Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 14. feb 2018, 20:18

Vi fandt ud af i går at J nok ikke var forstoppet som lægen mente. Movicol havde ingen effekt, andet end endnu hyppigere tynde afføringer. Hun er ikke generet af de mange afføringer eller en evt. Forstoppelse så vi synes ikke vi ville slåsse med det mere.
Og den eneste grund til at lægen mener hun er forstoppet, er fordi kurven knækkede og hun mente så hun spiste mindre, hvilket jeg prøvede at forklare ikke var tilfældet. Men hun afbrød i ny og næ som hun nu lystede :rulle:
Jeg skal i hvert fald have fat i vores shp i næste uge. Hun har selvf. Ferie lige nu.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 14. feb 2018, 22:05

Shmartiesh skrev:
Bøtte skrev:V faldt ned på hovedet fra vores seng og græd og hyperventilerede. så hun besvimede tilsidst. :(

Selv om S er besvimet flere gange (affektkramper), så vænner jeg mig bare aldrig til det. Synes det er så modbydeligt.

Så hende og jeg var lige en tur ved vl, hun skulle lige tjekkes. Heldigvis var der intet, men vi skal vække hende i nat.

Ej hvor ubehageligt :trist: håber hun er ok :kram:

God bedring til jer andres børn også  :kys:


Det var mega ubehageligt, jeg kunne bare se hvordan hun blev mere og mere slap, fordi hendes vejrtrækning var så overfladisk.
Heldigvis var hun allerede helt ok, mens vi sad og ventede hos vl.
Hun kunne charme et helt venteværelse og alle damer på 50 + med kort hår og briller (som mormor) delte hun legetøj ud til. :lol:
Nu har vi lige haft vækket hende første gang og det gik heldigvis fint.
2
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 14. feb 2018, 23:06

Godt hun er helt god igen Bøtte, det må være så ubehageligt, jeg tror du har ret i at man aldrig vænner sig til det selvom man har prøvet det før. Krydser fingre for det var en engangsforestilling :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 16. feb 2018, 17:43

Jeg har været sygemeldt i dag efter et mindre indgreb i går.
Så jeg var heldigvis tæt på, da de ringede fra vuggestuen - normalt er jeg 1,5 time væk.
Knud var faldet, havde slået hovedet ned i hjørnet på en trækasse og han havde fået en dyb flænge over det ene bryn.
Han blev limet på skadestuen, hvor han var faldet i søvn i mine arme. Derefter var vi til observation på Børneafdelingen. Hospitalsklovnen kom netop forbi med rigelige mængder sæbebobler, så alle undersøgelserne blev overstået helt uden tårer.
Efter lidt mad var han helt sig selv, så det gik vist ikke værre end det grimme sår, heldigvis.

Jeg er til gengæld rest mast nu. :mellow:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 18. feb 2018, 07:06

Danseprinsesse skrev:Jeg har været sygemeldt i dag efter et mindre indgreb i går.
Så jeg var heldigvis tæt på, da de ringede fra vuggestuen - normalt er jeg 1,5 time væk.
Knud var faldet, havde slået hovedet ned i hjørnet på en trækasse og han havde fået en dyb flænge over det ene bryn.
Han blev limet på skadestuen, hvor han var faldet i søvn i mine arme. Derefter var vi til observation på Børneafdelingen. Hospitalsklovnen kom netop forbi med rigelige mængder sæbebobler, så alle undersøgelserne blev overstået helt uden tårer.
Efter lidt mad var han helt sig selv, så det gik vist ikke værre end det grimme sår, heldigvis.

Jeg er til gengæld rest mast nu. :mellow:


Puha en grim oplevelse. :( Kan godt forstå du er mast nu. Det er så modbydeligt, når de slår hovedet.

Godt han er ok igen :kys:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 19. feb 2018, 11:24

Bøtte skrev:
Danseprinsesse skrev:Jeg har været sygemeldt i dag efter et mindre indgreb i går.
Så jeg var heldigvis tæt på, da de ringede fra vuggestuen - normalt er jeg 1,5 time væk.
Knud var faldet, havde slået hovedet ned i hjørnet på en trækasse og han havde fået en dyb flænge over det ene bryn.
Han blev limet på skadestuen, hvor han var faldet i søvn i mine arme. Derefter var vi til observation på Børneafdelingen. Hospitalsklovnen kom netop forbi med rigelige mængder sæbebobler, så alle undersøgelserne blev overstået helt uden tårer.
Efter lidt mad var han helt sig selv, så det gik vist ikke værre end det grimme sår, heldigvis.

Jeg er til gengæld rest mast nu. :mellow:


Puha en grim oplevelse. :( Kan godt forstå du er mast nu. Det er så modbydeligt, når de slår hovedet.

Godt han er ok igen :kys:


Ja, det er skræmmende, når det er hovedet.

Tak, han virker til at have det helt fint, der har ikke været nogen anledning til bekymring. :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 19. feb 2018, 12:41

Jeg ved ikke helt, om det er et tilfælde, og jeg vil også meget nødigt jinxe det - men siden drænanlæggelse har vi ikke givet sutteflaske om natten længere, så i en alder af 19 mdr. sover han (noget der ligner) endelig igennem!

Hans sprog er også eksploderet fuldstændig siden operationen. Han har hele tiden "snakket" en del og sagt mange forskellige ord, men nu kan jeg slet ikke følge med længere. Han snakker nonstop, og i går begyndte han at sætte to ord sammen for første gang.
Nøj, jeg synes, han bliver stor lige pludselig. :lun:
7
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 19. feb 2018, 13:39

Dejligt at drænet har haft en god effekt, dp :gogo:
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 19. feb 2018, 13:47

Min mand har startet sin barsel. Og så er lille A begyndt at sove igennem - så typisk :rulle: :lol:
Hun får flaske kl 19, kommer i seng kl 19.30 og sover så uafbrudt til 7.30 :klap: Endelig!! Begynder at føle mig normal søvnmæssigt igen.

Det betyder så også at jeg er stoppet med at amme, da hun kun fik om natten. Det er lidt underligt, men egentlig også meget rart.

Jeg starter på arbejde om en uge :/ Har det virkelig stramt med det.

Vi var nede og besøge den kommende dp. Hun virkede heldigvis rigtig sød og hun har tre børn hvoraf den ene er en pige på Agnes alder. A fik leget og hygget sig og hilste glad på dp og de andre børn. Der faldt lidt en sten fra mit hjerte for har haft så ondt i maven over pasningsituationen. Er så småt ved at vænne mig til at symbiosen er slut :( men sådan er det jo, ens børn bliver store.
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sustentaculum » 19. feb 2018, 15:14

Æble skrev:Min mand har startet sin barsel. Og så er lille A begyndt at sove igennem - så typisk :rulle: :lol:
Hun får flaske kl 19, kommer i seng kl 19.30 og sover så uafbrudt til 7.30 :klap: Endelig!! Begynder at føle mig normal søvnmæssigt igen.

Det betyder så også at jeg er stoppet med at amme, da hun kun fik om natten. Det er lidt underligt, men egentlig også meget rart.

Jeg starter på arbejde om en uge :/ Har det virkelig stramt med det.

Vi var nede og besøge den kommende dp. Hun virkede heldigvis rigtig sød og hun har tre børn hvoraf den ene er en pige på Agnes alder. A fik leget og hygget sig og hilste glad på dp og de andre børn. Der faldt lidt en sten fra mit hjerte for har haft så ondt i maven over pasningsituationen. Er så småt ved at vænne mig til at symbiosen er slut :( men sådan er det jo, ens børn bliver store.


Åhh hvor lyder det dejligt! Jeg er kun lidt misundelig, min A. Vågner stadig hver 3 time, på trods af at han ikke har fået mad om natten siden jul :lol2:

Og skønt med en god DP! :dance:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 19. feb 2018, 21:07

Æble skrev:Min mand har startet sin barsel. Og så er lille A begyndt at sove igennem - så typisk :rulle: :lol:
Hun får flaske kl 19, kommer i seng kl 19.30 og sover så uafbrudt til 7.30 :klap: Endelig!! Begynder at føle mig normal søvnmæssigt igen.

Det betyder så også at jeg er stoppet med at amme, da hun kun fik om natten. Det er lidt underligt, men egentlig også meget rart.

Jeg starter på arbejde om en uge :/ Har det virkelig stramt med det.

Vi var nede og besøge den kommende dp. Hun virkede heldigvis rigtig sød og hun har tre børn hvoraf den ene er en pige på Agnes alder. A fik leget og hygget sig og hilste glad på dp og de andre børn. Der faldt lidt en sten fra mit hjerte for har haft så ondt i maven over pasningsituationen. Er så småt ved at vænne mig til at symbiosen er slut :( men sådan er det jo, ens børn bliver store.


Det lyder dejligt med nattesøvnen - især når du snart skal fungere på arbejde igen.

Åh, jeg kan så godt forstå dig. Jeg syntes også, det var rigtig svært pludselig at skulle være væk fra ham så mange timer, når vi indtil da havde været sammen langt det meste af tiden. Hvornår skal hun starte i dagpleje?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 19. feb 2018, 21:14

Danseprinsesse skrev:
Æble skrev:Min mand har startet sin barsel. Og så er lille A begyndt at sove igennem - så typisk :rulle: :lol:
Hun får flaske kl 19, kommer i seng kl 19.30 og sover så uafbrudt til 7.30 :klap: Endelig!! Begynder at føle mig normal søvnmæssigt igen.

Det betyder så også at jeg er stoppet med at amme, da hun kun fik om natten. Det er lidt underligt, men egentlig også meget rart.

Jeg starter på arbejde om en uge :/ Har det virkelig stramt med det.

Vi var nede og besøge den kommende dp. Hun virkede heldigvis rigtig sød og hun har tre børn hvoraf den ene er en pige på Agnes alder. A fik leget og hygget sig og hilste glad på dp og de andre børn. Der faldt lidt en sten fra mit hjerte for har haft så ondt i maven over pasningsituationen. Er så småt ved at vænne mig til at symbiosen er slut :( men sådan er det jo, ens børn bliver store.


Det lyder dejligt med nattesøvnen - især når du snart skal fungere på arbejde igen.

Åh, jeg kan så godt forstå dig. Jeg syntes også, det var rigtig svært pludselig at skulle være væk fra ham så mange timer, når vi indtil da havde været sammen langt det meste af tiden. Hvornår skal hun starte i dagpleje?


Hun skal starte midt marts. Der er hun 11 mdr. Min mand har en uge til indkøring og hvis det ikke er nok så kan vi begge tage nogle dage fri.

Glæder mig ikke til livet med et lille barn i pasning. Husker det som et stort dårlig samvittighedsræs fordi man lissom ikke rigtig slår til på nogle fronter. Og da min store datter startede fik min mand og jeg en kæmpe krise, så frygter at det bliver hårdt igen (selvom vi er et meget stærkere par nu end for 8 år siden)
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 20. feb 2018, 11:33

Vi har lige haft et par “spændende” timer.
A tog lige turen ud over sin seng. I faldet kørte han hovedet langs den stol jeg sidder og ammer i om natten og lander så med baghovedet ned i trækanten på en gåvogn.

Så nu har vi været oppe på skadestuen og er blevet limet på baghovedet, ca 2 cm flænge. Og så har han bule og “brændmærker” i pande og på næsen.

Nu skal han observeres lidt og lige nu sover han. Når han er vågen er han bare klistret til mig.


Har det SÅ dårligt over at jeg ikke lige holdt øje med ham, troede han lige var faldet i søvn efter st være blevet ammet. Glemmer ikke det der dunk og sekunderne efter, inden han skreg :trist: lille stakkel.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 20. feb 2018, 12:56

Ficus skrev:Vi har lige haft et par “spændende” timer.
A tog lige turen ud over sin seng. I faldet kørte han hovedet langs den stol jeg sidder og ammer i om natten og lander så med baghovedet ned i trækanten på en gåvogn.

Så nu har vi været oppe på skadestuen og er blevet limet på baghovedet, ca 2 cm flænge. Og så har han bule og “brændmærker” i pande og på næsen.

Nu skal han observeres lidt og lige nu sover han. Når han er vågen er han bare klistret til mig.


Har det SÅ dårligt over at jeg ikke lige holdt øje med ham, troede han lige var faldet i søvn efter st være blevet ammet. Glemmer ikke det der dunk og sekunderne efter, inden han skreg :trist: lille stakkel.


Shit en forskrækkelse :( Forstår godt at du er ked af det, det er bare så hårdt når der sker noget med dem.

Rigtig god bedring med ham.
1
JoyNips
Indlæg: 12051
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 20. feb 2018, 19:18

Puh, Ficus, det lyder godt nok ikke rart! Er I okay?
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Forældre"