Mit nye liv i København

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 4. jan 2018, 21:41

Efter at have tilbragt hele mit liv i Nordjylland flytter jeg nu til København pr. 1. februar 2018. Jeg har fået job derovre og leder intenst efter en lejlighed (men ender nok med at bo på lånte sofaer og hostels i starten).

Grunden til, at jeg ville til KBH, er, at jeg helt banalt bare trængte til noget NYT. Jeg bliver let overvældet af "leverpostejsfornemmelser" og har derfor hele mit voksne liv rejst meget. KBH er for mig kæmpe stort, vildt og levende, og jeg elsker at være derovre. Der er flere relevante kurser mv. i fht. mit arbejde, det er tættere på lufthavnen (når jeg skal rejse), jeg har efterhånden flere veninder/bekendte derovre, det er der koncerterne, festivalerne, de bedste caféer, events, nyheder, ALT er. Og jeg glæder mig utroligt meget.
Jeg glæder mig til at være på opdagelse i nye supermarkeder, at finde en ny rute at gå mine ture på, at møde nye venner, at kunne få skrabet en debatkomsammen med jer på benene derovre.

Men hjælp mig med at øge min begejstring endnu mere. Hvad skal jeg glæde mig til? Hvor får man det bedste mad? Hvilke er de bedste parker? Hvor er den bedste slikbutik? Hvilken biograf er vildest? Er der nye, underlige caféer, jeg skal prøve, foredrag eller fritidsaktiviteter, jeg skal gå til?

Hvilke oplevelser må jeg ikke være foruden?

Indtil videre ved jeg i hvert fald, at jeg skal:

- have årskort til tivoli
- skal på tur/weekend/ferie i Sverige (og blande SLIK)

Jeg har interesser indenfor kunst/at være kreativ, mad, slik, dyr, rejser, lækker natur, film og bøger m.fl. :)
6
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf LadyFox » 4. jan 2018, 22:19

Bryggen om sommeren er ret nice synes jeg.

Ellers skal du besøge:
- Vestre kirkegård, det er en temmelig fantastisk smuk kirkegård.
- Frederiksberghave.
- Personligt er jeg ret glad for Empire Bio på Nørrebro, selvom den er en af de mindre. Gloria Biograf inde ved Rådhuspladsen er en skøn lille biograf, særligt hvis man er til film fra hele verdenen.
- På en god sommerdag er en tur igennem Jærgersborggade en rigtig hyggeligt ting, det er en lille gade med små butikker, dog ret hipster-agtigt, og der køber man en Københavns bedste is hos Istid, som man passende kan nyde på Assistens kirkegården. Har man ekstra energi, kan man starte turen i Nørrebroparken, der er altid fuld af liv om sommeren.
- Madglad på Vesterbro er et billigt, kantine-agtigt spisested der ligner lidt en børnehave i indretningen, men der er temmelig nice - og maden er billig. De lukker dog tidligt, og de køre med dagens ret, så er man kræsen bør man tjekke hvad de servere inden - deres vegetarretter er tit super.
- The Living Room er blandt mine yndlings caféer i indre by - Den ligger på Larsbjørnsstræde, så den er perfekt hvis man har været på Strøget.
- Zaggis på Frederiksborggade er en café hvor alt koster 15 kroner, så den skal også nævnes.

- Og hey, JEG bor i København, og jeg kan også være temmelig nice.
7
...
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Filipai » 4. jan 2018, 22:19

Botanisk have :love:
3
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Annione » 4. jan 2018, 22:24

Assistens kirkegården er fantastisk. Man kan sidde helt for sig selv, i ro, midt i byen.
Bispebjerg kirkegård skal opleves, når kirsebærtræerne blomstrer - mød op tidligt, for der er sort af mennesker.
Kastellet og Langelinie elsker jeg også - trods turisterne, som jeg faktisk bare synes er hyggelige.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Slettet bruger » 4. jan 2018, 22:35

Cinemateket som biograf og Props som cafe
2
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Rapfisk » 4. jan 2018, 22:35

Absalon på Vesterbro skulle være et godt sted at møde mennesker

Valby Kino er drevet af frivillige og et rigtig dejligt sted

Frederiksberg Svømmehal

Slik (blandselv): Namnam i Nordvest

"Etnisk" mad: Send flere krydderier på Nørre Allé

Bistro: Sokkelund på Frederiksberg eller Le Saint-Jacques på Østerbro

Slentretur: Gammel Kongevej og Værnedamsvej

Museerne: SMK Fridays på Statens Museum for Kunst, Glyptoteket, udflugt til Louisiana, Davids Samling

Natur: Dyrehaven (Klampenborg)

Brunchbuffet: Sult i Cinemateket, Mash

Afternoon Tea: Perchs Tea Room

Hverdagsforkælelse: Onsdagssnegl fra Bageren i Skt. Pedersstræde
Senest rettet af Rapfisk 4. jan 2018, 22:42, rettet i alt 1 gang.
4
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Juki » 4. jan 2018, 22:40

Ih, hvor spændende for dig!

Al mulig held og lykke med dit nye liv! :pompom:

Jeg bor p.t. ikke i København, så kan ikke bidrage med så meget ift. oplevelser osv., men kunne du ikke tænke dig løbende at opdatere tråden, sådan i takt med at du finder dig til rette, får en lejlighed, dit nye job og alle de nye ting der kommer til at ske? :blush2:
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 4. jan 2018, 22:46

LadyFox skrev:Bryggen om sommeren er ret nice synes jeg.

Ellers skal du besøge:
- Vestre kirkegård, det er en temmelig fantastisk smuk kirkegård.
- Frederiksberghave.
- Personligt er jeg ret glad for Empire Bio på Nørrebro, selvom den er en af de mindre. Gloria Biograf inde ved Rådhuspladsen er en skøn lille biograf, særligt hvis man er til film fra hele verdenen.
- På en god sommerdag er en tur igennem Jærgersborggade en rigtig hyggeligt ting, det er en lille gade med små butikker, dog ret hipster-agtigt, og der køber man en Københavns bedste is hos Istid, som man passende kan nyde på Assistens kirkegården. Har man ekstra energi, kan man starte turen i Nørrebroparken, der er altid fuld af liv om sommeren.
- Madglad på Vesterbro er et billigt, kantine-agtigt spisested der ligner lidt en børnehave i indretningen, men der er temmelig nice - og maden er billig. De lukker dog tidligt, og de køre med dagens ret, så er man kræsen bør man tjekke hvad de servere inden - deres vegetarretter er tit super.
- The Living Room er blandt mine yndlings caféer i indre by - Den ligger på Larsbjørnsstræde, så den er perfekt hvis man har været på Strøget.
- Zaggis på Frederiksborggade er en café hvor alt koster 15 kroner, så den skal også nævnes.

- Og hey, JEG bor i København, og jeg kan også være temmelig nice.
''

ÅRH, du får mig til at glæde mig endnu mere :love: Og hey, vi skal da mødes derovre, for du kan nemlig være temmelig nice!
2
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 4. jan 2018, 22:47

Rapfisk skrev:Absalon på Vesterbro skulle være et godt sted at møde mennesker

Valby Kino er drevet af frivillige og et rigtig dejligt sted

Frederiksberg Svømmehal

Slik (blandselv): Namnam i Nordvest

"Etnisk" mad: Send flere krydderier på Nørre Allé

Bistro: Sokkelund på Frederiksberg eller Le Saint-Jacques på Østerbro

Slentretur: Gammel Kongevej og Værnedamsvej

Museerne: SMK Fridays på Statens Museum for Kunst, Glyptoteket, udflugt til Louisiana, Davids Samling

Natur: Dyrehaven (Klampenborg)

Brunchbuffet: Sult i Cinemateket, Mash

Afternoon Tea: Perchs Tea Room

Hverdagsforkælelse: Onsdagssnegl fra Bageren i Skt. Pedersstræde


Sikke skønne ting altså, jeg glæder mig SÅ meget. Tusind tak :love:
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 4. jan 2018, 22:48

Juki skrev:Ih, hvor spændende for dig!

Al mulig held og lykke med dit nye liv! :pompom:

Jeg bor p.t. ikke i København, så kan ikke bidrage med så meget ift. oplevelser osv., men kunne du ikke tænke dig løbende at opdatere tråden, sådan i takt med at du finder dig til rette, får en lejlighed, dit nye job og alle de nye ting der kommer til at ske? :blush2:


Hvor er du bare sød, Juki. Det kan jeg da godt, men ved ikke hvor spændende det er for jer at læse om? :)
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Rapfisk » 4. jan 2018, 22:52

Viskelæder skrev:
Juki skrev:Ih, hvor spændende for dig!

Al mulig held og lykke med dit nye liv! :pompom:

Jeg bor p.t. ikke i København, så kan ikke bidrage med så meget ift. oplevelser osv., men kunne du ikke tænke dig løbende at opdatere tråden, sådan i takt med at du finder dig til rette, får en lejlighed, dit nye job og alle de nye ting der kommer til at ske? :blush2:


Hvor er du bare sød, Juki. Det kan jeg da godt, men ved ikke hvor spændende det er for jer at læse om? :)

Joooooooo!
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Juki » 4. jan 2018, 22:54

Rapfisk skrev:
Viskelæder skrev:
Juki skrev:Ih, hvor spændende for dig!

Al mulig held og lykke med dit nye liv! :pompom:

Jeg bor p.t. ikke i København, så kan ikke bidrage med så meget ift. oplevelser osv., men kunne du ikke tænke dig løbende at opdatere tråden, sådan i takt med at du finder dig til rette, får en lejlighed, dit nye job og alle de nye ting der kommer til at ske? :blush2:


Hvor er du bare sød, Juki. Det kan jeg da godt, men ved ikke hvor spændende det er for jer at læse om? :)

Joooooooo!

Rapfisk kom først :-D

Det kan evt. være i en separat, ny tråd så den her ikke bliver hijacket, hvis det er. Bare husk at linke til den :D
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Slettet bruger » 4. jan 2018, 22:57

Natur: Sydhavnen

Billede
4
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 4. jan 2018, 23:04

Rapfisk skrev:Joooooooo!


Juki skrev:
Rapfisk kom først :-D

Det kan evt. være i en separat, ny tråd så den her ikke bliver hijacket, hvis det er. Bare husk at linke til den :D


Haha, hvor er I bare søde. Jamen det må jeg gøre så! :)
3
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Planten » 4. jan 2018, 23:09

Viskelæder skrev:
Rapfisk skrev:Joooooooo!


Juki skrev:
Rapfisk kom først :-D

Det kan evt. være i en separat, ny tråd så den her ikke bliver hijacket, hvis det er. Bare husk at linke til den :D


Haha, hvor er I bare søde. Jamen det må jeg gøre så! :)

Jeg holder også med dem! Og jeg elsker at sidde i kongens have, eller gå rundt i zigzag på stierne.
2

Tilbage til "Livets forhold"