Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 15. feb 2018, 15:15

LadyFox skrev:
Zonta skrev:Okay, jeg ved ikke om vores hund bare er en mega idiot eller hvad, men han tygger seriøst alle sine ting i stykker? :nerve: :cuss: :tie: Han er knap 4 måneder, så altså en hvalp (blanding af labrador og golden). Og jeg ved selvfølgelig godt, at de bider i alt, men han ligger tit og tygger i sit legetøj og ender med at bide ører, haler, dimser og dutter af legetøjet. Nu er han også begyndt at spise den pude, der ligger i hans kurv. Seriøst, HVORFOR gør han det?! Det er uanset om han har haft en dag med masser af luft, indtryk osv. eller en dag hvor han ikke har fået helt lige så mange gåture. Er det fordi han er ved at skifte tænder eller hvad? Please, kom med fif? :worship: Hvad kan han tygge i, hvis vi skal give ham et ben eller andet, som han rent faktisk skal tygge i småstykker?


Køb legetøj der ikke har ører og dimser det kan bides af. Legetøj med dimser holder ikke til en skid.
Alt legetøj kan bides i stykker, med dimser er som regel et tegn på dårlig holdbarhed.
Vi brugte meget legetøj af massivt gummi. Det holdt længere.

KONG og Jolly Ball havde vi meget glade for af mærker.


Ellers er sokker der alligevel skal smides ud og bind dem sammen, eller gamle viskestykke med en knude på. Det er jo ligegyldigt at de bliver smadret.
2
...
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf KitKat » 15. feb 2018, 15:21

Zonta skrev:Okay, jeg ved ikke om vores hund bare er en mega idiot eller hvad, men han tygger seriøst alle sine ting i stykker? :nerve: :cuss: :tie: Han er knap 4 måneder, så altså en hvalp (blanding af labrador og golden). Og jeg ved selvfølgelig godt, at de bider i alt, men han ligger tit og tygger i sit legetøj og ender med at bide ører, haler, dimser og dutter af legetøjet. Nu er han også begyndt at spise den pude, der ligger i hans kurv. Seriøst, HVORFOR gør han det?! Det er uanset om han har haft en dag med masser af luft, indtryk osv. eller en dag hvor han ikke har fået helt lige så mange gåture. Er det fordi han er ved at skifte tænder eller hvad? Please, kom med fif? :worship: Hvad kan han tygge i, hvis vi skal give ham et ben eller andet, som han rent faktisk skal tygge i småstykker?


Coco gør det samme, tygger i ALT!!! (især det hun helst ikke må tygge i.. stoleben, tæpper, dørkarme fx)

Hun har en "kong" hvor jeg har trukket et gammelt viskestykke igennem og bundet knuder på, så vi kan lege trækkeleg med det uden at jeg får fingrene i klemme.
Og så har hun rå kraftben fra slagteren, dem gnaver hun rigtig meget i, og har endnu ikke haft held til at ødelægge dem.
Og så, som Ladyfox skriver: Sokker og viskestykker med knuder på. Nogle af sokkerne har jeg smidt en massiv bold i inden jeg bandt dem, så de har lidt vægt.O
Og reb/tov. Prøv at gøre nogle knudetove gennemvåde og smid i fryseren. De bliver mere faste i konsistensen, og køler gummerne samtidig :)

(og så vil jeg sige, at det går over. Coco er godt 5 måneder nu, hun har skiftet de fleste tænder og tyggeriet er helt sikkert på aftagende)
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Santa » 15. feb 2018, 15:22

Zonta skrev:
Santa skrev:Det er da helt almindeligt og forventet, at hvalpe bider ting i stykker?
Især når de skifter tænder ja, men det kan I jo se hvis I kigger ham i munden? Det bør man jo gøre jævnligt, dels for at holde øje med tænderne og dels for at træne det med hunden, så dyrlægen nemt kan få lov.

Man kan købe alverdens ting til at bide i, både legetøj og spiselige ting, tag i dyrehandlen og få hjælp, og prøv jer frem.
Fjern alt hvad der kan skade ham (ledninger!!) og ting, I ikke vil risikere ødelagte.
Når han bliver voksen og tænderne er skiftet, bør det gå over sådan at han ikke længere ødelægger alting. Hvis han altså er velstimuleret i hverdagen og jævnligt får tilfredsstillet sin gnavetrang med legetøj, tygge-snacks og evt grene eller ben.
Men selvfølgelig bider en hvalp på 4 måneder ting i stykker.

Det er også derfor jeg skriver "Selvfølgelig ved jeg godt, at de bider i alt". Jeg synes bare det har ændret sig fra sådan noget hyggebid til decideret at tygge alt legetøj i stykker. Og tæpper. Og hans pude til kurven. Jeg har aldrig haft hvalp før, så jeg ved ikke hvor meget man kan forvente og om det er normalt, at de æder alt og ødelægger alt deres legetøj. Jeg havde nok bare ikke regnet med, at vi skulle ud efter få måneder og købe nærmest en helt ny omgang legetøj - specielt når vi har valgt noget bevidst til store racer og af ordentlig kvalitet.

Det er osse skideærgerligt at han ødelægger de gode ting. Et godt råd fra opdrætteren eller andre med erfaring, ville have været at købe billigt udstyr (kurv, puder osv) til at starte med, og så investere i kvaliteten, når hunden er voksen.
Her har vi stadig den billige (men overraskende gode!) hundekurv, fordi vores hund simpelthen aldrig har bidt noget i stykker. Et par enkelte bamser jo, en enkelt udslidt sko da hun skiftede tænder, men ellers intet.
Og hun elsker at gnave, men i snack og gulerødder osv.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 15. feb 2018, 15:23

LadyFox skrev:
Zonta skrev:Okay, jeg ved ikke om vores hund bare er en mega idiot eller hvad, men han tygger seriøst alle sine ting i stykker? :nerve: :cuss: :tie: Han er knap 4 måneder, så altså en hvalp (blanding af labrador og golden). Og jeg ved selvfølgelig godt, at de bider i alt, men han ligger tit og tygger i sit legetøj og ender med at bide ører, haler, dimser og dutter af legetøjet. Nu er han også begyndt at spise den pude, der ligger i hans kurv. Seriøst, HVORFOR gør han det?! Det er uanset om han har haft en dag med masser af luft, indtryk osv. eller en dag hvor han ikke har fået helt lige så mange gåture. Er det fordi han er ved at skifte tænder eller hvad? Please, kom med fif? :worship: Hvad kan han tygge i, hvis vi skal give ham et ben eller andet, som han rent faktisk skal tygge i småstykker?


Køb legetøj der ikke har ører og dimser det kan bides af. Legetøj med dimser holder ikke til en skid.
Alt legetøj kan bides i stykker, med dimser er som regel et tegn på dårlig holdbarhed.
Vi brugte meget legetøj af massivt gummi. Det holdt længere.

KONG og Jolly Ball havde vi meget glade for af mærker.

Noget af det er helt klart bare noget billigt skrammel, men det er også ting fra KONG han bider i stykker. Måske skal vi bare købe deres Extreme kollektion og så være ret konservative i vores legetøjsvalg. Hehe. Jolly Ball har jeg ikke hørt om, det vil jeg kigge nærmere på :)
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 15. feb 2018, 15:28

KitKat skrev:
Zonta skrev:Okay, jeg ved ikke om vores hund bare er en mega idiot eller hvad, men han tygger seriøst alle sine ting i stykker? :nerve: :cuss: :tie: Han er knap 4 måneder, så altså en hvalp (blanding af labrador og golden). Og jeg ved selvfølgelig godt, at de bider i alt, men han ligger tit og tygger i sit legetøj og ender med at bide ører, haler, dimser og dutter af legetøjet. Nu er han også begyndt at spise den pude, der ligger i hans kurv. Seriøst, HVORFOR gør han det?! Det er uanset om han har haft en dag med masser af luft, indtryk osv. eller en dag hvor han ikke har fået helt lige så mange gåture. Er det fordi han er ved at skifte tænder eller hvad? Please, kom med fif? :worship: Hvad kan han tygge i, hvis vi skal give ham et ben eller andet, som han rent faktisk skal tygge i småstykker?


Coco gør det samme, tygger i ALT!!! (især det hun helst ikke må tygge i.. stoleben, tæpper, dørkarme fx)

Hun har en "kong" hvor jeg har trukket et gammelt viskestykke igennem og bundet knuder på, så vi kan lege trækkeleg med det uden at jeg får fingrene i klemme.
Og så har hun rå kraftben fra slagteren, dem gnaver hun rigtig meget i, og har endnu ikke haft held til at ødelægge dem.
Og så, som Ladyfox skriver: Sokker og viskestykker med knuder på. Nogle af sokkerne har jeg smidt en massiv bold i inden jeg bandt dem, så de har lidt vægt.O
Og reb/tov. Prøv at gøre nogle knudetove gennemvåde og smid i fryseren. De bliver mere faste i konsistensen, og køler gummerne samtidig :)

(og så vil jeg sige, at det går over. Coco er godt 5 måneder nu, hun har skiftet de fleste tænder og tyggeriet er helt sikkert på aftagende)

Dejligt at høre, at det ikke kun er vores hund. Hehe. Jeg tror jeg skal en tur til slagteren! Han ville elske sådan noget - meget madglad type :lol:
Når han har fået sokker, har vi lagt en tom sodavandsflaske i og bundet knude på. Han synes den larmer så dejligt meget :D

Reb/tov er klart noget af det han ødelægger langsomst. Har ikke prøvet det med fryseren, det skal vi klart prøve. Vi giver ham KONG ting med leverpostej og peanutbutter i, som har været i fryseren. Det er også godt for ham og tager lang tid at få slikket rent :)
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 15. feb 2018, 15:29

Zonta skrev:
LadyFox skrev:
Zonta skrev:Okay, jeg ved ikke om vores hund bare er en mega idiot eller hvad, men han tygger seriøst alle sine ting i stykker? :nerve: :cuss: :tie: Han er knap 4 måneder, så altså en hvalp (blanding af labrador og golden). Og jeg ved selvfølgelig godt, at de bider i alt, men han ligger tit og tygger i sit legetøj og ender med at bide ører, haler, dimser og dutter af legetøjet. Nu er han også begyndt at spise den pude, der ligger i hans kurv. Seriøst, HVORFOR gør han det?! Det er uanset om han har haft en dag med masser af luft, indtryk osv. eller en dag hvor han ikke har fået helt lige så mange gåture. Er det fordi han er ved at skifte tænder eller hvad? Please, kom med fif? :worship: Hvad kan han tygge i, hvis vi skal give ham et ben eller andet, som han rent faktisk skal tygge i småstykker?


Køb legetøj der ikke har ører og dimser det kan bides af. Legetøj med dimser holder ikke til en skid.
Alt legetøj kan bides i stykker, med dimser er som regel et tegn på dårlig holdbarhed.
Vi brugte meget legetøj af massivt gummi. Det holdt længere.

KONG og Jolly Ball havde vi meget glade for af mærker.

Noget af det er helt klart bare noget billigt skrammel, men det er også ting fra KONG han bider i stykker. Måske skal vi bare købe deres Extreme kollektion og så være ret konservative i vores legetøjsvalg. Hehe. Jolly Ball har jeg ikke hørt om, det vil jeg kigge nærmere på :)


Som sagt, hvis hunden vil vide noget i stykker, så kan den også.
Jeg tænker løsningen er ikke at købe noget så dyrt at det er ærgerligt at det går i stykker.
0
...
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 15. feb 2018, 15:31

Santa skrev:
Zonta skrev:
Santa skrev:Det er da helt almindeligt og forventet, at hvalpe bider ting i stykker?
Især når de skifter tænder ja, men det kan I jo se hvis I kigger ham i munden? Det bør man jo gøre jævnligt, dels for at holde øje med tænderne og dels for at træne det med hunden, så dyrlægen nemt kan få lov.

Man kan købe alverdens ting til at bide i, både legetøj og spiselige ting, tag i dyrehandlen og få hjælp, og prøv jer frem.
Fjern alt hvad der kan skade ham (ledninger!!) og ting, I ikke vil risikere ødelagte.
Når han bliver voksen og tænderne er skiftet, bør det gå over sådan at han ikke længere ødelægger alting. Hvis han altså er velstimuleret i hverdagen og jævnligt får tilfredsstillet sin gnavetrang med legetøj, tygge-snacks og evt grene eller ben.
Men selvfølgelig bider en hvalp på 4 måneder ting i stykker.

Det er også derfor jeg skriver "Selvfølgelig ved jeg godt, at de bider i alt". Jeg synes bare det har ændret sig fra sådan noget hyggebid til decideret at tygge alt legetøj i stykker. Og tæpper. Og hans pude til kurven. Jeg har aldrig haft hvalp før, så jeg ved ikke hvor meget man kan forvente og om det er normalt, at de æder alt og ødelægger alt deres legetøj. Jeg havde nok bare ikke regnet med, at vi skulle ud efter få måneder og købe nærmest en helt ny omgang legetøj - specielt når vi har valgt noget bevidst til store racer og af ordentlig kvalitet.

Det er osse skideærgerligt at han ødelægger de gode ting. Et godt råd fra opdrætteren eller andre med erfaring, ville have været at købe billigt udstyr (kurv, puder osv) til at starte med, og så investere i kvaliteten, når hunden er voksen.
Her har vi stadig den billige (men overraskende gode!) hundekurv, fordi vores hund simpelthen aldrig har bidt noget i stykker. Et par enkelte bamser jo, en enkelt udslidt sko da hun skiftede tænder, men ellers intet.
Og hun elsker at gnave, men i snack og gulerødder osv.

Det var opdrætterens første kuld og morhunden havde de ikke helt fra hvalp, så det var der ikke lige nogle tips om, desværre :)
Vi har ventet med de ting han kunne vokse ud af - sele, halsbånd osv.

Han får også gulerødder og elsker dem! Og så elsker han også æble og agurk, men der er jo knap så meget at tygge i :)
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Santa » 15. feb 2018, 15:34

Nå ja, tørrede oksepandelapper!
Fåes hos velassortede hundehandlere.
De er stenhårde, men blødes ved tygning og vores lille gnaver elsker dem, selvom de er beregnet til store hunde med stærke kæber, som de sagde i butikken.....og kiggede ned på 6 kg mini-schnauzer.
Som spiser sådan en strimmel på en time, hvis hun får lov!
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf avdotja » 15. feb 2018, 20:38

Jeg kommer lidt sent ind i diskussionen, men mit indtryk er nu at rigtig mange hunde elsker at komme med ud og få oplevelser sammen med deres ejer - også selv om det ikke består af en friløbstur i parken :). Selv om det hele ikke er på hundens præmisser, kan den stadig godt nyde en godbid fra cafebordet, nye spændende hundedufte, at sidde trygt og godt i en rygsæk bagpå sin ejer og kigge ud på verdenen eller bare have en puttestund i toget/bilen på vej mod nye eventyr. Det er altid rart at være en integreret del af flokken; også selv om flokken måske laver kedelige ting nogle dage.

Min egen hund kommer med jævne mellemrum med ud og hun kan slet ikke styre sig når tasken kommer frem. Selvom det bare er et uheld at jeg får skubbet lidt til den, så pakker hun pænt sig selv sammen i den og skal bogstavelig talt tvinges ud igen. Og vores standardaftengåtur er altså en times gang uden snor, så det er ikke fordi hun ikke kommer ud.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zombie » 15. feb 2018, 21:14

avdotja skrev:Jeg kommer lidt sent ind i diskussionen, men mit indtryk er nu at rigtig mange hunde elsker at komme med ud og få oplevelser sammen med deres ejer - også selv om det ikke består af en friløbstur i parken :). Selv om det hele ikke er på hundens præmisser, kan den stadig godt nyde en godbid fra cafebordet, nye spændende hundedufte, at sidde trygt og godt i en rygsæk bagpå sin ejer og kigge ud på verdenen eller bare have en puttestund i toget/bilen på vej mod nye eventyr. Det er altid rart at være en integreret del af flokken; også selv om flokken måske laver kedelige ting nogle dage.

Min egen hund kommer med jævne mellemrum med ud og hun kan slet ikke styre sig når tasken kommer frem. Selvom det bare er et uheld at jeg får skubbet lidt til den, så pakker hun pænt sig selv sammen i den og skal bogstavelig talt tvinges ud igen. Og vores standardaftengåtur er altså en times gang uden snor, så det er ikke fordi hun ikke kommer ud.


Jeg er enig med dig og de andre. I andre lande er det mere almindeligt at hunden kommer med ud at lave aktiviteter, omvendt skal man vurdere hundens behov.

Jeg havde min sidste hund med i en eller anden Nordsjællandsk forlystelsespark. Da hans energi var begrænset grundet medicin for epilepsi, lejede jeg en trækvogn til ham og vores tasker. Når der skete noget spændende kiggede han med eller tøffede ud (i snor), men han sov også en god lur mens han blev trukket rundt.

Havde jeg slæbt ham rundt på hans ben, havde det været totalt uansvarligt at gøre en helt dag. Så havde jeg bare sat mig på et tæppe på græsset et sted og gloet mennesker sammen med ham.
0
aka Forbies

:gammel:
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf avdotja » 15. feb 2018, 21:17

Vi skal i øvrigt på (endnu) en storbyferie om et par uger :D Hvor hunden selvfølgelig kommer med på cafe og udendørsrestauranter, rundt på sightseeing og den slags; er der for mange mennesker ryger hun bare op i tasken. Jeg nyder at tilbringe tid sammen med min hund, hun er en stor del af min hverdag og jeg ser ingen grund til at hun ikke skal med på enkelte ferier, hvor det ikke kræver et større besvær (ville feks ikke invitere hunden med på en venindeweekend eller til Thailand...)

Den eneste betænkelig/udfordring jeg har ved de ture, er når der skal vælges bolig. Her er jeg typisk nød til at være lidt kræsen, da det helst både skal ligge i nærheden af noget grønt, men stadig ikke fra langt fra der hvor det sker (så det er let at smide hende af et par timer hvis man skal til noget ikke-hunde egnet) og samtidig lidt tilbagetrukket/uden en masse mennesker der render forbi udenfor hoveddøren i tide og utide. Det betyder at jeg ofte ender med en lidt større (læs: dyrere) lejlighed og derudover er der selvfølgelig lidt ekstra planlægning, da jeg ikke ønsker at smide hende direkte ind i en fremmede lejlighed og med det samme være væk i 8 timer. Men det besvær tager jeg nu gerne med en gang imellem :)
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf avdotja » 15. feb 2018, 21:32

Zombie skrev:
avdotja skrev:Jeg kommer lidt sent ind i diskussionen, men mit indtryk er nu at rigtig mange hunde elsker at komme med ud og få oplevelser sammen med deres ejer - også selv om det ikke består af en friløbstur i parken :). Selv om det hele ikke er på hundens præmisser, kan den stadig godt nyde en godbid fra cafebordet, nye spændende hundedufte, at sidde trygt og godt i en rygsæk bagpå sin ejer og kigge ud på verdenen eller bare have en puttestund i toget/bilen på vej mod nye eventyr. Det er altid rart at være en integreret del af flokken; også selv om flokken måske laver kedelige ting nogle dage.

Min egen hund kommer med jævne mellemrum med ud og hun kan slet ikke styre sig når tasken kommer frem. Selvom det bare er et uheld at jeg får skubbet lidt til den, så pakker hun pænt sig selv sammen i den og skal bogstavelig talt tvinges ud igen. Og vores standardaftengåtur er altså en times gang uden snor, så det er ikke fordi hun ikke kommer ud.


Jeg er enig med dig og de andre. I andre lande er det mere almindeligt at hunden kommer med ud at lave aktiviteter, omvendt skal man vurdere hundens behov.

Jeg havde min sidste hund med i en eller anden Nordsjællandsk forlystelsespark. Da hans energi var begrænset grundet medicin for epilepsi, lejede jeg en trækvogn til ham og vores tasker. Når der skete noget spændende kiggede han med eller tøffede ud (i snor), men han sov også en god lur mens han blev trukket rundt.

Havde jeg slæbt ham rundt på hans ben, havde det været totalt uansvarligt at gøre en helt dag. Så havde jeg bare sat mig på et tæppe på græsset et sted og gloet mennesker sammen med ham.

Men selvfølgelig er der forskel på hunde :) At jeg mener at hunden godt kan (og ofte vil) få glæde af aktiviteter, der ikke nødvendgvis har den i centrum, er absolut ikke det samme som at der overhovedet ikke skal tages hensyn til dens behov.

Det at jeg tager min hund med på ferie (hvilket bla indebærer alenetid i fremmede lejligheder), er jeg feks godt klar over at en del hunde ikke ville trives med. Så selv om jeg absolut vil forsøge at lære en ny hund det (om forhåbentlig mange, mange MANGE år), er jeg godt klar over at det muligvis ikke vil lykkes. Og så vil jeg selvfølgelig ikke gøre det.
1
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Santa » 15. feb 2018, 21:51

Det der med at tage hunden med rundt....for mig kommer det også an på hunden.
Min hund er jo ikke så stor, så et sted med en masse mennesker som fx et marked, eller en strøgtur, det duer ikke. Folk ser hende ikke, og hun risikerer at blive trådt på. Hun bryder sig tydeligvis heller ikke om det af samme grund. Vi har kun prøvet det ganske få gange, i kort tid.
Derudover så er hun en ret reserveret hund, som ikke bryder sig om fremmede. Hun vil gerne snuse til dem på egne betingelser, men ikke røres ved.
Så kunne hun selvfølgelig sidde i en taske, men .....altså hun har ben og vejer alligevel 6 kg.
En cafetur, hvor hun kan sidde og kigge på folk er fint, eller på gader, som ikke er fyldt med mennesker.
Men hun ville vælge skoven, parken eller stranden anytime over det!
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TinaW » 16. feb 2018, 13:11

Vi har vores med tit. Vi bor på en ø, så de er bla med oppe på færgen. Forleden var de to små med på shoppetur, de bliver så dejligt trætte i hovedet af alle de nye indtryk og dufte.
De er også med på ferie, hvis den foregår her i DK. Og har været med i Djurs sommerland, Givskud løvepark, Faarup sommerland og Legoland. Legoland dog ikke i højsæsonen.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 16. feb 2018, 17:43

Jeg kigger stadig på voksne hunde... Og helt ærligt, det er syg da utroligt hvad folk vil have for deres hunde.. :8:
Jeg kan godt forstå at det ikke er sjovt at skulle af med sin voksne hund, at man selv synes den er en milliard kroner værd fordi man ligesom har et bånd til den, og alt det der. Men altså, jeg synes det er en skør ting at ville have relativt mange penge for.

F.eks. en unghund blandingshund af to racer (der i mine øjne) absolut ingen mening giver at blande til 6000 kroner.
0
...

Tilbage til "Kæledyr"