Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Annione » 25. jan 2018, 19:23

mulledit skrev:
Annione skrev:Jeg skulle have lave MR scan i lukket scanner i dag.
Lørdag tog jeg til piercer for at få min navlepiercing ud. I dag havde jeg planlagt alt med en veninde, der ville følge mig derud, vente og køre mig hjem.
Jeg er virkelig klaustrofobisk, så min læge havde lovet mig en lækker rus, så jeg intet fattede...
var hospitalet så klar over det? Nej.
Måtte jeg melde fra og bede om en ny tid? Ja! Så latterligt, at de skal bruge midler til en scanner, der så står ledig i min tid, mens jeg “udebliver” fordi afdelingerne ikke kan snakke sammen. Suk! Fucking suk!!

Nårh ja, og jeg var blevet sygemeldt i dag og har gået på væggene af nerver.


Jeg skulle selv have det med :p Så forbi egen læge og få det udskrevet, hente på apoteket og så på OUH. Det fandt jeg ud af et par dage før. FLOOT. Med til historien hører at jeg skulle scannes 2. januar, så alle de der helligdage kom ikke lige så belejligt. Men det lykkedes, men nemt var det ikke. De sagde også til mig at det ville være klar på afdelingen, det var det bare ikke.


Min læge der bookede det til mig, bad mig bare om at møde op en time før... Det er simpelthen plat.

Hvordan gik din scanning?
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf FrøkenM » 25. jan 2018, 19:25

Negative tanker omkring min mors operation i morgen og det faktum at min farmor er indlagt med dehydrering. Det er simpelthen bare en skoddag :(
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf LadyFox » 25. jan 2018, 19:32

Hovedpine.
0
...
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf mulledit » 26. jan 2018, 07:13

Annione skrev:
mulledit skrev:
Annione skrev:Jeg skulle have lave MR scan i lukket scanner i dag.
Lørdag tog jeg til piercer for at få min navlepiercing ud. I dag havde jeg planlagt alt med en veninde, der ville følge mig derud, vente og køre mig hjem.
Jeg er virkelig klaustrofobisk, så min læge havde lovet mig en lækker rus, så jeg intet fattede...
var hospitalet så klar over det? Nej.
Måtte jeg melde fra og bede om en ny tid? Ja! Så latterligt, at de skal bruge midler til en scanner, der så står ledig i min tid, mens jeg “udebliver” fordi afdelingerne ikke kan snakke sammen. Suk! Fucking suk!!

Nårh ja, og jeg var blevet sygemeldt i dag og har gået på væggene af nerver.


Jeg skulle selv have det med :p Så forbi egen læge og få det udskrevet, hente på apoteket og så på OUH. Det fandt jeg ud af et par dage før. FLOOT. Med til historien hører at jeg skulle scannes 2. januar, så alle de der helligdage kom ikke lige så belejligt. Men det lykkedes, men nemt var det ikke. De sagde også til mig at det ville være klar på afdelingen, det var det bare ikke.


Min læge der bookede det til mig, bad mig bare om at møde op en time før... Det er simpelthen plat.

Hvordan gik din scanning?


Jeg får svar d. 1. eller der er jeg ihvertfald indkaldt. Umiddelbart skal jeg sikkert scannes igen :badr:

Der er kommet ret strenge regler omkring beroligende, så det var derfor jeg skulle om egen læge - det var forklaringen en veninde (læge) gav mig. Først fik jeg også bare besked på at møde en time før på min afdeling, få pillen og så gå ned til MR. Men det ændrede de så. Det er så åndssvagt. Især fordi de ikke kan udskrive mindre end 30 piller af gangen og jeg skulle bare have en halv :tie:
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Prosperity74 » 26. jan 2018, 08:04

Endnu en nat med dårlig søvn.... og hovedpine :mellow:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Guilded_Lily » 26. jan 2018, 08:23

En kamp med min søn her til morgen. Jeg glæder mig ikke lige til morgendelen, når han bliver fullblown teenager.
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Tata » 26. jan 2018, 09:14

Kompressionsstrømpen (!) som i én, kom her til morgen, den skulle være hudfarvet, lad os bare sige ikke min hud. Den er mega mørk, og så er den shiny!. Ét shiny, mørkt ben til sommer :wacko: på mine albino ben.
Har tudet over det. Ved godt det måske er en overreaktion. Men det var lige dråben. Scanninger og div. undersøgelser fint nok. Grimme strømper hell no.
0
Timian :lun:
Finidut
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 26. feb 2016, 12:32
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1790

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Finidut » 27. jan 2018, 08:50

En crappy nat og morgen. Vågnede kl. 4 med et fuldstændigt sammenklistret øje, der ikke kunne åbnes. Jeg mistænkte øjenbetændelse og fik det renset. Ringe til lægevagten, afsted mod lægevagten, afsted mod vagtapoteket efter penicillin, og er nu endelig hjemme igen. Hold op for en crappy start på weekenden. Øv.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf kidkomb » 27. jan 2018, 12:55

Jeg har købt en blodtryksmåler for ligesom at få lidt styr på hvad der sker i min krop, når jeg nogle gange får det dårligt.
Jeg vil gerne vide om det muligvis kunne være pga for lavt blodtryk eller at mit blodtryk pludselig dykker.
Anyway, så har vi målt vores blodtryk to gange nu, min kæreste og jeg, i går lige efter vi var gået op af trapperne et par gange (vi skulle slæbe ting op i lejligheden) og i dag; helt afslappet og vi har ikke lavet noget hele dagen.
Begge gangene havde jeg et flot blodtryk (i går selvfølgelig en smule højere pga anstrengelsen) men en lidt høj puls (jeg er i dårlig form) men min kæreste havde 165 over 89 i går og 155 over 88 i dag. Med en fin hvilepuls dog, han er i ok form i forhold til mig.
Det bryder jeg mig ikke om og har bedt ham om at gå til lægen :(
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Finidut
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 26. feb 2016, 12:32
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1790

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Finidut » 28. jan 2018, 05:49

Øjenbetændelse - igen. Og at vågne op med to sammenklistrede øjne og en pude og dyne, der er snasket ind i snask. Men det værste er, at jeg er så f****** ynkelig og har så meget selvmedlidenhed.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Annione » 28. jan 2018, 11:28

Jeg afleverede min cykel til tjek torsdag - glemte at hente den og nu har de ferielukket i næste uge :rulle: :panik: Det er min arbejdscykel, så jeg er fucked.

Jeg har en ekstra cykel, som min arbejdstaske ikke kan være på - men jeg må lege med blæksprutte arme og sådan... den cykel er så punkteret på begge hjul. Og kæden er lettere løs.

For helvede!

Hvorfor har cykelhandlere også brug for ferie i uge skide 5????
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf mulledit » 29. jan 2018, 07:49

kidkomb skrev:Jeg har købt en blodtryksmåler for ligesom at få lidt styr på hvad der sker i min krop, når jeg nogle gange får det dårligt.
Jeg vil gerne vide om det muligvis kunne være pga for lavt blodtryk eller at mit blodtryk pludselig dykker.
Anyway, så har vi målt vores blodtryk to gange nu, min kæreste og jeg, i går lige efter vi var gået op af trapperne et par gange (vi skulle slæbe ting op i lejligheden) og i dag; helt afslappet og vi har ikke lavet noget hele dagen.
Begge gangene havde jeg et flot blodtryk (i går selvfølgelig en smule højere pga anstrengelsen) men en lidt høj puls (jeg er i dårlig form) men min kæreste havde 165 over 89 i går og 155 over 88 i dag. Med en fin hvilepuls dog, han er i ok form i forhold til mig.
Det bryder jeg mig ikke om og har bedt ham om at gå til lægen :(


Du kan ikke konkludere noget ud fra to målinger. I skal måle morgen og aften i en uge og måle 2 eller 3 gange hver gang, skriv ned og se så på tallene.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf kidkomb » 29. jan 2018, 08:00

mulledit skrev:
kidkomb skrev:Jeg har købt en blodtryksmåler for ligesom at få lidt styr på hvad der sker i min krop, når jeg nogle gange får det dårligt.
Jeg vil gerne vide om det muligvis kunne være pga for lavt blodtryk eller at mit blodtryk pludselig dykker.
Anyway, så har vi målt vores blodtryk to gange nu, min kæreste og jeg, i går lige efter vi var gået op af trapperne et par gange (vi skulle slæbe ting op i lejligheden) og i dag; helt afslappet og vi har ikke lavet noget hele dagen.
Begge gangene havde jeg et flot blodtryk (i går selvfølgelig en smule højere pga anstrengelsen) men en lidt høj puls (jeg er i dårlig form) men min kæreste havde 165 over 89 i går og 155 over 88 i dag. Med en fin hvilepuls dog, han er i ok form i forhold til mig.
Det bryder jeg mig ikke om og har bedt ham om at gå til lægen :(


Du kan ikke konkludere noget ud fra to målinger. I skal måle morgen og aften i en uge og måle 2 eller 3 gange hver gang, skriv ned og se så på tallene.

Han ryger til lægen uanset. Vi talte med hans mor som åbenbart også har samme problem. Hans far havde også problemer med blodtrykket, så chancen for at det er reelt nok og han skal undersøges er stor.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf bluetof1 » 29. jan 2018, 12:41

Min veninde har lige ringet for at fortælle at hun er på vej til sygehuset. Hendes søn har kraniebrud efter et uheld i børnehaven og blev hentet med helikopter og er nu lagt i koma.
Nå ja, og så hun har selv muligvis blindtarmsbetændelse.

Nu sidder jeg her og kan ikke gøre noget andet end at vente.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Tata » 29. jan 2018, 14:14

Sahva har fået mine mål væk, og den strømpe de har sendt er en standardstrømpe. Man tror simpelthen det er løgn. Så nu skal jeg afsted og have taget mål igen-igen. Tror efterhånden det er nemmere at købe en pumpgun, end at få fat i en målsyet kompressionsstrømpe :træt: .
0
Timian :lun:

Tilbage til "Generelt"