Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Singletråden

Indlægaf Lalana » 17. apr 2018, 11:08

Lys skrev:
Jeg er også kun ved at oparbejde evnen :genert: . Forelskede mig sidste år i en lignende type, og ham her har jeg selv vedligeholdt kontakten til i en periode, selvom jeg godt vidste at vi ikke var samme sted. Det gode ved ham her er, at vi har kunnet tale om det og efterhånden tror jeg også på det, når jeg siger til mig selv, at jeg ikke vil forelske mig i en mand, der ikke vil et forhold. For lige nu har jeg mest lyst til at skrive til ham igen...

Jeg tror allesammen godt vi kender den følelse... af at ville skrive til en der måske ikke er super god for os. Hvis der er chance for du bliver forelsket igen så er det jo en dårlig ide at lege med ilden. Snart er det forår.. OG sommer så kommer der mere kærlighed i luften! Det lover jeg dig
0
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 17. apr 2018, 11:33

Q-beben skrev:
Lys skrev:For lige nu har jeg mest lyst til at skrive til ham igen...


Mit bedste råd: La' vær'... Find hellere en, som er klar, og som vil dig for alvor :)

Kan du huske, at jeg fortalte, at jeg havde datet en, som var så nyskilt...? Han meldte klart ud, at han ville date en masse kvinder og ha det sjovt, hvorfor jeg ikke var interesseret i ham. Vi mødtes en del gange og spiste sammen, hyggesnakkede mm. Han mente jo så over tid, at han var blevet forelsket i mig, og så prøvede vi at være sammen seriøst i en kort periode. Men da min fascination havde lagt sig, så kunne jeg jo godt mærke på flere måder, at han - selvom han selv mente, at han var 100% afklaret - så var han bare ikke "afklaret" nok til, at jeg havde lyst til at gi los på mig selv.

Jeg ved godt, at mennesker er forskellige, og at jeg ikke må "dømme" over en kam..., men jeg skal aldrig mere date en nyskilt. Det er simpelthen et kapitel, jeg ikke har lyst til at læse.


Jeg har haft to fusere med nyskilte mænd. Og har også lovet mig selv aldrig at åbne den bog igen.

Den ene var ham der afsluttede vores relation en uge efter jeg havde inviteret, bestilt og betalt en rejse. Om fredagen ville han have mig med i hans forældres sommerhus. Om mandagen dumpede han mig. Nåmen hans eks havde da lige ombestemt sig, da hun hørte om han var involveret med en anden.

Den anden var for lidt over et års tid siden, og ham havde jeg sådan set også afvist flere gange, netop fordi han var nyskilte, men han pinede og plagede mig om at mødes. Han var en slattenfis og kunne ikke finde ud af at involvere sig og vise interesse.

Tre dage at sidste ovenstående nyskilte mand havde dumpet mig, efter skrev min nuværende kæreste til mig på Tinder. Selvom vi har vores udfordringer pt og der er nogle kanter der skal slibes (eller vi måske bare ikke forbliver sammen forever) så tvivler jeg ikke på hans ærlighed, oprigtighed og på at han elsker mig. Men der kan altså findes gode mænd på Tinder.
2
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Singletråden

Indlægaf Q-beben » 17. apr 2018, 11:51

Lys skrev:Jeg ved bare ikke, om jeg er enig i din præmis om, at jeg “bare” kan finde en anden (jeg ved godt at du ikke skrev “bare”, men jeg læser det lidt ind i dit indlæg). Jeg har været single i snart 15 år - så mange potentielle mænd for mig har jeg bare ikke mødt. Desværre.


15 år... det sætter tingene i et lidt andet perspektiv...
0
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 17. apr 2018, 12:06

Lalana skrev:
Lys skrev:
Jeg er også kun ved at oparbejde evnen :genert: . Forelskede mig sidste år i en lignende type, og ham her har jeg selv vedligeholdt kontakten til i en periode, selvom jeg godt vidste at vi ikke var samme sted. Det gode ved ham her er, at vi har kunnet tale om det og efterhånden tror jeg også på det, når jeg siger til mig selv, at jeg ikke vil forelske mig i en mand, der ikke vil et forhold. For lige nu har jeg mest lyst til at skrive til ham igen...

Jeg tror allesammen godt vi kender den følelse... af at ville skrive til en der måske ikke er super god for os. Hvis der er chance for du bliver forelsket igen så er det jo en dårlig ide at lege med ilden. Snart er det forår.. OG sommer så kommer der mere kærlighed i luften! Det lover jeg dig


Jeg ved, at du mener det godt, men hvis du har ret, hvad gør så i år forskellig fra de foregående 5-10-15 år? Det kan du selvfølgelig ikke svare på, men det lyder bare ikke særlig sandsynligt i min verden, at der lige skulle dukke noget op nu.
0
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 17. apr 2018, 12:09

Q-beben skrev:
Lys skrev:Jeg ved bare ikke, om jeg er enig i din præmis om, at jeg “bare” kan finde en anden (jeg ved godt at du ikke skrev “bare”, men jeg læser det lidt ind i dit indlæg). Jeg har været single i snart 15 år - så mange potentielle mænd for mig har jeg bare ikke mødt. Desværre.


15 år... det sætter tingene i et lidt andet perspektiv...


Hvilket perspektiv? At det er helt umuligt :lol: ?
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Singletråden

Indlægaf Ally » 17. apr 2018, 12:55

Hurra for korte arbejdsdage :klap: Jeg havde undervisning til middag og tog hjem, da jeg havde spist frokost. Jeg var blot hjemme kort tid, før jeg gik en tur. Nød solen, frisk luft, musik i ørerne - og tænkte lidt på Aalborgenseren :blush:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Singletråden

Indlægaf Q-beben » 17. apr 2018, 13:45

Lys skrev:Hvilket perspektiv? At det er helt umuligt :lol: ?


Nej, slet ikke... :) Jeg tænker, at 15 år som single så må du ha' gjort dig en masse erfaringer, som jeg ikke har :) Dvs., du ved bedre, hvordan tingene fungerer...
2
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 17. apr 2018, 14:01

Q-beben skrev:
Lys skrev:Hvilket perspektiv? At det er helt umuligt :lol: ?


Nej, slet ikke... :) Jeg tænker, at 15 år som single så må du ha' gjort dig en masse erfaringer, som jeg ikke har :) Dvs., du ved bedre, hvordan tingene fungerer...


Det tror jeg desværre ikke. Dels har jeg ikke datet for at finde en kæreste i alle 15 år og dels har jeg jo ikke haft supermeget succes med noget. Til gengæld har jeg aldrig prøvet den der “det sker når du mindst venter det”-situation, som er den anden “trøst”, jeg som single modtager (udover der er helt sikkert også en til dig). Mest af alt tror jeg nok bare, at man ikke kan sætte dating på formel, men at tilfældigheder og held spiller en meget stor rolle.
1
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 17. apr 2018, 14:03

Jeg ved godt at jeg har lidt nejhatten på lige nu. Det går over, men jeg skal lige bruge et par uger til at sørge over, at jeg ikke havde fundet guld alligevel...
1
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Singletråden

Indlægaf Lalana » 17. apr 2018, 14:06

Lys skrev:
Lalana skrev:
Lys skrev:
Jeg er også kun ved at oparbejde evnen :genert: . Forelskede mig sidste år i en lignende type, og ham her har jeg selv vedligeholdt kontakten til i en periode, selvom jeg godt vidste at vi ikke var samme sted. Det gode ved ham her er, at vi har kunnet tale om det og efterhånden tror jeg også på det, når jeg siger til mig selv, at jeg ikke vil forelske mig i en mand, der ikke vil et forhold. For lige nu har jeg mest lyst til at skrive til ham igen...

Jeg tror allesammen godt vi kender den følelse... af at ville skrive til en der måske ikke er super god for os. Hvis der er chance for du bliver forelsket igen så er det jo en dårlig ide at lege med ilden. Snart er det forår.. OG sommer så kommer der mere kærlighed i luften! Det lover jeg dig


Jeg ved, at du mener det godt, men hvis du har ret, hvad gør så i år forskellig fra de foregående 5-10-15 år? Det kan du selvfølgelig ikke svare på, men det lyder bare ikke særlig sandsynligt i min verden, at der lige skulle dukke noget op nu.

Nej... jeg forstår dig godt og i princippet er der nok ikke noget anderledes. Det er bare mit behov for at tro på det hele bliver bedre når der kommer mere lys, sol og glæde når vi går mod sommeren, men nej - jeg ved det jo ikke. Det er bare er håb for os alle :kys:
3
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Singletråden

Indlægaf Q-beben » 17. apr 2018, 14:16

Lys skrev:Til gengæld har jeg aldrig prøvet den der “det sker når du mindst venter det”-situation, som er den anden “trøst”, jeg som single modtager (udover der er helt sikkert også en til dig). Mest af alt tror jeg nok bare, at man ikke kan sætte dating på formel, men at tilfældigheder og held spiller en meget stor rolle.


Jeg har heller aldrig prøvet den der "det sker, når du...". Min erfaring er, at man selv skal opsøge det.

Jeg synes, at det i perioder er hårdt at date... især når jeg har investeret en masse kræfter i det, og ingenting lykkedes... Jeg føler nærmest, at jeg bliver slået hjem i ludo hver gang... :)

Jo, det handler i høj grad om tilfældigheder og held... Men for mit eget vedkommende tror jeg også, at jeg selv skal blive bedre til at bevare fornuften og lade være med at blive så hurtigt forelsket, for så har jeg måske en større sandsynlighed for at finde en, som jeg vitterligt passer sammen med.
0
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 17. apr 2018, 14:26

Lalana skrev:
Lys skrev:
Lalana skrev:
Lys skrev:
Jeg er også kun ved at oparbejde evnen :genert: . Forelskede mig sidste år i en lignende type, og ham her har jeg selv vedligeholdt kontakten til i en periode, selvom jeg godt vidste at vi ikke var samme sted. Det gode ved ham her er, at vi har kunnet tale om det og efterhånden tror jeg også på det, når jeg siger til mig selv, at jeg ikke vil forelske mig i en mand, der ikke vil et forhold. For lige nu har jeg mest lyst til at skrive til ham igen...

Jeg tror allesammen godt vi kender den følelse... af at ville skrive til en der måske ikke er super god for os. Hvis der er chance for du bliver forelsket igen så er det jo en dårlig ide at lege med ilden. Snart er det forår.. OG sommer så kommer der mere kærlighed i luften! Det lover jeg dig


Jeg ved, at du mener det godt, men hvis du har ret, hvad gør så i år forskellig fra de foregående 5-10-15 år? Det kan du selvfølgelig ikke svare på, men det lyder bare ikke særlig sandsynligt i min verden, at der lige skulle dukke noget op nu.

Nej... jeg forstår dig godt og i princippet er der nok ikke noget anderledes. Det er bare mit behov for at tro på det hele bliver bedre når der kommer mere lys, sol og glæde når vi går mod sommeren, men nej - jeg ved det jo ikke. Det er bare er håb for os alle :kys:


Det er også fair nok. Normalt er jeg også mere fortrøstningsfuld. Lige nu har jeg nok bare mere brug for at blive mødt i følelsen end at få den afværget :) Men det kan I selvfølgelig ikke gætte.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 17. apr 2018, 14:36

I morgen kommer der en sexolog ud på mit hold og giver et foredrag om ældre og seksualitet. Det glæder jeg mig helt vildt til.

Jeg synes det er et vildt spændende emne, og jeg kunne sagtens finde på at tage er kursus indenfor det når jeg er færdiguddannet hvis jeg ender med at arbejde inden for ældreområdet.

Efter jeg er begyndt på uddannelse synes jeg at jeg oplever en masse ting, som jeg savner at have en i hverdagen at fortælle om det til.

Jeg har altid været lidt den der type hvor der nærmest ikke er en historie der er for lille til at blive fortalt, jeg kan godt lide at fortælle om de ting jeg går og observerer i min hverdag, ind i mellem til frustration for dem jeg har levet sammen med, så jeg synes faktisk det er rigtig ærgerligt ikke at have nogle nu hvor der lidt oftere faktisk er noget at fortælle.
3
...
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Singletråden

Indlægaf Q-beben » 17. apr 2018, 15:03

LadyFox skrev:det er rigtig ærgerligt ikke at have nogle nu hvor der lidt oftere faktisk er noget at fortælle.


Jeg har en nabo, der også er single og jævnaldrende. Vi snakker sammen hver dag og fortæller hinanden alle de store og små ting... Jeg er så glad for hende :)

Måske kunne du finde en nabo eller noget andet?
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 17. apr 2018, 15:12

Q-beben skrev:
LadyFox skrev:det er rigtig ærgerligt ikke at have nogle nu hvor der lidt oftere faktisk er noget at fortælle.


Jeg har en nabo, der også er single og jævnaldrende. Vi snakker sammen hver dag og fortæller hinanden alle de store og små ting... Jeg er så glad for hende :)

Måske kunne du finde en nabo eller noget andet?

Jeg prøver at distancere mig lidt fra mine naboer på grund af dårlige erfaringer med klistrende påtrængende naboer der pludselig synes vi er bedste venner - at slippe for dem har været det bedste ved at flytte fra mine to sidste boliger.
Jeg kender dog en der bor i nummeret ved siden af, han er dog alkoholiker og ENDNU gladere for at fortælle historier uden indhold - endda gerne på repeat, det magter jeg heller ikke helt :P

Men idéen er god nok, jeg har før haft en kioskmand til at varetage den opgave uden problemer.
0
...

Tilbage til "Forhold og sex"