Det gode inde-katte liv

Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Det gode inde-katte liv

Indlægaf Filipai » 11. jan 2018, 22:43

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetr ... _cm/541084

Vi har det her, det skal snart have en ny gang sisal på på de 2 mest brugte steder. Den ene kat er altid i det, mens den anden ikke gider bruge køjerne overhovedet, men bare bruger det nederste kradsetræ. Men han er underligt nok også skide højdeskræk, og hader at være i over brysthøjde.
1
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8894

Re: Det gode inde-katte liv

Indlægaf D.itsen » 12. jan 2018, 18:37

Katteforsikring, er det noget I har? for og imod? og hvem kan evt. anbefales

Nu har jeg kun lige tjekket et enkelt sted, og jeg synes egentligt ikke omkostning vs. selvrisiko og dækning gav mening.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Det gode inde-katte liv

Indlægaf flicka » 12. jan 2018, 18:40

D.itsen skrev:Katteforsikring, er det noget I har? for og imod? og hvem kan evt. anbefales

Nu har jeg kun lige tjekket et enkelt sted, og jeg synes egentligt ikke omkostning vs. selvrisiko og dækning gav mening.


Dyrlægeforsikring er altid en god ide. Hvis nu man ikke bare sådan lige kan hive 5-10.000 eller mere ud af budgettet lørdag aften hos dyrlægen.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8894

Re: Det gode inde-katte liv

Indlægaf D.itsen » 12. jan 2018, 18:51

flicka skrev:
D.itsen skrev:Katteforsikring, er det noget I har? for og imod? og hvem kan evt. anbefales

Nu har jeg kun lige tjekket et enkelt sted, og jeg synes egentligt ikke omkostning vs. selvrisiko og dækning gav mening.


Dyrlægeforsikring er altid en god ide. Hvis nu man ikke bare sådan lige kan hive 5-10.000 eller mere ud af budgettet lørdag aften hos dyrlægen.

Men det kan vi godt. Jeg synes bare en årlig udgift på 1000 kr eller mere og en selvrisiko på ca. det samme + 10 %, når den årlige dækning kun er 20.000 kr virker skævt. Det er over 2000 kr til akutte dyrlægeregninger og medicin, som kan gemmes i stedet for at smide dem efter en forsikring. Hvert år. Det er alligevel en slat uden at jeg skal gøre mig klog på hvor meget gennemsnitkatten koster i dyrlægeregninger, som ikke er forebyggende
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Det gode inde-katte liv

Indlægaf flicka » 12. jan 2018, 18:54

D.itsen skrev:
flicka skrev:
D.itsen skrev:Katteforsikring, er det noget I har? for og imod? og hvem kan evt. anbefales

Nu har jeg kun lige tjekket et enkelt sted, og jeg synes egentligt ikke omkostning vs. selvrisiko og dækning gav mening.


Dyrlægeforsikring er altid en god ide. Hvis nu man ikke bare sådan lige kan hive 5-10.000 eller mere ud af budgettet lørdag aften hos dyrlægen.

Men det kan vi godt. Jeg synes bare en årlig udgift på 1000 kr eller mere og en selvrisiko på ca. det samme + 10 %, når den årlige dækning kun er 20.000 kr virker skævt. Det er over 2000 kr til akutte dyrlægeregninger og medicin, som kan gemmes i stedet for at smide dem efter en forsikring. Hvert år. Det er alligevel en slat uden at jeg skal gøre mig klog på hvor meget gennemsnitkatten koster i dyrlægeregninger, som ikke er forebyggende


Hvis I kan det, så kan forsikringen naturligvis ikke svare sig. Men for nogle kan det være rart at have den mulighed for at få refunderet en del af pengene, hvis man står i situationen hvor katten bliver akut syg lørdag aften eller skal igennem en længerevarende udredningsforløb/behandling.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Det gode inde-katte liv

Indlægaf Pandesteg » 12. jan 2018, 18:54

Vi har katteforsikringer der dækker en hel masse, bl.a. også tilskud til kronisk medicin og tænder. Vi giver vist 500-et-eller-andet per snude. Men granted, det er nok ikke strengt nødvendigt til indekatte, vi gik lidt i “der må aldrig ske dem noget”-mode, da vi fik dem.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8894

Re: Det gode inde-katte liv

Indlægaf D.itsen » 12. jan 2018, 18:58

Pandesteg skrev:Vi har katteforsikringer der dækker en hel masse, bl.a. også tilskud til kronisk medicin og tænder. Vi giver vist 500-et-eller-andet per snude. Men granted, det er nok ikke strengt nødvendigt til indekatte, vi gik lidt i “der må aldrig ske dem noget”-mode, da vi fik dem.

Hvem har I? for det er noget billigere end det jeg lige umiddelbart kunne finde.
Jeg synes bare policen er dyr i forhold til en ret lav dækning og høj selvrisiko.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Det gode inde-katte liv

Indlægaf Pandesteg » 12. jan 2018, 19:03

D.itsen skrev:
Pandesteg skrev:Vi har katteforsikringer der dækker en hel masse, bl.a. også tilskud til kronisk medicin og tænder. Vi giver vist 500-et-eller-andet per snude. Men granted, det er nok ikke strengt nødvendigt til indekatte, vi gik lidt i “der må aldrig ske dem noget”-mode, da vi fik dem.

Hvem har I? for det er noget billigere end det jeg lige umiddelbart kunne finde.
Jeg synes bare policen er dyr i forhold til en ret lav dækning og høj selvrisiko.


Jeg mener det er Tryg!
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8894

Re: Det gode inde-katte liv

Indlægaf D.itsen » 12. jan 2018, 19:15

Pandesteg skrev:
D.itsen skrev:
Pandesteg skrev:Vi har katteforsikringer der dækker en hel masse, bl.a. også tilskud til kronisk medicin og tænder. Vi giver vist 500-et-eller-andet per snude. Men granted, det er nok ikke strengt nødvendigt til indekatte, vi gik lidt i “der må aldrig ske dem noget”-mode, da vi fik dem.

Hvem har I? for det er noget billigere end det jeg lige umiddelbart kunne finde.
Jeg synes bare policen er dyr i forhold til en ret lav dækning og høj selvrisiko.


Jeg mener det er Tryg!

når jeg regner på det rammer tryg meget tæt på de 1000 kr om året, men kan godt være det er billigere ved flere katte eller man har andre forsikringer der :gruble:
nå, jeg må lige vende det med kæresten, men umiddelbart tror jeg vi laver en katteopsparing i stedet. Det virker mere økonomisk.
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Det gode inde-katte liv

Indlægaf Pandesteg » 12. jan 2018, 19:17

D.itsen skrev:
Pandesteg skrev:
D.itsen skrev:
Pandesteg skrev:Vi har katteforsikringer der dækker en hel masse, bl.a. også tilskud til kronisk medicin og tænder. Vi giver vist 500-et-eller-andet per snude. Men granted, det er nok ikke strengt nødvendigt til indekatte, vi gik lidt i “der må aldrig ske dem noget”-mode, da vi fik dem.

Hvem har I? for det er noget billigere end det jeg lige umiddelbart kunne finde.
Jeg synes bare policen er dyr i forhold til en ret lav dækning og høj selvrisiko.


Jeg mener det er Tryg!

når jeg regner på det rammer tryg meget tæt på de 1000 kr om året, men kan godt være det er billigere ved flere katte eller man har andre forsikringer der :gruble:
nå, jeg må lige vende det med kæresten, men umiddelbart tror jeg vi laver en katteopsparing i stedet. Det virker mere økonomisk.


Ja jeg tror også vi fik en god pris, men kan ærligt talt ikke huske det. Men lyder fornuftigt med en opsparing :gogo:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Det gode inde-katte liv

Indlægaf avdotja » 12. jan 2018, 21:01

Mht forsikring så er min grundlæggende holdning (jeg har selv hund, men det gælder som sådan forsikringer i det hele taget) at det udelukkende giver mening at forsikre sig, hvis man ikke har råd til at bære risikoen selv. Hvis en kattedyrlægeforsikring koster 500/1000 kr om året, så er det fordi forsikringsselskabet har regnet sig frem til at det i gennemsnit koster mindre end 500/1000 minus administration, fortjeneste og formentlig også en hvis sikkerhedsmargin! i dyrlægeregninger om året.

Og ja, så kan man tilhøre den uheldige gruppe som rent faktisk "vinder" ved at have en forsikring. Det er træls, men kun problematisk hvis man enten ikke har råd til den fulde udgift eller det vil have betragtelige konsekvenser for ens økonomi fremadrettet. Så alt hvad der hedder dyrlæge-, elektronik-, afbestillingsforsikring m.m. kommer ikke indenfor døren her. Jeg kunne derimod ikke drømme om f.eks. at rejse rundt i USA eller lignede uden en rejseforsikring.
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Det gode inde-katte liv

Indlægaf Tata » 13. jan 2018, 16:57

Mine (lidt buttede) katte har knækket et miljø fra Zooplus gulv-til-loft der kun var 3 måneder gammelt under leg, det var et held, at der ikke skete noget med dem. De har nu et Kattens No. 1. miljø, det der hedder 'Vilbert', det er virkelig solidt, og holder rigtig godt til store, aktive katte.
1
Timian :lun:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Det gode inde-katte liv

Indlægaf DenBruneMunk » 13. jan 2018, 16:57

No1 skrev:De der kradsetræer/miljøer, som I har linket til her i tråden.. Kan man også bruge dem, når man har en 8-9 kg. tung maine coon kat? Jeg synes altid, at han får tippet den slags over. :D

Dem jeg har haft (Kattens no1) har siddet fast i loftet, så den kunne ikke tippe overhovedet, og der var en 8kg kat imellem engang :)
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Det gode inde-katte liv

Indlægaf Zonta » 16. jan 2018, 11:15

Vi har altid købt ting til katten på Zooplus, så jeg smider lige en masse links til ting og sager, som vi har fundet brugbare. Jeg er altså ikke sponsoreret eller noget, vil jeg bare lige sige :lol:

Grus: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegru ... sic/219416. Lad for guds skyld være med at købe noget af det parfumerede! Men vi har haft to katte og det har aldrig lugtet af kat, når vi har brugt det her. Synes også det er meget drøjt i brug. I forhold til kattebakke havde vi en lukket til at starte med og det var intet problem. Da vi fik en ekstra kat, skrottede vi den og købte to store, som ikke var lukkede. Den lukkede har klart den fordel, at der ikke kommer lige så meget grus ud over hele gulvet, men det er ikke alle katte, der kan lide at bruge dem.

Mad: Min personlige holdning er at købe kornfrit foder (Se liste her: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefod ... r/kornfrit), for kattene har ikke noget at bruge korn til i deres kost. Sørg for noget med højt kødindhold. Vi har været glade for Orijen, Applaws, Acana, Happy Cat og Miamor (vi har kun prøvet deres vådfoder "Fine Fileter").
Vores gamle kat var virkelig glad for disse "skåle": http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteleg ... kat/182713 & http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteleg ... kat/431557. Hun åd og åd og åd - og det gik stærkt. Så for hende var det et must at få maden i noget, hvor hun skulle bruge hjernen lidt. Specielt godt når de er indekatte. Denne her bold http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteleg ... kat/244634 til snacks er vi også glade for :) Vi giver tit en flydende snack oveni vådfoderet og vores katte er tossede med de her http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattesna ... mor/470486. De går helt bananas :lol:

Legetøj: http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteleg ... lde/182725 De her bolde var en fest for vores gamle kat. Hun eeeeelskede dem og kom løbende med dem hen til os, hvorefter vi skulle kaste dem til hende. Og så er de så billige, at det ikke er jordens undergang, hvis de ikke dur. http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteleg ... dre/326944 Denne her er vores nuværende kat virkelig glad for. Han går selv i skuffen med legetøj og hiver den ud og så traver han ellers stolt rundt med sit bytte :lun: Og de er begge vilde med denne her mus http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteleg ... oej/247804 :D

Af kradsetræer har vi været glade for det her: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetr ... _cm/541084. Sørg bare for at måle hvor højt der er til loftet :D

Vi har ikke haft katteplanter som en fast ting - en overgang såede vi selv noget kattegræs og det var et hit. Jeg tror det kommer meget an på hvilke katte du får. Hvis de er langhårede, skal du være opmærksom på hårboller (der findes også foder, der kan modvirke det) og der kan de måske have godt af noget græs.

Det var vist mine input - held og lykke med misserne - det er nogle dejlige dyr :dåne:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Det gode inde-katte liv

Indlægaf Pandesteg » 16. jan 2018, 13:35

^Vi handler også altid snacks og legetøj på Zooplus - af godbidder er disse ubetinget dem, som vores katte elsker allermest, især vores pigekat tror jeg ville begå mord for dem :lol: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattesnacks/cosma/613722

Kattegræs elsker de også og hvis der går for lang tid imellem, at jeg får købt kattegræs, så brækker de sig med det samme, når jeg giver dem det.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Kæledyr"