Har jeg lige mødt THE ONE?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Har jeg lige mødt THE ONE?

Indlægaf Juki » 23. feb 2018, 23:50

VanillaQueen skrev::( så irriterende hvis det ender med han kun ser mig som en knald han er virkelig drømmefyren

Men du har ret.. det ka være han er charmerende kun for at være det så han kan opnå hva han vil

Hvis han er en drømmefyr så ser han dig ikke kun som et knald :)
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
VanillaQueen
Indlæg: 122
Tilmeldt: 7. dec 2017, 20:32
Kort karma: 4
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 57

Re: Har jeg lige mødt THE ONE?

Indlægaf VanillaQueen » 24. feb 2018, 00:01

Tak for jeres svar alle :)
0
I don't mind being described as vanilla in certain ways.
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Har jeg lige mødt THE ONE?

Indlægaf IrmaPigen » 24. feb 2018, 06:15

VanillaQueen skrev:Men hvordan ved vi han mener sex og ikke bare aftensmad?


Det ved man aldrig.

Men har jo selv lov til at takke nej til sex.
2
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Har jeg lige mødt THE ONE?

Indlægaf HappyPaww » 24. feb 2018, 08:00

Må sige, at hvis du forventer et halvt års afholdenhed, sætter du nok selv den mest forelskede og reelle mand på prøve... Det er ret usædvanligt med SÅ lang tid, og i hvert fald nok noget jeg synes du skal være ærlig om. Det er nok ikke lige det han (og de fleste) forventer, selvom du siger at du gerne vil vente lidt med intimiteten.

Det er selvfølgelig helt fair at du har den holdning, men jeg tror det bliver svært for dig at finde nogen der har lyst til at være kærester på den måde - og uanset hvad er der stadig ingen garantier for at det bliver “The one”...
24
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Har jeg lige mødt THE ONE?

Indlægaf Krølle » 24. feb 2018, 08:08

Jeg er tilsyneladende helt off ift flertallet her, men det jeg hæfter mig mest ved i dine indlæg er, at du virker mere fokuseret på, hvad han mon vil, end hvor dine egne lyster og grænser går.

Det er umuligt at sige noget om, hvordan jeres relation udvikler sig, eller om han er "the one" efter en enkelt date. Ved at fokusere så meget på det instedet for på her og nu, risikerer man altså at spænde ben for sig selv ift hvad det potentielt KUNNE blive til. Det er ikke fordi, at jeg ikke forstår dine tanker, men når de fylder så meget, som de gør her, vil det for de fleste mænd (og kvinder) være svære at forholde sig til. Du risikerer med andre ord at sabotere en relation, der potentielt kunne blive "the one"-agtig, hvis du på anden date insisterer på at få svar på, om det er tilfældet.

Jeg er total tilhænger af klare linjer og ærlighed, men det skal være indenfor rammer, der er realistiske ift hvor man er i relationen. Det kræver mod at blotte sig uden garantier, men that's the name of the game. Man kan heller ikke på forhånd få garantier for, at de lottotal, man vælger, bliver udtrukket og udløser en milliongevinst.
20
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Har jeg lige mødt THE ONE?

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. feb 2018, 09:15

HappyPaww skrev:Må sige, at hvis du forventer et halvt års afholdenhed, sætter du nok selv den mest forelskede og reelle mand på prøve... Det er ret usædvanligt med SÅ lang tid, og i hvert fald nok noget jeg synes du skal være ærlig om. Det er nok ikke lige det han (og de fleste) forventer, selvom du siger at du gerne vil vente lidt med intimiteten.

Det er selvfølgelig helt fair at du har den holdning, men jeg tror det bliver svært for dig at finde nogen der har lyst til at være kærester på den måde - og uanset hvad er der stadig ingen garantier for at det bliver “The one”...


Jeg kender til ét forhold, hvor det beskrevne blev praktiseret, og det skyldtes ikke usikkerhed overfor manden, men nogle fysiske problemer, som kvinden havde med sex generelt. Det var hun helt åben omkring fra starten og derfor gik det. Al intimitet var i øvrigt heller ikke udelukket.

Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvad TS ønske handler om, men jeg læser lidt mellem linierne, at det KUNNE skyldes noget lignende, altså et issue, der ligger udenfor forholdet til konkrete mænd, og hvis det er tilfældet, synes jeg, at det er meget vigtigt at tage ansvaret på sig i stedet for at gøre det til et spørgsmål om, hvad manden er ude på eller ej. Jeg er helt enig med dig i, at det ikke er så sort/hvidt, at en mand, der ønsker sex indenfor de første seks måneder og bliver ked af det modsatte, bare ikke er seriøs nok.
4
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Har jeg lige mødt THE ONE?

Indlægaf Precaseptica » 24. feb 2018, 10:31

Nu kan man jo godt være "drømmefyren" OG ville knalde samtidigt. Det er vel en rimelig nok antagelse, at en relativt ung mand stadig er interesseret i sex, men at det godt kan hænge sammen med at ville noget seriøst.

Jeg tror dog stadig det ville være et forkert move, at tage en date #3 på hjemmefronten, hvis du ved at der skal gå ca. et halvt år før du vil i kanen med ham.
11
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4860

Re: Har jeg lige mødt THE ONE?

Indlægaf Kaffe » 24. feb 2018, 12:39

Jeg tror da bestemt ikke, at seriøsitet kan måles ud fra ønsket om at have sex. Og jeg ser det heller ikke delt op på den måde, at mænd vil eet og kvinder noget andet. Intimitet er et menneskeligt ønske.

Er du seriøs, hvis du går i seng med ham i morgen? Det kan du sagtens være. For nogle er interesse lig med lyst til sex.
4
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4860

Re: Har jeg lige mødt THE ONE?

Indlægaf Kaffe » 24. feb 2018, 12:42

Og som andre skriver, kan det være ret vigtigt at få meldt ud, at du helst venter med sex i f.eks et halvt år. Der er med garanti mænd, der er helt med på den, og det er så sådan en mand, du skal være sammen med. Og det har intet med seriøsitet at gøre, men en bestemt måde at tænke på.
7
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Har jeg lige mødt THE ONE?

Indlægaf Juki » 24. feb 2018, 12:57

Precaseptica skrev:Nu kan man jo godt være "drømmefyren" OG ville knalde samtidigt. Det er vel en rimelig nok antagelse, at en relativt ung mand stadig er interesseret i sex, men at det godt kan hænge sammen med at ville noget seriøst.

Jeg tror dog stadig det ville være et forkert move, at tage en date #3 på hjemmefronten, hvis du ved at der skal gå ca. et halvt år før du vil i kanen med ham.

Enig.

Jeg ville synes det var mere mærkeligt at en potentiel drømmefyr var skudt i mig, behandlede mig godt, viste interesse, bekræftede mig osv., men ikke havde lyst til at handle på det og være intim(såfremt der ikke var fysiske issues at tage højde for)
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Har jeg lige mødt THE ONE?

Indlægaf BlueBunny » 24. feb 2018, 13:42

Jeg tænker du skal være åben og ærlig. Så kommer man længst. Sig hvad du tænker og føler og gør plads til han gør det samme. Uden at dømme. Find hinanden og prøv at lade dig flyde med i jeres tosomhed.

At der gik et halvt år med din eks er ikke sikkert det er det samme med den nye. Der er ikke noget som er rigtigt og forkert og du bliver ikke dømt af omverdenen for at være hurtigere, eller for at vente.

Måske går der et halvt år, måske mindre, måske mere. Det kommer an på hvor ofte i ses og hvordan du/I føler.

Sig gerne at du har brug for tryghed i et forhold og hvad tryghed er for dig.

Jeg ville gerne hjem til en som jeg var glad for. Også på tredje date. Jeg ville også sige at jeg kun har sex med kærester, så for mig er det et udtryk for commitment. Det er meget vigtigt for mig.

Jeg vidste første aften jeg mødte min kæreste at vi skulle være sammen altid. Vi er lige rundet 17år og jeg føler stadig det samme. Jeg tror faktisk at jeg sagde det til ham allerede efter en uge. At jeg havde det sådan. At det også betød at vi bare kunne tage det stille og roligt, for vi havde resten af livet :)
3
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
VanillaQueen
Indlæg: 122
Tilmeldt: 7. dec 2017, 20:32
Kort karma: 4
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 57

Re: Har jeg lige mødt THE ONE?

Indlægaf VanillaQueen » 24. feb 2018, 23:38

okay jeg fortalte ikke hele historien - men jeg gøre det lige.. Vi har kendt hinanden via fb (fra fælles venner) siden august 2017, vi har aldrig mødtes osv. Men han tilføjet mig som ven og jeg tilføjet ham så tilbage.. vi begyndte så at like hinandens billeder osv og kommentere en gang imellem indtil sidste uge vi faldt i snak og chattet en del over facebook, hvor han så inviteret mig ud til en kop kaffe.

Hele formålet med at ses var venskabeligt og havde aldrig tænkt på at det kunne udvikle sig indtil vi sås og det lige pludselig blev en date. Jeg tror lidt vi begge var chokeret over hvor godt vi havde det sammen, alt gik smooth.. og så var han så charmerende og sød. Han fortalte mig at han har dog været i et forhold hvor han kom ud af den for ca 3 år siden - det var hårdt og han PT er glad for at bo alene og har ikke lyst til det dér med at bo sammen ikke (foreløbigt) men jeg fornemmer han er en man godt kan have en seriøs forhold med pga han sidste forhold varet i omkring 13 år.

Jeg fortalte ham så jeg også har været i et forhold i 3 år, og jeg havde det præcis på samme måde efter vi gik fra hinanden at jeg måtte kæmpe mig igennem en jungle nærmest for at finde mig selv igen

okay så, det der giver mig kolde fødder er at jeg faktisk mistet min mødom til min ex. Det der skræmmer mig allermest er at jeg var så ung og dum og ikke kendte min værdi. Efter 6 måneder i forholdet sagde han at han vil gerne have vi skal være intime ellers ville han slå op, han brugte det som undskyldning og så dum og ung jeg var, selvom jeg ikke var klar valgte jeg alligevel at gøre det for jeg ville jo ikke miste ham. Har virkelig gået igennem ild og vand for den mand jeg var sammen med men for hvad??

efter 2 år i forholdet, finder jeg så ud af han var mig utro
ikke nok med det måtte jeg igennem et par voldelige skænderier med ham :trist:


så i det hele taget bunder min frygt i jeg ikke gider at blive smidt ud igen som et stykke krøllet papir på gaden.

Alle mænd er ikke ligesom min ex, det ved jeg godt men jeg går hele tiden og tænker på hvilken måder fx ham jeg lige har mødt kan skade mig. :(

jeg er så glad for ham den nye men også bange for hvilken måder han kan såre mig på
og jeg vil gerne undgå at gå igennem det jeg gik igennem med min ex.

jeg håber lidt i nu forstår mig bedre og ved hvordan jeg tænker over det med ham den nye.

I dag skrev han og spurgte hvordan min dag var, og så nævnte han at han ikk kan vente til den næste date.. :lun:
han formoder virkelig at vække min indre prinsesse..
0
I don't mind being described as vanilla in certain ways.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Har jeg lige mødt THE ONE?

Indlægaf Tanten » 25. feb 2018, 00:04

VanillaQueen skrev:
Juki skrev:
VanillaQueen skrev:
VanillaQueen skrev:Jeg håber ikke han er too good to be true... at han er så charmerende og fantastisk men at der er noget skummelt ved det

en ting jeg husker han sagde var han har ikke været i et forhold efter han slog op med en han var gift med i 10 år (han er 34 år nu) så hele hans 20'erne har han været gift med en.. han slog op for 2 år siden.

hvordan ved jeg han vil noget seriøst og det ikke bare er en knald

han betalte dog for daten i dag.. vil en mand gå all in hvis jeg bare var en knald?



tænker at en mand vil jo ik betale og gå op i en date så meget hvis det bare var en knald?

Sagtens.

Hvis hans intention er at komme i seng med dig så gør han det vel bedst ved at smigre dig først, give dig masser af komplimenter og opmærksomhed osv. Altså jeg tænker chancen er større for at få sex ved at opføre sig pænt, fremfor at være afvisende og uinteresseret? :)

Det er ikke for at skræmme dig, men der findes desværre ingen datingmanual. Han kan jo også sagtens være oprigtig interesseret, have sex med dig og miste interessen efterfølgende. Uden at han behøver have haft skumle bagtanker med det.




Det kommer aldrig til at ske lol .. med min ex kæreste sku der 6 måneder før jeg sov med ham og det skal der også med ham der for jeg vil gerne finde ud af om han vil noget seriøst eller han bare ser mig som en knald

Jeg tænker jeg spørg ham direkte når jeg mødes med ham næste gang


Jeg er kvinde - og jeg ville gå helt kold, hvis en kæreste ikke ønskede sex med mig før efter 6 mdr., fordi han ville være sikker på noget, der ikke findes nogen sikkerhed for. Folk dropper hinanden - før og efter sex. Du kan ikke gardere dig mod risikoen for, at han trækker sig.

Men ellers er tommelfingerreglen vel, at du skal gøre, som du har lyst til og behov for - og hvis det er at vente med sex, så er det dét, du gør. Så må han jo indrette sig på det eller springe fra. Jeg tænker bare ikke, at man "kun" har sex i hovedet, hvis man føler seksuelt begær efter en dejlig kæreste, som man har set i flere måneder.
12
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Har jeg lige mødt THE ONE?

Indlægaf Tanten » 25. feb 2018, 00:09

VanillaQueen skrev:
okay så, det der giver mig kolde fødder er at jeg faktisk mistet min mødom til min ex. Det der skræmmer mig allermest er at jeg var så ung og dum og ikke kendte min værdi. Efter 6 måneder i forholdet sagde han at han vil gerne have vi skal være intime ellers ville han slå op, han brugte det som undskyldning og så dum og ung jeg var, selvom jeg ikke var klar valgte jeg alligevel at gøre det for jeg ville jo ikke miste ham. Har virkelig gået igennem ild og vand for den mand jeg var sammen med men for hvad??

efter 2 år i forholdet, finder jeg så ud af han var mig utro
ikke nok med det måtte jeg igennem et par voldelige skænderier med ham :trist:

så i det hele taget bunder min frygt i jeg ikke gider at blive smidt ud igen som et stykke krøllet papir på gaden.

Alle mænd er ikke ligesom min ex, det ved jeg godt men jeg går hele tiden og tænker på hvilken måder fx ham jeg lige har mødt kan skade mig. :(

jeg er så glad for ham den nye men også bange for hvilken måder han kan såre mig på
og jeg vil gerne undgå at gå igennem det jeg gik igennem med min ex.

jeg håber lidt i nu forstår mig bedre og ved hvordan jeg tænker over det med ham den nye.

I dag skrev han og spurgte hvordan min dag var, og så nævnte han at han ikk kan vente til den næste date.. :lun:
han formoder virkelig at vække min indre prinsesse..


Det går helt galt for min logik her; Hvorfor er du "et stykke krøllet papir", fordi din kæreste droppede dig efter 2 år? Hvad i alverden har det at gøre med, at han var den første, du havde sex med - det var jo 1.5 år tidligere? Og at han var utro - ja, det var jo HAM, der var en nar, ikke dig. Sådan nogle idiot-ekser har vi vist alle sammen prøvet.
11
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Har jeg lige mødt THE ONE?

Indlægaf Juki » 25. feb 2018, 00:11

Det ændrer jo situationen en del.

Jeg er ked af at du havde et dårligt forhold med din ekskæreste. Hvor længe er det siden I gik fra hinanden?

Jeg kan sagtens forstå at du har nogle forbehold og er bange for at blive såret igen! Desværre er der ingen garantier her i livet for ikke at blive såret igen :( Til gengæld kan du bruge erfaringerne fra dit tidligere forhold konstruktivt fremadrettet. Hvis der er noget der føles forkert eller overskrider dine grænser så få sagt fra.

Det kan godt være at din ekskæreste var et fjols og hvem ved, måske oplever du flere idioter på din vej igennem livet. Det bør dog ikke være det der fylder mest, og slet ikke når du har lært en sød fyr at kende.

Du kan ikke selv bestemme om andre i fremtiden vil være fjolser, men du har selv indflydelse på hvor meget uvisheden skal fylde og på hvor meget du vil finde dig i når/hvis det sker.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Forhold og sex"