Hvad skal jeg bede om i løn

weenuts
Indlæg: 157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:34
Kort karma: 58
Likede indlæg: 996

Hvad skal jeg bede om i løn

Indlægaf weenuts » 8. feb 2018, 09:40

Jeg skal til jobsamtale i næste uge - det er et ekstra job, udover mine faste 37 timer ved mit primære arbejde.
I annoncen stod der 4-8 timer pr. uge.
Jeg præciserede i min jobansøgning, at mit 37 timers job jo selvfølgelig er det primære, men at hvis det kan lade sig gøre, med aften-, weekend- og/eller hjemmearbejdstimer, så ville jeg gerne lægge billet ind på jobbet.

Jeg har tidligere været til jobsamtale på en lignende stilling og da de så spurgte til lønnen, sagde jeg 150 kr. i timen og kunne med det samme se, at de havde regnet med mere, så vil jo helst ikke sælge mig selv for billigt.

Det er en freelance bogholder, der søger en kontormedarbejder til sortering, arkivering, opdatering af kundedata etc.

Jeg aner ikke, hvad jeg kan tillade mig, at sige når jeg bliver spurgt til lønforventninger?
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad skal jeg bede om i løn

Indlægaf Wizzze » 8. feb 2018, 09:44

weenuts skrev:Jeg skal til jobsamtale i næste uge - det er et ekstra job, udover mine faste 37 timer ved mit primære arbejde.
I annoncen stod der 4-8 timer pr. uge.
Jeg præciserede i min jobansøgning, at mit 37 timers job jo selvfølgelig er det primære, men at hvis det kan lade sig gøre, med aften-, weekend- og/eller hjemmearbejdstimer, så ville jeg gerne lægge billet ind på jobbet.

Jeg har tidligere været til jobsamtale på en lignende stilling og da de så spurgte til lønnen, sagde jeg 150 kr. i timen og kunne med det samme se, at de havde regnet med mere, så vil jo helst ikke sælge mig selv for billigt.

Det er en freelance bogholder, der søger en kontormedarbejder til sortering, arkivering, opdatering af kundedata etc.

Jeg aner ikke, hvad jeg kan tillade mig, at sige når jeg bliver spurgt til lønforventninger?


Kan du ikke skele til HK overenskomsten og se hvad de tager for aften/weekend arbejde?
1
Do as I say! :whip:
weenuts
Indlæg: 157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:34
Kort karma: 58
Likede indlæg: 996

Re: Hvad skal jeg bede om i løn

Indlægaf weenuts » 8. feb 2018, 10:15

Det kan jeg da prøve. Men det er også fordi jeg tænker, at jeg ikke vil bede om pension eller feriepenge - kalder man det freeelance?
Og så kunne jeg vel godt bede om ekstra i timen...
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad skal jeg bede om i løn

Indlægaf Ficus » 8. feb 2018, 10:28

Det er et deltidsjob, tænker man næppe vil kalde det freelance. Tror også du vil få feriepenge, alternativt ferie med løn, men det har jeg ikke så tit set i deltids-/fritidsjob.
Som jeg husker virksomhedsøkonomi, så er freelance noget med hvem der bærer risiko for arbejdet. Dvs at du ikke er freelance i den type arbejde du beskriver her. Havde du derimod en virksomhed og solgte bogholderen din service, så var du.

Jeg har selv lige haft et job med 8 timers kontrakt og har af fagforening fået af vide at så snart man påbegynder den 8. arbejdstime om ugen, altså når du har arbejdet 7,01 timer, så er du funktionær.
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Hvad skal jeg bede om i løn

Indlægaf Mani » 10. feb 2018, 09:13

Jeg ved ikke hvad din funktion ville koste, men vi betalte 400 kr/timen, da vi havde en freelance bogholder.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvad skal jeg bede om i løn

Indlægaf Artem » 10. feb 2018, 10:33

weenuts skrev:Det kan jeg da prøve. Men det er også fordi jeg tænker, at jeg ikke vil bede om pension eller feriepenge - kalder man det freeelance?
Og så kunne jeg vel godt bede om ekstra i timen...

Hvis det er uden de ting, vil jeg mene at du skal ligge 50% over i den løn du ellers finder ok.
Så hvis det er 200 kr skal du forlange 300 kr.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Hvad skal jeg bede om i løn

Indlægaf Myresluger » 10. feb 2018, 16:41

Jeg ved godt at det ikke er det du spørger om. Men husk lige at man i langt de fleste kontrakter skal have lov til at have andet job ved siden af fuldtidsjobbet.
0

Tilbage til "Job"