Luksusfælden

Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Luksusfælden

Indlægaf Daine » 17. apr 2018, 18:59

Santa skrev:Det par der...de har brug for så meget mere end blot LF.
De virkede ikke modne nok til at tage hånd om alle voksenlivets opgaver, sagt så pænt jeg kan.

Så enig!
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 17. apr 2018, 19:03

næste gang

"I Frederikssund nægter 44-årige Yasmin at betale af på en gammel gæld til to tidligere familiemedlemmer. Hendes stædighed kan nu komme til at koste hende dyrt, for familiemedlemmerne har nu taget pant i huset, og dermed kan Yasmin kun sælge huset med deres godkendelse. Men Yasmin er stædig, så da Luksusfældens eksperter Mette Reissmann og Louise Frost ankommer til Frederikssund, nægter hun at tage kontakt til sine tidligere familiemedlemmer, da hun synes, at hendes gæld til dem er uretfærdig. Spørgsmålet er, om det kan lykkes eksperterne at få Yasmin til at slippe sin stædighed, så der kan laves en afdragsordning, og dermed give Yasmin mulighed for at sælge sit hus? Yasmin er nemlig helt på glatis med sin økonomi.
Hun bor så dyrt i sit hus, at hun hver måned skal bruge næste 20.000 kroner til at afvikle på gælden. Som enlig forsøger og sygeplejerske kræver det afdrag, at hun arbejder op mod 50 timer om ugen. Arbejdsmængden presser Yasmin, der ikke har meget tid til sine børn, og derfor er det altafgørende for hende, at hun får solgt huset, så hun kan komme af med gældsbyrden. Men eksperterne er kommet på en af deres hidtil største opgaver, for Yasmin er en stædig rad. Hun vil også have råd til at sende begge sine børn på efterskole, og hun vil ikke sælge sit hus med tab. Men eksperterne kan ikke trylle, så nu er det op til Yasmin, om hun vil redde sin økonomi, eller om hun vil fortsætte sin pressede hverdag og på sigt ryge ud over den økonomiske afgrund."
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 17. apr 2018, 19:13

0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Luksusfælden

Indlægaf Daine » 17. apr 2018, 19:16


Ej men :stoned: De har sgu da ikke råd til hverken stort eller lille kirkebryllup! I guder ..
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 17. apr 2018, 19:50

Jeg så det som sagt sammen med en ven, men nøj han kværner løs så fik ikke det hele med. Vo krummede dog begge tær
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Luksusfælden

Indlægaf sortkaffe » 17. apr 2018, 19:59

Jeg kan blive helt harm over at folk kan få så meget rente nedsættelse og fraskrivelse af gældi LF, kan almindelige folk også det?

Og så bliver jeg sådan lidt..en blanding af at være forarget over hvor meget dum gæld folk kan optage, og så samtidig så bliver jeg også forarget over at LF tager sådan nogle typer med i deres program, som i aften. Synes de bliver udstillet på deres "mindre intelligens"
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 17. apr 2018, 20:08

sortkaffe skrev:Jeg kan blive helt harm over at folk kan få så meget rente nedsættelse og fraskrivelse af gældi LF, kan almindelige folk også det?

Og så bliver jeg sådan lidt..en blanding af at være forarget over hvor meget dum gæld folk kan optage, og så samtidig så bliver jeg også forarget over at LF tager sådan nogle typer med i deres program, som i aften. Synes de bliver udstillet på deres "mindre intelligens"


Meget af det LF gør, kunne folk selv gøre, men det er jo typisk ikke ressourcestærke mennesker som falder i fælden, og derfor heller ikke dem som selv tager ansvar og gør noget ved deres situation. Bare se på parret til aften, som bare smed kuverter ud.
Og når LF bare må opdigte budgetter, så er det godt nok nemt at være LF vært, som Daine også skrev.

Måske skulle vi starte vores eget bureau? :gruble: tror vi ville være gode, men vi skulle have en ny kategori, slik og Cola, og så ville vi nok råbe lidt højt ad folk, det ville virkelig blive scared straight, og så ville folk også få tips til hår, makeup og tøj :lol:
Virkelig et fuld service bureau :lol:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Luksusfælden

Indlægaf DenBruneMunk » 17. apr 2018, 20:09

sortkaffe skrev:Jeg kan blive helt harm over at folk kan få så meget rente nedsættelse og fraskrivelse af gældi LF, kan almindelige folk også det?

Enig , programmet er dog en bekræftelse på at man kan være ligeglad og leve på gæld i flere år og så få enten fjernet gæld eller få rentestop og andre mærkelige løsninger.

Det har jo også været kendt, at mange evighedsstuderende som efter en lang uddannelse, har millioner i gæld, som staten eftergiver sådan på deres flotte blå øjne, selvom de kommer ud og får en fin høj løn og kunne bruge 10-20 år på at tilbagebetale den.

Så ikke ukendt men overraskende, når vi andre , med hård hånd, holder os langt væk fra dumme lån og unødig gæld.
0
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Luksusfælden

Indlægaf sortkaffe » 17. apr 2018, 20:10

Wizzze skrev:
sortkaffe skrev:Jeg kan blive helt harm over at folk kan få så meget rente nedsættelse og fraskrivelse af gældi LF, kan almindelige folk også det?

Og så bliver jeg sådan lidt..en blanding af at være forarget over hvor meget dum gæld folk kan optage, og så samtidig så bliver jeg også forarget over at LF tager sådan nogle typer med i deres program, som i aften. Synes de bliver udstillet på deres "mindre intelligens"


Meget af det LF gør, kunne folk selv gøre, men det er jo typisk ikke ressourcestærke mennesker som falder i fælden, og derfor heller ikke dem som selv tager ansvar og gør noget ved deres situation. Bare se på parret til aften, som bare smed kuverter ud.
Og når LF bare må opdigte budgetter, så er det godt nok nemt at være LF vært, som Daine også skrev.

Måske skulle vi starte vores eget bureau? :gruble: tror vi ville være gode, men vi skulle have en ny kategori, slik og Cola, og så ville vi nok råbe lidt højt ad folk, det ville virkelig blive scared straight, og så ville folk også få tips til hår, makeup og tøj :lol:
Virkelig et fuld service bureau :lol:

haha det kunne blive virkelig godt :ivrig: :lol:
0
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Luksusfælden

Indlægaf bibbs » 17. apr 2018, 20:16

Jeg har faktisk prøvet at bruge boner i konvolut tricket og det sparede os for vildt mange penge.
For vildt som det lyder var jeg bare meget bedre til ikke at købe de der impuls ting. Det sammen med at vi bestiller mad via nemlig.com hvor fristelserne også er markant mindre. Og det tvinger mig til at lave madplan for at komme op på minimumskøb.

Måske jeg skulle ringe til luksusfælden og blive makker med Carsten :-)
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 17. apr 2018, 20:22

bibbs skrev:Jeg har faktisk prøvet at bruge boner i konvolut tricket og det sparede os for vildt mange penge.
For vildt som det lyder var jeg bare meget bedre til ikke at købe de der impuls ting. Det sammen med at vi bestiller mad via nemlig.com hvor fristelserne også er markant mindre. Og det tvinger mig til at lave madplan for at komme op på minimumskøb.

Måske jeg skulle ringe til luksusfælden og blive makker med Carsten :-)


Mange mange studier har vist, at hæver man alle sine penge i kontanter, og betaler fra konvolut, så bruger man mindre, for man kan fysisk se at pengene forsvinder og konvolutten bliver tyndere, og det begrænser ens opførsel.

Og på samme måde så sparer man på at besøge butikker, for der kommer ikke alle de der fristelseskøb.
0
Do as I say! :whip:
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Luksusfælden

Indlægaf IrmaPigen » 21. apr 2018, 09:58

bibbs skrev:Jeg har faktisk prøvet at bruge boner i konvolut tricket og det sparede os for vildt mange penge.
For vildt som det lyder var jeg bare meget bedre til ikke at købe de der impuls ting. Det sammen med at vi bestiller mad via nemlig.com hvor fristelserne også er markant mindre. Og det tvinger mig til at lave madplan for at komme op på minimumskøb.

Måske jeg skulle ringe til luksusfælden og blive makker med Carsten :-)


Jeg kører kuvert princippet til både husholdning og lommepenge.

Og lige så snart jeg glemmer at bruge kuvertprincippet, kan jeg se, jeg bruger alt for mange penge
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 24. apr 2018, 13:43

Husk det er tirsdag, der er små 4 timer til af fyldt lagrene og sukkerdepoterne op, inden vi går i gang :D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Luksusfælden

Indlægaf Santa » 24. apr 2018, 14:13

Jeg har varmet op til i aften med hele to bankmøder i løbet af dagen...!
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Luksusfælden

Indlægaf Daine » 24. apr 2018, 15:51

Min Meny har Premiereis til spotpris lige nu, og min ultimative favorit, Vandmelonispinde, har de til kun 6 kr :love: Jeg har købt 12 ... og 2 isvafler med med flødebolle (Guldhorn?) ... og en kæmpeeskimo ... og tre poser chips ... og en pose vingummi-bland-selv :genert: Så jeg er klar dækket ind til i aften! Af hensyn til vægten, som jeg pt arbejder for at få bragt ned, så skal jeg dog kun have lidt af det :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Film og TV"