(Advarsel: Spoilers om alle bøger og film!) En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf Luffegås » 13. feb 2018, 14:50

sigge skrev:
Luffegås skrev:Finn fra Glee. Særligt når jeg ved skuespilleren også døde. Han dør lige inden sæson 5, og når man ser serien fra start nu, ser man bare en ung mand der indimellem svæver ind og ud af hvad han vil med sit liv, pludselig dur han ikke til militæret, han kan ikke rigtig finde ud af om han vil være skuespiller, han mangler en far-figur, og slår op med sin kæreste for ikke at tvinge hende til at "Nøjes" med ham resten af sit liv, og så begynder han at finde ud af han vil være underviser.
og pludselig dør han.


Den overvejede jeg også at skrive, men jeg kunne ikke helt finde ud af, om det for mig lever op til trådens præmis. Jeg synes nemlig, det er så meget mere sørgeligt, fordi man ved, at skuespilleren er død i virkeligheden. Jeg ville nok også have tudet, hvis det bare var karakteren Finn, der var død, men jeg tror ikke, at mindeafsnittet ville have krævet en halv pakke Kleenex, hvis det ikke var for det ekstra sørgelige i, at jeg vidste, at Cory Monteith også var død. :whine:

Jeg har set den fornylig, fordi de viser den på TV2 Zulu igen, men jeg gider faktisk ikke rigtigt at se den mere, når Finn ikke er med.


Jeg husker vi i fan-forums snakkede meget om de ville lade Finn leve, simpelthen bare skrive ham ud som at han er rejst bort, i bedste Brenda fra BH 902010 stil. Jeg havde ærligt været okay med det, bare at vide han stadig var der et sted, men synes det er en god måde de alligevel fik talt om det til "de unge" (og os der var lidt ældre :lol:) Jeg synes stadig de første par sæsoner holder, men derefter kan man godt mærke de havde satset hele slikbutikken på Finn, og generelt bare ikke kunne få samme magi igen.
Men ja, afsnittet om ham noget af det hårdeste og længste jeg har grædt over en serie, alle ca. 42 minutter var med våde øjne.
3
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf getitright » 13. feb 2018, 15:03

Tara fra Buffy the Vampire Slayer

Billede
4
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf fisken80 » 13. feb 2018, 15:08

Luffegås skrev:
sigge skrev:
Luffegås skrev:Finn fra Glee. Særligt når jeg ved skuespilleren også døde. Han dør lige inden sæson 5, og når man ser serien fra start nu, ser man bare en ung mand der indimellem svæver ind og ud af hvad han vil med sit liv, pludselig dur han ikke til militæret, han kan ikke rigtig finde ud af om han vil være skuespiller, han mangler en far-figur, og slår op med sin kæreste for ikke at tvinge hende til at "Nøjes" med ham resten af sit liv, og så begynder han at finde ud af han vil være underviser.
og pludselig dør han.


Den overvejede jeg også at skrive, men jeg kunne ikke helt finde ud af, om det for mig lever op til trådens præmis. Jeg synes nemlig, det er så meget mere sørgeligt, fordi man ved, at skuespilleren er død i virkeligheden. Jeg ville nok også have tudet, hvis det bare var karakteren Finn, der var død, men jeg tror ikke, at mindeafsnittet ville have krævet en halv pakke Kleenex, hvis det ikke var for det ekstra sørgelige i, at jeg vidste, at Cory Monteith også var død. :whine:

Jeg har set den fornylig, fordi de viser den på TV2 Zulu igen, men jeg gider faktisk ikke rigtigt at se den mere, når Finn ikke er med.


Jeg husker vi i fan-forums snakkede meget om de ville lade Finn leve, simpelthen bare skrive ham ud som at han er rejst bort, i bedste Brenda fra BH 902010 stil. Jeg havde ærligt været okay med det, bare at vide han stadig var der et sted, men synes det er en god måde de alligevel fik talt om det til "de unge" (og os der var lidt ældre :lol:) Jeg synes stadig de første par sæsoner holder, men derefter kan man godt mærke de havde satset hele slikbutikken på Finn, og generelt bare ikke kunne få samme magi igen.
Men ja, afsnittet om ham noget af det hårdeste og længste jeg har grædt over en serie, alle ca. 42 minutter var med våde øjne.


Gud nu du nævner BH90210 så hende der, der var datter til den gangster Dylan jagter, men han så bliver forelsket i i bedste Romeo og Julie stil. Hvad pokker hed hun nu? Det var SÅ trist at hun døde. Og så fjerner de også hendes grav, så han ikke engang har den. Arhmen det er så sørgeligt.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf LadyFox » 13. feb 2018, 15:18

Leon - fra Leon: The Professional.

Billede
3
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf LadyFox » 13. feb 2018, 15:20

Wizzze skrev:Michael Clarke Duncans karakter i Green Mile, kan ikke huske hvad han hedder :genert:

DET var ubærligt! :whine: :whine: :whine:
1
...
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf cola » 13. feb 2018, 15:27

Mig selv... i wow. Ja den var fiktiv, men den var mit liv på det tidspunkt, og jeg dræbte hende, siden har jeg ikke kunne spille wow.
Jeg ved godt det ikke er en skuespiller, men stadig fiktiv.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf Akehurst2 » 13. feb 2018, 15:28

Betty Blue i 37,2 Le Matin, Maggie i Million Dollar Baby og McMurphy i Gøgereden har også trukket mange tårer hos mig, men det er måske mest fordi de alle bliver dræbt som sådan nogle kærlighedshandlinger og scenerne med puderne er så gribende.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf LaScrooge » 13. feb 2018, 16:11

Ræven i Bent Hallers En Grøn Plet i Himlen. Den dør da deres silo-Himmel bliver hærget af vandaler. Det er en fantastisk roman, og meget trist og tragisk.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf Muuh » 13. feb 2018, 16:17

Juki skrev:Dr. Greene i ER :trist:

Billede


Jeg kan ikke høre somewhere over the rainbow uden at tænke på afsnittet hvor han dør, så sørgeligt :whine:
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf PaleSeptember » 13. feb 2018, 16:30

getitright skrev:Tara fra Buffy the Vampire Slayer

Billede


Åh ja, den var hård :trist:
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Rulle
Indlæg: 29
Tilmeldt: 8. jan 2018, 18:09
Kort karma: 5
Likede indlæg: 52

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf Rulle » 13. feb 2018, 16:39

Thomas J. i My Girl.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf hotlips » 13. feb 2018, 16:51

Phil bellamy i heartbeat.. Ja, jeg er et gammelt røvhul der ser charlie om natten..

Mike fra desperate housewives, det var bare formålsløst og det gjorde jeg endte med at ærgre mig over at have brugt tid på den serie, der er stadig nogle få afsnit jeg godt gider se men som helhed hører den nu under hadeserier.
2
saturn
Indlæg: 17
Tilmeldt: 5. nov 2017, 15:31
Kort karma: 6
Likede indlæg: 66

...

Indlægaf saturn » 13. feb 2018, 17:36

...
Senest rettet af saturn 11. mar 2018, 11:04, rettet i alt 1 gang.
6
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf Æble » 13. feb 2018, 17:52

fisken80 skrev:
Luffegås skrev:
sigge skrev:
Luffegås skrev:Finn fra Glee. Særligt når jeg ved skuespilleren også døde. Han dør lige inden sæson 5, og når man ser serien fra start nu, ser man bare en ung mand der indimellem svæver ind og ud af hvad han vil med sit liv, pludselig dur han ikke til militæret, han kan ikke rigtig finde ud af om han vil være skuespiller, han mangler en far-figur, og slår op med sin kæreste for ikke at tvinge hende til at "Nøjes" med ham resten af sit liv, og så begynder han at finde ud af han vil være underviser.
og pludselig dør han.


Den overvejede jeg også at skrive, men jeg kunne ikke helt finde ud af, om det for mig lever op til trådens præmis. Jeg synes nemlig, det er så meget mere sørgeligt, fordi man ved, at skuespilleren er død i virkeligheden. Jeg ville nok også have tudet, hvis det bare var karakteren Finn, der var død, men jeg tror ikke, at mindeafsnittet ville have krævet en halv pakke Kleenex, hvis det ikke var for det ekstra sørgelige i, at jeg vidste, at Cory Monteith også var død. :whine:

Jeg har set den fornylig, fordi de viser den på TV2 Zulu igen, men jeg gider faktisk ikke rigtigt at se den mere, når Finn ikke er med.


Jeg husker vi i fan-forums snakkede meget om de ville lade Finn leve, simpelthen bare skrive ham ud som at han er rejst bort, i bedste Brenda fra BH 902010 stil. Jeg havde ærligt været okay med det, bare at vide han stadig var der et sted, men synes det er en god måde de alligevel fik talt om det til "de unge" (og os der var lidt ældre :lol:) Jeg synes stadig de første par sæsoner holder, men derefter kan man godt mærke de havde satset hele slikbutikken på Finn, og generelt bare ikke kunne få samme magi igen.
Men ja, afsnittet om ham noget af det hårdeste og længste jeg har grædt over en serie, alle ca. 42 minutter var med våde øjne.


Gud nu du nævner BH90210 så hende der, der var datter til den gangster Dylan jagter, men han så bliver forelsket i i bedste Romeo og Julie stil. Hvad pokker hed hun nu? Det var SÅ trist at hun døde. Og så fjerner de også hendes grav, så han ikke engang har den. Arhmen det er så sørgeligt.


Hed hun ikke Antonia? Og havde sådan noget stort krøllet hår.
3
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf Debra1 » 13. feb 2018, 18:04

Rulle skrev:Thomas J. i My Girl.


Åh ja :whine:
0

Tilbage til "Generelt"