Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf LaMariposa » 16. apr 2018, 15:39

LadyFox skrev:
dykkersild skrev:
KitKat skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Og en meget mindre seriøs: jeg har en irrationel frygt for gaskomfurer :blush:
Det er helt åndssvagt, men jeg er simpelthen så bekymret for gasudslip, så jeg skal aldrig have gaskomfur.


Jeg har haft det på samme måde, men samtidig elskede jeg at lave mad på gaskomfur.
-så jeg havde gasalarm i køkkenet... og i min søns værelse... og en ekstra liggende på lager "hvis nu"
(og i en periode snakkede jeg om at få en undulat i køkkenet også, fordi gamle film om minearbejde og undulater) :genert:

Nu har jeg elkomfur :D


"hvad skulle der være?"

"Jeg vil gerne se på en undulat med et skrøbeligt helbred, tak"

"Undskyld - mener du ikke en frisk undulat?"

"Næ tak - det skal, for at sige det lige ud, være lige til at vælge af pinden, tak"

Det er altså sjov KitKat :lol:

Petroleumsovnen slog en ellers helt rask undulat ihjel i mit barndomshjem :shock:


Nu vi er ved undulater....

Min farmor havde i min fars barndom en grøn undulat, som elskede at flyve rundt i huset. Det gjorde den også en dag, hvor farmor havde en gryde gul budding på komfuret. Vi ved ikke helt, hvorfor fulgten valgte at styrtdykke lige lukt ned i gryden, men det gjorde den altså, og der lå den så. Det var dog trange tider i det lille hjem og desserten skulle jo laves færdig, så farmor skyllede pipfuglen under vandhanen og serverede buddingen alligevel.

:D
11
:lun: Be brave
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Muuh » 16. apr 2018, 15:41

Jeg hældte i smug resten af velkomstdrinken (bowle med mojito) fra min søns konfirmation på en brugt flaske og har gået og små drukket det i dag :genert:

Ku ikke nænne, at det bare skulle hældes ud :blush:
15
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf LadyFox » 16. apr 2018, 16:01

LaMariposa skrev:
LadyFox skrev:
dykkersild skrev:
KitKat skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Og en meget mindre seriøs: jeg har en irrationel frygt for gaskomfurer :blush:
Det er helt åndssvagt, men jeg er simpelthen så bekymret for gasudslip, så jeg skal aldrig have gaskomfur.


Jeg har haft det på samme måde, men samtidig elskede jeg at lave mad på gaskomfur.
-så jeg havde gasalarm i køkkenet... og i min søns værelse... og en ekstra liggende på lager "hvis nu"
(og i en periode snakkede jeg om at få en undulat i køkkenet også, fordi gamle film om minearbejde og undulater) :genert:

Nu har jeg elkomfur :D


"hvad skulle der være?"

"Jeg vil gerne se på en undulat med et skrøbeligt helbred, tak"

"Undskyld - mener du ikke en frisk undulat?"

"Næ tak - det skal, for at sige det lige ud, være lige til at vælge af pinden, tak"

Det er altså sjov KitKat :lol:

Petroleumsovnen slog en ellers helt rask undulat ihjel i mit barndomshjem :shock:


Nu vi er ved undulater....

Min farmor havde i min fars barndom en grøn undulat, som elskede at flyve rundt i huset. Det gjorde den også en dag, hvor farmor havde en gryde gul budding på komfuret. Vi ved ikke helt, hvorfor fulgten valgte at styrtdykke lige lukt ned i gryden, men det gjorde den altså, og der lå den så. Det var dog trange tider i det lille hjem og desserten skulle jo laves færdig, så farmor skyllede pipfuglen under vandhanen og serverede buddingen alligevel.

:D


Undulaten vi havde efter den der døde af petroleumsovnen havde det også med at flyve ned og bade i sovsen. Jeg husker dog ikke om vi spiste sovsen bagefter.
Han fik også besøg af en skade uden for vinduet hver dag, som han snakkede med, han kunne sige som telefonen og sige at han selv var dum. Undulater er ret seje!
4
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Juki » 16. apr 2018, 16:08

LaMariposa skrev:
LadyFox skrev:
dykkersild skrev:
KitKat skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Og en meget mindre seriøs: jeg har en irrationel frygt for gaskomfurer :blush:
Det er helt åndssvagt, men jeg er simpelthen så bekymret for gasudslip, så jeg skal aldrig have gaskomfur.


Jeg har haft det på samme måde, men samtidig elskede jeg at lave mad på gaskomfur.
-så jeg havde gasalarm i køkkenet... og i min søns værelse... og en ekstra liggende på lager "hvis nu"
(og i en periode snakkede jeg om at få en undulat i køkkenet også, fordi gamle film om minearbejde og undulater) :genert:

Nu har jeg elkomfur :D


"hvad skulle der være?"

"Jeg vil gerne se på en undulat med et skrøbeligt helbred, tak"

"Undskyld - mener du ikke en frisk undulat?"

"Næ tak - det skal, for at sige det lige ud, være lige til at vælge af pinden, tak"

Det er altså sjov KitKat :lol:

Petroleumsovnen slog en ellers helt rask undulat ihjel i mit barndomshjem :shock:


Nu vi er ved undulater....

Min farmor havde i min fars barndom en grøn undulat, som elskede at flyve rundt i huset. Det gjorde den også en dag, hvor farmor havde en gryde gul budding på komfuret. Vi ved ikke helt, hvorfor fulgten valgte at styrtdykke lige lukt ned i gryden, men det gjorde den altså, og der lå den så. Det var dog trange tider i det lille hjem og desserten skulle jo laves færdig, så farmor skyllede pipfuglen under vandhanen og serverede buddingen alligevel.

:D

Ej, jeg har dårlig samvittighed og føler mig vildt upassende over at synes det er tragikomisk hvis den blev kogt i budding :genert:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf LaMariposa » 16. apr 2018, 17:14

Juki skrev:
LaMariposa skrev:
LadyFox skrev:
dykkersild skrev:
KitKat skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Og en meget mindre seriøs: jeg har en irrationel frygt for gaskomfurer :blush:
Det er helt åndssvagt, men jeg er simpelthen så bekymret for gasudslip, så jeg skal aldrig have gaskomfur.


Jeg har haft det på samme måde, men samtidig elskede jeg at lave mad på gaskomfur.
-så jeg havde gasalarm i køkkenet... og i min søns værelse... og en ekstra liggende på lager "hvis nu"
(og i en periode snakkede jeg om at få en undulat i køkkenet også, fordi gamle film om minearbejde og undulater) :genert:

Nu har jeg elkomfur :D


"hvad skulle der være?"

"Jeg vil gerne se på en undulat med et skrøbeligt helbred, tak"

"Undskyld - mener du ikke en frisk undulat?"

"Næ tak - det skal, for at sige det lige ud, være lige til at vælge af pinden, tak"

Det er altså sjov KitKat :lol:

Petroleumsovnen slog en ellers helt rask undulat ihjel i mit barndomshjem :shock:


Nu vi er ved undulater....

Min farmor havde i min fars barndom en grøn undulat, som elskede at flyve rundt i huset. Det gjorde den også en dag, hvor farmor havde en gryde gul budding på komfuret. Vi ved ikke helt, hvorfor fulgten valgte at styrtdykke lige lukt ned i gryden, men det gjorde den altså, og der lå den så. Det var dog trange tider i det lille hjem og desserten skulle jo laves færdig, så farmor skyllede pipfuglen under vandhanen og serverede buddingen alligevel.

:D

Ej, jeg har dårlig samvittighed og føler mig vildt upassende over at synes det er tragikomisk hvis den blev kogt i budding :genert:


Pipfuglen overlevede faktisk sit stunt. Dumhed belønnes åbenbart af og til, når man er undulat :D
4
:lun: Be brave
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf DenBruneMunk » 16. apr 2018, 17:21

På en dag som idag, husker man sine republikanske idealer :)
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf kidkomb » 16. apr 2018, 18:33

Når jeg læser om hjerteløbere så tuder jeg. Kan slet ikke styre det, jeg ved ikke hvorfor jeg synes det er så rørende.
Derfor springer jeg det raskt over hvis jeg støder på det når jeg ikke er alene.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf milisa » 16. apr 2018, 18:37

LaMariposa skrev:Min farmor havde i min fars barndom en grøn undulat, som elskede at flyve rundt i huset. Det gjorde den også en dag, hvor farmor havde en gryde gul budding på komfuret. Vi ved ikke helt, hvorfor fulgten valgte at styrtdykke lige lukt ned i gryden, men det gjorde den altså, og der lå den så. Det var dog trange tider i det lille hjem og desserten skulle jo laves færdig, så farmor skyllede pipfuglen under vandhanen og serverede buddingen alligevel.

:D


Min søsters veninde havde en gul undulat. Mega tam. Intet bur. Den forvildede sig en dag ind under emhætten. Blev forskrækket og landede midt i den brune sovs. Der var for mange fjer til sovsen kunne reddes. Desuden skulle min søsters veninde og hendes søskende også have været så traumatiserede, at det vist ikke blev til meget mad den aften.....
1
Tally-ho
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2911

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Neverkont » 16. apr 2018, 21:14

KitKat skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Og en meget mindre seriøs: jeg har en irrationel frygt for gaskomfurer :blush:
Det er helt åndssvagt, men jeg er simpelthen så bekymret for gasudslip, så jeg skal aldrig have gaskomfur.


Jeg har haft det på samme måde, men samtidig elskede jeg at lave mad på gaskomfur.
-så jeg havde gasalarm i køkkenet... og i min søns værelse... og en ekstra liggende på lager "hvis nu"
(og i en periode snakkede jeg om at få en undulat i køkkenet også, fordi gamle film om minearbejde og undulater) :genert:

Nu har jeg elkomfur :D


Jeg er ganske sikker på, at det var kanariefugle man tog med ned i kulminerne. jeg kan også huske en linie fra en sang "canary in a coalmine", sangen fandt jeg så her: https://www.google.com/search?q=canary+ ... refox-b-ab

Og for at tjekke, om jeg huskede forkert googlede jeg, og fandt bl.a. dette: https://www.smithsonianmag.com/smart-ne ... 180961570/
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf KitKat » 17. apr 2018, 05:23

Neverkont skrev:
Jeg er ganske sikker på, at det var kanariefugle man tog med ned i kulminerne. jeg kan også huske en linie fra en sang "canary in a coalmine", sangen fandt jeg så her: https://www.google.com/search?q=canary+ ... refox-b-ab

Og for at tjekke, om jeg huskede forkert googlede jeg, og fandt bl.a. dette: https://www.smithsonianmag.com/smart-ne ... 180961570/



:D Det kan det sagtens være. Jeg hørte historier om undulater da jeg var barn, og brugte ikke så meget tid på at fact-tjekke da jeg som voksen fik gaskomfur. (Havde jeg gjort det, havde jeg nok også opdaget hvor sjældent gasudslip faktisk er og slet ikke følt behov for en fugl alligevel :genert: )
1
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Lull » 18. apr 2018, 07:07

Jeg græder nogen gange over hvor meget jeg elsker det der lille væsen jeg har lavet.
Hun bliver 1 år om 14 dage, så kan nok ikke rigtigt længere give graviditetshormonerne skylden...
12
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Tilly » 18. apr 2018, 17:01

Lull skrev:Jeg græder nogen gange over hvor meget jeg elsker det der lille væsen jeg har lavet.
Hun bliver 1 år om 14 dage, så kan nok ikke rigtigt længere give graviditetshormonerne skylden...

Altså, jeg kan finde på at græde over hvor meget jeg elsker min 4 årige nevø. Så ingen hormonundskyldninger her. Jeg kan bare ikke forestille mig en mere perfekt nevø. Og så hjælper det ikke på mine tårer at han er meget gavmild med kys og kram til mig, og gerne fortæller at han elsker mig :lun: Åh altså, jeg elsker at være faster :love:
12
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf 2SHY » 18. apr 2018, 17:18

Jeg spiller tit 7 kabale. Men jeg spiller altid om et eller andet. Jeg stiller et spørgsmål som kan være alt fra ligegyldige ting som “Bliver det godt vejr i morgen?” til mere alvorlige ting

Går den op er svaret ja. Går den ikke op er svaret nej

Det har jeg gjort siden jeg var barn :genert: :blush:
18
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf dgd2007 » 18. apr 2018, 18:41

2SHY skrev:Jeg spiller tit 7 kabale. Men jeg spiller altid om et eller andet. Jeg stiller et spørgsmål som kan være alt fra ligegyldige ting som “Bliver det godt vejr i morgen?” til mere alvorlige ting

Går den op er svaret ja. Går den ikke op er svaret nej

Det har jeg gjort siden jeg var barn :genert: :blush:

Hvor tit passer det så? :gruble:
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf 2SHY » 18. apr 2018, 18:42

dgd2007 skrev:
2SHY skrev:Jeg spiller tit 7 kabale. Men jeg spiller altid om et eller andet. Jeg stiller et spørgsmål som kan være alt fra ligegyldige ting som “Bliver det godt vejr i morgen?” til mere alvorlige ting

Går den op er svaret ja. Går den ikke op er svaret nej

Det har jeg gjort siden jeg var barn :genert: :blush:

Hvor tit passer det så? :gruble:

Godt spørgsmål :) Jeg har desværre ikke noget statistik på det. Men det er meget hyggeligt :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Livets forhold"