Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf LadyFox » 12. apr 2018, 11:50

Zombie skrev:Hvis han voldtager hende dvs penetrerer hende uden for løbetid, kan det forårsage stor indre skade på hende.
Min tidligere nabos tæve var lige ved af dø af komplikationer efter sådan en omgang.

A'hva?

Rettelse: Ah, sorry. Havde glemt der var et andet emne oppe i denne tråd :P
0
...
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf DenBruneMunk » 12. apr 2018, 11:55

Det er så heldigvis ikke aktuelt, han er vendt tilbage til sin bamse :)
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf LadyFox » 14. apr 2018, 20:27

Emma The Mermaid skrev:
LadyFox skrev:
Emma The Mermaid skrev:Først til dyrlæge for at udelukke sygdom.

Husker jeg forkert eller er han omplaceringshund?

Han er omplaceringshund :)

Det kan være grunden til det. Det er en stor omvæltning for de fleste.

Markering bliver en vane fordi de kan lugte hvor de tidligere har strintet. Min erfaring med Rodalon er at det overhovedet ikke hjælper. Sprit og/eller citronsaft har virket hos min veninde når min hanhund har været hanhund i hendes hjem. Det var to steder han markerede, begge steder blev rengjort i Rodalon. Ingen forskel.
Så blev det ene med sprit og det andet med citronsaft. Ingen markering efterfølgende.

Jeg havde skærmet af til de områder, hvor du ikke kan se ham.
Har du overvejet medicinsk kasteration?


Min lejlighed er ikke større og mere lukket end at der er meget få steder jeg ikke kan se ham, og lige nu kalder jeg ham tilbage hvis han søger de steder hen - sådan at jeg bedst muligt kan få brudt vanen.
Jeg skal dog sove, passe min uddannelse, handle og den slags, så det er ikke muligt at være over ham konstant jo. Jeg er dog efter ham når jeg har muligheden.

Jeg synes dog det er blevet lidt bedre den sidste uges tid. :)

Nej, det har jeg ikke overvejet. Kastration, kemisk eller kirurgisk kommer ikke til at ske med mindre at det er til fordel for ham. :)
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf LadyFox » 15. apr 2018, 13:34

Emma The Mermaid skrev:
LadyFox skrev:Nej, det har jeg ikke overvejet. Kastration, kemisk eller kirurgisk kommer ikke til at ske med mindre at det er til fordel for ham. :)

Det kan jo være en fordel for ham. Implantatet forsvinder jo igen.

Hvordan kan det være en fordel for ham? Det er jo ikke et problem for ham at han går og tisser indenfor?
0
...
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf DenBruneMunk » 16. apr 2018, 07:12

Jeg ved ikke hvad løbetiden gør ved hannen? Nu er det en hel uge siden, og han har ikke markeret sig nogensteder eller på toilet. Skulle han virkelig bare igennem hendes løbetid? Det håber jeg fortsætter sådan :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf LadyFox » 16. apr 2018, 07:15

Emma The Mermaid skrev:
LadyFox skrev:
Emma The Mermaid skrev:
LadyFox skrev:Nej, det har jeg ikke overvejet. Kastration, kemisk eller kirurgisk kommer ikke til at ske med mindre at det er til fordel for ham. :)

Det kan jo være en fordel for ham. Implantatet forsvinder jo igen.

Hvordan kan det være en fordel for ham? Det er jo ikke et problem for ham at han går og tisser indenfor?

Det synes jeg det er. Han kan mærke du bliver frustreret og hvis du ikke ser det så ved han jo ikke hvorfor. For mig bliver det bare en ond cirkel. Derfor synes jeg et 6 måneders implantat er en genial ide. Han er kun kastreret i +/- seks måneder og er det hormonbetinget markering vil det højst sandsynligt forsvinde når han stopper med at producere testosteron.

Er det ikke hormonpåvirket så vil han ikke stoppe med det. Så i og med det er en midlertidig løsning kan du også se om hans generelle adfærd ændre sig.

Jeg er ikke mere frustreret end at jeg bare tørre tisset op og jeg synes det er træls og ulækkert. Jeg tror du overvurderer hvor frustreret jeg egentlig er.
Jeg synes det er et voldsomt indgreb at tage testoateronen fra en hanhund. Jeg mener på ingen måde at testosteron er en ligegyldig ting, og altså, jeg har jo selv valgt at anskaffe mig en hanhund, var testosteron så stort et issue at jeg ville fjerne det kunne jeg jo have købt en tæve.
Jeg synes 6 måneder er lang tid, især hvis det påvirker hans selvtillid - og er det hormonelt betinget udskyder jeg jo bare problemet i et halvt år, så er jeg jo samme sted med mindre jeg har tænkt mig at forsætte med de kemiske kastrationer og det er jo ikke ligefrem særlig sundt.

Jeg må indrømme at jeg virkelig ikke kan se hvordan det at han markere indenfor, er noget der påvirker hans livskvalitet negativt.
0
...
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf DenBruneMunk » 18. apr 2018, 17:34

Nå, surt at være vidne til og årsag ukendt,
Nu har han så "markeret" et par cm fra madskålen, ikke hvor han gjorde tidligere men nogle cm væk fra madskåle, så det med at stille maden hvor hannen markerer, er altså for mig, totalt ligegyldigt, så ikke brugbar løsning her.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf LadyFox » 18. apr 2018, 17:47

DenBruneMunk skrev:Nå, surt at være vidne til og årsag ukendt,
Nu har han så "markeret" et par cm fra madskålen, ikke hvor han gjorde tidligere men nogle cm væk fra madskåle, så det med at stille maden hvor hannen markerer, er altså for mig, totalt ligegyldigt, så ikke brugbar løsning her.

Jeg prøvede også, med samme resultat ;)
0
...
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1620
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2676

Re: Kunsten at få en hanhund til at være mindre.. Ja, hanhund?!

Indlægaf KIM K » 28. apr 2018, 19:56

I tillæg til at udtrykke misfornøjelse hver gang man tager den i at strinte indendørs, kunne man måske følge det op med at rose den og give den godbidder hver gang den tisser udendørs, i en periode indtil den er afvænnet.
Det er der i hvert fald en der foreslår på YouTube. Rådet er dog ikke specifikt rettet mod hanhunde der pisser territoriet af i eget hjem, men hunde i almindelighed.

Der findes også andre indslag der måske kan inspirere, men jeg har kun set det første.

https://www.youtube.com/watch?v=-UB7nrvlFUo
0

Tilbage til "Kæledyr"