For os i Fertilitetsbehandling

Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 13. feb 2018, 06:13

Sloejfen skrev:Så er "vi" startet udredning. Jeg har en historik med endometriose og var egentligt anbefalet udredning osv efter 6 måneder men har lurepasset i håb om at det alligevel sker af sig selv og nu er der så gået 10 måneder.
Jeg fik taget blodprøver i går og har så fået en henvisning til tubeskylning :genert:

Nogen herinde med kendskab til en god gynækolog i hovedstadsområdet som laver det? Gerne en som ikke har 14-16 ugers ventetid :nerve:

Min mand skal selvfølgelig også igang, men hans almen praksis læge har lukket på ubestemt tid, så han skal lige have skiftet og så henvises..


Velkommen og held og lykke :)
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf BirdReynolds » 13. feb 2018, 11:53

Min cyklus var ude af sync, så vi kunne ikke starte behandling i dag. Så første forsøg med IVF bliver først til marts. Jeg er nærmest lettet?
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41298

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 13. feb 2018, 16:51

BirdReynolds skrev:Min cyklus var ude af sync, så vi kunne ikke starte behandling i dag. Så første forsøg med IVF bliver først til marts. Jeg er nærmest lettet?


:ae:

Tænker, at det er helt fair at have det sådan. Måske handler det om, at du er i en process som du dybest set dræner dig og som du godt ved bliver hård ved jer (igen)? Nu får du et lille pusterum, som måske er mere tiltrængt end du havde troet?

Ved ikke om jeg skyder helt ved siden af, eller om det giver mening?
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41298

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 13. feb 2018, 16:53

En lille ting... Jeg er så træt af, at før-mens-symptomer minder så meget om det man har hørt om graviditet. Jeg er træt, har murren i underlivet og er ramt af den her irriterende og insisterende "kvalmesult". Selvom jeg godt ved, at jeg ikke er blevet gravid, så håber man jo alligevel.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41298

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 13. feb 2018, 17:48

Sorenspige skrev:
LaMariposa skrev:Kan man selv vælge, hvor man vil henvises til IVF?


Jeg bor i Vestjylland, og her blev vi henvist til regionens eneste behandlingssted. Så jeg vil tro, at man selv kan bestemme indenfor regionen.


Tak for info :kys:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 13. feb 2018, 17:55

BirdReynolds skrev:Min cyklus var ude af sync, så vi kunne ikke starte behandling i dag. Så første forsøg med IVF bliver først til marts. Jeg er nærmest lettet?


Sådan har jeg også oplevet at have det; det føles lidt underligt, men for mig var det i hvert fald en reaktion på, at jeg undgik noget jeg ikke havde lyst til, omend kun for en periode, jo.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 13. feb 2018, 17:58

Og æggene vokser, der er nogen godt på vej, nogle lidt små, så jeg skal scannes igen fredag for ny vurdering. De vil gerne følge processen tæt. Dejligt med ferie i den her uge!
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 14. feb 2018, 07:04

Denlilleglademy skrev:
Little_Woman skrev:Og æggene vokser, der er nogen godt på vej, nogle lidt små, så jeg skal scannes igen fredag for ny vurdering. De vil gerne følge processen tæt. Dejligt med ferie i den her uge!


De er nemlig meget grundige derinde :gogo:

Håber at du hsr bedre held der end i det off.


Tak :gogo: Jeg er meget tryg i det her forløb, med den omsorg og overvågning af æggeprocessen der sker. Jeg er fuld af fortrøstning!
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 14. feb 2018, 07:50

Denlilleglademy skrev:
Little_Woman skrev:
Denlilleglademy skrev:
Little_Woman skrev:Og æggene vokser, der er nogen godt på vej, nogle lidt små, så jeg skal scannes igen fredag for ny vurdering. De vil gerne følge processen tæt. Dejligt med ferie i den her uge!


De er nemlig meget grundige derinde :gogo:

Håber at du hsr bedre held der end i det off.


Tak :gogo: Jeg er meget tryg i det her forløb, med den omsorg og overvågning af æggeprocessen der sker. Jeg er fuld af fortrøstning!


Har du købt Money back pakken? Det gjorde vi og er rigitg glade for ikke at tænke økonomi i forløbet også.


Nej, desværre, de kunne ikke tilbyde mig den mulighed pga de mange aborter og relativt dårlige tidligere resultater ifht ægbefrugtning. Ellers havde jeg gjort det! Så jeg har købt mig en trepak.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Alphilia » 14. feb 2018, 10:10

Vores proces er lige udskudt x måneder pga akut sygdom hos mig - sygdom der kræver medicin som ikke er kompatibel med fertilitetsbehandling.
Begge dele er rimelig meget røv og nøgler
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 14. feb 2018, 11:38

Denlilleglademy skrev:
Little_Woman skrev:
Denlilleglademy skrev:
Little_Woman skrev:
Denlilleglademy skrev:
Little_Woman skrev:Og æggene vokser, der er nogen godt på vej, nogle lidt små, så jeg skal scannes igen fredag for ny vurdering. De vil gerne følge processen tæt. Dejligt med ferie i den her uge!


De er nemlig meget grundige derinde :gogo:

Håber at du hsr bedre held der end i det off.


Tak :gogo: Jeg er meget tryg i det her forløb, med den omsorg og overvågning af æggeprocessen der sker. Jeg er fuld af fortrøstning!


Har du købt Money back pakken? Det gjorde vi og er rigitg glade for ikke at tænke økonomi i forløbet også.


Nej, desværre, de kunne ikke tilbyde mig den mulighed pga de mange aborter og relativt dårlige tidligere resultater ifht ægbefrugtning. Ellers havde jeg gjort det! Så jeg har købt mig en trepak.



Ja okay, det giver jo mening fra deres side kan man sige. Men det er rart bare at have betalt alt om det er Money back eller tre-pak


Enig; det er rigtig fint at det store sving med dankortet er taget; der kommer lidt tillægsydelser, når man er på 3-pak (fx blastocystdyrkning), mener jeg - men det tages med.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf BirdReynolds » 14. feb 2018, 11:44

LaMariposa skrev:
BirdReynolds skrev:Min cyklus var ude af sync, så vi kunne ikke starte behandling i dag. Så første forsøg med IVF bliver først til marts. Jeg er nærmest lettet?


:ae:

Tænker, at det er helt fair at have det sådan. Måske handler det om, at du er i en process som du dybest set dræner dig og som du godt ved bliver hård ved jer (igen)? Nu får du et lille pusterum, som måske er mere tiltrængt end du havde troet?

Ved ikke om jeg skyder helt ved siden af, eller om det giver mening?

Det giver rigtig god mening.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41298

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 14. feb 2018, 14:04

Okay, jeg må konstatere, at behandling, absurd travlhed på jobbet og et byggeprojekt derhjemme er for meget for mig. Går og venter på mens med alt, hvad det fører med sig af scanninger og blodprøver. Føler mig lidt hudløs, og sidder pt på job og er at tude over, at jeg har haft IT-problemer hele dagen og derfor slet ikke har nået det, jeg skulle.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 14. feb 2018, 18:25

LaMariposa skrev:Okay, jeg må konstatere, at behandling, absurd travlhed på jobbet og et byggeprojekt derhjemme er for meget for mig. Går og venter på mens med alt, hvad det fører med sig af scanninger og blodprøver. Føler mig lidt hudløs, og sidder pt på job og er at tude over, at jeg har haft IT-problemer hele dagen og derfor slet ikke har nået det, jeg skulle.


Jeg tror vi er mange i det her game der har vrælet lidt i hjørnerne, når det hele bare er for meget :kram: og det ER for meget, for det øvrige liv holder jo ligesom ikke op med også at bøvle af og til, bare fordi man skal starte i behandling.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41298

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 15. feb 2018, 06:17

Little_Woman skrev:
LaMariposa skrev:Okay, jeg må konstatere, at behandling, absurd travlhed på jobbet og et byggeprojekt derhjemme er for meget for mig. Går og venter på mens med alt, hvad det fører med sig af scanninger og blodprøver. Føler mig lidt hudløs, og sidder pt på job og er at tude over, at jeg har haft IT-problemer hele dagen og derfor slet ikke har nået det, jeg skulle.


Jeg tror vi er mange i det her game der har vrælet lidt i hjørnerne, når det hele bare er for meget :kram: og det ER for meget, for det øvrige liv holder jo ligesom ikke op med også at bøvle af og til, bare fordi man skal starte i behandling.


Nej, det har du ret i, at det ikke gør. Må bare tage en dag ad gangen. Og tak :kys:
1
:lun: Be brave

Tilbage til "Graviditet"