Spiser du i toget?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Allmost_Famous » 13. jan 2018, 20:59

"Meget mad lugter"? Really?

Du nævner selv skinke som eksempel på mad, der lugter. Jeg kan godt forstå, at man måske ikke har lyst til at sidde ved siden af en person, der disker op med mugost eller hvidløgshørmende mad, men en klapper med skinke? Så må man erkende, at problemet ligger hos en selv.
4
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Allmost_Famous » 13. jan 2018, 21:02

Ja, vi dømmer hver især forskellige ting.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf LadyFox » 13. jan 2018, 21:56

Allmost_Famous skrev:"Meget mad lugter"? Really

Ja, really.
0
...
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf landsbytossen » 13. jan 2018, 23:26

Det lyder til, at togene er fyldt af krummer fra al den mad, som spises.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Juki » 13. jan 2018, 23:35

landsbytossen skrev:Det lyder til, at togene er fyldt af krummer fra al den mad, som spises.

Og det skal de ikke være! Krummer tørrer ind, bliver hårde og knaser derfor når man går på dem! Det går satme ikke i en stillekupe!

Hvis der er gulvtæppe på bliver krummerne jo bare trådt derned og måske begynder de at rådne/mugne. PUUHA!
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf dgd2007 » 13. jan 2018, 23:54

Ikke hvis det er ½-1 times lokaltur.
Hvis vi snakker intercity med borde ud for sæderne og salg af diverse, kan vi måske snakke om det :)
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Allmost_Famous » 14. jan 2018, 09:13

LadyFox skrev:
Allmost_Famous skrev:"Meget mad lugter"? Really

Ja, really.

Så en klapper med skinke mener du også hører til i kategorien "mad, der lugter"?
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf LadyFox » 14. jan 2018, 10:13

Allmost_Famous skrev:
LadyFox skrev:
Allmost_Famous skrev:"Meget mad lugter"? Really

Ja, really.

Så en klapper med skinke mener du også hører til i kategorien "mad, der lugter"?

Det er i hvert fald ikke mad der dufter, selv om det da langt fra er det der lugter værst og på en sommerdag i et stopfyldt S-tog vil jeg bestemt sætte pris på at være fri for at stå ved siden af en der spiser sådan en.
0
...
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Sangius » 14. jan 2018, 10:21

LadyFox skrev:
Allmost_Famous skrev:
LadyFox skrev:
Allmost_Famous skrev:"Meget mad lugter"? Really

Ja, really.

Så en klapper med skinke mener du også hører til i kategorien "mad, der lugter"?

Det er i hvert fald ikke mad der dufter, selv om det da langt fra er det der lugter værst og på en sommerdag i et stopfyldt S-tog vil jeg bestemt sætte pris på at være fri for at stå ved siden af en der spiser sådan en.


Hvordan kan man så vide, hvilket mad der dufter, og hvilket mad der lugter?

Jeg synes stort set alt mad dufter. Forstår f.eks. ikke haten på leverpostej - det er en af mine yndlingspålæg, så hvorfor skulle jeg mene at det lugtede... :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf LadyFox » 14. jan 2018, 10:22

kartoffelpizza skrev:Men nu nævner en transportsyge.
Jeg bliver voldsomt køresyg hvis jeg bliver sulten, mens jeg kører. Og da jeg er overvægtig og ønsker at ændre det, begrænser jeg helst slik og lignende, hvorfor frugt, grønt, en rugbrødsmad eller måltidsbar giver mere mening.

Men det er bare forskelligt hvad der generer folk i offentlig transport. Så længe man overholder reglerne må folk jo Passe deres egne neuroser.
Jeg hader fx at fremmede taler til mig i offentlig transport, men det er ikke ulovligt, så jeg ruller øjne indvendigt og svarer pænt. Andre ruller nok indvendigt øjne af mine Cherrytomater og rugbrød i morgen aften, men jeg vælger det over at kaste op.


Men.. Uanset om du bliver transportsyg hvis du ikke spiser, så kan din mad jo stadig godt generer mig, og det er vel okay? Du har jo ret til at spise præcis så ildelugtende mad som du lyster, men når snakken går på om det er generende for andre så er det vel okay at at synes at det er det - ligesom at det et okay at du hader når andre taler til dig i offentlig transport.
Vi andre nøjes da også med at tænke vores når I andre spiser. Vi går da heller ikke rundt i togene og leger selvudnævnt tog-politi.
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf LadyFox » 14. jan 2018, 10:30

Sangius skrev:
LadyFox skrev:
Allmost_Famous skrev:
LadyFox skrev:
Allmost_Famous skrev:"Meget mad lugter"? Really

Ja, really.

Så en klapper med skinke mener du også hører til i kategorien "mad, der lugter"?

Det er i hvert fald ikke mad der dufter, selv om det da langt fra er det der lugter værst og på en sommerdag i et stopfyldt S-tog vil jeg bestemt sætte pris på at være fri for at stå ved siden af en der spiser sådan en.


Hvordan kan man så vide, hvilket mad der dufter, og hvilket mad der lugter?

Jeg synes stort set alt mad dufter. Forstår f.eks. ikke haten på leverpostej - det er en af mine yndlingspålæg, så hvorfor skulle jeg mene at det lugtede... :gruble:


Det kan du jo heller ikke. Derfor hvis man gerne vil tage hensyn kan man jo prøve at lufte til ens madvarer, jo kraftigere det lugter/dufter jo større risiko for at nogen vil blive generet af det, jo mere lugt-neutral det er jo større sandsynlighed for at folk ikke bliver generet.
For at komme med et eksempel vil Müslibarer være et mere sikkert valg end en makrelmad.
0
...
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Sangius » 14. jan 2018, 10:36

LadyFox skrev:
Sangius skrev:
LadyFox skrev:
Allmost_Famous skrev:
LadyFox skrev:
Allmost_Famous skrev:"Meget mad lugter"? Really

Ja, really.

Så en klapper med skinke mener du også hører til i kategorien "mad, der lugter"?

Det er i hvert fald ikke mad der dufter, selv om det da langt fra er det der lugter værst og på en sommerdag i et stopfyldt S-tog vil jeg bestemt sætte pris på at være fri for at stå ved siden af en der spiser sådan en.


Hvordan kan man så vide, hvilket mad der dufter, og hvilket mad der lugter?

Jeg synes stort set alt mad dufter. Forstår f.eks. ikke haten på leverpostej - det er en af mine yndlingspålæg, så hvorfor skulle jeg mene at det lugtede... :gruble:


Det kan du jo heller ikke. Derfor hvis man gerne vil tage hensyn kan man jo prøve at lufte til ens madvarer, jo kraftigere det lugter/dufter jo større risiko for at nogen vil blive generet af det, jo mere lugt-neutral det er jo større sandsynlighed for at folk ikke bliver generet.
For at komme med et eksempel vil Müslibarer være et mere sikkert valg end en makrelmad.


Jeg har bare sindssygt svært ved at vurdere en grænse, som jeg på ingen måde selv kan mærke. En mad med skinke ville ALDRIG falde mig ind, kunne genere nogen. Heller ikke en mad med leverpostej. Og en kaffe - eller en energidrik? Damn.

Jeg ville helt sikkert stå meget forvirret og kigge på en muslibar og overveje, om den mon lugter, eller larmer, eller papiret knitrer.

Nej, så tror jeg egentlig hellere bare jeg lader helt være med at tage hensyn... :genert:

Jeg er selv sindssygt generet af parfume. Folks shampoo er rigeligt til at jeg dårligt føler jeg kan trække vejret. Men jeg "tænker aldrig mit" om folk der bruger parfume, for jeg ved godt, at det ikke er deres problem, at jeg har en sart næse.
Synes godt nok det er fjollet at mene, at man kan udlede en personlighed fra folk, ud fra om de har mad med i toget. Som f.eks. at de er barnlige.

Men jo, selvfølgelig står det en frit for at synes alt muligt om andre.
6
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Slettet bruger » 14. jan 2018, 10:50

Jeg spiser en sjælden gang i toget hvis jeg har travlt, men jeg sørger for at det er noget let jeg kan indtage hurtigt så det ikke generer andre ret meget. Normalt undgår jeh det fordi jeg synes det lugter og larmer. Jeg synes det er lidt mærkeligt at hive en madkurv frem i toget, og folk kan sagtens bruge lang tid på at spise det. Det er især mærkeligt når folk gør det i stillezonen. Eller smasker. Jeg fatter ikke hvad smaskere har gang i, luk dog munden når du tygger.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf LaScrooge » 14. jan 2018, 10:59

Tråden udvikler sig helt klassisk efter debatten-måden :lol:

Jeg spiser ikke i s-toget, fordi den tur, jeg rejser, varer 10 minutter.

Til gengæld tager jeg mad med hvis jeg ved, at jeg kommer til at ramme ind i en sultperiode mens jeg rejser. Og så æder jeg det når jeg bliver sulten. Jeg tænker ikke så meget over hvad jeg tager med, det skal som regel bare være nemt at lave og transportere, nemt at spise og tilfredsstille mit næringsbehov.

Andre mennesker kan være flimrende irriterende, det hører åbenbart til arten. De kan se åndssvage ud, tale i telefon, høre musik, sukke, snakke med medpassagerer, henvende sig til en om hvad som helst, stirre, beklage sig højlydt, opføre sig passivt-aggressivt, blande sig i de ting man gør, knitre med poser, knase gulerødder, grine og whatever. Det er forbandelsen man lider ved ikke at være ene menneske på jord, eller kun at færdes blandt andre med akkurat samme normer, præferencer og adfærdsmønstre som en selv. Livet stinker og så dør man. :lol:
7
And we both know: I will be delicious
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Spiser du i toget?

Indlægaf Slettet bruger » 14. jan 2018, 11:09

LaScrooge skrev:Tråden udvikler sig helt klassisk efter debatten-måden :lol:

Jeg spiser ikke i s-toget, fordi den tur, jeg rejser, varer 10 minutter.

Til gengæld tager jeg mad med hvis jeg ved, at jeg kommer til at ramme ind i en sultperiode mens jeg rejser. Og så æder jeg det når jeg bliver sulten. Jeg tænker ikke så meget over hvad jeg tager med, det skal som regel bare være nemt at lave og transportere, nemt at spise og tilfredsstille mit næringsbehov.

Andre mennesker kan være flimrende irriterende, det hører åbenbart til arten. De kan se åndssvage ud, tale i telefon, høre musik, sukke, snakke med medpassagerer, henvende sig til en om hvad som helst, stirre, beklage sig højlydt, opføre sig passivt-aggressivt, blande sig i de ting man gør, knitre med poser, knase gulerødder, grine og whatever. Det er forbandelsen man lider ved ikke at være ene menneske på jord, eller kun at færdes blandt andre med akkurat samme normer, præferencer og adfærdsmønstre som en selv. Livet stinker og så dør man. :lol:


Der er faktisk en del der opfører sig pænt i toget, og som tydeligt ulejliger sig med at tage hensyn til deres omgivelser. Og så er der en del som strækker benene langt over på den modsatsiddendes plads, hører høj musik, skændes i telefon, spiser ildelugtende mad, smasker på tyggegummi osv. Jeg kunne godt tænke mig at være inde i hovedet på den sidste gruppe, for dens adfærd er mig uendeligt fjern. Jeg undres over om de bare er ligeglade, eller om de simpelthen er spejlblanke over for at de opfører sig hensynsløst.
1

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"