#metoo Woody Allen

Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

#metoo Woody Allen

Indlægaf Slettet bruger » 12. jan 2018, 01:12

http://www.latimes.com/opinion/op-ed/la ... story.html

Ouch, det ser ikke godt ud Woody Allen.

Hans datter beskylder ham for at have voldtaget hende da hun var 7 år gammel.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: #metoo Woody Allen

Indlægaf HappyPaww » 12. jan 2018, 04:21

Det er jo desværre gamle nyheder... Manden giftede sig med sin steddatter så snart hun blev myndig - det siger altså alt :badr:

Det er dybt uacceptabelt at man holder hånden over ham, bare fordi han har lavet et par gode film. De børn har forsøgt at belyse hans misbrug i årevis!
7
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10660

Re: #metoo Woody Allen

Indlægaf BlueBunny » 12. jan 2018, 06:37

Angelina skrev:Det er mange mange mange år siden jeg boykottede alt der kom fra den kendte pædofil - det er intet nyt, det er blot nu at nogen vil lytte -manden giftede sig jo med sin steddatter ... enough said.


Jeg har det på samme måde. Da jeg var barn synes jeg han lavede sjove film. Med eet synes jeg bare han var klam. Jeg kan slet ikke snuppe ham i dag.
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: #metoo Woody Allen

Indlægaf Purple Haze » 12. jan 2018, 07:22

Synes han er det måske allerbedste eksempel på at, hvis man bare “er noget” så kan man slippe afsted med hvadsomhelst.
Ham og så Polanski der lavede en drugrape på en 14 årig, nærmest uden konsekvenser.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: #metoo Woody Allen

Indlægaf Mocca » 12. jan 2018, 09:08

Det mest skrækkelige er, at det er flere år siden, hun fortalte åbent om det. Men det blev blot tiet ihjel.
2
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: #metoo Woody Allen

Indlægaf Pølsemix » 12. jan 2018, 10:40

Det er utroligt som #metoo har udviklet sig til en folkedomstol, hvor bare den mindste udokumenterede beskyldning skal medføre alverdens konsekvenser. Hvad blev der af retssamfundet?
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: #metoo Woody Allen

Indlægaf Dirtylittledevil » 12. jan 2018, 10:59

Pølsemix skrev:Det er utroligt som #metoo har udviklet sig til en folkedomstol, hvor bare den mindste udokumenterede beskyldning skal medføre alverdens konsekvenser. Hvad blev der af retssamfundet?


#ignore
6
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: #metoo Woody Allen

Indlægaf Slettet bruger » 12. jan 2018, 11:06

HappyPaww skrev:Det er jo desværre gamle nyheder... Manden giftede sig med sin steddatter så snart hun blev myndig - det siger altså alt :badr:

Det er dybt uacceptabelt at man holder hånden over ham, bare fordi han har lavet et par gode film. De børn har forsøgt at belyse hans misbrug i årevis!


Hvad mener du med at man holder hånden over ham? Har hun politianmeldt sagen, og er den blevet behandlet anderledes end andre tilsvarende sager af politiet?

Den almene befolkning har vel ikke pligt til at deltage i fordømmelse af manden, det må være en politiopgave at finde hoved og hale i det.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: #metoo Woody Allen

Indlægaf Pølsemix » 12. jan 2018, 11:31

Dirtylittledevil skrev:
#ignore

Nej, det er retssikkerheden for vigtig til.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: #metoo Woody Allen

Indlægaf Slettet bruger » 12. jan 2018, 11:40

Angelina skrev:
abcd skrev:
HappyPaww skrev:Det er jo desværre gamle nyheder... Manden giftede sig med sin steddatter så snart hun blev myndig - det siger altså alt :badr:

Det er dybt uacceptabelt at man holder hånden over ham, bare fordi han har lavet et par gode film. De børn har forsøgt at belyse hans misbrug i årevis!


Hvad mener du med at man holder hånden over ham? Har hun politianmeldt sagen, og er den blevet behandlet anderledes end andre tilsvarende sager af politiet?

Den almene befolkning har vel ikke pligt til at deltage i fordømmelse af manden, det må være en politiopgave at finde hoved og hale i det.


Ja, det har hun - og ja det er den (læs evt. artiklen)... der er endda vidner der har fortalt åbent om det. Men penge, magt og berømmelse kan købe ufatteligt meget i USA ...

I dette tilfælde er det ikke en folkedomstol (og det erkender jeg gerne at mange af de andre sager er) - men altså Woody giftede sig med sin datter, det alene synes jeg er ret stærke indicer på at han render rundt og piller ved børnene.


Jeg har læst artiklen, jeg kan ikke se at der står at sagen er behandlet anderledes end andre tilsvarende sager. Og uanset er jeg i tvivl om hvad vi andre skal gøre. Er vi moralsk forpligtet til at boykotte alle hans film? Må Ingen arbejde sammen med ham?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: #metoo Woody Allen

Indlægaf Slettet bruger » 12. jan 2018, 13:30

Crookshanks skrev:
abcd skrev:
HappyPaww skrev:Det er jo desværre gamle nyheder... Manden giftede sig med sin steddatter så snart hun blev myndig - det siger altså alt :badr:

Det er dybt uacceptabelt at man holder hånden over ham, bare fordi han har lavet et par gode film. De børn har forsøgt at belyse hans misbrug i årevis!


Hvad mener du med at man holder hånden over ham? Har hun politianmeldt sagen, og er den blevet behandlet anderledes end andre tilsvarende sager af politiet?

Den almene befolkning har vel ikke pligt til at deltage i fordømmelse af manden, det må være en politiopgave at finde hoved og hale i det.


De lå i skilsmisse, der kørte en sag om forældremyndighed ~ og man mente at det ville være for traumatisk at slæbe pigen igennem en retssag.

http://www.nytimes.com/1993/11/04/nyreg ... cutor.html


https://nypost.com/2014/02/01/dylan-far ... aulted-me/


Jeg synes ikke det svarer på mit spørgsmål. Hvor står det helt præcist at sagen har fået en særlig håndtering på grund af hans status? Så vidt jeg kan se har han været igennem en meget lang proces med myndighederne, de har ikke bare ignoreret det. Og han har mistet forældremyndigheden.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10660

Re: #metoo Woody Allen

Indlægaf BlueBunny » 12. jan 2018, 14:18

abcd skrev:
Crookshanks skrev:
abcd skrev:
HappyPaww skrev:Det er jo desværre gamle nyheder... Manden giftede sig med sin steddatter så snart hun blev myndig - det siger altså alt :badr:

Det er dybt uacceptabelt at man holder hånden over ham, bare fordi han har lavet et par gode film. De børn har forsøgt at belyse hans misbrug i årevis!


Hvad mener du med at man holder hånden over ham? Har hun politianmeldt sagen, og er den blevet behandlet anderledes end andre tilsvarende sager af politiet?

Den almene befolkning har vel ikke pligt til at deltage i fordømmelse af manden, det må være en politiopgave at finde hoved og hale i det.


De lå i skilsmisse, der kørte en sag om forældremyndighed ~ og man mente at det ville være for traumatisk at slæbe pigen igennem en retssag.

http://www.nytimes.com/1993/11/04/nyreg ... cutor.html


https://nypost.com/2014/02/01/dylan-far ... aulted-me/


Jeg synes ikke det svarer på mit spørgsmål. Hvor står det helt præcist at sagen har fået en særlig håndtering på grund af hans status? Så vidt jeg kan se har han været igennem en meget lang proces med myndighederne, de har ikke bare ignoreret det. Og han har mistet forældremyndigheden.


Den almene befolkning har muligvis ikke pligt til at fordømme ham. Men hvis man har indblik i hans gerninger vil det være sært ikke at gøre. Som du anfører har han bla mistet forældremyndigheden. Og så har han giftet sig med en steddatter. Så tvivl er der umiddelbart ikke meget af.
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: #metoo Woody Allen

Indlægaf avdotja » 12. jan 2018, 21:47

abcd skrev:
Crookshanks skrev:
abcd skrev:
HappyPaww skrev:Det er jo desværre gamle nyheder... Manden giftede sig med sin steddatter så snart hun blev myndig - det siger altså alt :badr:

Det er dybt uacceptabelt at man holder hånden over ham, bare fordi han har lavet et par gode film. De børn har forsøgt at belyse hans misbrug i årevis!


Hvad mener du med at man holder hånden over ham? Har hun politianmeldt sagen, og er den blevet behandlet anderledes end andre tilsvarende sager af politiet?

Den almene befolkning har vel ikke pligt til at deltage i fordømmelse af manden, det må være en politiopgave at finde hoved og hale i det.


De lå i skilsmisse, der kørte en sag om forældremyndighed ~ og man mente at det ville være for traumatisk at slæbe pigen igennem en retssag.

http://www.nytimes.com/1993/11/04/nyreg ... cutor.html


https://nypost.com/2014/02/01/dylan-far ... aulted-me/


Jeg synes ikke det svarer på mit spørgsmål. Hvor står det helt præcist at sagen har fået en særlig håndtering på grund af hans status? Så vidt jeg kan se har han været igennem en meget lang proces med myndighederne, de har ikke bare ignoreret det. Og han har mistet forældremyndigheden.

Så vidt jeg kan forstå mistede han netop forældremyndigheden pga stærke mistanker om misbrug; men det er jo som sådan ikke en straf i sig selv. Det er snarere en måde at få beskyttet børnene uden at smide faderen i fængsel.

Ikke at jeg nødvendigvis mener at domstolen har holdt hånden over ham. Det ser jo faktisk ud til at de har prøvet på et eller andet. Men Woody Allen har tilsyneladende (i lighed med f.eks. Weinstein) udnyttet sin position, magt og penge til at kæmpe mod dem der forsøgte at gå op imod ham. Og så bliver det et problem når "resten" vælger at vende det blinde øje til fordi man ikke ønsker at udstødes af det gode selskab. Det der har chokeret mig mest i år, er hvor åbenlyst det hele er foregået. Selvom jeg egentlig ikke er vild med ordet, så er det jo netop det der menes med "voldtægtskultur": en kultur hvor (visse) mænd får lov til - og nogen gange ligefrem støtte til - at opføre sig som om de selvfølgelig har ret til det de nu engang lige har lyst til.
4
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: #metoo Woody Allen

Indlægaf Slettet bruger » 13. jan 2018, 10:59

avdotja skrev:Så vidt jeg kan forstå mistede han netop forældremyndigheden pga stærke mistanker om misbrug; men det er jo som sådan ikke en straf i sig selv. Det er snarere en måde at få beskyttet børnene uden at smide faderen i fængsel.

Ikke at jeg nødvendigvis mener at domstolen har holdt hånden over ham. Det ser jo faktisk ud til at de har prøvet på et eller andet. Men Woody Allen har tilsyneladende (i lighed med f.eks. Weinstein) udnyttet sin position, magt og penge til at kæmpe mod dem der forsøgte at gå op imod ham. Og så bliver det et problem når "resten" vælger at vende det blinde øje til fordi man ikke ønsker at udstødes af det gode selskab. Det der har chokeret mig mest i år, er hvor åbenlyst det hele er foregået. Selvom jeg egentlig ikke er vild med ordet, så er det jo netop det der menes med "voldtægtskultur": en kultur hvor (visse) mænd får lov til - og nogen gange ligefrem støtte til - at opføre sig som om de selvfølgelig har ret til det de nu engang lige har lyst til.


Jeg synes det lyder som spekulation. Jeg savner en forklaring på hvordan han helt konkret har brugt sine penge, magt og position til at opnå noget. Hvem har han givet penge, og for hvad?
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: #metoo Woody Allen

Indlægaf LaScrooge » 13. jan 2018, 11:48

abcd skrev:
avdotja skrev:Så vidt jeg kan forstå mistede han netop forældremyndigheden pga stærke mistanker om misbrug; men det er jo som sådan ikke en straf i sig selv. Det er snarere en måde at få beskyttet børnene uden at smide faderen i fængsel.

Ikke at jeg nødvendigvis mener at domstolen har holdt hånden over ham. Det ser jo faktisk ud til at de har prøvet på et eller andet. Men Woody Allen har tilsyneladende (i lighed med f.eks. Weinstein) udnyttet sin position, magt og penge til at kæmpe mod dem der forsøgte at gå op imod ham. Og så bliver det et problem når "resten" vælger at vende det blinde øje til fordi man ikke ønsker at udstødes af det gode selskab. Det der har chokeret mig mest i år, er hvor åbenlyst det hele er foregået. Selvom jeg egentlig ikke er vild med ordet, så er det jo netop det der menes med "voldtægtskultur": en kultur hvor (visse) mænd får lov til - og nogen gange ligefrem støtte til - at opføre sig som om de selvfølgelig har ret til det de nu engang lige har lyst til.


Jeg synes det lyder som spekulation. Jeg savner en forklaring på hvordan han helt konkret har brugt sine penge, magt og position til at opnå noget. Hvem har han givet penge, og for hvad?


Sagen er oldtussegammel og meget veldokumenteret. Både Mia Farrow og hendes børn har har udtalt sig i utallige interviews og breve skrevet til offentligheden gennem tiderne. Du kan finde megen information hvis du gider google og læse det, du finder.
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Film og TV"