Diverse babyudstyrs-anbefalinger?

Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Diverse babyudstyrs-anbefalinger?

Indlægaf Shmartiesh » 13. feb 2018, 21:06

Babyalarm - neonate. De er små og fikse. Ved philips’ babyalarm er babyenheden mega stor. Jeg ville ikke ane hvor jeg skulle gøre af den i hverken lift eller barnevogn.

Tøj, købt brugt og vent med at køb for meget. Og husk at købe i sæt! Jeg har købt mange bukser og bodystockings der ikke passer sammen og har derfor ikke brugt alt tøjet. Ellers er der børnebazar her i foråret i både kbh og aarhus og der er altså gode penge at spare. Og mange tøjmærker har halvårlige lagersalg der er værd at holde øje med.

Mine bryster er for store til de alm. Ammebh’er og er derfor mega glad for hm’s ammetoppe. Specielt når man går herhjemme og i starten hvor brysterne bare spænder helt vildt og skifter meget størrelse, så er de dejligt løse og med justerbare stropper. Jeg havde købt to inden fødslen og allerede få dage efter sendte jeg manden i byen efter 4 mere :lol:
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Diverse babyudstyrs-anbefalinger?

Indlægaf Vixen » 13. feb 2018, 21:26

Flix skrev:
KinderBueno skrev:Jeg vil bare sige, køb en ordentlig babyalarm (IKKE Avent fra Philips! Baby-delen skal sidde i stikkontakt :rulle: )
Amme-BH'er er svært, for ens bryster vokser fandme meget. Jeg undervurderede det totalt, så min mor måtte svinge forbi en H&M i løbet af de første dage efter fødslen. Men jeg fik sådan en to-pak, som minder meget om sports-BH'er i designet, og dem har jeg været (og er) rigtig glad for. Og så har jeg to sorte pæne amme-BH'er til hvis jeg skal være fin og have tætsiddende tøj på. :)


Den behøver altså ikke sidde i stikkontakt, der skal bare batterier i, så holder den længe. Vores har i hvert fald fungeret fint, selvom jeg nok også ville anbefale en, der kan oplades.

Barnevogn: Vi investerede i en Emmaljunga Big Star Supreme, som har været god. Nu har jeg desværre fået to børn, der ofte skal på hospitalet, og der er den sgu stor at manøvrere i tog og busser og på gange, men til alm. gåture er den skøn og opfører sig som da den var ny, selvom den er på 2. barn.

Ammebh’er: Jeg har været glades for Carriwell. De er behagelige og har passet mig både med Dolly Parton-boobs i starten og i den mere slatne fase :tie:

Pude: Vent med det. Min 2,5 årige gider stadig ikke bruge en. Vi har helårsdyner købt på nettet, men jeg kan ikke huske hvor.

Og køb en ordentlig ammepude, der aflaster godt, så du ikke får ondt i ryggen eller andre steder.
Og tillykke! :dance:


Tak, men jeg tror, jeg havde opdaget det, hvis man kunne sætte batterier i. :) Jeg har mere eller mindre splittet den ad, og det kan den ikke. Modtager-delen kan, men det kan man jo ikke bruge til ret meget, hvis man gerne vil have barnevognen stående udenfor. Så det er nok en anden model, end den du har.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Flix
Indlæg: 140
Tilmeldt: 22. aug 2016, 19:48
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Diverse babyudstyrs-anbefalinger?

Indlægaf Flix » 14. feb 2018, 09:41

KinderBueno skrev:
Flix skrev:
KinderBueno skrev:Jeg vil bare sige, køb en ordentlig babyalarm (IKKE Avent fra Philips! Baby-delen skal sidde i stikkontakt :rulle: )
Amme-BH'er er svært, for ens bryster vokser fandme meget. Jeg undervurderede det totalt, så min mor måtte svinge forbi en H&M i løbet af de første dage efter fødslen. Men jeg fik sådan en to-pak, som minder meget om sports-BH'er i designet, og dem har jeg været (og er) rigtig glad for. Og så har jeg to sorte pæne amme-BH'er til hvis jeg skal være fin og have tætsiddende tøj på. :)


Den behøver altså ikke sidde i stikkontakt, der skal bare batterier i, så holder den længe. Vores har i hvert fald fungeret fint, selvom jeg nok også ville anbefale en, der kan oplades.

Barnevogn: Vi investerede i en Emmaljunga Big Star Supreme, som har været god. Nu har jeg desværre fået to børn, der ofte skal på hospitalet, og der er den sgu stor at manøvrere i tog og busser og på gange, men til alm. gåture er den skøn og opfører sig som da den var ny, selvom den er på 2. barn.

Ammebh’er: Jeg har været glades for Carriwell. De er behagelige og har passet mig både med Dolly Parton-boobs i starten og i den mere slatne fase :tie:

Pude: Vent med det. Min 2,5 årige gider stadig ikke bruge en. Vi har helårsdyner købt på nettet, men jeg kan ikke huske hvor.

Og køb en ordentlig ammepude, der aflaster godt, så du ikke får ondt i ryggen eller andre steder.
Og tillykke! :dance:


Tak, men jeg tror, jeg havde opdaget det, hvis man kunne sætte batterier i. :) Jeg har mere eller mindre splittet den ad, og det kan den ikke. Modtager-delen kan, men det kan man jo ikke bruge til ret meget, hvis man gerne vil have barnevognen stående udenfor. Så det er nok en anden model, end den du har.


Det må det jo være så. Det er virkelig upraktisk. Virker ikke synderlig gennemtænkt af Avent.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Diverse babyudstyrs-anbefalinger?

Indlægaf milisa » 14. feb 2018, 18:38

Jeg havde en avent og elskede den!!! :lol: I min var der genopladelige batterier i både sender og modtager. Ja, babyenheden er enorm, men vi satte den bare i fodenden. Jeg kunne rigtig godt lide, at den altid sender: Man kunne ligge og lytte til vejrtrækningen.... :love: Havde den bare haft temperaturindikator, havde vi bestemt ikke skiftet mærke, da den afgik ved døden (købte den brugt).
0
Tally-ho
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27062

Re: Diverse babyudstyrs-anbefalinger?

Indlægaf ajnaM » 14. feb 2018, 19:00

Barnevognen er klart en smagssag. Vi har en stor, gammel Odder på tagterrassen, som jeg købte for 200 kroner, og så har vi en Bugaboo Buffalo, der pt. er på klapvognsdelen, og som vi bruger dagligt rundt om i byen, til og fra institution osv. Den er nem at klappe sammen og kan være i bagagerummet på bilen uden at skulle skilles ad. Jeg ville dø langsomt, hvis jeg skulle have Odderen med rundt.

Jeg har købt nye madrasser, men jeg kan anbefale Dunlopillos latex, der ikke har samme problem i forhold til støvmider. Den kan du fint genbruge. Dyner og puder har vi været glade for Kapok, og derudover har vi haft en ekstradyne i både baby og junior. Det sker ret tit, at de pludselig tisser igennem (eller kaster op :tie:) og man er nødt til at skifte dynen midt om natten. Der er det fedt, at man bare har en ekstra liggende. Hovedpuder er ikke nødvendigt - min 5-årige er først lige begyndt at sove med sin.

Vi har faktisk ikke haft nogen babyalarm længe - bruger iphone/iPad (med sådan en babyalarm-app), når det er nødvendigt, men ellers kan jeg høre ham, når han sover lur på terrassen. Og jeg kan som regel enten høre eller se ham, når jeg har ham med ude, og han sover ude, så jeg plejer faktisk næsten aldrig at sætte alarm på. Men han er også næsten 2 år, og det er noget andet med en helt lille baby. Vi har tidligere haft NeoNate, og ud over at de nemt går i stykker (vi har haft 3, der alle er gået i stykker af at blive tabt :genert: ), er de fine.




Jeg er generelt ret stor tilhænger af, at man skal have det hele klar til når baby kommer. Jeg har begge gange været overrasket over, hvor meget tid amning egentlig tager, og især første gang var jeg helt smadret efter fødslen og kunne ikke gå ret langt. :D Så jeg er glad for, jeg ikke også skulle i H&M og Babysam, men havde det hele på forhånd.

Men lige præcis ammebh'er, det kunne jeg have sparet mig at købe. Det gav ingen mening, da mine bryster måske voksede 4 skålstørrelser, da mælken løb til. Så lige det vil jeg anbefale dig at vente med at købe.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Diverse babyudstyrs-anbefalinger?

Indlægaf Lilleluftballon » 14. feb 2018, 19:29

Jeg er med på holdet der var glade for ammetoppe i starten. Havde sådan nogle i lidt stram kunststof, og der var altså også rart at maven blev holdt lidt på plads, ikke af kosmetiske hensyn, men det føltes bare rart. Samt at man ikke blottede sig så meget når man sad der og ammede under barselsbesøgene.

Og så har vi haft en avent alarm i 4 år. Den fungerer stadig upåklageligt, med genopladelige batterier. Vores viser også temperatur, skulle man ønske det.

Barnevogn er klart noget med ens liv/vaner at gøre. Da vi boede i byen havde vi en fiks kombivogn med drejehjul. Den blev dog solgt da vi havde boet i forstaden et par måneder. Og så købte vi en kæmpe Odder. Som vi nu elsker.
Vi køber som udgangspunkt ting til vores børn brugt. Og spørger lige i omgangskredsen først. Der er så vildt mange pæne, meget lidt brugte babyting i verden.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Diverse babyudstyrs-anbefalinger?

Indlægaf Zonta » 15. feb 2018, 11:13

Tak for alle jeres svar - jeg læser dem alle sammen og tager alle råd til mig!

Forresten - er der nogen, der har anbefalinger til gode apps? F.eks. til amning, søvn, udvikling, ve-timer og alt det andet, som man kan få brug for? :D
0
J, juli 2018.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Diverse babyudstyrs-anbefalinger?

Indlægaf JoyNips » 15. feb 2018, 12:01

Zonta skrev:Tak for alle jeres svar - jeg læser dem alle sammen og tager alle råd til mig!

Forresten - er der nogen, der har anbefalinger til gode apps? F.eks. til amning, søvn, udvikling, ve-timer og alt det andet, som man kan få brug for? :D


Jeg er glad for babyfeeding log til amning og søvn, jeg bruger den hver nat. Mest fordi jeg synes det er rart at den viser hvor længe han har sovet. Da jeg stadig fuldammede var det rart at kunne holde styr på hvilket bryst, han sidst havde fået fra og i en periode da han var ret ny loggede jeg også bleer, bare lige for at tjekke om output var tilfredsstillende.

Til veer: smerteapp. På din mands telefon også, så kan han nemlig få et ansvarsområde og ikke føle sig helt så hjælpeløs.

Udvikling... hmm, Growth er god til at holde lidt styr på vægt/længde. Husk at bruge WHOs data. Vidunderlige uger er fin til tigerspring - hvis man har en baby, der viser dem. Min gjorde aldrig rigtig.
Up&Close til forskellige bindinger med forskellige viklelængder hvis du bliver en vikle-mama.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Diverse babyudstyrs-anbefalinger?

Indlægaf twinkle » 15. feb 2018, 19:59

Jeg er med på køb brugt holdet :gogo:, særligt ift tøj i de små størrelser. Benjamin bliver fire uger på lørdag, og er ved at være for lang til størrelse 56. Er så glad for at jeg bare købte en røvfuld tøj brugt, også fordi han gylper en del (og vi så vasker meget). Så gør det ikke en skid, at det bliver slidt op.

Og nå ja, slå om bodystockings! Så meget mere praktisk en dem, der skal over hovedet. Særligt det første stykke tid, Benjamin har i hvert fald ikke særlig meget tålmodighed på puslebordet, så det skal gerne gå lidt tjept.

Ellers er vi glade for babynests, har to der er købt brugt. En der bliver brugt i sofaen og en der bliver brugt i vuggen.
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Diverse babyudstyrs-anbefalinger?

Indlægaf Shmartiesh » 16. feb 2018, 10:56

Zonta skrev:Tak for alle jeres svar - jeg læser dem alle sammen og tager alle råd til mig!

Forresten - er der nogen, der har anbefalinger til gode apps? F.eks. til amning, søvn, udvikling, ve-timer og alt det andet, som man kan få brug for? :D

Sundhedsstyrelsen har en gravid app og der er også en til far, den var min mand glad for. De koster måske 25 kr, men den fra Sundhedsstyrelsen gav svar på rigtig mange spørgsmål. Man var både fri for at google og spørge andre. Der er også en til når baby kommer der hedder min baby, der står en masse om amning der er kan være godt at læse lidt om inden.

Men efter fødslen bruger jeg egentlig ikke baby relaterede apps mere. Mange har den der hvor man kan se udviklingsspring, men jeg synes ikke det er brugbart at læse om sit barn, så hellere læse sit barn ved at kigge på det. ;)
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Diverse babyudstyrs-anbefalinger?

Indlægaf JoyNips » 17. feb 2018, 07:51

Iøvrigt: Jellycat kanin. Alle børn har den i gråbeige. Køb et andet dyr eller køb den i en farve. I vores vuggestue er der 4-5 af dem og selvom de har navne på, så er det sådan lidt kaos. Næste barn skal have noget andet end kaninen!
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Diverse babyudstyrs-anbefalinger?

Indlægaf Ficus » 17. feb 2018, 10:26

Ja! Køb en dino, de er meget sejere end kaniner :-D


Ej vi bruger mest vores dino og abe, for selv i mødregruppen har alle deres gråbeige kanin med. Samme str og det hele.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Diverse babyudstyrs-anbefalinger?

Indlægaf Sangius » 17. feb 2018, 10:32

Vores datter har en vaskebjørn og en myresluger :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Diverse babyudstyrs-anbefalinger?

Indlægaf Zonta » 17. feb 2018, 11:36

JoyNips skrev:Iøvrigt: Jellycat kanin. Alle børn har den i gråbeige. Køb et andet dyr eller køb den i en farve. I vores vuggestue er der 4-5 af dem og selvom de har navne på, så er det sådan lidt kaos. Næste barn skal have noget andet end kaninen!

Tror slet ikke vi gider Jellycat. Tror vi finder et andet alternativ :lol: Gerne et, der er billigere at skifte ud, når den bliver glemt et eller andet sted :fløjt:
1
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Diverse babyudstyrs-anbefalinger?

Indlægaf godtnavn » 17. feb 2018, 13:53

Jellycat er såååå bløde, total yndlings bamser. Herhjemme har Luna fået ret mange :genert: Hun har to små kaniner (også en grå med blomster i ørerne som alle andre) en halvstor, en pingvin og et rensdyr, (hun har flere jeg ikke lige kan huske) gad godt have narhvalen og blæksprutten også. Især rensdyret elsker hun meget højt, men skal hun putte vil hun hellere have en puttelegoklods eller træklods. Weird baby...
2

Tilbage til "Forældre"