Jeg er kendt, giv mig ting

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Wizzze » 22. jan 2018, 15:11

Nomine skrev:
Wizzze skrev:
Aima skrev:Det kaldes influencer marketing.

http://digitalworks.dk/artikler/influencer-marketing

https://www.forbes.com/sites/ajagrawal/ ... -2017/amp/

Jeg synes hotelejeren opfører sig totalt latterligt. Fair nok at han ikke ønsker et samarbejde med damen, men at reagere som han gør på hendes henvendelse, signalerer i mine øjne kun at han enten ikke fatter en brik af hvordan gamet for PR og branding har udviklet sig, eller at han selv har hårdt brug for omtale.


Men det kræver vel stadig at folk/læsere/følgere hvad de nu hedder, lader sig influere, og gør de det?
Men OK, jeg har heller aldrig forstået de tv-reklamer siger noget ala "jeg drikker også, eller jeg bruger også, eller gør som mig ...."



Er du reelt i tvivl om hvorvidt reklamer virker?


Nææ. bare om det virker med en eller anden kendt/semikendt der sig pæne ting? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Wizzze » 22. jan 2018, 15:15

Angelina skrev:
Wizzze skrev:
Nomine skrev:
Wizzze skrev:
Aima skrev:Det kaldes influencer marketing.

http://digitalworks.dk/artikler/influencer-marketing

https://www.forbes.com/sites/ajagrawal/ ... -2017/amp/

Jeg synes hotelejeren opfører sig totalt latterligt. Fair nok at han ikke ønsker et samarbejde med damen, men at reagere som han gør på hendes henvendelse, signalerer i mine øjne kun at han enten ikke fatter en brik af hvordan gamet for PR og branding har udviklet sig, eller at han selv har hårdt brug for omtale.


Men det kræver vel stadig at folk/læsere/følgere hvad de nu hedder, lader sig influere, og gør de det?
Men OK, jeg har heller aldrig forstået de tv-reklamer siger noget ala "jeg drikker også, eller jeg bruger også, eller gør som mig ...."



Er du reelt i tvivl om hvorvidt reklamer virker?


Nææ. bare om det virker med en eller anden kendt/semikendt der sig pæne ting? :gruble:


Nu har jeg jo sådan en teen herhjemme ik, og mit indtryk er at hvis en af deres youtube helte sagde det seneste nye var at tegne en grøn streg i panden, så havde de alle sammen en grøn streg i panden i morgen.


Så det du reelt siger, er at vi er blevet gamle og ikke fatter en skid? :gruble:
:D
1
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Akehurst2 » 22. jan 2018, 15:15

Wizzze skrev:
Nomine skrev:
Wizzze skrev:
Aima skrev:Det kaldes influencer marketing.

http://digitalworks.dk/artikler/influencer-marketing

https://www.forbes.com/sites/ajagrawal/ ... -2017/amp/

Jeg synes hotelejeren opfører sig totalt latterligt. Fair nok at han ikke ønsker et samarbejde med damen, men at reagere som han gør på hendes henvendelse, signalerer i mine øjne kun at han enten ikke fatter en brik af hvordan gamet for PR og branding har udviklet sig, eller at han selv har hårdt brug for omtale.


Men det kræver vel stadig at folk/læsere/følgere hvad de nu hedder, lader sig influere, og gør de det?
Men OK, jeg har heller aldrig forstået de tv-reklamer siger noget ala "jeg drikker også, eller jeg bruger også, eller gør som mig ...."



Er du reelt i tvivl om hvorvidt reklamer virker?


Nææ. bare om det virker med en eller anden kendt/semikendt der sig pæne ting? :gruble:


Med youtubere/bloggere handler det jo ikke så meget om hvor kendte de er, men om at de har følgere, der har en art relation til dem og føler de kender dem. Hvis deres følgere generelt vurderer dem som troværdige, så vil deres anbefalinger veje tungt. Lidt som jeg fx synes anbefalinger fra folk herinde gør, fordi jeg jo "kender" folk.

Og det er jo heller ikke så meget anderledes end at jeg fx lægger stor vægt på kulturanmeldelser i Weekendavisen, fordi jeg generelt anser dem som saglige og vidende, og at jeg kan vurdere de forskellige anmelderes mening ud fra at jeg jo har læst dem i mange år og derfor "kender dem" og deres smag.
2
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Akehurst2 » 22. jan 2018, 15:19

Angelina skrev:
Wizzze skrev:Så det du reelt siger, er at vi er blevet gamle og ikke fatter en skid? :gruble:
:D


Yes, du ved hvordan vi spillede (og stadig spiller) computerspil? Næste generation sidder og ser andre spille spil... i mens de råber...


Jamen, ungdommen er jo altid helt umulig :-D
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Juki » 22. jan 2018, 15:31

Jeg er SÅ træt af at alle skal sponsoreres hvad end de laver youtube-videoer, blogs, har en Instagram-konto eller lignende! Man behøver ikke engang være noget eller kunne noget nu.

Jeg har tidligere set mange makeup-relaterede videoer, og det er næsten ligeså sikkert som Amen i kirken at er der en youtuber der, uanset hvor mange følgere vedkommende har, om vi taler millioner eller i tusinder, laver en vejledning til at lægge noget makeup så har vedkommende en eller anden rabatkode til nogle makeupbørster fra mærket Morphe :rulle:

På Instagram har det tidligere været Fit tea, som alle skulle reklamere for.

Der har også lige været en sag med Tori Spelling og et slankeprodukt.

Der har jo i flere år også været "affiliate links" på de steder også.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Mangoness » 22. jan 2018, 15:31

Angelina skrev:
Wizzze skrev:Så det du reelt siger, er at vi er blevet gamle og ikke fatter en skid? :gruble:
:D


Yes, du ved hvordan vi spillede (og stadig spiller) computerspil? Næste generation sidder og ser andre spille spil... i mens de råber...


PewDiePie er svensker og har 60 millioner følgere :-D

0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Juki » 22. jan 2018, 15:37

Mangoness skrev:
Angelina skrev:
Wizzze skrev:Så det du reelt siger, er at vi er blevet gamle og ikke fatter en skid? :gruble:
:D


Yes, du ved hvordan vi spillede (og stadig spiller) computerspil? Næste generation sidder og ser andre spille spil... i mens de råber...


PewDiePie er svensker og har 60 millioner følgere :-D

Ikke at jeg generelt ser hans videoer, men man burde virkelig have været en af de første til at knække koden til at blive en succesfuld youtuber.

Eller bare være en statsstøttet performance eller provokationskunstner.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf JoyNips » 22. jan 2018, 15:39

Jeg har indtryk af at jeg og andre der er i målgruppen for bloggere er blevet mere kritiske med tiden, nu hvor mediet ikke længere er nyt. Det har helt sikkert også hjulet at Forbrugerombudsmanden har lavet retningslinjer for bloggere og deres reklamer og at bloggerne selv er blevet mere kritiske.
Men tidligere, for 5-7 år siden har jeg fx købt en mascara efter at alle bloggere på bloggers delight eller hvad-var-det-nu-den-anden-store-platform-hed reklamerede for den. Jeg manglede og så blev det den jeg købte. Den var mega-ringe.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf DenBruneMunk » 22. jan 2018, 16:26

Kan ikke se problemet?

Vi har dem i politik, vi har sælgere som ringer på døren, vi har folk som ringer til os konstant og vi har spam mail hele tiden.

Her er pointen at hun gerne vil promote deres navn og hotel i sin omtale af steder og i sin egenskab af youtube blogger. Kan ikke se hun har gjort noget forkert, og at bagefter undskylde og forklare sig, det gør de fleste store firmaer da ikke efter de har ringet forgæves eller når sender dig uønsket emails, eller bare når de betaler tv2 for at nævne deres navn? Hvad med håndbold, der er sponsorer vildt inde over deres fremtæden på tv, og det er jo KUN når de viser et navn, som alle interviews absolut skal være foran en tavle med en masse navne på. Kanal5 kan i det mindste erkende ProduktPlacering, hvilken undskyldning har tv2 og DR?

Glemte at sige , hendes adfærd er ikke anderledes end sælgere som må sælge sig selv, de kontakter potentielle kunder, så hvad er problemet, så længe reklamen ikke er skjult.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf lillebjoern » 22. jan 2018, 16:30

Man kan jo ikke stole på de anmeldelser, bloggere og kendte kommer med på deres offentlige profiler. Enhver ville sige, at et produkt var godt hvis de fik flere tusinde for det - man blogger jo (for det meste) for at blive kendt alligevel. Selvom det var en blogger, jeg kunne lide, ville jeg ikke tage en anmeldelse for gode varer.
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf JoyNips » 22. jan 2018, 16:44

vulpesVelox skrev:Influencer: Hvis man ikke kan finde ud af at danne en identitet selv.

Jeg er vant til "rigtige forbilleder", altså folk som har gjort en gevaldig indsats for at nå de mål, de har nået.
Mange af disse er naturligvis sponsorerede som følge af deres talent og den indsats samt de ofre, de selv har lagt i det. Det kan jeg bedre forholde mig til end narcissistiske millenials, hvis eneste evne i livet er at være på internet og demonstrere hvordan man smører lidt for tykke lag makeup i ansigtet imens man piver over hvor uretfærdig verden er mod een, når 'de voksne' siger "nej, du må ikke få lørdagsslik hver dag i ugen".

Det virker stensikkert, rent marketing-mæssigt, men det er stadig tåkrummende.


Okay, det der synes jeg så er temmelig unuanceret, for ikke at sige lidt små-perfidt. Hvorfor tale så grimt om dem?
7
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf JoyNips » 22. jan 2018, 18:11

vulpesVelox skrev:
JoyNips skrev:
vulpesVelox skrev:Influencer: Hvis man ikke kan finde ud af at danne en identitet selv.

Jeg er vant til "rigtige forbilleder", altså folk som har gjort en gevaldig indsats for at nå de mål, de har nået.
Mange af disse er naturligvis sponsorerede som følge af deres talent og den indsats samt de ofre, de selv har lagt i det. Det kan jeg bedre forholde mig til end narcissistiske millenials, hvis eneste evne i livet er at være på internet og demonstrere hvordan man smører lidt for tykke lag makeup i ansigtet imens man piver over hvor uretfærdig verden er mod een, når 'de voksne' siger "nej, du må ikke få lørdagsslik hver dag i ugen".

Det virker stensikkert, rent marketing-mæssigt, men det er stadig tåkrummende.


Okay, det der synes jeg så er temmelig unuanceret, for ikke at sige lidt små-perfidt. Hvorfor tale så grimt om dem?

Nej tak.


Ok, men af danske influencere kan fx nævnes en jurist, der har organiseret de danske bloggere i en specialgruppe under Dansk Journalistforbund. Eller hende, der sidder som leder på markedsføringsområdet for de nordiske lande i et stort internationalt firma. Veluddannede og succesfulde kvinder, der langt fra er millenials uden identitet og andre evner end at være på nettet og smøre for tykke lag makeup i ansigtet. :)
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Juki » 22. jan 2018, 18:47

Nomine skrev:Man kommer ikke sovende til succes - heller ikke som YouTuber eller lignende - bare fordi man ikke forstår det eller ikke synes om det, så er det ikke ensbetydende med at der ikke ligger mange timers arbejde i det - og de bedste - de ved rigtig meget om det de laver.

Jeg ser/følger primært udenlandske Youtube-kanaler. Jeg kan simpelthen ikke holde 9 ud af 10 danske youtubere ud. Der er enkelte der har potentiale og ved hvad de snakker om når de udtaler sig om virkningen af ingredienser i en creme fx, og ikke bare kopierer et emne der lige er oppe :træt:

Jeg er så generelt heller ikke målgruppen for børn og teenagere der laver en videoer med "10 ting du ikke vidste om mig" eller diverse udfordringer, kæreste tags osv.

Man skal selvfølgelig starte et sted, men for at fange min opmærksomhed og gøre sig interessant skal man have en vis form for originalitet og noget på hjerte eller en pointe med det man laver. Det kræver noget planlægning, tid til redigering osv.

Der er dog kæmpestor forskel på danske youtubere, selvom de er unge og jævnaldrende. Se bare på en som Fie Laursen, der fremstår uprofessionel og desperat, og så på en som Astrid Olsen.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf LadyFox » 22. jan 2018, 18:49

Jeg må indrømme at jeg har svært ved at se hvorfor man som hotelejer ville have en blogger til at reklamere imod et gratis ophold ville vælge netop en skønheds-/mode-/fitness-youtuber til opgaven, med mindre vi snakkede et tema-hotel inden for de emner. En vel-besøgt rejseblog ville da give mere mening, da dennes følgerne typisk ville have en interesse for netop rejser og fordi følgerne typisk vil have tiltro til bloggerne har erfaring med/viden om hoteller, så en sådan anmeldelse vil virke mere troværdig.

Jeg ville i hvert fald være mere tilbøjelig til at købe en stegepande en madblogger har anbefalet end af en modeblogger. Hvis jeg altså havde tiltro til anmeldelser lavet af bloggere.
4
...
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf DenBruneMunk » 22. jan 2018, 20:02

Forum pli :)

Når man kun er 2, og kun svarer tidligere person, så burde man ikke citere 7 svar tilbage, det gør tråden ret så kedelig og andre hopper nok fra inden de når at skrive selv.

Man kan lære det over et par tråde, så begynder man at gøre det rigtigt.
4

Tilbage til "Generelt"