Debattens mødregruppe

Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 20. feb 2018, 20:07

Kram til jer, Ficus :ae:
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 20. feb 2018, 21:46

Han har det heldigvis rigtig godt. Ved ikke om han rigtig kan huske det der skete, han han har været lidt små-morsyg hele dagen, han har holdt øje med om jeg kom for langt væk, meget tydeligt, men han har ikke virket til at have ondt overhovedet. Mine forældre har været hos os hele eftermiddagen og aftenen (min kæreste er i USA) og han har tumlet rundt med min far på gulvet.

Tror mest det er mig der er mærket af det. Var lige gået ud for at børste tænder og stod og skrev på debatten med den anden hånd og så hører man bare det der klamme dunk.... puuuha.

Tror måske det var heldigt at han faldt ned mellem seng og stol og ned på gulvtæppe. Kan lige se det for mig hvis stolen ikke havde taget faldet og han var røget på trægulv hovedet først. Kommer nok til at være pylremor et par dage endnu.
2
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 20. feb 2018, 22:07

Liker at han har det godt nu.

Det er det værste når de kommer til skade, Luna er heldigvis endnu ikke kommet rigtig til skade, men bare taget småfald, og så ondt i maven jeg får hver gang hun gør det tør jeg slet ikke tænke på hvordan jeg ville have det hvis der skete noget rigtig farligt. Godt dine forældre kunne komme og være der i dag så du ikke var alene :)

Håber du snart slapper rigtig af igen, har du kunne ændre nogle ting så det ikke kan ske igen?
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 20. feb 2018, 23:02

godtnavn skrev:Liker at han har det godt nu.

Det er det værste når de kommer til skade, Luna er heldigvis endnu ikke kommet rigtig til skade, men bare taget småfald, og så ondt i maven jeg får hver gang hun gør det tør jeg slet ikke tænke på hvordan jeg ville have det hvis der skete noget rigtig farligt. Godt dine forældre kunne komme og være der i dag så du ikke var alene :)

Håber du snart slapper rigtig af igen, har du kunne ændre nogle ting så det ikke kan ske igen?



Tak. Og ja, man får lige sådan et sug i maven og hjertet stopper lige et kvart sekund, når man tror at nu rammer de gulvet. Det gør jeg selv, når han sidder og piller ved noget legetøj eller lign. og får svinget lige rigeligt.

Min far har sænket bunden i sengen, så nu kan han i hvert fald ikke nå så højt op at han kan få overbalance.
Før i dag har jeg ikke set ham rejse sig op i sengen, men han er alligevel kommet over tyk sengerand og udover, måske har han stået på en bøjet sengerand og “fået hjælp” af den, lidt som en vippe... det er teorien herhjemme i dag.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 21. feb 2018, 11:05

I dag er der gang i ham. Han har råbt en helt bus op med sine maaaamma lyde. Jeg tror at have regnet ud at det betyder mad, men jeg lader som om at det betyder mor :-D
4
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kolibrien » 23. feb 2018, 13:16

Gaaaaaaab :gab: Her er der tænder på vej. Har ikke sovet i flere dage nu. Oveni er hun forkølet og hoster. Zzzz jeg vil gerne snart sove.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 23. feb 2018, 17:32

Kææææft mand, folk der ønsker børn burde få et par dage med min unge som han er i de her dage. Hvis de stadig vil have barn efter det, må de beholde ham! :-D

Han brokker sig konstant og han ved ikke hvad han vil. Op, ned, legetøj, mad, bleskift... alt er bare forkert! Og de siger også nede i vuggeren at han bare øffer hele dagen. Han græder ikke, han skælder bare ud. Mine ører kan snart ikke klare lyden mere!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Muuh » 23. feb 2018, 17:55

Jeg har kigget på navne med yngstesønnen på 12 år i dag :lun:

Både min mands navn og begge vores drenges navne stammer fra den nordiske mytologi, så yngstemanden mener at det skal bettefis også
Jeg er bare ikke så vild med nogle af de navne vi er stødt på, så godt der er ca. 8 måneder til :-D


Jeg er godt nok spændt på, at skulle starte forfra og hvordan drengene vil tage det

Er der nogle af jer andre der har efternøler ? Sjovt nok er min mand selv efternøler
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 23. feb 2018, 18:15

Jeg har haft en charmerende datter i dag. Først sluger hun store mængder vand i babybassinet, hvilket resulterer i en stråle vand ud af hendes mund ned i bassinet... Derefter skider hun ud af bleen i varmt vands bassinet. Jeg er så træt af at hun skal have engangsbleer på i svømmehallen, de holder jo ganske tydeligt ikke, ville ønske jeg bare kunne give hende hendes stofble på.

Men udover hendes pragtpræstation i svømmehallen, og det faktum at hun pt er overtræt og ikke vil sove (i desperation er kæresten ude og gå med hende i barnevognen) har vi haft en god dag.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 23. feb 2018, 18:51

JoyNips skrev:Kææææft mand, folk der ønsker børn burde få et par dage med min unge som han er i de her dage. Hvis de stadig vil have barn efter det, må de beholde ham! :-D

Han brokker sig konstant og han ved ikke hvad han vil. Op, ned, legetøj, mad, bleskift... alt er bare forkert! Og de siger også nede i vuggeren at han bare øffer hele dagen. Han græder ikke, han skælder bare ud. Mine ører kan snart ikke klare lyden mere!

Sådan er Asger også lige for tiden!!!! Det er sådan en træls nasal brokken, jeg bliver åndssvag af den lyd :sur:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 23. feb 2018, 20:28

Muuh skrev:Jeg har kigget på navne med yngstesønnen på 12 år i dag :lun:

Både min mands navn og begge vores drenges navne stammer fra den nordiske mytologi, så yngstemanden mener at det skal bettefis også
Jeg er bare ikke så vild med nogle af de navne vi er stødt på, så godt der er ca. 8 måneder til :-D


Jeg er godt nok spændt på, at skulle starte forfra og hvordan drengene vil tage det

Er der nogle af jer andre der har efternøler ? Sjovt nok er min mand selv efternøler


Vores lille er halv efternøler (kæresten har tre unger fra tidligere, hvor den mindste er 10 og de store er 12. De er hos os hver anden uge.)

Det er faktisk ret fantastisk at se de stores reaktion på den lille størrelse :lun: Og lige så fantastisk at man virkelig hurtigt kan se den lilles glæde ved de store. Så glæd jer!
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 23. feb 2018, 21:12

synes spisesituationer trækker tænder ud pt...

Så melder han sult, jeg laver lynhurtigt en flaske... så spiser han 30 ml, bliver sur, græder og vil ikke spise mere.. forsøger med bøvsepause, det græder han også af. Trøster ham, tilbyder flasken igen. Han søger kraftigt, suger sig fast, tager en mundfuld, slipper, græder og gentager.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 23. feb 2018, 23:21

twinkle skrev:synes spisesituationer trækker tænder ud pt...

Så melder han sult, jeg laver lynhurtigt en flaske... så spiser han 30 ml, bliver sur, græder og vil ikke spise mere.. forsøger med bøvsepause, det græder han også af. Trøster ham, tilbyder flasken igen. Han søger kraftigt, suger sig fast, tager en mundfuld, slipper, græder og gentager.

Det kan selvfølgelig være mange ting, men hos A var det fordi der skulle skiftes MME. Han fik syrnet, men vi måtte skifte til almindelig mme, da han var et par måneder.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 24. feb 2018, 11:18

Skal flyve for første gang med baby i morgen, han er 7 mdr., og bliver efterhånden mere og mere bange for at han skriger fra vi sætter os i flyet til vi lander....

Er så nervøs at jeg ikke har sovet godt i flere nætter, fordi jeg har haft mareridt :træt2: både om flyvetur og at hotellet har dobbeltbooket vores lejlighed og at klapvognen bliver væk på vejen og at buschaufføren glemmer at køre i venstre side og vi kører galt. Livlig fantasi :panik:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 24. feb 2018, 12:13

Ficus skrev:Skal flyve for første gang med baby i morgen, han er 7 mdr., og bliver efterhånden mere og mere bange for at han skriger fra vi sætter os i flyet til vi lander....

Er så nervøs at jeg ikke har sovet godt i flere nætter, fordi jeg har haft mareridt :træt2: både om flyvetur og at hotellet har dobbeltbooket vores lejlighed og at klapvognen bliver væk på vejen og at buschaufføren glemmer at køre i venstre side og vi kører galt. Livlig fantasi :panik:


Det er totalt stress at komme afsted på ferie med en baby. Men når man er afsted plejer det at gå alligevel synes jeg.

Et lille råd til flyet- kan ikke huske om du ammer, men hvis muligt så prøv at amme ham eller give lidt vand i flaske når i letter og lander , det kan udligne trykket i ørerne, som ellers er det der ind imellem får babyer til ar skrige i flyet.

God tur!
0

Tilbage til "Forældre"