Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 14. dec 2017, 15:53

eks-Maupassant skrev:
"Ja, den er blevet solgt på den måde at nogen lissom har købt den! Jeg kan ikke rigtigt forklare det bedre!"




:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
3
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf girl_beat » 14. dec 2017, 16:36

Pjeps skrev:Jeg skulle af med et spisebord, da det var godt og fint til at smide til storskrald, satte jeg det fb til gratis afhentning og det bliver afsat på 10 minutter. Jeg skriver straks i indlægget at bordet er afsat og opslag bliver slettet ved afhentning. Efterfølgende er der flere der skriver privat til mig med den ene ynkelig klynkehistorie om hvor meget de lige mangler det spisebord, ja det er lige før at deres børn ikke kan få mad hvis ikke de får det spisebord. Jeg skriver flere gange at det er lovet bort og jeg følger køen hvis det glipper. Den ene ender så med at spørge om jeg så har nogle andre ting hun må få. WTF :lol:

Sådan en klynke-køber havde jeg også i røret flere gange, dengang jeg solgte et temmelig lækkert og dyrt klædeskab. Hun præsenterede sig ikke ved navn, men trods flere forskellige klynke-historier var jeg ret overbevist om, at det var den samme. Og hun var lige flyttet og havde ingen opbevaring til børnenes tøj og havde heller ingen penge og og og... :rulle:

Da hun for tredje gang ringede og skambød på prisen, som i forvejen var mere end fair, endte jeg med at hvæse af hende, at så måtte hun skride i IKEA!
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Allmost_Famous » 14. dec 2017, 17:10

Jeg husker særligt da jeg gav min sofa væk på Facebook. Der gik et par minutter, så stod de første 15 personer i kø. Den dame, der kom, havde åbenbart ikke clearet det med sin mand. Han surmulede gevaldigt fra starten. Så var farven forkert. Så var størrelsen forkert. Så var den ikke den rigtige stil. Så var den også i for dårlig stand - han vrissede til hende, at "den der vil jo skulle udskiftes på er tidspunkt alligevel"...

De endte med at stå og skændes, og kørte igen uden sofaen.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf JoyNips » 14. dec 2017, 17:20

Folk er idioter. Og jeg gider virkelig ikke at bruge krudt på at hverken sælge eller forære ting væk. Jeg får hellere ned til den lokale genbrug eller smider tøj over i røde kors’ container.

Min kæreste derimod er mega-krejler. Han solgte en toiletspand (!) for 5 kr (!!). Nej, det er ikke løgn. Han kan sælge alt. Og han gør det billigt, så slipper vi for at bære ting ned fra 4. sal. Men han er rimelig kold i røven mht afhentning og sådan noget. Folk får et klokkeslæt og sådan er det, han gider ikke at diskutere hvornår og yada yada.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Raenil » 14. dec 2017, 17:34

Jeg vil også gerne nuancere mit tidligere indlæg: Hvis det er tungt og besværligt at flytte, forærer jeg det gerne væk.
2
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Raenil » 14. dec 2017, 17:38

Min kone har i øvrigt en irriterende egenskab: Ting skal helst foræres til "sager". Børnetøj til mødrehjælpen, Møbler til blå kors. Og det er naturligvis mig der skal finde stedet.
Jeg vil helst bare aflevere det hele på den kommunale genbrugsplads når jeg afleverer pap og gamle træer. Jeg ved godt at kommunen tager overskuddet, men de bruger nok pengene nogenlunde lige så godt som alle de andre organisationer.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf POCKETKITTEN » 14. dec 2017, 17:52

Jeg får så lange løg, når folk prøver at handle mig ned i pris på dba, fordi de skal køre "langt" for at hente varen.

Hvordan er det mit problem?

Eller når de sender et link til en lignende vare på nettet, og nærmest truende skriver, at hvis jeg ikke vil gå ned i pris, så vil de altså hellere give 100-200 kr. mere og få en helt ny. SÅ GØR DA ENDELIG DET, DIN BISSE.

Har helt opgivet at forære ting væk på Facebook. Folk springer fra, vil have det bragt ud eller have det reserveret i fire dage. Alt ryger bare i genbrugen nu.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14693

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 14. dec 2017, 17:54

Jeg har engang prøvet at jeg solgte en forholdsvis dyr parfume. Den samme bruger skambød og da jeg så skrev tilbage at vedkommende enten kunne komme med et ordentligt bud eller lade min annonce være, så var det pludselig en mands kone der havde budt og jeg var uforskammet.

Så deeeeet :fløjt:
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 14. dec 2017, 20:01

Følgende udspillede sig over en lille uge. Jeg står med rød, hun står med lilla. Smileys fra samtalen virker ikke herinde.
Hun slår til på en vare jeg har til salg. Derudover går der ca. en dag imellem hendes svar. Og ja, jeg var for flink.

Hej Vil du sende mig din adresse og har du mobilepay?

Hej så kunne jeg få tid

Har du mobilepay og hvad er din adresse?

Jeg vil gerne bede om din adresse og betaling senest i morgen søndag kl 12, ellers sælger jeg til anden side.

Morgen
Min adr er bla bla bla
Jeg henter lige mobilepay det er vist på tide jeg sætter mig ind i det


Super Hvis du vil overføre 160 kr. for kjole og porto til nr. XX XX XX XX

Det skal jeg gøre, det driller lige lidt men skal nok få det til og virke

(Den der thumbs up)

Jeg kan ikke få det til at godkende mit kort så den beder mig om at kontakte danske bank i morgen er det ok

Ja ok
Du kan også få mit reg. + kontonr. hvis det er lettere?


Syntes det tager for lang tid, jeg får et nyt kort i morgen så skulle det fungere

Hvis du overfører via netbank så får jeg dem med det samme, selvom vi ikke har samme bank

Har du overført pengene? Ellers vil jeg gerne bede om dem senest i morgen kl. 12


Hej
Jeg fik ikke hentet mit kort da jeg tilbragte hele dagen på skadestuen med min mand som er faldet ned fra et tag , lover jeg har fat i det i morgen

Jeg troede ikke du var interesseret mere så jeg har solgt den til anden side.

Det faldt så ikke i god jord.. :forvirret2:
17
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Studsgaard » 14. dec 2017, 20:29

For et par uger siden satte jeg datterens dukkevogn til salg. Jeg kunne se på nette de stod til 200-250kr for tilsvarende model og stand, så jeg satte den til 175kr

Fyr skriver hurtigt om jeg vil levere - jeg svarer nej.
Så byder han 100kr - Jeg siger nej den er billig i forvejen.

Kort derefter byder en kvinde fuld pris med det samme og overfører straks på mobilepay, og vil så hente to dage senere.
Fyren vender tilbage og vil nu gerne købe den til fuld pris og kan hente med det samme :nerve:
Så må man sku da byde med det samme - fjols.
6
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf TomKah » 14. dec 2017, 22:37

Jeg har solgt en del på det sidste. Det værste var egentlig en helt ny æske LEGO som ikke var pakket op. Butikspris ca 300 kr. Jeg solgte for 100.

Jeg fik simpelt hen så mange som bare skrev “inkl Porto?” Øh nej! Det er jo halvdelen af prisen der ryger på Porto pg iøvrigt står der “sender ikke” i annoncen for jeg har overhovedet ikke tid eller overskud til at gå på posthuset.

Jeg har også prøvet at sælge babylegetøj, men det har ikke været en succes. Stort set alt står som ubrugt mellem 25-30 kr og alligevel spørger folk om jeg vil sælge til 15 kr og afsende!
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Shmartiesh » 15. dec 2017, 12:05

Noget jeg ofte ser, og ofte på reshopper, er folk der spørger om man kommer ind til midtbyen eller Hjortshøj eller hvor man nu er, for så kunne man mødes på halvvejen agtigt. Det er vel egentlig ok at spørge og man kan altid sige nej. Det der irriterer mine øjne er princippet i at den der sælger så skal tage de ting med der skal sælges. Og måske nogle føler sig pressede til at gøre det selvom det er besværligt, for simpelthen at få det solgt.

Jeg har engang i snestorm og pænt tøj, på vej til min dimission, afleveret en bog i en postkasse da jeg var færdig med uddannelsen. Hun mente det var ligeså nemt nu når jeg alligevel var tæt på skolen. Dengang jeg solgte mange studie bøger blev jeg tit spurgt om jeg kom ud på skolen, selv da jeg var færdiguddannet og hvis der blev sagt nej, spurgte de om jeg var sikker på det. Øh nej. Jeg har simpelthen ikke styr på hvor jeg er, hvornår :stoned:
5
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 15. dec 2017, 13:59

Shmartiesh skrev:Noget jeg ofte ser, og ofte på reshopper, er folk der spørger om man kommer ind til midtbyen eller Hjortshøj eller hvor man nu er, for så kunne man mødes på halvvejen agtigt. Det er vel egentlig ok at spørge og man kan altid sige nej. Det der irriterer mine øjne er princippet i at den der sælger så skal tage de ting med der skal sælges. Og måske nogle føler sig pressede til at gøre det selvom det er besværligt, for simpelthen at få det solgt.

Jeg har engang i snestorm og pænt tøj, på vej til min dimission, afleveret en bog i en postkasse da jeg var færdig med uddannelsen. Hun mente det var ligeså nemt nu når jeg alligevel var tæt på skolen. Dengang jeg solgte mange studie bøger blev jeg tit spurgt om jeg kom ud på skolen, selv da jeg var færdiguddannet og hvis der blev sagt nej, spurgte de om jeg var sikker på det. Øh nej. Jeg har simpelthen ikke styr på hvor jeg er, hvornår :stoned:

Bliver også tit spurgt om jeg ikke lige kommer forbi X eller Y by... Lige fra 5- 50 km væk... Tja... NEJ! Har ikke mere travlt med at få solgt ting, end at vente på en der selv kan hente...

Kunne aldrig selv finde på at spørge sælger om dette... hvis jeg er nok interesseret i en ting, så enten få det sendt eller aftale med en der kører mig
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Shmartiesh » 15. dec 2017, 14:04

Yuna, jeg tænker det er samme type mennesker der spørger om man kan afleverede sofaen kvit og frit.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Shmartiesh » 15. dec 2017, 14:06

da vi skulle købe puslebord kørte vi fra århus til Horsens for at hente det. Jeg var villig til at give det sælger ville have men spurgte ved afhentning om hun var til at forhandle med og hun slog 100 kr af fordi vi var kørt så langt. Det var meget gavmildt og aldrig om jeg selv ville være så gavmild :lol:
2

Tilbage til "Livets forhold"