Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Filipai » 16. apr 2018, 11:16

Lulu skrev:
Vi har hvide fuger på gulvet på badeværelset (og meget kalk i vandet, som i ekstremt voldsomt meget kalk) jeg synes aldrig jeg har haft problemer med at holde dem hvide. Vi svaber (staveplade :gruble: ) ligr gulvet i bruseren efter bad og får tørret grundigt af foran badet, hvor der er vand, men ellers er de fine. En sjælden gang i mellem er der noget der ser meget lidt pænt ud, men så har jeg en tandbørste i mit rengøringssæt som lige bliver dybbet i vaskebaljen når jeg alligevel gør rent og kører hen over fugen, så er alt pænt igen.

Det er jeg glad for at høre. For så kunne man jo forestille sig det jo netop var kalken der gjorde udfaldet, nu hvor i ikke har problemer når i tørrer af.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf RavenClaw » 16. apr 2018, 14:39

Filipai skrev:
Lulu skrev:
Vi har hvide fuger på gulvet på badeværelset (og meget kalk i vandet, som i ekstremt voldsomt meget kalk) jeg synes aldrig jeg har haft problemer med at holde dem hvide. Vi svaber (staveplade :gruble: ) ligr gulvet i bruseren efter bad og får tørret grundigt af foran badet, hvor der er vand, men ellers er de fine. En sjælden gang i mellem er der noget der ser meget lidt pænt ud, men så har jeg en tandbørste i mit rengøringssæt som lige bliver dybbet i vaskebaljen når jeg alligevel gør rent og kører hen over fugen, så er alt pænt igen.

Det er jeg glad for at høre. For så kunne man jo forestille sig det jo netop var kalken der gjorde udfaldet, nu hvor i ikke har problemer når i tørrer af.


Jeg gør det samme. Jeg har også virkelig meget kalk i vandet, og når jeg har været doven og ikke fået skrabet fliserne efter badet i en lille periode, så bliver fugerne gule. Men de bliver fint hvide igen med opvaskemiddel og en tandbørste :)
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Juki » 16. apr 2018, 16:13

Mariajensen83 skrev:
Filipai skrev:
Mariajensen83 skrev:Er der nogen der ved hvad de det fine fletmøbler hedder, som de ofte har udenfor på caféer?
Ved ikke om det er plastik eller bambus - det er sådan noget småt flet i typiske creme/grøn/rød. Håber nogen ved hvad jeg mener. Aner ikke hvad jeg skal søge på.


Mon det er sådan noget polyrattan?. Det har jeg dog aldrig set i grøn/rød.

Det tror jeg ikke umiddelbart.
Det er sådan nogle lette små møbler.

Er det sådan noget her, eller har du et billede af det?

Billede

Billede

Billede
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Mariajensen83
Indlæg: 300
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mariajensen83 » 16. apr 2018, 17:30

Juki skrev:
Mariajensen83 skrev:
Filipai skrev:
Mariajensen83 skrev:Er der nogen der ved hvad de det fine fletmøbler hedder, som de ofte har udenfor på caféer?
Ved ikke om det er plastik eller bambus - det er sådan noget småt flet i typiske creme/grøn/rød. Håber nogen ved hvad jeg mener. Aner ikke hvad jeg skal søge på.


Mon det er sådan noget polyrattan?. Det har jeg dog aldrig set i grøn/rød.

Det tror jeg ikke umiddelbart.
Det er sådan nogle lette små møbler.

Er det sådan noget her, eller har du et billede af det?

Billede

Billede

Billede


Nej ikke nogen af dem. Ser lige om jeg kan finde ud af at sætte et billede ind.
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8231

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Fru Himmelblå » 16. apr 2018, 18:54

Endnu et boligspørgsmål:

Når jeg nu er interesseret i en andelslejlighed - og ikke låner gennem en bank - hvem skal man så kontakte for at få checket økonomien i foreningen, for at være sikker på, at den er fornuftig?
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lys » 16. apr 2018, 18:56

Frøken Himmelblå skrev:Endnu et boligspørgsmål:

Når jeg nu er interesseret i en andelslejlighed - og ikke låner gennem en bank - hvem skal man så kontakte for at få checket økonomien i foreningen, for at være sikker på, at den er fornuftig?


En advokat med speciale i fast ejendom
1
Kirstenkp
Indlæg: 587
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 962

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Kirstenkp » 16. apr 2018, 20:43

Frøken Himmelblå skrev:Endnu et boligspørgsmål:

Når jeg nu er interesseret i en andelslejlighed - og ikke låner gennem en bank - hvem skal man så kontakte for at få checket økonomien i foreningen, for at være sikker på, at den er fornuftig?


Min bankrådgiver kiggede gerne ejendommen igennem alligevel. Selv om du skal låne kan det jo sagtens betyde noget for din økonomi på langt sigt, hvis du køber dig ind i en "dårlig" forening
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf RavenClaw » 20. apr 2018, 11:40

Hvis nogen undrer sig over, hvordan de skal slibe en væg over en trappeopgang, så er sandpapir og gulvmoppe en udmærket løsning :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mi55y » 22. apr 2018, 17:31

Vi har nogle dokumenter, som vi skal have arkiveret i vores skur i et skab. Hvordan opbevarer I arkiverede dokumenter? I æsker, mapper eller noget helt tredie? Hvad er den billigste og smarteste måde?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8524
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Zonta » 23. apr 2018, 10:24

Jeg ved ikke om det her kvalificerer til et mindre spørgsmål, men here goes....

Gulvet i det ene af vores værelser på 1. salen buler. Jeg har vedhæftet lidt billeder og samtidig hvad der står i tilstandsrapporten om det pågældende gulv. Hvad er chancen for at vi kan få et helt almindeligt, ikke-bulet gulv og hvem skal evt. gøre det? Er det noget en almindelig tømrer kan gøre?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Filipai » 23. apr 2018, 19:56

Suk, hvordan er det med overbo i andelslejlighed der skal ind i vores badeværelse for at renovere noget i deres egen lejlighed. Når jeg googler siger det at man kan nægte, medmindre det er boligforeningen der skal skifte alt og når det ikke er noget der skaber vandskade. Som udgangspunkt vil jeg egentligt gerne hjælpe overboen, men de har ikke taget fat i os, og bookede håndværkere en mandag, hvor vi fik info om fredagen, og da vi udlejer vores lejlighed ud lige nu, kunne vi af gode grunde ikke bare lade folk komme ind.
I øvrigt står der intet i vedtægterne om at man har pligt til at give adgang ved renovering.

Nu informerer de om at det nok vil tage 3-5 dage at fikse det der skal fikses, hvor der så skal være adgang til vores lejlighed, og hvor vi i store dele af tiden ikke vil have toilet eller vand. Ingen af os har fridage til at blive hjemme til at lukke håndværkere ind, ej heller lyst til at de skal kunne komme ind uden vi er der til at holde opsyn. Og samtidig så er det jo heller ikke helt optimalt at bo et sted uden badeværelse.
Er der nogen der har været igennem samme mølle, og har et forslag til hvordan man nemmest griber det an?
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Ficus » 23. apr 2018, 20:23

Mariajensen83 skrev: Det tror jeg ikke umiddelbart.
Det er sådan nogle lette små møbler.


Fandt du dem nogensinde? Er det ala de her?
Så kan du prøve at søge på “franske cafestole flet” flet for at du ikke kun får Tolix metalstolene frem. Eller “french bistro chair rattan” :)

EAACC985-1A93-45EA-BEFE-AC2E0B162EB4.jpeg

982ADEFA-4764-4FF5-8E7F-5E442CAD4A60.jpeg

B6EA0D0A-B503-4EE1-98DC-CD2838BB9FE1.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf RavenClaw » 24. apr 2018, 06:24

Zonta skrev:Jeg ved ikke om det her kvalificerer til et mindre spørgsmål, men here goes....

Gulvet i det ene af vores værelser på 1. salen buler. Jeg har vedhæftet lidt billeder og samtidig hvad der står i tilstandsrapporten om det pågældende gulv. Hvad er chancen for at vi kan få et helt almindeligt, ikke-bulet gulv og hvem skal evt. gøre det? Er det noget en almindelig tømrer kan gøre?


Det burde en tømrer godt kunne. Min lillebror er tømrer, og vi var ude at se på en lejlighed, hvor gulvet gav sig, og han sagde, det var lige til at fikse. Jeg ved dog ikke, hvor besværligt det er, når der ligger en bjælke under gulvet? Er det direkte under?
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Annione » 24. apr 2018, 06:31

Frøken Himmelblå skrev:Endnu et boligspørgsmål:

Når jeg nu er interesseret i en andelslejlighed - og ikke låner gennem en bank - hvem skal man så kontakte for at få checket økonomien i foreningen, for at være sikker på, at den er fornuftig?


Jeg har et nr til en super skarp boligadvokat. Han sparede mig for omkring 80.000 da jeg købte ejerlejlighed. Han kostede 10.000, så jeg er meget tilfreds.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8524
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Zonta » 24. apr 2018, 07:34

RavenClaw skrev:
Zonta skrev:Jeg ved ikke om det her kvalificerer til et mindre spørgsmål, men here goes....

Gulvet i det ene af vores værelser på 1. salen buler. Jeg har vedhæftet lidt billeder og samtidig hvad der står i tilstandsrapporten om det pågældende gulv. Hvad er chancen for at vi kan få et helt almindeligt, ikke-bulet gulv og hvem skal evt. gøre det? Er det noget en almindelig tømrer kan gøre?


Det burde en tømrer godt kunne. Min lillebror er tømrer, og vi var ude at se på en lejlighed, hvor gulvet gav sig, og han sagde, det var lige til at fikse. Jeg ved dog ikke, hvor besværligt det er, når der ligger en bjælke under gulvet? Er det direkte under?

Ja, det tror jeg. Har af gode grunde ikke kigget under gulvet :D
Jeg tror de tidligere ejere har fjernet en bærende væg i stueetagen og derfor lagt en bjælke op i loftet, direkte under gulvet i værelset og at den derfor har "skubbet" gulvet opad der hvor bjælken ligger :/
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Bolig"