Snage i partners mobil?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Snage i partners mobil?

Indlægaf Mangoness » 5. apr 2018, 14:53

LadyFox skrev:[...]
Dog synes jeg man skylder at fortælle ens venner det hvis man har en aftale om at det er okay, at kigge i beskederne.

[...]


Anilara skrev:[...]

Jeg er ret enig med LadyFox. Jeg vil dælme også gerne vide hvis nogle af mine venner og veninders kærester har fuld adgang til alle beskeder og deler alt med deres partner, for så er der godt nok nogle ting jeg vil stoppe med at betro vedkommende. Jeg deler heller ikke mine veninders hemmeligheder med min kæreste uden det er godtaget.

[...]


x2.

Jeg har prøvet, at en tidligere veninde tog det som en selvfølge, at hendes kæreste fik alt at vide. Al tillid forsvandt, da jeg opdagede det.
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20418
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43833

Re: Snage i partners mobil?

Indlægaf paint » 6. apr 2018, 23:18

Wizzze skrev:Skal det koste ved kasse1 at snage i partners mobil? Eller er det ikke noget som skal være kriminelt, men ordnes indenfor forholdet, eller måske nærmere med at indenfor bliver udenfor :gruble:


https://www.bt.dk/udland/land-indfoerer ... lles-mobil


Jeg synes egentlig slet ikke, at det bør være et (tvivl)spørgsmål. Naturligvis kan man ikke tillade sig at snage i andres - heller ikke en kærestes mobil. For mit eget vedkommende, stoler jeg så meget på mine instinkter og fornemmelser, at jeg ikke ville føle behov for at tjekke om jeg havde ret. Jeg ville nok konfrontere vedkommende med mine mistanker, og hvis jeg stadig havde dem efter dette, så ville jeg handle på dem. Det ville selvfølgelig være unfair, hvis min evt. mistanke ikke var korrekt. Men omvendt, ville jeg alligevel ikke være i et forhold, hvis jeg gik rundt og var kronisk i tvivl om den andens handlinger (af mere lysky karakter)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Snage i partners mobil?

Indlægaf Juki » 7. apr 2018, 02:38

Artem skrev:
Juki skrev:Det kan være sindssygt krænkende ikke at have givet lov eller være indforstået med at den bliver tjekket.

Jeg har oplevet en flirt der læste mine sms'er igennem en gang imens jeg var i bad. Han sad med mobilen i hånden da jeg kom ud og kunne ikke rigtig skjule hvad han havde været ved.

For ham tror jeg det handlede om usikkerhed og det var ikke fordi jeg havde noget at skjule, så havde han fx sagt at han var usikker og spurgt om han måtte tjekke den for at få ro på så havde det været noget andet og han havde fået lov.

Det er mange år siden og var før smartphones så dels var der ikke kode på telefonen og sms'erne var ikke inddelt i samtaler, men var nogle man skulle læse og slette enkeltvist. Det gjorde det dog ikke bedre i forhold til at det var let at misforstå beskeder når det var taget ud af kontekst.

Jeg ville også hade hvis jeg sendte en fortrolig besked til en ven/veninde som deres kæreste læste. Ikke fordi jeg ville skrive noget ulovligt, men det rager da ikke dem at "jeg" har fået en hæmoride, vil gå fra min kæreste eller hvad det nu kan være.

Jeg vil da heller ikke synes om at blive tjekket på den måde.
Men jeg ser bare ikke min mobil som noget specielt privat. Hvor jeg tænker hvad i andre gør i forhold til computer? Der ligger vil reelt nogle lidt mere private ting. Men intet som en evt kæreste ikke må se.
Langt hen af vejen ligger de private ting jo også mere ude på nettet i dag med FB, Messenger, denne debat osv. Som de fleste jo har lagt automatisk login til på deres mobil og computer.

Der er ikke den store forskel på computer og mobil for mit vedkommende. Jeg har ikke hemmelige ting gemt nogle af stederne, så man vil højest komme til at se min ordrehistorik på forskellige sider, men jeg tror jeg overlever at mit forbrug af hundemad, dagligvarer og fornøjelser kommer frem i lyset. De mere seriøse ting kræver vist NemID, men generelt er jeg nok en kedelig person at snage i.

Det er straks værre med alle de åndssvage/platte billeder jeg har gemt alle mulige steder på telefonen og computeren :genert: Der vil man nok finde noget andet end man regnede med hvis missionen var at finde smuds.

Jeg ville dog hade hvis det blev "afsløret" at jeg var på sider som denne. Igen, ikke fordi jeg skriver noget jeg ikke kan stå ved, men det er bare et rart frirum at have. Det ville være sindssygt irriterende ikke at kunne have det i fred. Ligesom en god ven der lige pludselig ikke holder på hemmeligheder mere.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Snage i partners mobil?

Indlægaf LaScrooge » 7. apr 2018, 09:31

Jeg vil godt lige pointere, at der er stor forskel på at snage/lede efter beviser som følge af en konkret mistanke, og så det at have en aftale med sin kæreste om, at man lystigt læser hinandens private samtaler med andre og/eller fortæller alt videre, man i fortrolighed får at vide. Det sidste kan jeg slet ikke sætte mig ind i og det er i mine øjne noget helt, helt andet end det at kigge for at finde svar. Det er jo systematisk brud på fortrolighed med andre.

Da jeg kiggede i min kærestes telefon, undgik jeg de samtaler, jeg ikke regnede med ville indeholde noget afslørende og jeg skimmede resten, så jeg nærlæste kun når der var bid. Jeg gjorde faktisk en indsats for at respektere privatliv og fortrolighed og undgik alle de ting, der ikke vedkom mig. Men det vedkom mig at finde ud af hvornår, hvordan, hvor ofte, hvor længe og med hvem, han havde været utro. Og hvem der var vidende om det. Han kunne selv have fortalt mig det, men valgte ikke at gøre det, så jeg måtte selv afdække omfanget af det bedrag, der omgav mig. Jeg fortryder intet.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Snage i partners mobil?

Indlægaf Fru Sunshine » 7. apr 2018, 09:34

Jeg synes, det er snageri, der er brud på fortrolighed.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Snage i partners mobil?

Indlægaf LaScrooge » 7. apr 2018, 09:47

Fru Sunshine skrev:Jeg synes, det er snageri, der er brud på fortrolighed.


Jeg synes omvendt ikke, at man har lov til at have fortrolige samtaler om og med sine udenomsforhold med andre, når det ikke er en del af den aftale, man har med sin kæreste. Den forpligtelse kommer først, i mine øjne: forpligtelsen til at respektere og ære den relation, man har med en anden. Jeg synes det er vanvittigt at flejne over at jeg kiggede og fandt beviser. Man mister sin ret til at hævde respekt og fortrolighed, når man bidrager til at holde et andet menneske for nar. Det er overfladisk, hyklerisk og dobbeltmoralsk at pive over, at ens samtaler er blevet læst, når man til sammenligning står overfor et menneske, hvis verden bryder sammen som følge af løgn, svigt og et bedrag, man selv har været med til at bygge op og vedligeholde.
5
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Snage i partners mobil?

Indlægaf Animi » 7. apr 2018, 10:08

Jeg kan sagtens forstå, at man har behov for at finde beviser og kigger i ens kærestes mobil, hvis man har en mistanke om utroskab. Vi er trods alt bare mennesker, og jeg skal ikke kunne afvise, at jeg selv ville kunne finde på det. Men jeg synes stadigvæk ikke, at det gør det mere okay af den grund.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Snage i partners mobil?

Indlægaf dgd2007 » 7. apr 2018, 11:15

Man snager ikke i partnerens mobil - men jeg kan nu ikke se, hvorfor/hvordan myndighederne skal blandes ind i det.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Snage i partners mobil?

Indlægaf Juki » 7. apr 2018, 12:17

Dikus skrev:
Juki skrev:
Artem skrev:
Juki skrev:Det kan være sindssygt krænkende ikke at have givet lov eller være indforstået med at den bliver tjekket.

Jeg har oplevet en flirt der læste mine sms'er igennem en gang imens jeg var i bad. Han sad med mobilen i hånden da jeg kom ud og kunne ikke rigtig skjule hvad han havde været ved.

For ham tror jeg det handlede om usikkerhed og det var ikke fordi jeg havde noget at skjule, så havde han fx sagt at han var usikker og spurgt om han måtte tjekke den for at få ro på så havde det været noget andet og han havde fået lov.

Det er mange år siden og var før smartphones så dels var der ikke kode på telefonen og sms'erne var ikke inddelt i samtaler, men var nogle man skulle læse og slette enkeltvist. Det gjorde det dog ikke bedre i forhold til at det var let at misforstå beskeder når det var taget ud af kontekst.

Jeg ville også hade hvis jeg sendte en fortrolig besked til en ven/veninde som deres kæreste læste. Ikke fordi jeg ville skrive noget ulovligt, men det rager da ikke dem at "jeg" har fået en hæmoride, vil gå fra min kæreste eller hvad det nu kan være.

Jeg vil da heller ikke synes om at blive tjekket på den måde.
Men jeg ser bare ikke min mobil som noget specielt privat. Hvor jeg tænker hvad i andre gør i forhold til computer? Der ligger vil reelt nogle lidt mere private ting. Men intet som en evt kæreste ikke må se.
Langt hen af vejen ligger de private ting jo også mere ude på nettet i dag med FB, Messenger, denne debat osv. Som de fleste jo har lagt automatisk login til på deres mobil og computer.

Der er ikke den store forskel på computer og mobil for mit vedkommende. Jeg har ikke hemmelige ting gemt nogle af stederne, så man vil højest komme til at se min ordrehistorik på forskellige sider, men jeg tror jeg overlever at mit forbrug af hundemad, dagligvarer og fornøjelser kommer frem i lyset. De mere seriøse ting kræver vist NemID, men generelt er jeg nok en kedelig person at snage i.

Det er straks værre med alle de åndssvage/platte billeder jeg har gemt alle mulige steder på telefonen og computeren :genert: Der vil man nok finde noget andet end man regnede med hvis missionen var at finde smuds.

Jeg ville dog hade hvis det blev "afsløret" at jeg var på sider som denne. Igen, ikke fordi jeg skriver noget jeg ikke kan stå ved, men det er bare et rart frirum at have. Det ville være sindssygt irriterende ikke at kunne have det i fred. Ligesom en god ven der lige pludselig ikke holder på hemmeligheder mere.


Jeg er her. Min kæreste er et tilsvarende sted. Vi ved det begge og har været inde og se, "hvad der foregår" Præcis som med en privat samtale med en ven kunne jeg aldrig finde på at kigge på, hvad han skriver der. Det er hans private rum.

Men jeg ville ikke blinke tre gange, før jeg tjeckede hsns Messenger for samtaler med kvinder, han ikke har fortalt mig om, hvis jeg følte noget var galt.

De to gange, jeg har ledt efter beviser, har jeg intet privat set - ud over det, jeg ledte efter. Man ved jo godt, hvem ens kæreste er fortrolig med - så de samtaler kunne jeg ikke drømme om at kigge i.

Egentlig ikke, fordi jeg tror, der er noget hemmeligt, men fordi fortrolige samtaler uden for kontekst kan være ekstremt misvisende.

Har jeg samtaler på skrift med en veninde, som hun forventer er fortrolig, så siger jeg det altid, så min kæreste (eller tidligere mand) ikke ved en fejl bryder ind i det rum. Det er ikke så tit, det er tilfældet. Fortrolige samtaler er normalt ikke på skrift.

Det behøver ikke være et problem at en partner eller andre ved at jeg er herinde fx. Jeg skriver ikke noget jeg ikke også vil kunne dele med folk jeg kender IRL. Men jeg kan godt lide at have det her frirum hvor jeg kan skrive mere eller mindre hvad jeg vil og kan dele nogle ting, som en kæreste, venner og familie fx ikke forstår. Eller bare få nogle friske øjne på problemer, uden nødvendigvis at skulle stå skoleret for en partner.

Jeg ville hade uvisheden med at jeg aldrig vidste hvad der blev læst, uanset om det var noget hemmeligt som noget sygdomsrelateret eller en overraskelse til en gave.

Men jeg tror ikke vi bliver enige. Jeg kan sagtens forstå at man føler det er nødvendigt at tjekke en kærestes ting igennem for måske at få svar på nogle ting, men jeg synes stadig ikke at det gør det okay. Men man må jo gøre op med sig selv inden hvad man vil have ud af det og hvad man vil bruge de ting man finder til. Det er sjældent løst bare ved at snage alligevel så man skal nok være afklaret inden om det er det værd at misbruge partnerens tillid.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Snage i partners mobil?

Indlægaf Fru Sunshine » 7. apr 2018, 15:01

LaScrooge skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg synes, det er snageri, der er brud på fortrolighed.


Jeg synes omvendt ikke, at man har lov til at have fortrolige samtaler om og med sine udenomsforhold med andre, når det ikke er en del af den aftale, man har med sin kæreste. Den forpligtelse kommer først, i mine øjne: forpligtelsen til at respektere og ære den relation, man har med en anden. Jeg synes det er vanvittigt at flejne over at jeg kiggede og fandt beviser. Man mister sin ret til at hævde respekt og fortrolighed, når man bidrager til at holde et andet menneske for nar. Det er overfladisk, hyklerisk og dobbeltmoralsk at pive over, at ens samtaler er blevet læst, når man til sammenligning står overfor et menneske, hvis verden bryder sammen som følge af løgn, svigt og et bedrag, man selv har været med til at bygge op og vedligeholde.

Jeg er slet ikke uenig i, at utroskab er det største svigt af alle. Også større end det at kigge i private beskeder.

Mit udgangspunkt er bare et andet. Jeg havde mistanke om, at min eks tjekkede mig, men det ville han aldrig indrømme. Derfor sank jeg ned på det niveau, hvor jeg konstruerede en messengersamtale med hjælp fra en veninde, og han røg i med samlede ben. Så min handling var såmænd heller ikke helt fin i kanten, men jeg fik svar.

Her hvor jeg står lige nu, ville det føles kontrollerende og invaderende, fordi det ville være ensbetydende med, at min mand ikke stolede på mig og vice versa, hvis en af os greb til at kigge i smug, og det tror jeg ikke, jeg kunne leve med, for jeg gør jo ikke noget, han ikke må vide.
Derfor måtte han godt kigge, hvis han bad om det, om end jeg ville blive ret ked af det.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Snage i partners mobil?

Indlægaf Juki » 7. apr 2018, 17:10

Dikus skrev:Jeg er 100 % sikker på, min kæreste ikke læser med her. Gør han det pga noget usikkerhed, er jeg helt lige så sikker på, han ville fortælle det.

Diskuterede lige problemstillingen med ham - for det sker tit, han skal stå til mål for debatten.

Han sendte en grinesmiley og screen shot af sin samtale med eksen. Teksten var: så synes jeg du skal tjecke i dag.

Samtalen var fyldt med "Du er sød" og hjerte-smileyer :lol:

... Datteren har også adgang til Messenger :D

Men det lyder ikke til at tillid er et problem for jer og når I spiller med åbne kort er der vel heller ikke noget at snage i :gruble:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Snage i partners mobil?

Indlægaf Fru Sunshine » 7. apr 2018, 17:50

Dikus skrev:Jeg ville godt nok også blive ked, hvis han ikke bagefter fortalte det. Og ville også altid selv fortælle det bagefter. Ellers ville jeg føle, jeg snød ham.

Jeg har faktisk kigget i nuværende kærestes messenger. Efter vores samtale om, jeg ville kigge, hvis jeg blev nysgerrig. Så skulle han handle ind og lod computeren stå åben på Facebook og sagde, jeg jo så kunne kigge løs, før han fik tid til at slette noget. Bahhh sagde jeg.

Men så kiggede jeg. For hvad nu hvis det var et trick? Og han bare lod som om, han intet havde at skjule, fordi han så vidste, jeg ikke ville kigge? Jeg panikkede totalt ved tanken.

Han var meget stolt af sin egen vittige handlinger og evne til at drive mig til vanvid, da han kom tilbage.

Hans messenger var så præcis så kedelig som min. Ohhh well...


Men han har jo så heller ikke noget imod, at du kiggede.
Så er det en aftale, at du godt må, og når man godt må, er det ikke snagen.

Jeg spekulerer bare lidt på, hvad der så ville være sket, hvis han havde mødt din udmelding med et nej.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: Snage i partners mobil?

Indlægaf Filliongonggong » 7. apr 2018, 23:28

Jeg har intet problem med at min partner kikker i min mobil, faktisk ville jeg synes det var mærkeligt hvis vi ikke havde koden til hinandens mobil. Men til gengæld ville jeg aldrig kikke i beskeder osv, medmindre der var en årsag ala svar lige for mig. Jeg forventer det samme af min partner.
0
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1620
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2676

Re: Snage i partners mobil?

Indlægaf KIM K » 8. apr 2018, 01:05

Jeg har det på samme måde.
Mine nærmeste må gerne uden de behøver spørge om lov benytte min telefon, og min kone kender også koden.
Det er kun ifald de læste mine sms'er jeg synes der ville være tale om et tillidsbrud.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16994
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41308

Re: Snage i partners mobil?

Indlægaf LaMariposa » 15. apr 2018, 15:44

Jeg synes ikke, at det skal være strafbart.

Men herhjemme hører mobiler, mail, egne konti osv. altså under privatlivets fred, og det kigger man ikke i uden at spørge. Min kæreste må gerne se, hvis han spørger, men ville finde det lidt grænseoverskridende, hvis han bare gik i min telefon og gav sig til at kigge det hele igennem uden at spørge.
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Forhold og sex"