Fotoalbummer online

Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Fotoalbummer online

Indlægaf Juki » 22. dec 2017, 12:40

Hvilke hjemmesider kan I anbefale til at gemme diverse billeder online?

Det skal helst være sider der er gratis at bruge, eller i hvert fald meget billige. Og så skal der være mulighed for at oprette forskellige, private albummer/mapper.

Der skal være en del plads til rådighed eller ingen begrænsning.

Jeg har tidligere brugt Photobucket og Dropbox, men Photobucket er blevet mærkelig og det er ikke længere til at dele billeder derfra. Derfor flyttede jeg for at par måneder siden størstedelen af mine gemte billeder til min Dropbox, men den er åbenbart blevet fyldt og det koster penge hvis jeg vil have mere plads. Jeg synes dog ikke Dropbox fungerer 100% sådan som jeg gerne vil have det, i forhold til at dele billeder osv., så det gider jeg ikke betale for.

Jeg kan godt lide at have mine billeder samlet på nettet, lidt a la en ekstern harddisk, men hvor de er mere tilgængelige. Det er ikke fordi der skal være så mange private billeder, men jeg bryder mig ikke om at gemme dem på fx Pinterest :genert: Det ville ellers være oplagt, da siden fungerer ret meget som det jeg søger.

Det må gerne være et sted hvor der er en app til rådighed, og ellers at det er let at bruge fra en mobil.

Kan I anbefale nogle sider? :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Fotoalbummer online

Indlægaf DenBruneMunk » 22. dec 2017, 12:46

OneDrive , Google Drive ?
2
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23122

Re: Fotoalbummer online

Indlægaf Aragorn » 22. dec 2017, 20:13

Juki skrev:Hvilke hjemmesider kan I anbefale til at gemme diverse billeder online?

Det skal helst være sider der er gratis at bruge, eller i hvert fald meget billige. Og så skal der være mulighed for at oprette forskellige, private albummer/mapper.

Der skal være en del plads til rådighed eller ingen begrænsning.

Jeg har tidligere brugt Photobucket og Dropbox, men Photobucket er blevet mærkelig og det er ikke længere til at dele billeder derfra. Derfor flyttede jeg for at par måneder siden størstedelen af mine gemte billeder til min Dropbox, men den er åbenbart blevet fyldt og det koster penge hvis jeg vil have mere plads. Jeg synes dog ikke Dropbox fungerer 100% sådan som jeg gerne vil have det, i forhold til at dele billeder osv., så det gider jeg ikke betale for.

Jeg kan godt lide at have mine billeder samlet på nettet, lidt a la en ekstern harddisk, men hvor de er mere tilgængelige. Det er ikke fordi der skal være så mange private billeder, men jeg bryder mig ikke om at gemme dem på fx Pinterest :genert: Det ville ellers være oplagt, da siden fungerer ret meget som det jeg søger.

Det må gerne være et sted hvor der er en app til rådighed, og ellers at det er let at bruge fra en mobil.

Kan I anbefale nogle sider? :)


Google Photos er jo ligesom det du mangler. Det gør alt det du spørger efter. Hvis du har en Gmail konto, så har du allerede Google Photos.
3

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Fotoalbummer online

Indlægaf Neenah » 22. dec 2017, 20:14

Google Photos er klart det nemmeste.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fotoalbummer online

Indlægaf Juki » 22. dec 2017, 21:04

Tak for jeres bud!

Jeg bruger ikke Gmail, men man kan vel bare oprette en til formålet?

Er der forskel på Google Drive og Google Photos?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23122

Re: Fotoalbummer online

Indlægaf Aragorn » 22. dec 2017, 21:22

Juki skrev:Tak for jeres bud!

Jeg bruger ikke Gmail, men man kan vel bare oprette en til formålet?

Er der forskel på Google Drive og Google Photos?


Photos er en del af Google Drive reserveret til... Fotos.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fotoalbummer online

Indlægaf Juki » 22. dec 2017, 21:29

Aragorn skrev:
Juki skrev:Tak for jeres bud!

Jeg bruger ikke Gmail, men man kan vel bare oprette en til formålet?

Er der forskel på Google Drive og Google Photos?


Photos er en del af Google Drive reserveret til... Fotos.

Smart :santa2:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23122

Re: Fotoalbummer online

Indlægaf Aragorn » 22. dec 2017, 21:30

Juki skrev:
Aragorn skrev:
Juki skrev:Tak for jeres bud!

Jeg bruger ikke Gmail, men man kan vel bare oprette en til formålet?

Er der forskel på Google Drive og Google Photos?


Photos er en del af Google Drive reserveret til... Fotos.

Smart :santa2:


Ja, det er snedigt :-)
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Fotoalbummer online

Indlægaf Raenil » 7. feb 2018, 18:07

Man skal selvfølgelig være opmærksom på at Google photos ikke uploader billeder i fuld opløsning.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fotoalbummer online

Indlægaf Juki » 16. mar 2018, 02:44

Jeg hiver lige den her tråd frem igen.

Jeg fik det ordnet på computeren, men kom ikke så meget videre med det i forhold til at få uploadet/flyttet billeder dertil. Det har jeg dog brug for nu da pladsen på min telefon er ved at være fyldt.

Da jeg lige ville læse op på Google Fotos fandt jeg ud af at jeg vist hele tiden har haft det på min mobil :genert: Så nu har jeg i hvert fald delt billederne, i original opløsning, fra min telefon med computeren. Smart!

Men så opstår det næste problem. Jeg læste at man kunne gøre et eller andet når man overfører fra telefon til computer for ikke at uploade de samme billeder igen og igen. Fungerer det også den anden vej rundt? Hvis jeg overfører alle billederne til programmet på computeren kan jeg så lige så let flytte de resterende tilbage når de er gennemgået på computeren. Eller hvordan sletter og sorterer man lettest i sine billeder?

Der er lidt over 3000 billeder der skal sorteres i så jeg tænker der er det bedste overblik til det på computeren. Jeg troede ellers jeg var smart og kunne slette direkte fra telefonen ved at tilslutte den computeren med et kabel, men det skete der ikke noget ved så det var lidt spildt arbejde..

Jeg håber det giver mening. Mit hoved er faldet i søvn og jeg har fået noget i øjet, så jeg ikke kan hverken koncentrere mig eller se ordentligt :stoned:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fotoalbummer online

Indlægaf Juki » 24. mar 2018, 04:24

Slet ingen der kan svare på om man kan slette billeder fra telefonen på en smart måde, uden det foregår på selve telefonen?

Jeg har fået delt/synkroniseret billederne fra telefonens hukommelse til Google Photos, men jeg kan ikke finde ud af om billederne på telefonen også bliver slettet, hvis jeg gør det på computeren via Google Photos :gruble: Altså bare til når de skal gennemgås, sorteres og evt. slettes.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Fotoalbummer online

Indlægaf Sustentaculum » 24. mar 2018, 06:28

Juki skrev:Slet ingen der kan svare på om man kan slette billeder fra telefonen på en smart måde, uden det foregår på selve telefonen?

Jeg har fået delt/synkroniseret billederne fra telefonens hukommelse til Google Photos, men jeg kan ikke finde ud af om billederne på telefonen også bliver slettet, hvis jeg gør det på computeren via Google Photos :gruble: Altså bare til når de skal gennemgås, sorteres og evt. slettes.


Jeg ved det faktisk ikke, jeg bruger det til backup og har faktisk også været i tvivl.

Kan du ikke tage et prøve-billede fra telefonen og så prøve at slette det fra computeren og så se hvad der sker? Jeg tænker at den kun sletter det fra Google photos, og ikke fra selve telefonen, men ved det ikke med sikkerhed.
1
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Fotoalbummer online

Indlægaf Lurende Peber » 24. mar 2018, 08:42

Neenah skrev:Google Photos er klart det nemmeste.

Jeg har lige et gammelmandsparanoidt spørgsmål: Ejer google rettigheder til dine billeder, hvis du bruger deres service?
:gruble: :gammel:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Fotoalbummer online

Indlægaf Raenil » 24. mar 2018, 10:33

Vi har bidt i det sure æble og bruger Adobe Lightroom CC. Importerer fra alting, central billedredigering og der følger 1 terabyte lagerplads med.
Det koster 1200 om året.
0
Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: Fotoalbummer online

Indlægaf Only Me » 24. mar 2018, 14:03

Lurende Peber skrev:
Neenah skrev:Google Photos er klart det nemmeste.

Ejer google rettigheder til dine billeder, hvis du bruger deres service?
:gruble: :gammel:


Nej, det gør de ikke, det er kun Facebook som gør det når du oplaoder billeder der.
0
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede

Tilbage til "Computere, spil og internet"