Larm på arbejdspladsen!

OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Larm på arbejdspladsen!

Indlægaf OberstNasig » 16. apr 2018, 12:42

Jeg arbejder på et sted, hvor der er ekstremt lydt. Jeg kan høre alt, hvad mine kollegaer siger- og de taler meget højt og bliver så ivrige efter at få taletid, at de taler i munden på hinanden og forsøger at "Vinde slaget" ved at hæve stemmen. Og de taler også meget af tiden, fordi de er selskabelige- det er jeg også, men dog ikke ligeså meget. Når folk går henover gulvet ovenpå, gungrer og runger det i hele mit kontor.

Men jeg kan mærke, at det forstyrrer mig helt vildt meget. Det ødelægger min koncentration og jeg må holde mig for det ene øre, når jeg taler i telefon. Jeg har før brugt ørepropper af den billige slags, men de holder ikke støjen ud i denne situation.

Derfor har jeg undersøgt, om jeg kunne opgradere i ørepropper, fx formstøbte, der lukker fx opkald ind, men sorterer mine kollegaers stemmer fra.

Jeg kom til at tænke på, om specielle ørepropper kan sidestilles med andre hjælpemidler på arbejdet, fx hæve/sænke bord og at min arbejdsplads dermed kan betale for det? Eller give tilskud?
Jeg har ikke spurgt min leder endnu, for jeg ved ikke, om det er helt skudt vedsiden af i sådan en grad, at jeg virker som en grådig type.
0
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Larm på arbejdspladsen!

Indlægaf Lisva » 16. apr 2018, 12:51

Jeg synes, det er skudt helt ved siden af, at det er dig, der skal indordne dig, frem for at dine kolleger lærer at tage hensyn. Det er en arbejdsplads! Kan du ikke prøve at snakke med din chef om det? Det er vel også i hans/hendes interesse, at alle medarbejdere er så effektive som muligt.
5
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Larm på arbejdspladsen!

Indlægaf Rapfisk » 16. apr 2018, 13:33

Jeg synes klart, at du skal tale med din leder, så han eller hun har mulighed for at hjælpe dig - og selvfølgelig er det lederens opgave at give dig de optimale rammer for dit arbejde, så vidt det overhovedet kan lade sig gøre.

Hos os har vi lyddæmpende høretelefoner til låns. De har den fordel, at det tydeligt fremgår, når man ikke ønsker at blive forstyrret.
Senest rettet af Rapfisk 16. apr 2018, 15:59, rettet i alt 1 gang.
2
Livslinjen: 70 201 201
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Larm på arbejdspladsen!

Indlægaf Lys » 16. apr 2018, 15:00

Lisva skrev:Jeg synes, det er skudt helt ved siden af, at det er dig, der skal indordne dig, frem for at dine kolleger lærer at tage hensyn. Det er en arbejdsplads! Kan du ikke prøve at snakke med din chef om det? Det er vel også i hans/hendes interesse, at alle medarbejdere er så effektive som muligt.


Hensynene skal vel gå begge veje? Så der både er plads til dem, der har brug for stilhed for at koncentrere sig, og til dem der bliver bims af for meget stilhed.

Min oplevelse er, at en blanding af hørebøffer, omtanke fra de “larmende” og en kultur der rummer mulighed for at man kan bede andre dæmpe sig/gå afsides indimellem fungerer ok.
1
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Larm på arbejdspladsen!

Indlægaf Raenil » 16. apr 2018, 15:20

0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Larm på arbejdspladsen!

Indlægaf Muspel » 16. apr 2018, 18:00

Maanii skrev:Jeg sidder i storrumskontor med 90 mennesker, glasvæge og snak over bordene kultur, og det er modbydeligt.

Jeg har et par noise cancelling headphones fra bose som min arbejdsgiver har betalt halvdelen af. Jeg bruger dem sammen med en app med white noise, da musik også stresser.


Jeg har også Bose og det er seriøst de bedste penge jeg (ok. Min far ... :blush: ) har brugt!
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Larm på arbejdspladsen!

Indlægaf Raenil » 17. apr 2018, 05:47

Min arbejdsgiver har betalt vores, og jeg tror at de penge er givet godt ud.
Vi snakker også meget om det -
- møder i mødelokaler
- samtaler foregår ikke på tværs af lokaler
- lad være med at holde fest
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Larm på arbejdspladsen!

Indlægaf Raenil » 17. apr 2018, 05:49

Vi er sekshundrede mennesker der alle sammen er nogle følsomme prinsesser der ikke kan tåle andres nærvær...
:)
2
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Larm på arbejdspladsen!

Indlægaf Raenil » 17. apr 2018, 05:58

Hos os er det i øvrigt altid i orden at bede folk om at dæmpe sig lidt hvis det bliver for sjovt. Selvfølgelig skal vi hygge os på arbejdspladsen, men man er ikke en skruetrækker bare fordi man gerne vil have mulighed for at arbejde lidt eller snakke med en kunde.
Vi har alle sammen deadlines hele tiden.
3
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Larm på arbejdspladsen!

Indlægaf LaScrooge » 17. apr 2018, 06:09

Man kan gøre en del ifht at indrette rummet så det dæmper en støjende kultur.

1. Tæpper på gangruter
2. Skillerter, så folk ikke råber/taler over større afstande. Man råber/taler ikke til folk man ikke kan se, heller ikke selvom de sidder to meter væk. Så rejser man sig og går over til den
3. Placering. Snakkende folk sammen, stille folk sammen. Så kan man selv lægge billet ind. Det kan være en sværere øvelse, fordi der kan være ræson bag at visse grupper sidder sammen.
4. APV. Få lavet en anonym undersøgelse af folks holdning til miljøet. Dem, med behov for larm er måske i virkeligheden i undertal
5. Stilleperioder. Det er meget børnehaveagtigt, men en politik om at man ikke snakker socialt på kontoret mellem 8-10 og 13-15 kunne måske være en idé
6. Tilgængelige møderum, hvor man kan flytte længerevarende faglige samtaler ind, i stedet for at tage dem midt i det hele
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Larm på arbejdspladsen!

Indlægaf LaScrooge » 17. apr 2018, 06:13

Jeg har også prøvet storrumskontor hvor arbejdet med kunder foregik over telefonen og hvor vores "vare" endda kom og gik løbende. Jeg har fx prøvet at fordøge at føre en samtale med en i telefonen, som havde haft en traumatisk oplevelse på en opgave og folk omkring mig RÅBTE og GRINEDE gennem HELE kontoret. Da jeg påtalte det fik jeg at vide, at jeg ødelagde arbejdsglæden for dem. Storrumskontorer Kan kun fungere hvis man anerkender at folk er forskelligt indrettet og indretter kontoret og former kulturen efter det.
0
And we both know: I will be delicious
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Larm på arbejdspladsen!

Indlægaf OberstNasig » 19. apr 2018, 23:03

Tak for jeres svar. Jeg sætter meget pris på dem. Af forskellige årsager er det svært at indrette stedet på en måde, så der ikke opstår larm, så jeg tror at den bedste løsning er, at jeg taler med min leder om at få betalt eller få tilskud til solide ørepropper, der ikke filtrerer telefonopkald fra fx. Jeg talte med min kollega om det, som er en af dem, der snakker meget højt, og hun mente bestemte også, at det burde være muligt at få et tilskud til.
Det ville være godt givet ud, for jeg sidder formentlig i det kontor, der er allermest støjplaget.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Larm på arbejdspladsen!

Indlægaf LaMariposa » 1. jun 2018, 05:30

OberstNasig skrev:Tak for jeres svar. Jeg sætter meget pris på dem. Af forskellige årsager er det svært at indrette stedet på en måde, så der ikke opstår larm, så jeg tror at den bedste løsning er, at jeg taler med min leder om at få betalt eller få tilskud til solide ørepropper, der ikke filtrerer telefonopkald fra fx. Jeg talte med min kollega om det, som er en af dem, der snakker meget højt, og hun mente bestemte også, at det burde være muligt at få et tilskud til.
Det ville være godt givet ud, for jeg sidder formentlig i det kontor, der er allermest støjplaget.


Jeg har også et par Bose, som jeg fik på min tidligere arbejdsplads, fordi jeg sad overfor en kollega, der nærmest råbte. De betalte det hele. Fordelen ved dem der, at du kan bruge dem som headset til telefonen (hvis du taler i mobiltelefon, selvfølgelig). Støj er rædsomt :ae:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Flix
Indlæg: 140
Tilmeldt: 22. aug 2016, 19:48
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Larm på arbejdspladsen!

Indlægaf Flix » 1. jun 2018, 06:27

Jeg er på Bose-holdet! De filtrerer baggrundsstøj fra og kan fås i bluetooth-version, så du kan have dem på under telefonopkald. De koster vist 2500 bobs. Tal med din leder om det.
1
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Larm på arbejdspladsen!

Indlægaf OberstNasig » 4. jun 2018, 16:05

Jeg har faktisk talt med min leder om det nu og jeg har fået grønt lys. Jeg tror at de 2500 kroner for Bose, er OK med ham, men ser om der er lidt billigere alternativer.
0

Tilbage til "Job"