror aldrig man kan vide sig sikker.
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 14+4

Indlægaf Aquadorable » 16. maj 2018, 16:58

Neenah skrev:
Moxy-lady skrev:
girl_beat skrev:
Moxy-lady skrev:Hvor er det synd for jer at i allerede døjer så meget med varmen. Jeg nyder det, det meste af tiden faktisk.

Jeg er lige tiltet ind i 2. Trimester, og det har jeg så, fejret med at være tilbage i den kroniske træthed og hård mave :rulle: så det er fedt.

Jeg har et lidt underligt spørgsmål. Jeg har sådan en mærkelig tyngde og hårdhed i venstre side, nederst på maven hvor baby ligger. Kan det være min livmoder eller er det indbildning? Jeg er godt klar over at det ikke er baby jeg kan mærke, men det niver sådan lidt en gang i mellem og så er jeg som sagt hårdere der og føles tungere. Sådan helt skævt fordelt. Men giver det mening så tidligt og passer det at livmoderen kan ligge lidt til den ene side?

Det er sgu alligevel smart... Mens jeg tænker på at skrive et indlæg, skriver du det næsten for mig :ninja: :lol2:

Mit 2. trimester er også startet med ekstra træthed og lidt bøvlet mave. OG jeg havde sådan en tung, hård fornemmelse nederst i maven et par dage - nu er det så væk igen. Maven er til gengæld ved at være synlig nu (15+1) for andre end mig selv :)


Det er egentlig ret smart :cool: det er bare sådan noget jeg kan! Er trætheden og maveproblemerne også forsvundet igen? Jeg magter ikke helt det der træthed mere, må jeg indrømme. Jeg har virkelig været heldig på symptom-fronten, det ved jeg. Men jeg får altså ondt i kroppen af at ligge ned hele tiden :lol:

Jeg glæder mig vildt til at man kan se maven, så jeg ikke bare ser tyk ud! :D er det din første?


Trætheden kom igen for mig der omkring uge 15-16, og forsvandt så igen, for at vende stærkt tilbage omkring uge 19-21 stykker. Det er meget op og ned, så jeg tror aldrig man kan vide sig sikker.


Og så kommer den retur for fuld skrue i 3. trimester. Jeg har sovet hele dagen væk i dag :lol:
2
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: 14+4

Indlægaf girl_beat » 16. maj 2018, 17:03

Moxy-lady skrev:
girl_beat skrev:Det er sgu alligevel smart... Mens jeg tænker på at skrive et indlæg, skriver du det næsten for mig :ninja: :lol2:

Mit 2. trimester er også startet med ekstra træthed og lidt bøvlet mave. OG jeg havde sådan en tung, hård fornemmelse nederst i maven et par dage - nu er det så væk igen. Maven er til gengæld ved at være synlig nu (15+1) for andre end mig selv :)


Det er egentlig ret smart :cool: det er bare sådan noget jeg kan! Er trætheden og maveproblemerne også forsvundet igen? Jeg magter ikke helt det der træthed mere, må jeg indrømme. Jeg har virkelig været heldig på symptom-fronten, det ved jeg. Men jeg får altså ondt i kroppen af at ligge ned hele tiden :lol:

Jeg glæder mig vildt til at man kan se maven, så jeg ikke bare ser tyk ud! :D er det din første?

Jeps... Tror dog kun min (begrænsede) mave får opmærksomhed, fordi jeg i forvejen er meget slank. Min mand følger også nøje med, og kommenterede forleden at “NU er den altså ret tydelig!”. Da han så prøvede at tage et billede, var det virkelig svært at se noget :rulle:
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 16. maj 2018, 17:56

Neenah skrev:
Little_Woman skrev:Lige nu kan jeg slet ikke holde ud, at det er så synligt at jeg er gravid; ikke når jeg ikke ved, om den lille er ok. Jeg håber hele tiden på at folk der ikke ved det officielt bare klapper i, så jeg ikke skal tage imod lykønskninger. Det magter jeg ikke pt.

Men hvis/når alt er godt, så er jeg all in på ventetøj og babysnak :lun:

Hvornår er det du får svar?


Starten af næste uge. Så der er LÆNGE til :panik: :tie: :nerve:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

14+1

Indlægaf Little_Woman » 16. maj 2018, 18:01

Og jeg har lige fået indkaldelse til første jordemoderkonsultation; i uge 18. Jeg er blevet tilknyttet noget “Team sårbare familier” på Hvidovre, grundet mine helbreds-issues. På papiret ser jeg sårbar ud, selv om jeg egentlig er yderst velfungerende, langt hen ad vejen. Det skulle give mulighed for øget jordemoderservice og længere barselsophold på hospitalet, ved behov. Det er rigtig fint!
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: 14+1

Indlægaf Joe » 16. maj 2018, 19:43

Little_Woman skrev:Og jeg har lige fået indkaldelse til første jordemoderkonsultation; i uge 18. Jeg er blevet tilknyttet noget “Team sårbare familier” på Hvidovre, grundet mine helbreds-issues. På papiret ser jeg sårbar ud, selv om jeg egentlig er yderst velfungerende, langt hen ad vejen. Det skulle give mulighed for øget jordemoderservice og længere barselsophold på hospitalet, ved behov. Det er rigtig fint!


De er skidesøde derude. Jeg er også i den “klub”.
2
én-to-fire
Indlæg: 89
Tilmeldt: 26. maj 2016, 10:51
Kort karma: 8
Likede indlæg: 176

Re: 34+5

Indlægaf én-to-fire » 16. maj 2018, 19:53

billiebean skrev:
én-to-fire skrev:
billiebean skrev:Synes det er lidt for meget med varmen. Mine fødder er helt smadrede og hævede, mine fingre er ømme, har ingen energi og jeg sover skidt. Plejer ellers at være virkelig glad for sol og varme..


Det kunne have været mig som skrev ovenstående. Mine ankler og fødder vokser til elefantstørrelse i løbet af dagen og jeg kan næsten ikke strække mine fingre ud, så ømme og hævede er de. Sover uden dyne, men ligger alligevel og vender og drejer mig og kan ikke finde nogen behagelig stilling at ligge i. Og når jeg står op om natten og om morgenen kan jeg næsten ikke komme ud af sengen på grund af bækkensmerter. Selvom det ikke ville hjælpe på bækkenet, ville lidt køligere vejr være dejligt!


Så belastende! Hvor langt er du henne?


37+2, så der er heldigvis lys for enden af tunnelen :)
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

37+3

Indlægaf Aquadorable » 17. maj 2018, 06:03

Wow, mine drømme er helt crazy for tiden. Oplever I andre også det?

I nat drømte jeg, at der kom en brun babydreng ud. Jeg tænkte ikke over det, indtil han skulle døbes, og jeg undrede mig over, hvorfor vi ikke havde et drengenavn klar :lol:
2
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: 37+3

Indlægaf Mi55y » 17. maj 2018, 06:30

Aquadorable skrev:Wow, mine drømme er helt crazy for tiden. Oplever I andre også det?

I nat drømte jeg, at der kom en brun babydreng ud. Jeg tænkte ikke over det, indtil han skulle døbes, og jeg undrede mig over, hvorfor vi ikke havde et drengenavn klar :lol:


:lol: Du er ikke alene!

Jeg har i graviditeten bla. drømt:
- at min søster var besat af en zombiebaby
- at vi havde fået barnet, men min kæreste havde tabt det på klinkerne så mange gange, at det var helt fladt i den ene side af ansigtet
- at et vennepar gerne ville have børn og derfor fik sat 3 sædceller op. De manglede plads til en baby, så de ringede efter Fra skrot til slot og så kom Gordon Ramsey og lavede deres lejlighed om.

:stoned:
4
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 37+3

Indlægaf Aquadorable » 17. maj 2018, 06:55

Mi55y skrev:
Aquadorable skrev:Wow, mine drømme er helt crazy for tiden. Oplever I andre også det?

I nat drømte jeg, at der kom en brun babydreng ud. Jeg tænkte ikke over det, indtil han skulle døbes, og jeg undrede mig over, hvorfor vi ikke havde et drengenavn klar :lol:


:lol: Du er ikke alene!

Jeg har i graviditeten bla. drømt:
- at min søster var besat af en zombiebaby
- at vi havde fået barnet, men min kæreste havde tabt det på klinkerne så mange gange, at det var helt fladt i den ene side af ansigtet
- at et vennepar gerne ville have børn og derfor fik sat 3 sædceller op. De manglede plads til en baby, så de ringede efter Fra skrot til slot og så kom Gordon Ramsey og lavede deres lejlighed om.

:stoned:


Haha, det er jo helt åndssvagt :D
0
K - 12.06.18 :love:

Tilbage til "Graviditet"