Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

23+0

Indlægaf Zonta » 16. apr 2018, 18:57

Seriøst, jeg er så træt med træt på, at jeg er helt fra snøvsen. Min JM sagde, at jeg lige skulle nævne det for min læge i næste uge ved 25-ugers undersøgelsen, for at tjekke om der skulle tages nogle blodprøver.
Jeg husker (for det meste) jerntabletter, så jeg tror ikke det er dét, der spiller ind. Er der andre der oplever det i 2. trimester? Havde ikke så meget af det i første - der havde jeg bare kvalme...
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

19+4

Indlægaf Neenah » 16. apr 2018, 19:23

Jeg har sådan en tyngdefornemmelse i underlivet :gruble: er det normalt? Det føles lidt som om jeg burde gå på toilet både foran og bagtil. Er det normalt?
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: 19+4

Indlægaf Zonta » 16. apr 2018, 19:34

Neenah skrev:Jeg har sådan en tyngdefornemmelse i underlivet :gruble: er det normalt? Det føles lidt som om jeg burde gå på toilet både foran og bagtil. Er det normalt?

Sådan har jeg det også - mere eller mindre konstant. Da jeg spurgte JM, sagde hun, at det er helt normalt - det er livmoderen og baby der begynder at tynge. Så du kan bare glæde dig over, at du har resten af graviditeten til at vænne dig til det :lol: :tie:
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

23+0

Indlægaf Zonta » 16. apr 2018, 21:35

Jeg har lige set maven bevæge sig for første gang :lun: Tænk, at det er vores lille søn, der ligger derinde og møffer rundt - synes det er mega surrealistisk!

Jeg tror egentlig godt jeg ville have kunne se det før, men jeg synes jeg har haft så travlt med bryllup, at det først er nu jeg har haft tiden til at ligge og bare glo på maven. Hehe.
8
J, juli 2018.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: 23+0

Indlægaf Neenah » 17. apr 2018, 04:41

Zonta skrev:Jeg har lige set maven bevæge sig for første gang :lun: Tænk, at det er vores lille søn, der ligger derinde og møffer rundt - synes det er mega surrealistisk!

Jeg tror egentlig godt jeg ville have kunne se det før, men jeg synes jeg har haft så travlt med bryllup, at det først er nu jeg har haft tiden til at ligge og bare glo på maven. Hehe.

Hvor fint :lun: jeg mærkede spark udenpå i går :dåne: men den lille dame var for stædig til at gøre det for sin far.
1
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: 19+4

Indlægaf Buller » 17. apr 2018, 05:05

Neenah skrev:Jeg har sådan en tyngdefornemmelse i underlivet :gruble: er det normalt? Det føles lidt som om jeg burde gå på toilet både foran og bagtil. Er det normalt?


Du kan evt. prøve at ligge på albuer og knæ og så vugge lidt med hofterne for at prøve at få baby til at ligge knap så lavt. Det kan hjælpe, også når baby f.eks. har besluttet sig for at bruge ens blære som vandseng.
2
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Klummerlig » 17. apr 2018, 14:55

Jeg er vist nødt til at få en hurtig tid til nakkefoldscanning.
8+4
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 17. apr 2018, 15:14

Klummerlig skrev:Jeg er vist nødt til at få en hurtig tid til nakkefoldscanning.
8+4


Wow, sikke en fin mave :lun: Jeg kan ikke huske om det er din første, det er det ikke,vel?

Jeg er 9+0 i dag, og man kan ingenting se på mig. Ikke at jeg forventede det, men sammenlignet med dig, så er det jo vildt.

Jeg har altid haft topmave, så jeg mistænker at der går noget tid før det bliver rigtig synligt.

-----------------------------

Vedr. NF, så fortalte min bror og svigerinde mig at der er vildt meget run på i Roskilde (hvor jeg hører til), og at de anbefaler at vi tager til Holbæk eller Næstved. Er der nogen der ved om man kan få foretaget NF andre steder end i ens hjem-region? Jeg kommer aldrig til Næstved og Holbæk, men er tit i Kbh, og det ville bare være så meget nemmere. Men det er jo så Region Hovedstaden i stedet for Region Sjælland.

Noget andet jeg har tænkt over er, at eftersom jeg først skal til lægen her d. 30/4, og herefter først skal henvises og have tid til NF scanning, risikerer jeg jo at være et godt stykke længere henne end hvad der er "normalt" for NF. Jeg er i uge 11 ved min lægetid, og jeg tvivler på at jeg kan komme til indenfor 2 uger. Derudover, hvis man får en sen NF scanning, afslører de så kønnet hvis de kan se det?
0
My world 12-10-18 :lun:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 17. apr 2018, 15:35

Moxy-lady skrev:
Klummerlig skrev:Jeg er vist nødt til at få en hurtig tid til nakkefoldscanning.
8+4


Wow, sikke en fin mave :lun: Jeg kan ikke huske om det er din første, det er det ikke,vel?

Jeg er 9+0 i dag, og man kan ingenting se på mig. Ikke at jeg forventede det, men sammenlignet med dig, så er det jo vildt.

Jeg har altid haft topmave, så jeg mistænker at der går noget tid før det bliver rigtig synligt.

-----------------------------

Vedr. NF, så fortalte min bror og svigerinde mig at der er vildt meget run på i Roskilde (hvor jeg hører til), og at de anbefaler at vi tager til Holbæk eller Næstved. Er der nogen der ved om man kan få foretaget NF andre steder end i ens hjem-region? Jeg kommer aldrig til Næstved og Holbæk, men er tit i Kbh, og det ville bare være så meget nemmere. Men det er jo så Region Hovedstaden i stedet for Region Sjælland.

Noget andet jeg har tænkt over er, at eftersom jeg først skal til lægen her d. 30/4, og herefter først skal henvises og have tid til NF scanning, risikerer jeg jo at være et godt stykke længere henne end hvad der er "normalt" for NF. Jeg er i uge 11 ved min lægetid, og jeg tvivler på at jeg kan komme til indenfor 2 uger. Derudover, hvis man får en sen NF scanning, afslører de så kønnet hvis de kan se det?


Man kan ikke lave NF efter 13+6. Og kønnet oplyses først fra 14+0 :)

Jeg ville hive fat i lægen. Du skal også have foretaget en blodprøve, der skal bruges i forbindelse med NF, og den skal mig bekendt laves omkring uge 10. Så din lægetid skal gerne rykkes frem.
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 17. apr 2018, 15:38

Moxy-lady skrev:
Klummerlig skrev:Jeg er vist nødt til at få en hurtig tid til nakkefoldscanning.
8+4


Wow, sikke en fin mave :lun: Jeg kan ikke huske om det er din første, det er det ikke,vel?

Jeg er 9+0 i dag, og man kan ingenting se på mig. Ikke at jeg forventede det, men sammenlignet med dig, så er det jo vildt.

Jeg har altid haft topmave, så jeg mistænker at der går noget tid før det bliver rigtig synligt.

-----------------------------

Vedr. NF, så fortalte min bror og svigerinde mig at der er vildt meget run på i Roskilde (hvor jeg hører til), og at de anbefaler at vi tager til Holbæk eller Næstved. Er der nogen der ved om man kan få foretaget NF andre steder end i ens hjem-region? Jeg kommer aldrig til Næstved og Holbæk, men er tit i Kbh, og det ville bare være så meget nemmere. Men det er jo så Region Hovedstaden i stedet for Region Sjælland.

Noget andet jeg har tænkt over er, at eftersom jeg først skal til lægen her d. 30/4, og herefter først skal henvises og have tid til NF scanning, risikerer jeg jo at være et godt stykke længere henne end hvad der er "normalt" for NF. Jeg er i uge 11 ved min lægetid, og jeg tvivler på at jeg kan komme til indenfor 2 uger. Derudover, hvis man får en sen NF scanning, afslører de så kønnet hvis de kan se det?


Jeg kom til I Esbjerg, selvom jeg hører til I Kolding fordi de ikke kunne finde en tid til mig tidsnok til jeg kunne komme på studietur. Men jeg foreslog det selv, og skulle selv koordinere. Jeg var 9+5 til første lægesamtale, fik først en tid til NF til 2,5 uge senere. Fik den rykket frem en uge ved at tage til Esbjerg.
0
DannyZuko
Indlæg: 426
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf DannyZuko » 17. apr 2018, 15:58

Moxy, du kan selv bestille tid til NF på Roskilde (på nettet). Det gjorde jeg selv, inden jeg overhovedet havde været hos lægen.
1
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Klummerlig » 17. apr 2018, 16:25

Moxy-lady skrev:
Klummerlig skrev:Jeg er vist nødt til at få en hurtig tid til nakkefoldscanning.
8+4


Wow, sikke en fin mave :lun: Jeg kan ikke huske om det er din første, det er det ikke,vel?

Jeg er 9+0 i dag, og man kan ingenting se på mig. Ikke at jeg forventede det, men sammenlignet med dig, så er det jo vildt.

Jeg har altid haft topmave, så jeg mistænker at der går noget tid før det bliver rigtig synligt.

-----------------------------

Vedr. NF, så fortalte min bror og svigerinde mig at der er vildt meget run på i Roskilde (hvor jeg hører til), og at de anbefaler at vi tager til Holbæk eller Næstved. Er der nogen der ved om man kan få foretaget NF andre steder end i ens hjem-region? Jeg kommer aldrig til Næstved og Holbæk, men er tit i Kbh, og det ville bare være så meget nemmere. Men det er jo så Region Hovedstaden i stedet for Region Sjælland.

Noget andet jeg har tænkt over er, at eftersom jeg først skal til lægen her d. 30/4, og herefter først skal henvises og have tid til NF scanning, risikerer jeg jo at være et godt stykke længere henne end hvad der er "normalt" for NF. Jeg er i uge 11 ved min lægetid, og jeg tvivler på at jeg kan komme til indenfor 2 uger. Derudover, hvis man får en sen NF scanning, afslører de så kønnet hvis de kan se det?

Nej slet ikke den første.

Jeg er normalt tyk på maven (man kan også se min foldedelle midt på) men jeg har tabt mig en del og den er pludselig meget tydelig igen efter jeg er gravid så det er lidt vildt.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 17. apr 2018, 16:25

DannyZuko skrev:Moxy, du kan selv bestille tid til NF på Roskilde (på nettet). Det gjorde jeg selv, inden jeg overhovedet havde været hos lægen.


Ditto på Hvidovre. Bestilte tid i sidste uge, selv om jeg først skal have lavet vandrejournalen færdig på torsdag.

Jeg skal have taget double-blodprøverne når jeg er 10+0 og NF når jeg er 12+6.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 17. apr 2018, 16:30

DannyZuko skrev:Moxy, du kan selv bestille tid til NF på Roskilde (på nettet). Det gjorde jeg selv, inden jeg overhovedet havde været hos lægen.

Fedt, tak! Det har jeg life gjort. Jeg har fået tid d. 14/5. Der er jeg 12+6 så vidt jeg kan regne ud.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 17. apr 2018, 17:12

Little_Woman skrev:Ditto på Hvidovre. Bestilte tid i sidste uge, selv om jeg først skal have lavet vandrejournalen færdig på torsdag.

Jeg skal have taget double-blodprøverne når jeg er 10+0 og NF når jeg er 12+6.

Jeg har lige fået taget double-blodprøverne på Hvidovre i dag (10+6), og skal til NF samme sted om lidt over to uger, så jeg er vist også lidt til den sene side...
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Graviditet"