Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Partråden

Indlægaf Spjaerten » 11. feb 2018, 10:26

Puh Scrooge det lyder squ ikke særlig rart.
Kan ikke lade være at tænke om jeres forholds udvikling og hans opførsel, har været medvirkende til dit lejligheds køb osv?
Måske i har en chance for at det blir bedre når i ikke skal bo sammen?
For selvom i taler om det og han godt er klar over det. Så har man fortjent bedre!
6
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Partråden

Indlægaf LaScrooge » 11. feb 2018, 10:37

Spjaerten skrev:Puh Scrooge det lyder squ ikke særlig rart.
Kan ikke lade være at tænke om jeres forholds udvikling og hans opførsel, har været medvirkende til dit lejligheds køb osv?
Måske i har en chance for at det blir bedre når i ikke skal bo sammen?
For selvom i taler om det og han godt er klar over det. Så har man fortjent bedre!


Tak. Det er faktisk rigtig rart at få at vide, at jeg har fortjent bedre. Jeg ved det godt, men det, at nogen ytrer det og viser medfølelse er en lise.

Ja, det har været medvirkende til det, omend jeg meget, meget længe har villet have mit eget. Jeg tør ikke satse på at bo sammen med ham, det er for usikkert og det vil være mig, der skal flytte - igen! - hvis det ikke går. Jeg har brug for min egen faste base. Det er så bare en bonus derudover at det bliver godt for vores forhold. Det kommer til at lette presset på os begge to. Lige nu skal han forholde sig til mig hele tiden, selv når han er fuld af selvhad og ulykke, og jeg er ikke i tvivl om at det bidrager til en negativ spiral i ham. Han kan ikke lide sig selv, og han kan endnu mindre lide sig selv når han kommer til at tænke over, at han var tarvelig overfor mig, også selvom han ikke rigtig magtede at være anderledes. Han kan ikke rumme alt det der, så meget af det får udløb ved at blive projiceret over på mig. Og når jeg flytter, skal jeg ikke gå op og ned af et menneske, der er fuld af mørke, hvilket påvirker mig på mange måder - også ved, at jeg får ondt af ham. Og fordi det gør ondt, at en jeg elsker har det så dårligt. Min hverdag bliver lysere og lettere. Når jeg flytter kan vi ses når han har overskud og når vi begge har lyst til hinanden, og han kan gå i hule-mode når han har en dårlig dag og slippe for at skulle præstere som menneske, ven og kæreste. Det bliver godt.
4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 12. feb 2018, 15:04

Vi havde gæster hele weekenden og lørdag aften da de var smuttet i seng, blev vi siddende og snakkede over en øl eller 2. Jeg ved ikke noget bedre end at vi sidder og sludrer, planlægger og griner sammen. Sådan lidt ud af det blå siger han "So, when are going to start making babies?, I know we are a bit tipsy, but why not talk about it?" :lun: Vi har snakket om det før og han er altid god til at bringe det op. Jeg får nævnt at det burde jo ikke vare alt for længe, pga. min alder og at vi ikke ved hvor lang tid det kommer at tage og om vi i det hele taget kan få børn. Hans svar var det til "Let's start this year? There is only you for me and its been like that since I met you - I want us to have kids besides our 3 cats" :love2:
7
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. feb 2018, 17:35

OK blev givet fra lånerådgiveren - reservationsbeløb er lagt. Vi skal skrive kontrakt om 28 dage og så er huset vores!

Desværre var min kærestes far rigtig negativ omkring det, hvilket sendte min kæreste ud i panik og tristhed. Så nu er han helt udmattet gået kold, men optimistisk over projektet igen :lun: Han er lidt sød!
4
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Partråden

Indlægaf Raenil » 12. feb 2018, 17:50

Hvad er et reservationsbeløb?
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. feb 2018, 18:01

Raenil skrev:Hvad er et reservationsbeløb?


Det foregår lidt anderledes herovre end i Danmark trif jeg. Men det er et fuldkommen nybygget hus, så indtil videre har vi kun betalt 250 pund for at reservere vores valgte plot.

Efterfølgende ligger man så 2000 pund under et reservetionsmøde (kalder de det vidst) og når der bliver udvekslet kontrakter efter 28 dage ligger man resten af depositumet.

Fik ikke lige fanget alle detaljerne præcist :genert:
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Partråden

Indlægaf achillaxedprune » 12. feb 2018, 18:07

LaScrooge skrev:
Spjaerten skrev:Puh Scrooge det lyder squ ikke særlig rart.
Kan ikke lade være at tænke om jeres forholds udvikling og hans opførsel, har været medvirkende til dit lejligheds køb osv?
Måske i har en chance for at det blir bedre når i ikke skal bo sammen?
For selvom i taler om det og han godt er klar over det. Så har man fortjent bedre!


Tak. Det er faktisk rigtig rart at få at vide, at jeg har fortjent bedre. Jeg ved det godt, men det, at nogen ytrer det og viser medfølelse er en lise.

Ja, det har været medvirkende til det, omend jeg meget, meget længe har villet have mit eget. Jeg tør ikke satse på at bo sammen med ham, det er for usikkert og det vil være mig, der skal flytte - igen! - hvis det ikke går. Jeg har brug for min egen faste base. Det er så bare en bonus derudover at det bliver godt for vores forhold. Det kommer til at lette presset på os begge to. Lige nu skal han forholde sig til mig hele tiden, selv når han er fuld af selvhad og ulykke, og jeg er ikke i tvivl om at det bidrager til en negativ spiral i ham. Han kan ikke lide sig selv, og han kan endnu mindre lide sig selv når han kommer til at tænke over, at han var tarvelig overfor mig, også selvom han ikke rigtig magtede at være anderledes. Han kan ikke rumme alt det der, så meget af det får udløb ved at blive projiceret over på mig. Og når jeg flytter, skal jeg ikke gå op og ned af et menneske, der er fuld af mørke, hvilket påvirker mig på mange måder - også ved, at jeg får ondt af ham. Og fordi det gør ondt, at en jeg elsker har det så dårligt. Min hverdag bliver lysere og lettere. Når jeg flytter kan vi ses når han har overskud og når vi begge har lyst til hinanden, og han kan gå i hule-mode når han har en dårlig dag og slippe for at skulle præstere som menneske, ven og kæreste. Det bliver godt.


Men...hvis han er sådan, så vil du jo aldrig kunne få børn med ham? Med mindre du er indstillet på at være alenemor med en far, der kun kan tage over når han har overskud (og lyst) til det.

Ai, som jeg også nævnte i mit grønne kort...du fortjener bedre. :kys: ... Må man spørge, hvorfor du fandt sammen med ham igen?
3
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Partråden

Indlægaf Muuh » 13. feb 2018, 14:52

Min mand ligner åbenbart en pusher :shock:

Vi var ude på en lille gåtur op omkring midtbyen og kirken i går aftens efter aftensmaden. Min mand vil lige ryge en smøg, så han går lidt væk fra mig, da jeg ikke er så meget for røgen. Pludselig henvender et par unge fyrer sig til min mand, for at høre ham, om det er ham der er Patrick, som åbenbart er den lokale pusher. :ad!:

Da vi kom rundt om kirken, kunne vi se at der helt åbenlyst blev handlet og klokken var altså ikke engang over 20
Jeg er fuldstændig chokeret over, at sådan noget forgår så åbenlyst, vi bor altså i en mindre jysk by.
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Partråden

Indlægaf Hunkat » 13. feb 2018, 15:23

Muuh skrev:Min mand ligner åbenbart en pusher :shock:

Vi var ude på en lille gåtur op omkring midtbyen og kirken i går aftens efter aftensmaden. Min mand vil lige ryge en smøg, så han går lidt væk fra mig, da jeg ikke er så meget for røgen. Pludselig henvender et par unge fyrer sig til min mand, for at høre ham, om det er ham der er Patrick, som åbenbart er den lokale pusher. :ad!:

Da vi kom rundt om kirken, kunne vi se at der helt åbenlyst blev handlet og klokken var altså ikke engang over 20
Jeg er fuldstændig chokeret over, at sådan noget forgår så åbenlyst, vi bor altså i en mindre jysk by.


Små by er de værste. Folk keder sig.
5
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7798

Re: Partråden

Indlægaf Filipai » 13. feb 2018, 15:46

Hunkat skrev:
Muuh skrev:Min mand ligner åbenbart en pusher :shock:

Vi var ude på en lille gåtur op omkring midtbyen og kirken i går aftens efter aftensmaden. Min mand vil lige ryge en smøg, så han går lidt væk fra mig, da jeg ikke er så meget for røgen. Pludselig henvender et par unge fyrer sig til min mand, for at høre ham, om det er ham der er Patrick, som åbenbart er den lokale pusher. :ad!:

Da vi kom rundt om kirken, kunne vi se at der helt åbenlyst blev handlet og klokken var altså ikke engang over 20
Jeg er fuldstændig chokeret over, at sådan noget forgår så åbenlyst, vi bor altså i en mindre jysk by.


Små by er de værste. Folk keder sig.


I min barndomsby er der en hel gade der er kendt som pusherstreet. Det er en by med 6000 mennesker, og jeg har aldrig følt mig så utryg som da jeg boede der.
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Partråden

Indlægaf Muuh » 13. feb 2018, 16:12

Hunkat skrev:
Muuh skrev:Min mand ligner åbenbart en pusher :shock:

Vi var ude på en lille gåtur op omkring midtbyen og kirken i går aftens efter aftensmaden. Min mand vil lige ryge en smøg, så han går lidt væk fra mig, da jeg ikke er så meget for røgen. Pludselig henvender et par unge fyrer sig til min mand, for at høre ham, om det er ham der er Patrick, som åbenbart er den lokale pusher. :ad!:

Da vi kom rundt om kirken, kunne vi se at der helt åbenlyst blev handlet og klokken var altså ikke engang over 20
Jeg er fuldstændig chokeret over, at sådan noget forgår så åbenlyst, vi bor altså i en mindre jysk by.


Små by er de værste. Folk keder sig.


Var godt klar over at sådan noget foregik, men har ikke oplevet det så åbenlyst siden vi boede i Kbh.

De forsøgte ikke engang at skjule det, men politiet har selvfølgelig også lukket om aftenen her, så dem ser man ikke efter kl 17
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Partråden

Indlægaf LaScrooge » 13. feb 2018, 16:59

Marioneta skrev:Kære LaScrooge, det dér kan du da ikke blive ved med at holde til :kram:

Jeg har jo selv en tendens til de mørke tanker, så kan godt forstå at livet kan være svært for ham, når han er deprimeret. Men det er jo ikke holdbart, at det er sådan næsten hele tiden. Får han ikke noget hjælp? Er der slet ikke udsigt til bedring?

Det lyder som det rigtige at flytte fra ham, men hvad med fremtiden? Vil du trives med en kæreste, som ikke umiddelbart kan overskue at bo sammen med nogen?


Tak :kys:
Nej, det kan jeg ikke blive ved med at holde til eller leve med. Han går i behandling, men jeg ved godt, at det kan have lange udsigter. I forhold til at bo sammen, så trænger jeg til mit eget sted, der kun er for mig, så den del har jeg det rigtig fint med.
Jeg synes det er svært at beslutte mig for at gå, fordi jeg elsker ham og føler omsorg for ham. Det virker egoistisk på mig bare at skride, fordi det er hårdt. Men jeg er også klar over, at det ikke er godt, som det er. Derfor er det også godt, at jeg snart overtager min lejlighed.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41854

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 13. feb 2018, 17:28

Muuh skrev:Min mand ligner åbenbart en pusher :shock:

Vi var ude på en lille gåtur op omkring midtbyen og kirken i går aftens efter aftensmaden. Min mand vil lige ryge en smøg, så han går lidt væk fra mig, da jeg ikke er så meget for røgen. Pludselig henvender et par unge fyrer sig til min mand, for at høre ham, om det er ham der er Patrick, som åbenbart er den lokale pusher. :ad!:

Da vi kom rundt om kirken, kunne vi se at der helt åbenlyst blev handlet og klokken var altså ikke engang over 20
Jeg er fuldstændig chokeret over, at sådan noget forgår så åbenlyst, vi bor altså i en mindre jysk by.


Øv, det er ikke sprængt særlig rart, det der. Jeg har oplevet, at de stod og handlede / udvekslede lige uden for vores hoveddør på Nørrebro. Vænnede mig aldrig rigtig til det.
0
:lun: Be brave
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 13. feb 2018, 19:59

Jeg skal åbenbart møde hele kærestens pukkelryggede i næste uge. Pga hans fødselsdag og jeg har foreslået ham at holde en frokost for hans familie. Nu hænger jeg så på den, eftersom jeg er den bedste "kok" af os to. Nåmen så kan jeg da også bare lære ikke at komme med skide gode forslag :lol:
3
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1427
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4871

Re: Partråden

Indlægaf Patience » 13. feb 2018, 20:04

Min kærestes fødselsdagsmiddag i søndags gik så fint. Noget jeg virkelig er glad for ved min kæreste er hvor dejlig han er at gøre gode ting for. Han tager aldrig noget for givet eller har forventninger på forhånd. Han sætter bare utrolig stor pris på alt hvad jeg gør, og han en så god til at udvise glæde og taknemmelighed. Det er virkelig dejligt og det giver mig altid stor lyst til at gøre søde ting.
Jeg er meget heldig
8
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.

Tilbage til "Forhold og sex"