Debattens mødregruppe

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 12. jan 2018, 20:11

AgentPixie skrev:Godtnavn, er det ikke jer der bruger stofbleer? Hvis ja, vil vuggestue/dp gerne ordne dem, eller skal hun så have almindelige bleer på i dagtimerne?


Jo jeg er en af dem der bruger stofbleer :) Ja dagplejemor vil gerne give dem et forsøg i hvert fald :) Jeg håber virklig det kan fungerer for hende, for Luna får knaldrød numse uanset hvilke engangsbleer vi bruger, smurte med creme konstant førhen for at holde det nede og det kom igen det sekund vi stoppede med at smøre, med stof har der intet været.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 12. jan 2018, 20:15

godtnavn skrev:
AgentPixie skrev:Godtnavn, er det ikke jer der bruger stofbleer? Hvis ja, vil vuggestue/dp gerne ordne dem, eller skal hun så have almindelige bleer på i dagtimerne?


Jo jeg er en af dem der bruger stofbleer :) Ja dagplejemor vil gerne give dem et forsøg i hvert fald :) Jeg håber virklig det kan fungerer for hende, for Luna får knaldrød numse uanset hvilke engangsbleer vi bruger, smurte med creme konstant førhen for at holde det nede og det kom igen det sekund vi stoppede med at smøre, med stof har der intet været.


Øv hvor ubehageligt!

Har i prøvet natys?

Vi har kun prøvet rød numse en gang, det var godt nok ikke rart:(
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 12. jan 2018, 20:22

Sangius skrev:
godtnavn skrev:
AgentPixie skrev:Godtnavn, er det ikke jer der bruger stofbleer? Hvis ja, vil vuggestue/dp gerne ordne dem, eller skal hun så have almindelige bleer på i dagtimerne?


Jo jeg er en af dem der bruger stofbleer :) Ja dagplejemor vil gerne give dem et forsøg i hvert fald :) Jeg håber virklig det kan fungerer for hende, for Luna får knaldrød numse uanset hvilke engangsbleer vi bruger, smurte med creme konstant førhen for at holde det nede og det kom igen det sekund vi stoppede med at smøre, med stof har der intet været.


Øv hvor ubehageligt!

Har i prøvet natys?

Vi har kun prøvet rød numse en gang, det var godt nok ikke rart:(


Vi prøvede virkleig mange, kan ikke huske præcis hvilke lige nu, men vi er rigtig glade for stof, så det fortsætter vi bare med og krydser fingre for at dp heller ikke synes det er et problem :) Hun er blevet passer af dagplejemor et par timer (hun er familie) og der var det intet problem, eneste klagepunkt var at Luna lavede lort uden det blev opdaget, fordi stofbleer ikke stinker på samme måde som engangs, men det skal man jo bare vænne sig til. Vi nyde at der skal virkelig meget lort til før de lugter, og at de slet ikke lugter når det bare er tis. Efter vi er skiftet til stof synes jeg virkelig engangsbleer stinker...

Men vil huske mærket hvis de er ekstra gode, i fald dp mod forventning ikke vil bruge stof :)
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 12. jan 2018, 20:22

godtnavn skrev:
AgentPixie skrev:Godtnavn, er det ikke jer der bruger stofbleer? Hvis ja, vil vuggestue/dp gerne ordne dem, eller skal hun så have almindelige bleer på i dagtimerne?


Jo jeg er en af dem der bruger stofbleer :) Ja dagplejemor vil gerne give dem et forsøg i hvert fald :) Jeg håber virklig det kan fungerer for hende, for Luna får knaldrød numse uanset hvilke engangsbleer vi bruger, smurte med creme konstant førhen for at holde det nede og det kom igen det sekund vi stoppede med at smøre, med stof har der intet været.

Fedt at hun gider forsøge!

Spørger egentlig bare fordi vores DP mor fortalte, at hun måtte afvise stofblebørn, fordi... Det gider hun ikke rode med. Og så blev jeg nysgerrig på om andre gider :D
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 12. jan 2018, 20:24

AgentPixie skrev:
godtnavn skrev:
AgentPixie skrev:Godtnavn, er det ikke jer der bruger stofbleer? Hvis ja, vil vuggestue/dp gerne ordne dem, eller skal hun så have almindelige bleer på i dagtimerne?


Jo jeg er en af dem der bruger stofbleer :) Ja dagplejemor vil gerne give dem et forsøg i hvert fald :) Jeg håber virklig det kan fungerer for hende, for Luna får knaldrød numse uanset hvilke engangsbleer vi bruger, smurte med creme konstant førhen for at holde det nede og det kom igen det sekund vi stoppede med at smøre, med stof har der intet været.

Fedt at hun gider forsøge!

Spørger egentlig bare fordi vores DP mor fortalte, at hun måtte afvise stofblebørn, fordi... Det gider hun ikke rode med. Og så blev jeg nysgerrig på om andre gider :D


Altså det er jo ikke mere besværlgit for dp hvis det er de nemme stofbleer, i stedet for at smide dem i skraldespanden skal de jo bare i en pose til vask, og så tager forældrene dem hjem hver eftermiddag. Altså de åbnes og lukkes ligesom engangsbleer, eneste ekstraarbejde er tøjvasken, men den skal dp jo ikke stå med :) Men stofbleer som de var i gamle dage forstår jeg godt hvis en dp ikke gad :lol:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 12. jan 2018, 20:25

godtnavn skrev:
Sangius skrev:
godtnavn skrev:
AgentPixie skrev:Godtnavn, er det ikke jer der bruger stofbleer? Hvis ja, vil vuggestue/dp gerne ordne dem, eller skal hun så have almindelige bleer på i dagtimerne?


Jo jeg er en af dem der bruger stofbleer :) Ja dagplejemor vil gerne give dem et forsøg i hvert fald :) Jeg håber virklig det kan fungerer for hende, for Luna får knaldrød numse uanset hvilke engangsbleer vi bruger, smurte med creme konstant førhen for at holde det nede og det kom igen det sekund vi stoppede med at smøre, med stof har der intet været.


Øv hvor ubehageligt!

Har i prøvet natys?

Vi har kun prøvet rød numse en gang, det var godt nok ikke rart:(


Vi prøvede virkleig mange, kan ikke huske præcis hvilke lige nu, men vi er rigtig glade for stof, så det fortsætter vi bare med og krydser fingre for at dp heller ikke synes det er et problem :) Hun er blevet passer af dagplejemor et par timer (hun er familie) og der var det intet problem, eneste klagepunkt var at Luna lavede lort uden det blev opdaget, fordi stofbleer ikke stinker på samme måde som engangs, men det skal man jo bare vænne sig til. Vi nyde at der skal virkelig meget lort til før de lugter, og at de slet ikke lugter når det bare er tis. Efter vi er skiftet til stof synes jeg virkelig engangsbleer stinker...

Men vil huske mærket hvis de er ekstra gode, i fald dp mod forventning ikke vil bruge stof :)


De er lidt pebret, men er de mest økoflipper venlige bleer på markedet. Uden plastik, osv. Mange der bruger stofbleer bruger dem i en snæver vending, som backup ble eller f.eks. i DP.
De kan fåes på naturebaby.dk :)

Men vi krydser fingre for at DPmor er med på stofbleerne. Tror ikke engang min havde gidet at prøve :P
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 14. jan 2018, 01:00

Både mig og Luna gik omkuld kl 18 :genert: Hun har så sovet helt til for en times tid siden før hun ville have mad igen (eller også har hun selv suget sig fast uden jeg vågnede) hvilket betyder at jeg ligger nu og er helt frisk og lidt sulten. Nu sover både kæreste og Luna og jeg nyder for første gang i over et år at have sovet 7 timer i et stræk! Desværre har det så gjort at jeg er alt for frisk her midt om natten :P
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 14. jan 2018, 07:27

godtnavn skrev:Både mig og Luna gik omkuld kl 18 :genert: Hun har så sovet helt til for en times tid siden før hun ville have mad igen (eller også har hun selv suget sig fast uden jeg vågnede) hvilket betyder at jeg ligger nu og er helt frisk og lidt sulten. Nu sover både kæreste og Luna og jeg nyder for første gang i over et år at have sovet 7 timer i et stræk! Desværre har det så gjort at jeg er alt for frisk her midt om natten :P


Jeg er misundelig! Fantaserer hver nat om at booke en nat på hotel bare for at sove uden afbrydelser... :genert:

Den sidste måneds tid eller to er søvnen bare blevet rigtig træls her. Sikkert også fordi han har været småsyg flere gange og vuggestuestart giver lidt ekstra uro. Og så tror jeg også bare at mange af opvågninger sker, fordi hans krop rejser ham op uden at han egentlig har villet det og så vågner han ved at han står der og kan ikke helt huske, hvordan man lægger sig igen...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 14. jan 2018, 08:09

Jeg drømmer også om en hotelovernatning! Vi kører tit forbi Skodsborg kurhotel, fantaserer hver gang om en massage, en 10 timers lur og et måltid hvor jeg ikke over lige skal styre en babys mad :lol2:


Men faktisk skal den lille gut have credit for at sove bedre efterhånden. Han sover ikke igennem, men den sidste uge har han sovet 20:30 og til ml 01 og 03, blevet ammet, sovet til 05-06 og så er han kommet ind i vores seng og så ligger vi og amme-sover til vi står op. Det synes jeg ikke er så slemt, ift til hans sædvanlige ammes hver 90. minut
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 15. jan 2018, 10:29

Min Christianiacykel er blevet stjålet :whine: :whine: :whine: :whine: Jeg har tudet siden jeg vågnede. Pengene dækker forsirkingen jo, men vi kommer til at undvære en cykel i mindst 3 måneder, vi brugte den dagligt til at komme rundt til alt med Luna. Og så havde jeg brugt mindst 10 timer på at male den, er så pisse ulykkelig! De har været inde i vores have i nat og tage den, det er også pisse ubehageligt. Gider slet ikke mere, er sur og ked af det.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 15. jan 2018, 10:32

Ej hvor surt Godtnavn! Cykeltyve er fandme også nogle kæmpe røvhuller!!!


Nu du har malet den, så er det måske med noget der vil gøre den ekstra genkendelig? Det kan da måske gøre den sværere at afsætte eller bruge for tyven.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 15. jan 2018, 10:42

Ej for faen Godtnavn. Hvor er det bare surt altså :sur:
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 15. jan 2018, 11:24

Øv. Christiania-cykler bliver bare stjålet for et godt ord :(
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 15. jan 2018, 11:44

Ficus skrev:Ej hvor surt Godtnavn! Cykeltyve er fandme også nogle kæmpe røvhuller!!!


Nu du har malet den, så er det måske med noget der vil gøre den ekstra genkendelig? Det kan da måske gøre den sværere at afsætte eller bruge for tyven.


Ja, de bliver nok nødt til at male den over for at sælge den, men det gør de sikkert gerne, det er jo en cykel til små 30.000 kr, så de har stadig en fortjeneste. Jeg er ligeglad med cyklen, vil bare have kassen tilbage.
Har "efterlyst" den på facebook, men I må da ogås lige få et par billeder, hvis I ser den så skriv lige (og ring til politiet)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 15. jan 2018, 13:46

Den har du dælme lavet flot!

Krydser fingre for at nogen finder den intakt og du får den tilbage
1

Tilbage til "Forældre"