Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Partråden

Indlægaf Wunder8 » 13. feb 2018, 20:05

IrmaPigen skrev:Jeg skal åbenbart møde hele kærestens pukkelryggede i næste uge. Pga hans fødselsdag og jeg har foreslået ham at holde en frokost for hans familie. Nu hænger jeg så på den, eftersom jeg er den bedste "kok" af os to. Nåmen så kan jeg da også bare lære ikke at komme med skide gode forslag :lol:


Det er til gengæld en glimrende mulighed for at shine og få billige points, hvis man disker op med noget lækkert :fløjt:
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Partråden

Indlægaf Hunkat » 13. feb 2018, 20:05

LaScrooge skrev:
Marioneta skrev:Kære LaScrooge, det dér kan du da ikke blive ved med at holde til :kram:

Jeg har jo selv en tendens til de mørke tanker, så kan godt forstå at livet kan være svært for ham, når han er deprimeret. Men det er jo ikke holdbart, at det er sådan næsten hele tiden. Får han ikke noget hjælp? Er der slet ikke udsigt til bedring?

Det lyder som det rigtige at flytte fra ham, men hvad med fremtiden? Vil du trives med en kæreste, som ikke umiddelbart kan overskue at bo sammen med nogen?


Tak :kys:
Nej, det kan jeg ikke blive ved med at holde til eller leve med. Han går i behandling, men jeg ved godt, at det kan have lange udsigter. I forhold til at bo sammen, så trænger jeg til mit eget sted, der kun er for mig, så den del har jeg det rigtig fint med.
Jeg synes det er svært at beslutte mig for at gå, fordi jeg elsker ham og føler omsorg for ham. Det virker egoistisk på mig bare at skride, fordi det er hårdt. Men jeg er også klar over, at det ikke er godt, som det er. Derfor er det også godt, at jeg snart overtager min lejlighed.


Jeg ved godt at han ikke kan gøre for det og han er sikkert et godt menneske ellers men jeg synes faktisk det er lidt egoistisk at indgå i et forhold når man ved at man har det så dårligt at man dårligt kan være der for den anden. Og det skal ikke forståes som at jeg tror han er ond, eller at folk med psykiske problemer ikke må/fortjener at have en kæreste.

Men jeg synes også man må tage noget ansvar for at sætte den anden fri i en eller anden grad. Det ville jo også være dybt egoistisk hvis du ikke kunne få børn men ikke ville gå fra ham selvom du vidste at han brændende ønskede sig at blive far. For nu at lave en nogenlunde sammenligning.
Jeg håber inderligt for jer at det hjælper når I ikke bor sammen, måske er det 'bare' det der skal til. Jeg skriver kun det her for at sige at jeg faktisk ikke synes du skal føle dig som et egoistisk monster. Ja, mennesker handler egoistisk, det er ligeså "ondt" (i overført betydning!) af ham at holde på dig i et forhold som gør dig så skidt som det er "ondt" af dig hvis du i sidste ende vælge at gå fra ham. To til tango og alt det der.

Disclaimer: det er sent, jeg har været 9 timer på arbejde og er lidt træt i hovedet. Jeg håber det giver nogenlunde mening.
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 13. feb 2018, 21:47

Min kæreste er træt efter at have været temmelig overanstrengt på arbejdet i et stykke tid. Når han bliver rigtig træt så bliver han syg. Han har kroniske smerter, der gør at hans krop i forvejen er på overarbejde ca. altid og det er svært grænsende til umuligt for ham at få hvilet ordentligt ud.
Så nu har han influenzasymptomer, tankemylder, er anspændt og kan ikke finde ro. Han NÆGTER at melde sig syg for han er ikke syg, jo. Han er bare træt.
Det er da også rigtigt at han bare er træt, men han bliver syg af at være så træt.
Ved ikke lige hvad jeg skal gøre ved ham. Han er på vej ned af en farlig vej hvor han har været en gang før og der endte han med at være sygemeldt i rigtig lang tid og tabe 12 kg, hvilket er temmelig meget når man har en normalvægt på 61 kg. Han vil bare ikke rigtig forstå at det her ender galt hvis han ikke passer på sig selv.
Han er så stædig og han VIL ikke passe på sig selv fordi "jeg plejer jo at kunne alt det jeg vil!", men med kroniske nervesmerter, som han aldrig har fred fra så er der bare ting, der ikke er som de var før.
Jeg ville ønske der var noget jeg kunne gøre for at han ikke skulle have så ondt altid og samtidig så har jeg lyst til at ruske ham hårdt og længe indtil han forstår at han for helvede har de her smerter og det bliver han nødt til at leve med, med de begrænsninger det giver ham. Sommetider betyder det altså bare at han ikke kan gøre de ting han gerne vil og at han bliver nødt til at tage mere hensyn til sig selv end til en vagtplan.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 14. feb 2018, 07:41

Wunder8 skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg skal åbenbart møde hele kærestens pukkelryggede i næste uge. Pga hans fødselsdag og jeg har foreslået ham at holde en frokost for hans familie. Nu hænger jeg så på den, eftersom jeg er den bedste "kok" af os to. Nåmen så kan jeg da også bare lære ikke at komme med skide gode forslag :lol:


Det er til gengæld en glimrende mulighed for at shine og få billige points, hvis man disker op med noget lækkert :fløjt:


Enig.

Jeg slæbte også to snapse med hjem fra min københavnerlejlighed sidst jeg var dér, fordi jeg ved hans mor sætter pris på en snaps til en god frokost. Men det gør jeg nu også :-D
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 14. feb 2018, 15:37

Er på vej hjem i toget med en buket tulipaner og roser- og så skriver han at han henter mig ved toget... :blush2: så meget for at ville overraske ham med blomster. Han er den af os der knus elsker blomster. Men han bliver sikkert glad for dem selv om han så bare må få dem i bilen.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 14. feb 2018, 16:45

Ladysparrow skrev:Er på vej hjem i toget med en buket tulipaner og roser- og så skriver han at han henter mig ved toget... :blush2: så meget for at ville overraske ham med blomster. Han er den af os der knus elsker blomster. Men han bliver sikkert glad for dem selv om han så bare må få dem i bilen.


Og så kom forklaringen.. tidligere i dag havde han kørt hen til min bil for at sætte et kort i ruden på min bil med det sødeste digt. Men da han kommer op til min bil ser han den er punkteret og så blev jeg istedet hentet og fik det søde kort.. :blush2:
3
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 14. feb 2018, 17:17

bluetof1 skrev:Min kæreste er træt efter at have været temmelig overanstrengt på arbejdet i et stykke tid. Når han bliver rigtig træt så bliver han syg. Han har kroniske smerter, der gør at hans krop i forvejen er på overarbejde ca. altid og det er svært grænsende til umuligt for ham at få hvilet ordentligt ud.
Så nu har han influenzasymptomer, tankemylder, er anspændt og kan ikke finde ro. Han NÆGTER at melde sig syg for han er ikke syg, jo. Han er bare træt.
Det er da også rigtigt at han bare er træt, men han bliver syg af at være så træt.
Ved ikke lige hvad jeg skal gøre ved ham. Han er på vej ned af en farlig vej hvor han har været en gang før og der endte han med at være sygemeldt i rigtig lang tid og tabe 12 kg, hvilket er temmelig meget når man har en normalvægt på 61 kg. Han vil bare ikke rigtig forstå at det her ender galt hvis han ikke passer på sig selv.
Han er så stædig og han VIL ikke passe på sig selv fordi "jeg plejer jo at kunne alt det jeg vil!", men med kroniske nervesmerter, som han aldrig har fred fra så er der bare ting, der ikke er som de var før.
Jeg ville ønske der var noget jeg kunne gøre for at han ikke skulle have så ondt altid og samtidig så har jeg lyst til at ruske ham hårdt og længe indtil han forstår at han for helvede har de her smerter og det bliver han nødt til at leve med, med de begrænsninger det giver ham. Sommetider betyder det altså bare at han ikke kan gøre de ting han gerne vil og at han bliver nødt til at tage mere hensyn til sig selv end til en vagtplan.


Min søde kæreste, der i hvert fald ikke var syg, er nu indlagt til observation for en blodprop i hjertet.
Måske han lige til en anden gang gider høre efter hvad jeg siger!
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Partråden

Indlægaf Lykke » 14. feb 2018, 17:22

bluetof1 skrev:
bluetof1 skrev:Min kæreste er træt efter at have været temmelig overanstrengt på arbejdet i et stykke tid. Når han bliver rigtig træt så bliver han syg. Han har kroniske smerter, der gør at hans krop i forvejen er på overarbejde ca. altid og det er svært grænsende til umuligt for ham at få hvilet ordentligt ud.
Så nu har han influenzasymptomer, tankemylder, er anspændt og kan ikke finde ro. Han NÆGTER at melde sig syg for han er ikke syg, jo. Han er bare træt.
Det er da også rigtigt at han bare er træt, men han bliver syg af at være så træt.
Ved ikke lige hvad jeg skal gøre ved ham. Han er på vej ned af en farlig vej hvor han har været en gang før og der endte han med at være sygemeldt i rigtig lang tid og tabe 12 kg, hvilket er temmelig meget når man har en normalvægt på 61 kg. Han vil bare ikke rigtig forstå at det her ender galt hvis han ikke passer på sig selv.
Han er så stædig og han VIL ikke passe på sig selv fordi "jeg plejer jo at kunne alt det jeg vil!", men med kroniske nervesmerter, som han aldrig har fred fra så er der bare ting, der ikke er som de var før.
Jeg ville ønske der var noget jeg kunne gøre for at han ikke skulle have så ondt altid og samtidig så har jeg lyst til at ruske ham hårdt og længe indtil han forstår at han for helvede har de her smerter og det bliver han nødt til at leve med, med de begrænsninger det giver ham. Sommetider betyder det altså bare at han ikke kan gøre de ting han gerne vil og at han bliver nødt til at tage mere hensyn til sig selv end til en vagtplan.


Min søde kæreste, der i hvert fald ikke var syg, er nu indlagt til observation for en blodprop i hjertet.
Måske han lige til en anden gang gider høre efter hvad jeg siger!


Det lyder skrækkeligt!
Håber det hele kommer til at gå!

Det må godt nok være hårdt at være omkring.
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Partråden

Indlægaf Muuh » 14. feb 2018, 17:31

bluetof1 skrev:
bluetof1 skrev:Min kæreste er træt efter at have været temmelig overanstrengt på arbejdet i et stykke tid. Når han bliver rigtig træt så bliver han syg. Han har kroniske smerter, der gør at hans krop i forvejen er på overarbejde ca. altid og det er svært grænsende til umuligt for ham at få hvilet ordentligt ud.
Så nu har han influenzasymptomer, tankemylder, er anspændt og kan ikke finde ro. Han NÆGTER at melde sig syg for han er ikke syg, jo. Han er bare træt.
Det er da også rigtigt at han bare er træt, men han bliver syg af at være så træt.
Ved ikke lige hvad jeg skal gøre ved ham. Han er på vej ned af en farlig vej hvor han har været en gang før og der endte han med at være sygemeldt i rigtig lang tid og tabe 12 kg, hvilket er temmelig meget når man har en normalvægt på 61 kg. Han vil bare ikke rigtig forstå at det her ender galt hvis han ikke passer på sig selv.
Han er så stædig og han VIL ikke passe på sig selv fordi "jeg plejer jo at kunne alt det jeg vil!", men med kroniske nervesmerter, som han aldrig har fred fra så er der bare ting, der ikke er som de var før.
Jeg ville ønske der var noget jeg kunne gøre for at han ikke skulle have så ondt altid og samtidig så har jeg lyst til at ruske ham hårdt og længe indtil han forstår at han for helvede har de her smerter og det bliver han nødt til at leve med, med de begrænsninger det giver ham. Sommetider betyder det altså bare at han ikke kan gøre de ting han gerne vil og at han bliver nødt til at tage mere hensyn til sig selv end til en vagtplan.


Min søde kæreste, der i hvert fald ikke var syg, er nu indlagt til observation for en blodprop i hjertet.
Måske han lige til en anden gang gider høre efter hvad jeg siger!


Ej hvor vildt, må da ha været noget af et chok

Håber han er okay og ikke mindst, at han lytter til dig en anden gang.
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Partråden

Indlægaf Muuh » 14. feb 2018, 17:35

Jeg stod op til en gave jeg vil få glæde af et stykke tid...
Et styks syg mand, der lå på sofaen og så meget sølle ud og selvfølgelig delte han da glædeligt ud af alle hans baktusser.

Og jeg som troede, at jeg skulle have en stille og rolig morgen helt for mig selv.
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Partråden

Indlægaf Lykke » 14. feb 2018, 17:40

Her er mand og barn taget på overnatning hos bedsteforældre.
Nu har jeg det jeg altid drømmer om - fred og ro. Og så er det alligevel lidt tomt. Men nu vil jeg prøve at nyde det. Har sovet lur, skrevet lidt opgave, læst en digtsamling, og nu drikker jeg en øl mens aftensmaden er i ovnen.
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 14. feb 2018, 22:26

Det var heldigvis falsk alarm. Problemet er at vi så er totalt på bar bund for han har alle symptomer på en blodprop, men alle prøver viser at han ikke fejler noget og faktisk er helt igennem sund og rask.
Nå, nu overnatter han på sygehuset og jeg er lige kommet hjem.
7
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Partråden

Indlægaf bluetof1 » 14. feb 2018, 22:28

Tak for kiks :) Jeg er okay. Mest bare træt og sulten.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 14. feb 2018, 23:45

Det lyder næsten som en form for panikangst.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Partråden

Indlægaf Hunkat » 15. feb 2018, 05:11

Jeg stemmer i koret med stress/noget psykisk. Mit var heldigvis ikke akut men min kropsyntes at smerter i brystet og højre arm var en helt fin måde at sige "SID NU STILLE FOR HELVEDE PIGEBARN!". Der var heller ikke noget at se på mine prøver.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Forhold og sex"