Dine spisevaner

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Dine spisevaner

Indlægaf sigge » 24. jan 2018, 10:27

Selvom jeg ser fjernsyn, mens jeg spiser, sidder jeg alligevel ved mit spisebord på en ordentlig stol. Jeg har nemlig fjernsyn i mit køkkenalrum. Jeg bryder mig ikke om at sidde i sofaen og spise, hvis det er noget mere "avanceret" end en håndmad eller en bolle. Jeg får ondt i ryggen, hvis jeg skal sidde og bøje mig ind over sofabordet, og jeg går ikke ind for bare at holde en tallerken under hagen og køre ind med 1 hånd.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Dine spisevaner

Indlægaf Rapfisk » 12. feb 2018, 21:20

Jeg spiser sammen med nogen fire-fem gange om ugen, i de fleste tilfælde kæresten. Jeg vil gerne spise ved spisebordet, når vi er sammen, han vil helst sidde foran tv'et :rulle: Jeg kæmper en brav kamp, men satser på, at den bliver lettere, hvis vi får børn.

De dage, hvor jeg spiser alene, er det enten på et pizzeria eller lignende, hvor jeg slår mig ned med en bog, eller med en madpakke og telefon. De dage, hvor jeg er alene hjemme, er det foran tv'et og/eller en iPad.
Senest rettet af Rapfisk 13. feb 2018, 13:14, rettet i alt 1 gang.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Dine spisevaner

Indlægaf lulu-p » 13. feb 2018, 13:10

Vi spiser langt de fleste af vores måltider ved spisebordet. Og sammen. I weekenderne er morgenmaden ofte løbende, da børnene ikke nødvendigvis står op sammen med os længere. Vi har dog en aftale om at senest klokken 10 rydder vi morgenbordet...så indfinder de sig til morgenmad ca 9:55..

På hverdagsmorgener gider jeg ikketage diskussionen om mobiler ved bordet. De må gerne sidde og kigge i den. Jeg læser også lidt nyheder, tjekker vejret, mail osv på min.

Aftensmåltider og weekendmorgener er mobil- og ipad fri. Til gengæld må man gerne læse avis (jeg synes i virkeligheden det er lidt dobbeltmoralsk..det er ok at bruge 2 timer på avisen, men man må ikke læse nyhederne på sin tablet).

Det fungerer dog fint. Når børnene engang er flyttet hjemmefra håber jeg at vi bliver ved med at spise sammen ved spisebordet i stedet for at falde ned foran fjernsynet. Ikke at det ikke kan være hyggeligt ind i mellem.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Dine spisevaner

Indlægaf Lulu » 13. feb 2018, 14:32

Vi får varm hjemmelavet aftensmad hver dag. Meget sjældent er maden halvfabrikata. Endnu mere sjældent er maden købt ude.

Vi har ikke tv, telefoner, ipads eller lignende tændt under måltiderog .
Typisk spiser vi meelem 15 og 20 min. Dette skyldes dog to børn på 1 og 4 der ikke gider at sidde længe over maden og at vi voksne ikke får ro til at nyde maden når ungerne går fra bordet alligevel.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Dine spisevaner

Indlægaf godtnavn » 13. feb 2018, 16:25

Når jeg spiser alene (det sker relativt sjældent efter vi har fået barn) så kan det sagtens være med computeren tændt og i sengen :genert: Frokost spiser jeg også ofte foran en skærm, men det er fordi jeg på det sidste har været lidt bagud på studiet, så den lange frokostpause blvier ofte brugt på at få styr på et par ting :)

Det er sjældent jeg bruger under 30 minutter på at lave aftensmad, det er vidst kun når vi får rester :gruble:

Derudover tilhører jeg også en af de 1-2% da jeg er vegetar :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Dine spisevaner

Indlægaf LadyFox » 13. feb 2018, 16:37

Jeg spiser alene, med TV tændt, og smartphone/computer ved hånden. Hvis jeg har gæster er telefoner bandlyst ved bordet, men det kommer an på arrangementet om tv'et er tændt. Jeg har ikke noget spisebord så måltider spises altid i sofaen.
Jeg spiser hvad jeg har lyst til, når jeg er sulten - det betyder at pandekager med is godt kan være aftensmad og der er dage hvor jeg slet ikke spiser og andre hvor jeg spiser for meget. I gennemsnit tror jeg jeg spiser et måltid + et mellemmåltid om dagen.
Jeg bruger omkring 10 min på at spise når jeg er alene. Jeg drikker altid sodavand til maden medmindre jeg lejligheden er til vin som med store fester og venindeaftner, på restauranter drikker jeg også sodavand.
0
...

Tilbage til "Mad og drikke"