Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. apr 2018, 19:38

HappyPaww skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Kom til at tænke på at det mest ideelle for mig ville være at folk kom hjem til mig og kiggede igennem hvad de ville have :lol:

Det kan du sagens skrive opslag om. Jeg har selv lige købt en masse pigetøj hos en på den måde, ognjeg solgte så godt som alt mit ventetøj til en der kiggede forbi.

De store tøjpakker jeg sælger, har bare et par billeder af tøjet i stakke (og der er virkelig meget). Når jeg sælger det som alt eller intet er det seriøst så billigt (som 400 kr for fx 50 stykker tøj), at man så må affinde sig med at man ikke kan bruge få af tingene (dem kan man jo så selv sælge videre eller donere væk).


Fint, tak for input.

Jeg må lige se hvad der passer bedst at gøre.
Senest rettet af FormerlyKnownAs 3. apr 2018, 19:40, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. apr 2018, 19:39

Dittemus skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Dittemus skrev:Jeg ville også dele op i str. og sælge hele pakken hvor det er alt eller intet. Det er længe siden jeg har solgt børnetøj da lillesøster arver storesøsterens og hvis der er noget der stadig er for fint til at smide ud, ryger det til mødrehjælpen. De gange jeg har købt brugt har det også været som pakke til en billig pris, jeg hverken gider sælge eller købe enkelte dele børnetøj brugt når det alligevel fås relativt billigt.
Reshopper er vist et hit til børnetøj og ellers er der flere der ser det på fb Marketplace i nærområdet hvis man ikke vil sende- og det vil man jo ikke når det drejer sig om så store mængder! :)


Ja jeg tror de der pakker af 5 eller 10 måske er løsningen.


Jeg ville lave større pakker, når du har så meget. En hel flyttekasse f.eks. Jeg ser i hvert fald ofte at folk eftersøger hele garderober i næste str. på FB.


Okay. Kommer bag på mig. Ville aldrig selv shoppe sådan :blush:
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf Neenah » 3. apr 2018, 19:43

FormerlyKnownAs skrev:
Dittemus skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Dittemus skrev:Jeg ville også dele op i str. og sælge hele pakken hvor det er alt eller intet. Det er længe siden jeg har solgt børnetøj da lillesøster arver storesøsterens og hvis der er noget der stadig er for fint til at smide ud, ryger det til mødrehjælpen. De gange jeg har købt brugt har det også været som pakke til en billig pris, jeg hverken gider sælge eller købe enkelte dele børnetøj brugt når det alligevel fås relativt billigt.
Reshopper er vist et hit til børnetøj og ellers er der flere der ser det på fb Marketplace i nærområdet hvis man ikke vil sende- og det vil man jo ikke når det drejer sig om så store mængder! :)


Ja jeg tror de der pakker af 5 eller 10 måske er løsningen.


Jeg ville lave større pakker, når du har så meget. En hel flyttekasse f.eks. Jeg ser i hvert fald ofte at folk eftersøger hele garderober i næste str. på FB.


Okay. Kommer bag på mig. Ville aldrig selv shoppe sådan :blush:


Jeg tror for mange at det handler om at det bare skal være så nemt og så billigt som muligt (det gør det i hvert fald for os) - så kan man altid vælge det fra i pakken, som man ikke synes om.
3
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf Ficus » 3. apr 2018, 19:44

Jeg har haft stand på Børneloppen en enkelt gang, mener det var 15 el 16 dage, i hvert fald 2 uger plus noget jeg fik i kompensation for et eller andet.

Overordnet set var det en fin løsning synes jeg. Det jeg har betalt i standleje og kommision kommission passer måske meget godt med hvad jeg kunne have fået mere, hvis jeg havde gidet at sælge på fx reshopper eller lign. Specielt de lidt dyrere mærker, havde jeg nok kunne få mere for, men min strategi fra starten var at sælge lidt billigere end alle andre, for så tilgengæld at få solgt ud. Tror jeg havde 6-7 ting med fra standen igen og solgte omkring 150. Langt det meste solgte jeg for 10-15 kroner, H&M bodyer og bukser fx. De sidste 3-4 dage satte jeg nogle af de ting ned til 7-12 kroner i stedet, så rykkede de ret hurtigt, men de solgte nu også til et par kroner mere.

Jeg mener at jeg gik derfra med 2700 kr og tænkte slet ikke på de penge jeg så havde givet for det, må jeg indrømme. Var bare glad for at slippe for besværet med billeder o.lign., selvom der selvfølgelig også er et arbejde i at taste prislapper til alle tingene.

Vi har booket en stand igen her senere på foråret
3
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. apr 2018, 19:49

Ficus skrev:Jeg har haft stand på Børneloppen en enkelt gang, mener det var 15 el 16 dage, i hvert fald 2 uger plus noget jeg fik i kompensation for et eller andet.

Overordnet set var det en fin løsning synes jeg. Det jeg har betalt i standleje og kommision kommission passer måske meget godt med hvad jeg kunne have fået mere, hvis jeg havde gidet at sælge på fx reshopper eller lign. Specielt de lidt dyrere mærker, havde jeg nok kunne få mere for, men min strategi fra starten var at sælge lidt billigere end alle andre, for så tilgengæld at få solgt ud. Tror jeg havde 6-7 ting med fra standen igen og solgte omkring 150. Langt det meste solgte jeg for 10-15 kroner, H&M bodyer og bukser fx. De sidste 3-4 dage satte jeg nogle af de ting ned til 7-12 kroner i stedet, så rykkede de ret hurtigt, men de solgte nu også til et par kroner mere.

Jeg mener at jeg gik derfra med 2700 kr og tænkte slet ikke på de penge jeg så havde givet for det, må jeg indrømme. Var bare glad for at slippe for besværet med billeder o.lign., selvom der selvfølgelig også er et arbejde i at taste prislapper til alle tingene.

Vi har booket en stand igen her senere på foråret


Det er også lidt det jeg synes er smart, at slippe for billeder osv.

Jeg er bare ikke sikker på at jeg synes prisen er noget jeg er villig til at betale.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf Ficus » 3. apr 2018, 19:49

Og udstyr sælger min kæreste på reshopper. Der er flere der har kommenteret at han er den eneste mand de er stødt på derinde :genert:

Jeg kan bare ikke overskue sådan noget med en milliard (dumme) spørgsmål fra folk der alligevel ikke vil købe noget.
2
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf Sorenspige » 3. apr 2018, 20:00

Der er også appen Tradono, som bruges meget i mit lokalområde.

Min erfaring er, at folk ikke vil betale ret meget for brugt mærketøj. Det vil jeg heller ikke selv, men jeg har fx svært ved at sælge småfolkbidyer i flot stand, selvom de kun koster 25kr.

Jeg er heller ikke selv til at købe tøjpakker, men jeg har fx solgt min søns bukser i en størrelse, og det samme med bluser og sommertøj. Altså ikke en stor pakke, men lidt mindre enheder.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. apr 2018, 20:08

Sorenspige skrev:Der er også appen Tradono, som bruges meget i mit lokalområde.

Min erfaring er, at folk ikke vil betale ret meget for brugt mærketøj. Det vil jeg heller ikke selv, men jeg har fx svært ved at sælge småfolkbidyer i flot stand, selvom de kun koster 25kr.

Jeg er heller ikke selv til at købe tøjpakker, men jeg har fx solgt min søns bukser i en størrelse, og det samme med bluser og sommertøj. Altså ikke en stor pakke, men lidt mindre enheder.


Den kender jeg ikke, det må jeg lige lure på. 25 kr er egentlig det niveau jeg forestillede mig for netop de danske mærker.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8524
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf Zonta » 3. apr 2018, 20:10

Det, der kan være det gode ved at sælge tøjpakker er, at du ikke behøver tage billeder af alle tingene enkeltvis. Du kan bare tage et billede af tingene lagt ud på gulvet/bordet, evt. lidt foldet sammen. Så skriver du hvilke mærker der er og så er det tit, at folk sælger 20-30 ting ad gangen for 100-200 kr. eller noget i den dur :) Det tror jeg, at jeg ville gå efter.
3
J, juli 2018.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf Allmost_Famous » 3. apr 2018, 20:37

Jeg forærer det væk.

Først får venner/familie mulighed for at tage hvad de vil have.
Ellers har jeg altid tilbudt det til vuggestue, børnehave, og SFO osv. Der kan det bruges som skiftetøj eller til når de skal males og den slags.

Ellers ryger det til Mødrehjælpen/tøjindsamlingscontainere.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf Mette » 4. apr 2018, 06:24

Jeg giver det væk. Enten hvis jeg støder på et opslag om nogle der intet har, til venner eller sætter det til 0 kr på reshopper.
Resten ryger til genbrug.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf Lykke » 4. apr 2018, 07:07

Jeg har gerne købt relativt store tøjpakker i en str for 3-400kr på dba.
Gider ikke bøvle med små pakker, da fragten så hurtigt bliver for dyr.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf billiebean » 4. apr 2018, 07:14

Både Tradono, reshopper og marketplace er jo baseret på et nærhedsprincip så der tror jeg godt du kan få folk til at komme forbi og kigge.

Jeg er pt ved at finde tøj til baby, som kommer til juni (godt nok en pige :p) og kan sige, at det jeg ville købe enkeltvis kun ville være mærkevarer eller mere specielle beklædningsgenstande (lækker køredragt, sovepose mv). Jeg ville ikke købe en brugt hm eller føtexbody fx. Det er så billigt at finde den slags i Red barnet eller Mødrehjælpen eller på udsalg, at det ikke ville være besværet værd. Havde jeg mindre tid til at gå i butikker, kunne jeg sikkert godt finde på at købe en babypakke. Og et lille (træls!) tip fra en køber: Stryg det tøj du vil tage billeder af. Der er så mange billeder af krøllet babytøj og tøjet kommer til at se slidt og brugt ud så.
0
JoyNips
Indlæg: 12051
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf JoyNips » 4. apr 2018, 08:01

Jeg har været en del på loppemarkeder, særligt i Nordsjælland. Der kan man få gode mærkevarer til få penge. Typisk er det noget med at stå og rode i en stor kasse og så få 5 stykker tøj for 100 kr. eller sådan noget.

Men skal man sælge på loppemarked kræver det jo så at man gider at stå og bruge en søndag på det.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvor køber/sælger i brugt børnetøj?

Indlægaf Kalimsofie » 4. apr 2018, 09:06

Jeg har lige haft en stand på Børneloppen sammen med en veninde, og det har slet ikke kunnet betale sig, synes jeg. Ja, vi går da ud med overskud, når standleje og kommission er betalt, men til gengæld har vi skulle køre derind nærmest to gange om ugen for at rydde op på standen, for folk gider ikke købe fra en rodet stand åbenbart. Så fratrukket alt det ekstra tid og transport er det et temmeligt sølle udbytte. Så jeg kan ikke anbefale det som sådan. Med mindre man har virkelig meget tøj fra Molo - de få Molo-stykker, vi havde, røg altid få minutter efter, vi havde ryddet op og genopfyldt på standen :lol:

Fra nu af sælger jeg i tøjpakker på Reshopper eller giver til Mødrehjælpen. Jeg købte selv en håndfuld sække med str 50-98 for 700kr, da jeg var gravid, og det tøj kører vi stadig på.
1

Tilbage til "Forældre"