Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Flora » 8. mar 2018, 10:07

godtnavn skrev:Altså, der er vel selv uden de spor klare indikationer på det var noget seksuelt...

Et eller andet sted er retsagen ikke særlig spændende, jeg mener, er man i tvivl om han bliver dømt? Håber han indrømmer, men tror det sgu ikke. En indømmelse vil være det eneste der kan overraske mig i den her sag efterhånden...


Nej, der er nok ingen tvivl om, at han bliver dømt, men der kan vel godt være tvivl om, hvilken dom han får. Jeg tror heller ikke han indrømmer. Så havde han nok allerede gjort det. Det er jo åbenlyst, at han lyver, men han håber vel på en mildere straf, hvis der mangler beviser på noget :gruble:
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf mulledit » 8. mar 2018, 10:18

Fyrst Eberhard skrev:Jeg kom lige til at zoome ind på næsen og neglene på dette billede. Det beviser selvfølgelig intet, men alligevel.

https://www.tv2lorry.dk/files/media/201 ... l_59mb.jpg


Jeg kom til at tænke på det her indlæg, da jeg læste om sagen fra retten :8:
7
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf godtnavn » 8. mar 2018, 10:33

Den seneste opdatering på dr.dk er decideret klam

"Anklager Peter Buch-Jepsen siger, at vidneforklaringer også kommer til at spille en rolle under sagen. Det samme gør indholdet på Peter Madsens computer. På den er der fundet gentagne søgninger på blandt andet 'stikke', 'henrettelser' og ægte drab på kvinder, der er døde ved hængning med videre.

Der er i alt fundet syv tekster omhandlende spidning af kvinder på hans computer. Der er indkaldt vidner i forhold til dette.

Der er også fundet animationsfilm med henrettelser.

Selv om Peter Madsens mobil ikke er fundet, er det lykkes at genskabe hans Iphone med sms'er, chats og billeder frem til klokken 08.23 den 10. august.

Der er blandt andet genskabt en søgning på en video den samme morgen - altså 19 timer før han sejlede af sted med Kim Wall. Der er googlet på 'beheading', 'agony' (lide, red.), 'halshugning', 'pine' og 'smerte'. Videoen viser en ung, ukendt kvinde der ligger og raller, mens hun får skåret halsen op."

Jeg håber hun blev kvalt og ikek halshugget/hængt, det er på en eller anden måde nemmere at kaperer synes jeg. Det taler vel også for at det var sådan hun døde at hans seneste forklaring var forgifning, det må vel se nogenlunde ens ud med kvælning, og hvis han er bange for de ved noget om dødsårsagen ville det give mening at komme med en dødsårsag der passer med hvad de harfundet.

Synes også det er vildt at de rent faktisk viser billeder af ligdelene i retten, altså selvfølgeligskal dem der skal dømme se det, men at vise det til tilskuerne/journalister havde jeg ikke troet. Omvendt aner jeg intet om retsager, så kan godt være det er normalt.
5
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Studsgaard » 8. mar 2018, 10:36

godtnavn skrev:Den seneste opdatering på dr.dk er decideret klam

"Anklager Peter Buch-Jepsen siger, at vidneforklaringer også kommer til at spille en rolle under sagen. Det samme gør indholdet på Peter Madsens computer. På den er der fundet gentagne søgninger på blandt andet 'stikke', 'henrettelser' og ægte drab på kvinder, der er døde ved hængning med videre.

Der er i alt fundet syv tekster omhandlende spidning af kvinder på hans computer. Der er indkaldt vidner i forhold til dette.

Der er også fundet animationsfilm med henrettelser.

Selv om Peter Madsens mobil ikke er fundet, er det lykkes at genskabe hans Iphone med sms'er, chats og billeder frem til klokken 08.23 den 10. august.

Der er blandt andet genskabt en søgning på en video den samme morgen - altså 19 timer før han sejlede af sted med Kim Wall. Der er googlet på 'beheading', 'agony' (lide, red.), 'halshugning', 'pine' og 'smerte'. Videoen viser en ung, ukendt kvinde der ligger og raller, mens hun får skåret halsen op."

Jeg håber hun blev kvalt og ikek halshugget/hængt, det er på en eller anden måde nemmere at kaperer synes jeg. Det taler vel også for at det var sådan hun døde at hans seneste forklaring var forgifning, det må vel se nogenlunde ens ud med kvælning, og hvis han er bange for de ved noget om dødsårsagen ville det give mening at komme med en dødsårsag der passer med hvad de harfundet.

Synes også det er vildt at de rent faktisk viser billeder af ligdelene i retten, altså selvfølgeligskal dem der skal dømme se det, men at vise det til tilskuerne/journalister havde jeg ikke troet. Omvendt aner jeg intet om retsager, så kan godt være det er normalt.


Jeg har også lige læst på DR.
Det er godt nok grum læsning. Det at vide at det faktisk er sket, det ikke er opdigtet. Pu ha.
0
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1620
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2676

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf KIM K » 8. mar 2018, 10:39

Man har fundet 11 stik-læssioner og to snit-læssioner over Kim Walls ører.
Derudover blev der konstateret hudafskrabninger og mulige underhudsblødninger, der muligt er påført ved, at hovedet eller ansigtet har været fastgjort eller fikseret og munden kneblet.

Ved undersøgelsen af det fundne hoved blev der ikke fundet spor af kraniebrud, som Peter Madsen havde påstået. Til gengæld blev der fundet 11 stik-læssioner og to snit-læssioner. Skaderne blev fundet over højre øre, på begge ører og på højre kind.
Derudover blev der konstateret hudafskrabninger og mulige underhudsblødninger, der muligt er påført ved, at hovedet eller ansigtet har været fastgjort eller fikseret og munden kneblet.

https://www.bt.dk/krimi/foelg-ubaadssag ... -i-ubaaden
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Charly » 8. mar 2018, 10:41

Jeg bliver dårlig af at læse det :trist: Stakkels stakkels Kim Wahl (og hendes kære).
4
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf mulledit » 8. mar 2018, 10:42

Charmerende type... De går efter forvarring.. og lad os håbe han bliver gemt langt væk.

"Peter Madsen er i forbindelse med sagen blevet mentalundersøgt og anklageren kommer nu ind på nogle få punkter i denne.
- Samlet fremstår Peter Madsen højest utroværdigt. Han fremstår polymorf, pervers og svært seksuelt afvigende, står der blandt andet i undersøgelsen, som anklageren læser højt fra.
- Der er fundet ingen tegn på psykose eller patologi. Han har narcissistiske træk. Han har overfladisk charme og en udpræget selvfølelse. Han er følelseshæmmet og har alvorlig mangel på empati og anger, står der blandt andet.
Retslægeråddet vurderer yderligere, at der er en høj risiko for, at Peter Madsen kan begå ligeartet kriminalitet, hvis han er på fri fod.
- Han er ikke sindssyg og kan ikke antages at have været det på gerningstidpunktet, lyder det videre i undersøgelsen. "
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Hunkat » 8. mar 2018, 10:43

KIM K skrev:Man har fundet 11 stik-læssioner og to snit-læssioner over Kim Walls ører.
Derudover blev der konstateret hudafskrabninger og mulige underhudsblødninger, der muligt er påført ved, at hovedet eller ansigtet har været fastgjort eller fikseret og munden kneblet.

Ved undersøgelsen af det fundne hoved blev der ikke fundet spor af kraniebrud, som Peter Madsen havde påstået. Til gengæld blev der fundet 11 stik-læssioner og to snit-læssioner. Skaderne blev fundet over højre øre, på begge ører og på højre kind.
Derudover blev der konstateret hudafskrabninger og mulige underhudsblødninger, der muligt er påført ved, at hovedet eller ansigtet har været fastgjort eller fikseret og munden kneblet.

https://www.bt.dk/krimi/foelg-ubaadssag ... -i-ubaaden


Jeg kommer sikkert til at fortryde det her spørgsmål: Hvad får man ud af at stikke folk i tindingen med en kniv? Altså... der er jo knogle lige nedenunder? Der er smertefuldt selvfølgelig men...
Jeg forstår det ikke helt.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Studsgaard » 8. mar 2018, 10:46

Hunkat skrev:
KIM K skrev:Man har fundet 11 stik-læssioner og to snit-læssioner over Kim Walls ører.
Derudover blev der konstateret hudafskrabninger og mulige underhudsblødninger, der muligt er påført ved, at hovedet eller ansigtet har været fastgjort eller fikseret og munden kneblet.

Ved undersøgelsen af det fundne hoved blev der ikke fundet spor af kraniebrud, som Peter Madsen havde påstået. Til gengæld blev der fundet 11 stik-læssioner og to snit-læssioner. Skaderne blev fundet over højre øre, på begge ører og på højre kind.
Derudover blev der konstateret hudafskrabninger og mulige underhudsblødninger, der muligt er påført ved, at hovedet eller ansigtet har været fastgjort eller fikseret og munden kneblet.

https://www.bt.dk/krimi/foelg-ubaadssag ... -i-ubaaden


Jeg kommer sikkert til at fortryde det her spørgsmål: Hvad får man ud af at stikke folk i tindingen med en kniv? Altså... der er jo knogle lige nedenunder? Der er smertefuldt selvfølgelig men...
Jeg forstår det ikke helt.

Han har søgt efter oplysninger: på pinsen og smerte lige inden. Så det er nok derfor.

Det er grimt at tænke på at hun måske har været i live imens
0
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1620
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2676

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf KIM K » 8. mar 2018, 10:55

Hunkat skrev:
KIM K skrev:Man har fundet 11 stik-læssioner og to snit-læssioner over Kim Walls ører.
Derudover blev der konstateret hudafskrabninger og mulige underhudsblødninger, der muligt er påført ved, at hovedet eller ansigtet har været fastgjort eller fikseret og munden kneblet.

Ved undersøgelsen af det fundne hoved blev der ikke fundet spor af kraniebrud, som Peter Madsen havde påstået. Til gengæld blev der fundet 11 stik-læssioner og to snit-læssioner. Skaderne blev fundet over højre øre, på begge ører og på højre kind.
Derudover blev der konstateret hudafskrabninger og mulige underhudsblødninger, der muligt er påført ved, at hovedet eller ansigtet har været fastgjort eller fikseret og munden kneblet.

https://www.bt.dk/krimi/foelg-ubaadssag ... -i-ubaaden


Jeg kommer sikkert til at fortryde det her spørgsmål: Hvad får man ud af at stikke folk i tindingen med en kniv? Altså... der er jo knogle lige nedenunder? Der er smertefuldt selvfølgelig men...
Jeg forstår det ikke helt.


Han er sadist er nok forklaringen. Han tænder på at have kontrol over sit offer, og se frygten og smerten i dennes øjne.

Udover videoerne er der også fundet lange tekster om spidning af kvinder.

Der er også fundet lange tekster om spidning af kvinder - flere af dem i seksuel kontekst.

https://www.bt.dk/krimi/foelg-ubaadssag ... -i-ubaaden
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 8. mar 2018, 11:00

Det værste ved denne sag er næsten, at Peter Madsen ikke er alene med den slags bestialske 'hobbies'. Jeg sad i går og så et af afsnittene, i en serie på DR3, kaldet 'Sexmordene på Long Island'. Det omhandlede den endnu ukendte seriemorder, der formentlig har myrdet og et sted mellem 10-16 unge kvinder, parteret dem, og gravet 'resterne' ned forskellige steder på en kystvej på Long Island (Ocean Parkway, relativt tæt på New York).

I USA, er han kendt som 'LISK' (Long Island Serial Killer). Det næsten mest uhyggelige er, at manden formentlig konkurrerer med en anden morder, i en bizar territorie-krig, om ejerskabet til at begrave dele af ofrene på Ocean Parkway.

Bizart og sygt ud over alle grænser.

https://en.wikipedia.org/wiki/Long_Island_serial_killer

https://www.dr.dk/tv/se/killing-season- ... island-1-8
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1620
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2676

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf KIM K » 8. mar 2018, 11:05

Uddrag af mentalundersøgelsen:

En mentalundersøgelse af Peter Madsen konstaterer, at Peter Madsen fremstår højst utroværdig. Samlet set fremstår han som pervers og svært seksuelt afvigende. Han er normalt begavet og ikke psykotisk. Undersøgelsen konkluderer, at han er "svært afvigende, med narcistiske og psykopatiske træk". Han beskrives som en patologisk løgner med en "glat og overfladisk charme". Han er følelseshæmmet, og udviser ifølge undersøgelsen "alvorlig mangel på empati, anger og skyldfølelse".

https://www.bt.dk/krimi/foelg-ubaadssag ... -i-ubaaden
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf icelady » 8. mar 2018, 11:10

Har lige kort læst div artikler. Ang hans mentalundersøgelse:

Er der en der kan forklare mig hvad "polymorf" betyder i psykiatrisk forstand?
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1620
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2676

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf KIM K » 8. mar 2018, 11:11

Sidste SMS fra Kim Wall til hendes kæreste indeholdt sætningen "Im stilm alive btw." :(

Sidste sms fra Kim:
Anklageren Jakob Buch-Jepsen har vist den sidste sms fra Kim Wall. Den er skrevet på Engelsk og sendt klokken 20.15 til hendes danske kæreste.
- Im stilm alive btw. (Jeg er stadig i live forresten. red.)
- But im going down now. (Men vi går ned nu. red)
- I love you!!. (Jeg elsker dig red.)
- He brought coffee and coockies tho. (Han har medbragt kaffe og kage red.)
Skriver Kim Wall til sin kæreste. Sidste sms er sendt klokken 20.16

https://ekstrabladet.dk/112/live-mental ... de/7067187
0
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1620
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2676

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf KIM K » 8. mar 2018, 11:20

Anklageren kommer nu ind på de indledende tekniske undersøgelser af Peter Madsen.
Her konstaterer man, at han er rolig og fattet. Man kan også konstatere, at han har en række rifter på begge underarme. I ansigtet har han blod på næsen.
Det bliver senere konstateret, at blodet stammer fra Kim Wall.

Anklageren viser billeder fra personundersøgelsen af Peter Madsen. Her ses blodet tydeligt ved Peter Madsens venstre næsebor.

https://ekstrabladet.dk/112/live-mental ... de/7067187


Anklageren går nu videre til Peter Madsens tøj. Der blev fundet blodstænk og blodtilsmudsninger flere steder på Madsens kedeldragt.
Senest rettet af KIM K 8. mar 2018, 11:31, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Livets forhold"