Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Peanutbutt
Indlæg: 406
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:10
Kort karma: 44
Likede indlæg: 829

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Peanutbutt » 17. apr 2018, 17:54

0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26584

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Santa » 17. apr 2018, 17:57

Min veninde og jeg blev ansat samtidigt som lærere. Jeg i en kommune i storkbh, og hun i Sønderjylland.
Jeg fik lige omkring 800,- mere end hende om måneden. Men forskellen ligger i et lokallønstillæg, som er begrundet i rekrutteringsvanskeligheder, da kommunen er på ghettolisten.
Vores grundløn er den samme.
Hun tjener mere end mig i dag, da hun er i en specialklasse.

Jeg synes ikke lønforskellen er unfair.
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26584

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Santa » 17. apr 2018, 17:59

Santa skrev:Jeg gider virkelig ikke til det forældremøde i aften.

(Det er mig, der er læreren!)

Men nu er det overstået og det var et godt møde med glade og tilfredse forældre.
Og eftersom det er rent blær, hører det hjemme her!
11
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 17. apr 2018, 17:59

Det er lidt synd at alt det her med løn og forskelle ikke får en tråd for sig selv. Det forsvinder herinde og der er sikkert andre der gerne vil være med i diskussionen
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 17. apr 2018, 18:04

Tamara skrev:
2SHY skrev:Det er lidt synd at alt det her med løn og forskelle ikke får en tråd for sig selv. Det forsvinder herinde og der er sikkert andre der gerne vil være med i diskussionen


Det er næppe en tråd værd, da det lyder som en misforståelse, at man skulle blive rig af at være folkeskolelærer ansat i København.

Oh well... jeg synes måske det begyndte at fylde nogle indlæg her så jeg tænkte det måske var en tråd værd

Jeg blander mig udenom igen
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 1234 » 17. apr 2018, 19:36

Fru Sunshine skrev:[list=][/list]
Velvet-Goldmine skrev:
Fru Sunshine skrev:For nyuddannede kan der mig bekendt være sådan noget som 10.000 kroners forskel om måneden.



Det lyder da fuldstændigt vanvittigt. Så vanvittigt, at jeg har svært ved at tro på det :genert:
Indenfor sygepleje er der også geografiske tillæg, men her snakker vi ca. 500,- ekstra om måneden (før skat) for at være i hovedstaden, og lidt mindre for at være i feks. Århus.

EDIT: Det er ikke det der står for lærerlønninger her. Der er områdetillæget også ret overskueligt
https://www.dlf.org/loen-og-vilkaar/loen/ansat-i-en-kommune/laerer-i-folkeskolen

Det er stadig tillæggene, der gør forskellen. Muligvis er der også andre tillæg i spil end storbytillæggene. Det kan godt tænkes.

Der er helt sikkert andre tillæg i spil. De normale geografisk tillæg er slet ikke så høje i sig selv. Kommunerne bestemmer jo selv, hvor gavmilde de er med andre tillæg. Et familiemedlem steg fx 3000 ved skifte job fra den ene kommune til den anden. Det var grundet en masse tillæg hun kunne få fra videreuddannelse som hendes gamle kommune ikke gav. Og de to kommuner var altså nabokommunen.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaScrooge » 18. apr 2018, 05:35

LaScrooge skrev:Normcore aka Føtex-tøjstilen er virkelig grimt. Grimt grimt grimt. Jeg kan konstatere, at alle i alderen 18 til 28 har taget den til sig og at jeg absolut ikke forstår æstetikken bag. Mom jeans der stumper, klodsede sko *med* tennissokker, uformelige t-shirts af forvasket karakter, turtlenecks i beige nervøs velour, løse bukser i flagrende stof fra kolonihaven der også stumper... Det giver ingen mening for mig overhovedet. Hvad ønsker man at udtrykke? At man ikke har en krop? At man ikke har forstand på eller er ligeglad med snit, materialer, farve- og teksturkombinationer?

Det. Er. Grimt.


Exhibit A - reklame på Instagram
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. apr 2018, 05:59

LaScrooge skrev:
LaScrooge skrev:Normcore aka Føtex-tøjstilen er virkelig grimt. Grimt grimt grimt. Jeg kan konstatere, at alle i alderen 18 til 28 har taget den til sig og at jeg absolut ikke forstår æstetikken bag. Mom jeans der stumper, klodsede sko *med* tennissokker, uformelige t-shirts af forvasket karakter, turtlenecks i beige nervøs velour, løse bukser i flagrende stof fra kolonihaven der også stumper... Det giver ingen mening for mig overhovedet. Hvad ønsker man at udtrykke? At man ikke har en krop? At man ikke har forstand på eller er ligeglad med snit, materialer, farve- og teksturkombinationer?

Det. Er. Grimt.


Exhibit A - reklame på Instagram


Åh Gud. 90’erne møder mor stilen. Gå væk!!!!
6
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaScrooge » 18. apr 2018, 06:54

FormerlyKnownAs skrev:
LaScrooge skrev:
LaScrooge skrev:Normcore aka Føtex-tøjstilen er virkelig grimt. Grimt grimt grimt. Jeg kan konstatere, at alle i alderen 18 til 28 har taget den til sig og at jeg absolut ikke forstår æstetikken bag. Mom jeans der stumper, klodsede sko *med* tennissokker, uformelige t-shirts af forvasket karakter, turtlenecks i beige nervøs velour, løse bukser i flagrende stof fra kolonihaven der også stumper... Det giver ingen mening for mig overhovedet. Hvad ønsker man at udtrykke? At man ikke har en krop? At man ikke har forstand på eller er ligeglad med snit, materialer, farve- og teksturkombinationer?

Det. Er. Grimt.


Exhibit A - reklame på Instagram


Åh Gud. 90’erne møder mor stilen. Gå væk!!!!


Jeg har lige observeret et menneske med bukser lig dem, men med en stor flæsebort ved anklerne. OG samme sko.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ExCoastal » 18. apr 2018, 07:10

Jeg kæmper med at tage på i vægt, kom alt for langt ned efter min operation. Lige nu tager jeg et halvt kilo på per måned, det et jo ingenting! Så nu er jeg begyndt at spise en omgang Frosted Flakes hver dag inden sengetid.

Min kone hader mig :lol:
8
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ghattner » 18. apr 2018, 07:39

Dmitra skrev:
LaScrooge skrev:
LaScrooge skrev:Normcore aka Føtex-tøjstilen er virkelig grimt. Grimt grimt grimt. Jeg kan konstatere, at alle i alderen 18 til 28 har taget den til sig og at jeg absolut ikke forstår æstetikken bag. Mom jeans der stumper, klodsede sko *med* tennissokker, uformelige t-shirts af forvasket karakter, turtlenecks i beige nervøs velour, løse bukser i flagrende stof fra kolonihaven der også stumper... Det giver ingen mening for mig overhovedet. Hvad ønsker man at udtrykke? At man ikke har en krop? At man ikke har forstand på eller er ligeglad med snit, materialer, farve- og teksturkombinationer?

Det. Er. Grimt.


Exhibit A - reklame på Instagram


Jeg har ikke forstand på mode, kun hvad mine øjne fortæller mig, og fuck hvor er det der grimt :tie:.

"I wouldn't even want to be found dead wearing that".


Jeg forstår det heller ikke, og heller ikke da jeg var i den alder. Det er vel en form for provokation. De unge ved vel godt at det ikke er skønt ift. mode-idealerne og æstetik, men gør det for at skille sig ud og gøre op med disse? Et udtryk for at de ikke tager sig selv så højtideligt, måske.
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 18. apr 2018, 07:52

Så slemt synes jeg da slet ikke de der bukser ser ud? Bevares, støvlerne er måske ikke lige det bedste match, men jeg ville aldrig vende mig om efter det på gaden fordi det var så "outrageous" grimt. Har I været inde i grimt tøj-tråden? Dér er altså ting, der aldrig må se dagens lys.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaScrooge » 18. apr 2018, 10:45

lillebjoern skrev:Så slemt synes jeg da slet ikke de der bukser ser ud? Bevares, støvlerne er måske ikke lige det bedste match, men jeg ville aldrig vende mig om efter det på gaden fordi det var så "outrageous" grimt. Har I været inde i grimt tøj-tråden? Dér er altså ting, der aldrig må se dagens lys.


Umiddelbart er der det galt med dem at de både er uformelige, stumper og er nålestribede. De sluger al figur. Men jo, med et par elegante højhælede kunne de godt gå for at være OK bukser. Selvom de opfører sig som om lægge er djævelens værk.

Men kombinationen af sko, bukser og top, såvel som tingene i sig selv, hvor blusen er mindst grim alene fordi den er mest neutral, er helt, helt horribel. Smagløs, blodfattig, sjusket og klodset :tie:
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hunkat » 18. apr 2018, 10:56

En artikel om et tv-program om handicappede som har børn. Forfattere afslutter med følgende:

[...] selv om de langtfra kan det samme som alle mulige andre, kan de fleste sagtens elske et barn.

Mulle elsker tydeligvis også sine børn. Skal man dybest set kunne andet for at sætte børn i verden?


Mjah... det synes jeg faktisk godt man kan stille krav om. Der er jo en grund til at børn bliver fjernet fra mødre som måske nok elsker som men som er junkier eller så syge at de ikke kan varetage et barns behov. Og det synes jeg faktisk, som grundlæggende princip er OK.

(disclaimer om at der selvfølgelig også er masser af gråzoner men nu taler vi om princippet i at staten har ret til at fjerne børn fra klar vanrøgt)
6
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 18. apr 2018, 14:11

Hunkat skrev:En artikel om et tv-program om handicappede som har børn. Forfattere afslutter med følgende:

[...] selv om de langtfra kan det samme som alle mulige andre, kan de fleste sagtens elske et barn.

Mulle elsker tydeligvis også sine børn. Skal man dybest set kunne andet for at sætte børn i verden?


Mjah... det synes jeg faktisk godt man kan stille krav om. Der er jo en grund til at børn bliver fjernet fra mødre som måske nok elsker som men som er junkier eller så syge at de ikke kan varetage et barns behov. Og det synes jeg faktisk, som grundlæggende princip er OK.

(disclaimer om at der selvfølgelig også er masser af gråzoner men nu taler vi om princippet i at staten har ret til at fjerne børn fra klar vanrøgt)

Det lyder lige så tåbeligt som argumentet om at "er man gammel nok til at dyrke ubeskyttet sex, så er man også gammel nok til at tage konsekvensen og tage sig af barnet hvis man bliver gravid".

Jaja, det er da sådan det hænger sammen :gogo:
6
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"