Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf milisa » 29. okt 2017, 17:32

én-to-fire skrev:
milisa skrev:
Zinde skrev:Forældremyndighed har ikke noget med samvær at gøre. Forældremyndigheden indebærer bl.a. retten til at træffe medicinske beslutninger på barnets vegne. Dvs i sagen med den vanvittige sygeplejerske, at hvis datteren pludselig bliver alvorligt syg, skal moderen være med til at træffe beslutninger vedr om og hvilken behandling, barnet skal have. Jeg kan godt forstå, hvis faderen er noget nervøs ved det faktum.



Den dom er SÅ langt ude. Den minder mig om den sag, hvor moderen slår sin 5-årige dreng ihjel, og så beholder hun guhjælpemig stadig 100% myndighed, så hun kan bestemme, at drengen skal begraves 300 km fra sin far. Danske domstole er i den grad chauvinistiske, og det er sgutte til mændenes fordel.


Den sag som du refererer til kender jeg ikke, men jeg ved at lovgivningen indtil for ganske få år siden har tilladt den forælder (oftest faren) som slår den anden forælder ihjel, at få forældremyndigheden over det fælles barn/børn. Heldigvis er der på baggrund af netop sådan en absurd sag, blevet ændret i loven, så man ikke længere kan vinde forældremyndighed ved at tage den anden forældres liv. Men det har altså været gældende lov indtil for nyligt. Du er temmelig ensporet i din opfattelse af at myndighederne altid favoriserer mødre.


Jeg har aldrig sagt, at myndighederne altid favoriserer mødre. Pas på med dine superlativer. Min påstand er, at der er et kvindeligt bias, men det er ikke det samme som at sige "altid". Det er i øvrigt heller ikke ensporet.
2
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf milisa » 29. okt 2017, 17:40

én-to-fire skrev:
Dikus skrev:
én-to-fire skrev:Minitrolden har muligvis en hård retorik ja, men jeg synes godt nok mange i tråden er alt for hurtige til at stemple hende som tosset, fremfor at overveje om der måske kunne være nogle relevante pointer i de ting hun skriver.

Den omfattende rapport fra SFI som hun linker til, belyser jo netop, at der slet ikke er nok opmærksomhed på voldsproblematikker i Statsforvaltningens sagsbehandling. Og at der er store problemer med kvaliteten af de børnesagkyndige undersøgelser, som blandt andet mangler et perspektiv for betydningen af familievold. Statsforvaltningen har sågar brugt børnesagkyndige psykologer, som har fået kritik for deres faglighed i Psykolognævnet. Når Statsforvaltningen baserer deres afgørelser på unuancerede børnesagkyndige undersøgelser, truer det retsikkerheden for alle implicerede børn og forældre. Det er da et kæmpe problem!

Nu har Minitrolden fremlagt noget pålidelig videnskabelig dokumentation, som flere har efterlyst. Det kunne være interessant hvis folk så rent faktisk forholdt sig til det som står i rapporten, fremfor at blive ved med at køre rundt i et ligegyldigt spor om at Minitrolden bare er en slem slem mandehader.


Jo... Ligesom den også påpeger problemer, der stammer fra moderen, som de håndterer lige så dårligt.


Selvfølgelig findes der mødre som er uegnet til at varetage tilstrækkelig forældreomsorg og som er konfliktskabende i familieretssager.

Men uanset hvor lidt vi bryder os om at tale køn og hvor socialkonstruktivistiske vi er i vores tankegang, så lever vi i en verden hvor mænd oftere end kvinder begår fysisk vold, stalking og seksuelle overgreb - og det afspejler sig altså også i de tunge familieretssager ved Statsforvaltningen, som beskrevet i SFI rapporten:

”I sagerne her er det gennemgående billede (….), at de primære voldsudøvere er fædre, mens ofrene for volden eller chikanen er mødre. Mønstret svarer til internationale studier om voldsforekomst i retssager om forældreansvar, der har fundet, at flertallet af voldsudsatte forældre er mødre (Beck m.fl., 2013; Johnson, 2006).”

De voldsramte kvinder, og ikke mindst børn, har et kæmpe problem når Statsforvaltningen ikke formår at afdække volden og belyse sagerne tilstrækkeligt, hvilket SFI rapporten dokumenterer er tilfældet. Bl.a. på grund af kvaliteten af de børnesagkyndige undersøgelser og på grund af den tilgang Statsforvaltningen har til sagerne, hvor den part som udviser bekymring for barnet, risikerer at…”udmattes i forsøget på at gøre myndighederne opmærksomme på bekymringen og ikke bliver mødt med forståelse, men snarere med irritation og mistro.”

På mig virker det som om at der i samfundet, og altså også her på debatten, er overvældende fokus på egoistiske mødre som fratager fædre retten til deres børn og at Statsforvaltningen altid er på mødrenes side. Derfor synes jeg det er ret relevant at der også bliver sat fokus på, at der rent faktisk findes mødre i Danmark som har rigtig svært ved at beskytte deres børn på grund af myndighedernes behandling af deres sager (og her tænker jeg ikke på Lisbeth eller Angelina, for deres sager kender jeg ikke andet end ud fra mediernes formentlig temmelig farvede fremlægning). Men på andre sager hvor myndighederne svigter deres ansvar og ingen reagerer, fordi det antages at mødre altid er den stærke part i famileretssager og med urigtige påstande om vold, kan bringe enhver far ud på et sidespor.


Du tror mig næppe, men jeg er 100% enig med dig. Min pointe gennem hele denne debat er kort sagt, at det ene ikke udelukker det andet. Danske domstole er IMHO pr definition på mødrenes side i "alm" myndighedssager, men det er ikke det samme som at sige, at du ikke har ret i, at vi har et kæmpe problem med retssikkerheden, som du nævnte tidligere. IMHO (igen....), er problemet generelt set i de danske rette, at der tages udgangspunkt i gerningsmanden mere end i offeret. Gerningsmanden (m/k) skal ikke dømmes hårde straffe, men reetableres i samfundet asap, hvorfor ingen bånd må kappes til omverdenen. Derfor bliver myndigheder ikke bare sådan lige slettet, samvær skal pinedød bevares, og uden sammenligning whatsoever: Gerningsmanden sendes i jobtilbud, mens offeret stadig venter på tilskud til genoptræning (sagen med kvinden, hvis ekskæreste smed hende ud fra 3. sal). Faktisk. Hm. Gad vidst, om det faktisk ikke nærmere er dette, der er humlen frem for en kønsbias? :gruble: Det må jeg tygge på. :gruble: x 2.
1
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf milisa » 29. okt 2017, 17:48

Zinde skrev:
milisa skrev:
Zinde skrev:Forældremyndighed har ikke noget med samvær at gøre. Forældremyndigheden indebærer bl.a. retten til at træffe medicinske beslutninger på barnets vegne. Dvs i sagen med den vanvittige sygeplejerske, at hvis datteren pludselig bliver alvorligt syg, skal moderen være med til at træffe beslutninger vedr om og hvilken behandling, barnet skal have. Jeg kan godt forstå, hvis faderen er noget nervøs ved det faktum.


Så fatter jeg ikke Zombies opslag. Selvfølgelig skal barnet se sin mor, hvis barnet vil, og man vurderer, at moderen ikke skader barnet. Men gu fanden skal en morddømt person, der ovenikøbet også er dømt for skade sit barn, IKKE have nogen som helst myndighed over barnet!?? En person, der er afskåret fra barnets hverdag de næste 12 år, kan ikke tage del i barnets liv på en måde, der berettiger nogen myndighed.

Den dom er SÅ langt ude. Den minder mig om den sag, hvor moderen slår sin 5-årige dreng ihjel, og så beholder hun guhjælpemig stadig 100% myndighed, så hun kan bestemme, at drengen skal begraves 300 km fra sin far. Danske domstole er i den grad chauvinistiske, og det er sgutte til mændenes fordel.


Hun er ikke morddømt. Men ja, den afgørelse skriger til himlen.


Du har ret, jeg havde glemt, at landsretten ændrede dommen. Har tilrettet oprindeligt indlæg. :)
0
Tally-ho
Kirstenkp
Indlæg: 587
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 962

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Kirstenkp » 21. dec 2017, 19:40

0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Code71 » 21. dec 2017, 19:45

Kirstenkp skrev:https://politiken.dk/indland/art6264583/Mor-sendes-i-fængsel-for-bortførelse-af-børn-til-Brasilien

Så faldt der dom......


Jeg vil gætte på at straffen havde været hårdere, hvis det var manden der havde bortført børnene. Men i det mindste er jeg tilfreds med at hun idømmes fængsel
5
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Modesty Blame » 21. dec 2017, 20:28

Susanne Stauns blog mangler helt og holdent objektivitet. Det svarer til at henvise til Foreningen Far at bruge hendes blog som kildehenvisning.
1
Kirstenkp
Indlæg: 587
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 962

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Kirstenkp » 21. dec 2017, 21:47

Code71 skrev:
Kirstenkp skrev:https://politiken.dk/indland/art6264583/Mor-sendes-i-fængsel-for-bortførelse-af-børn-til-Brasilien

Så faldt der dom......


Jeg vil gætte på at straffen havde været hårdere, hvis det var manden der havde bortført børnene. Men i det mindste er jeg tilfreds med at hun idømmes fængsel


Ja, det er jeg også lettet over....
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf milisa » 22. dec 2017, 04:33

Code71 skrev:
Kirstenkp skrev:https://politiken.dk/indland/art6264583/Mor-sendes-i-fængsel-for-bortførelse-af-børn-til-Brasilien

Så faldt der dom......


Jeg vil gætte på at straffen havde været hårdere, hvis det var manden der havde bortført børnene. Men i det mindste er jeg tilfreds med at hun idømmes fængsel


Lad os se, hvad der sker i landsretten...
0
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf milisa » 21. mar 2018, 07:47

2
Tally-ho
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Purple Haze » 21. mar 2018, 07:50

milisa skrev:https://ekstrabladet.dk/112/lisbeth-bortfoerte-sine-boern-nu-er-hun-anholdt-i-brasilien/7087320

ENDELIG!!!


Click bait.....
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf milisa » 21. mar 2018, 08:04

Purple Haze skrev:
milisa skrev:https://ekstrabladet.dk/112/lisbeth-bortfoerte-sine-boern-nu-er-hun-anholdt-i-brasilien/7087320

ENDELIG!!!


Click bait.....


???? Jeg kan da godt læse linkadressen for dig, så du ikke behøver at klikke på det farlige link: LISBETH, DER BORTFØRTE SINE BØRN, ER NU ANHOLDT I BRASILIEN.

Så. Ingen skade sket.... (hvor er den der sølvpapirshatsmiley?)
0
Tally-ho
Minitrolden
Indlæg: 161
Tilmeldt: 4. aug 2017, 20:00
Kort karma: 19
Likede indlæg: 165

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Minitrolden » 21. mar 2018, 08:16

Det er hjerteskærende. Men fuck børnene, bare mand får sin ret igennem.

Han havde tre timers samvær om ugen. Tre timer.... det sker ikke uden grund.
0
én-to-fire
Indlæg: 89
Tilmeldt: 26. maj 2016, 10:51
Kort karma: 8
Likede indlæg: 176

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf én-to-fire » 21. mar 2018, 08:53

milisa skrev:https://ekstrabladet.dk/112/lisbeth-bortfoerte-sine-boern-nu-er-hun-anholdt-i-brasilien/7087320

ENDELIG!!!


Har du personlig insiderviden omkring den sag og ved med sikkerhed, i modsætning til os andre udenforstående, at Lisbeth ikke har en god grund til at være flygtet med sine børn? Ellers forstår jeg simpelthen ikke din jubel. For mig, som bare har min viden om sagen fra medierne, synes jeg ikke det er lige til at konkludere, at hun er 'skurken' og at det skulle være en lykkelig omstændighed, at hun er blevet anholdt og formentlig står til at miste sine børn nu.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Code71 » 21. mar 2018, 09:05

Dejligt at hun endelig er anholdt. Selvtægt skal straffes. Uanset hvad.
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf kidkomb » 21. mar 2018, 09:06

én-to-fire skrev:
milisa skrev:https://ekstrabladet.dk/112/lisbeth-bortfoerte-sine-boern-nu-er-hun-anholdt-i-brasilien/7087320

ENDELIG!!!


Har du personlig insiderviden omkring den sag og ved med sikkerhed, i modsætning til os andre udenforstående, at Lisbeth ikke har en god grund til at være flygtet med sine børn? Ellers forstår jeg simpelthen ikke din jubel. For mig, som bare har min viden om sagen fra medierne, synes jeg ikke det er lige til at konkludere, at hun er 'skurken' og at det skulle være en lykkelig omstændighed, at hun er blevet anholdt og formentlig står til at miste sine børn nu.

Havde du sagt det samme hvis det var en mand der havde bortført sine børn?
14
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Forældre"