Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 14. dec 2017, 12:14

Inspireret af et andet emne jeg lagde op tidligere, synes jeg det kunne være sjovt at høre folks historier om "dårlig"opførsel på f.eks. DBA, FB-salgssider osv... Det er altså nogle gange for viderekommere at sætte sig ind i nogle folks tankegang...

En dame bad mig levere en pose GRATIS marsvine-foder ude i den anden ende af byen...

En der købte noget til en 10´er bad også om at få det leveret...

En jeg lagde noget til side til i et par uger, overførte først halvdelen af pengene for "så får du resten når varen er kommet"... Det måtte du da godt have sagt 2 uger tidligere, for så havde jeg sagt NEJ! (Og havde afvist en anden køber i mellemtiden :/ )

Lavede aftale med en om køb, og efter 3 dage havde jeg ikke modtaget pengene endnu... Fik at vide: "Du får dem til d. 1!" Ja, her sad vi så den 15. i måneden - og han blev faktisk sur fordi jeg sagde, at så ville jeg sælge det til anden side...

En skulle købe et par sko... så blev hun desværre syg den dag, dagen efter var hendes barn syg, 2 dage efter var hendes moster blevet syg, og igen 2 dage efter var hun altså syg igen... Sygdom kan selvfølgelig nogle gange være årsag til at man ikke dukker op, men den bliver sgu brugt for tit, så man ikke tror på dem mere...

Solgte en spillemaskine til en, som næsten et år efter skrev tilbage og påstod den ikke virkede... Det var indenfor garantien, så jeg bad ham kontakte firmaet, så måtte han selv rode med dem - og over 1 år efter køb, skal man vist selv bevise at fejlen var til stede på købstidspunktet... Hørte dog heller aldrig fra ham igen

Nå ja, en der bød 250 kr for en vare til 400 kr...tror du selv jeg gider svare på din besked???

Jeg kan sikkert komme i tanke om mange andre, hvis jeg gad...


Lad os høre dine historier :D
Senest rettet af Yuna 14. dec 2017, 12:35, rettet i alt 1 gang.
2
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf kidkomb » 14. dec 2017, 12:22

Jeg solgte et stel til en hæve-sænke-bord på dba og skrev, som sandt var, at det ikke umiddelbart virkede når man satte det i stikkontakten, men at jeg kunne læse mig til på nettet at det var meget normalt når det ikke havde været brugt længe. Det skal åbenbart nulstilles sådan noget.

En mand købte det og sendte hans svigerfar til at hente, som påstod at prisen var 100kr lavere end hvad jeg havde aftalt med manden :stoned:
Øh, nej, det er i forvejen billigt, fordi jeg ikke selv gider at forsøge at lære at nulstille for at få det til at virke.
Nå, men mandens svigerfar fortalte at han skulle bruge det til en kunstudstilling i weekenden.
Ugen efter (altså efter weekenden var ovre) kontaktede han mig pludselig og sagde at stellet ikke virkede.
At han havde haft en ven til at se på det og begge motorer var brændt sammen.
Så han ville smide det ud og forventede at få sine 500kr igen.
Nej? Oddsne for at begge motorer er brændt sammen på et stel der aldrig har været brugt, men kun samlet og afprøvet og som virkede upåklageligt da jeg købte det er lig nul. Opbevaret indenfor, tørt, rent og stuevarmt.
Din svigerfar prøvede at hustle mig 100kr ned i pris med henvisning til at han jo havde kørt sååå langt og nu kommer du en uge efter, hvor jeg ved at du er færdig med at bruge stellet, og vil have dine penge retur?
Han kaldte mig de mest sindssyge ting og truede mig med politiet og at han ville komme og vente på mig foran min dør.
Da det ikke virkede gik han over til at jeg var en tyvetøs der stjæler fra fattige familier med små børn.
Nutcase.
16
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 14. dec 2017, 12:43

Men den bedste var nok ham der ringede ang. et (ubrugt) BH-sæt, som han altså gerne ville give meget mere for, hvis jeg brugte det inden (Der her var nogle år før Orange is the new black og før det "kom på mode")

Eller ham der ringede og sagde "Du skal altså høre historien inden jeg fortæller hvad det er omkring" :O
Han fortalte så at de skulle holde fødselsdagsfest for en ven, som engang havde sagt til en, at når han blev 40 ville han være lige så slank som en anden af deres venner - snakkede virkelig i lang tid om det mens jeg sad og tænkte "WTF???" ... "Om jeg stadig havde det korset til salg på dba? :P
Ja, for jeg skulle jo ikke tro, at han var "til sådan noget", og de skulle jo bare bruge det til at drille vennen med" :lol:
4
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 14. dec 2017, 13:22

Yuna skrev:Men den bedste var nok ham der ringede ang. et (ubrugt) BH-sæt, som han altså gerne ville give meget mere for, hvis jeg brugte det inden (Der her var nogle år før Orange is the new black og før det "kom på mode")

Eller ham der ringede og sagde "Du skal altså høre historien inden jeg fortæller hvad det er omkring" :O
Han fortalte så at de skulle holde fødselsdagsfest for en ven, som engang havde sagt til en, at når han blev 40 ville han være lige så slank som en anden af deres venner - snakkede virkelig i lang tid om det mens jeg sad og tænkte "WTF???" ... "Om jeg stadig havde det korset til salg på dba? :P
Ja, for jeg skulle jo ikke tro, at han var "til sådan noget", og de skulle jo bare bruge det til at drille vennen med" :lol:

Hvilket? :wacko:

Jeg skal lige finde en samtale på Messenger med en kvinde der gerne ville købe en kjole af mig, men der var da ikke det der ikke var galt for at hun ikke kunne betale. Heldigvis havde jeg ikke problemer med at det hastede med en handel, eller at få den solgt til anden side, men i dag fatter jeg ikke at jeg var så tålmodig.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Dirtylittledevil » 14. dec 2017, 13:22

Den mest latterlige hændelse jeg har oplevet, skete hjemme hos mig men var formidlet via DBA.

Jeg solgte en dims, køber meldte sig og alt var på plads og aftalt, han ville komme og kigge på dimsen og købe den hvis den faldt i hans smag.
Han kom, dimsen blev godkendt af ham, men herfra gik det hurtigt op for mig at den pris vi havde aftalt, ikke var én han ville give uden at få noget ekstra med.
Jeg mener bestemt han endte med at få nogle småting ekstra med som alligevel lå og fyldte. Det endte med at jeg fik skåret igennem og vi fik handlet og penge skiftede hånd.

Men han var ustoppelig! Og nu også desperat fordi der kun var 5 meter hen til døren. Så hans arme flaksede nærmest i vildelse rundt og han fik grebet en næsten tom rulle gaffertape fra en hylde... DEN mente han altså også lige han skulle have med i handlen! :stoned:
På det tidspunkt var jeg efterhånden ved at være ret irritabel og mente han havde presset citronen så rigeligt med de ekstra ting han allerede havde fået. Så jeg snuppede tapen og sagde farvel.
13
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 14. dec 2017, 13:25

Juki skrev:
Yuna skrev:Men den bedste var nok ham der ringede ang. et (ubrugt) BH-sæt, som han altså gerne ville give meget mere for, hvis jeg brugte det inden (Der her var nogle år før Orange is the new black og før det "kom på mode")

Eller ham der ringede og sagde "Du skal altså høre historien inden jeg fortæller hvad det er omkring" :O
Han fortalte så at de skulle holde fødselsdagsfest for en ven, som engang havde sagt til en, at når han blev 40 ville han være lige så slank som en anden af deres venner - snakkede virkelig i lang tid om det mens jeg sad og tænkte "WTF???" ... "Om jeg stadig havde det korset til salg på dba? :P
Ja, for jeg skulle jo ikke tro, at han var "til sådan noget", og de skulle jo bare bruge det til at drille vennen med" :lol:

Hvilket? :wacko:

Jeg skal lige finde en samtale på Messenger med en kvinde der gerne ville købe en kjole af mig, men der var da ikke det der ikke var galt for at hun ikke kunne betale. Heldigvis havde jeg ikke problemer med at det hastede med en handel, eller at få den solgt til anden side, men i dag fatter jeg ikke at jeg var så tålmodig.

At sælge brugt undertøj eller hvad mener du? :lol:
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 14. dec 2017, 13:42

Yuna skrev:
Juki skrev:
Yuna skrev:Men den bedste var nok ham der ringede ang. et (ubrugt) BH-sæt, som han altså gerne ville give meget mere for, hvis jeg brugte det inden (Der her var nogle år før Orange is the new black og før det "kom på mode")

Eller ham der ringede og sagde "Du skal altså høre historien inden jeg fortæller hvad det er omkring" :O
Han fortalte så at de skulle holde fødselsdagsfest for en ven, som engang havde sagt til en, at når han blev 40 ville han være lige så slank som en anden af deres venner - snakkede virkelig i lang tid om det mens jeg sad og tænkte "WTF???" ... "Om jeg stadig havde det korset til salg på dba? :P
Ja, for jeg skulle jo ikke tro, at han var "til sådan noget", og de skulle jo bare bruge det til at drille vennen med" :lol:

Hvilket? :wacko:

Jeg skal lige finde en samtale på Messenger med en kvinde der gerne ville købe en kjole af mig, men der var da ikke det der ikke var galt for at hun ikke kunne betale. Heldigvis havde jeg ikke problemer med at det hastede med en handel, eller at få den solgt til anden side, men i dag fatter jeg ikke at jeg var så tålmodig.

At sælge brugt undertøj eller hvad mener du? :lol:

Ja, altså hvad er det de gør i Orange is the new black? :genert:

Jeg har vist kun set halvanden sæson, men jeg kan simpelthen ikke huske hvad de gjorde med deres undertøj, om det var noget særligt for den serie? :lol:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 14. dec 2017, 13:44

Juki skrev:
Yuna skrev:
Juki skrev:
Yuna skrev:Men den bedste var nok ham der ringede ang. et (ubrugt) BH-sæt, som han altså gerne ville give meget mere for, hvis jeg brugte det inden (Der her var nogle år før Orange is the new black og før det "kom på mode")

Eller ham der ringede og sagde "Du skal altså høre historien inden jeg fortæller hvad det er omkring" :O
Han fortalte så at de skulle holde fødselsdagsfest for en ven, som engang havde sagt til en, at når han blev 40 ville han være lige så slank som en anden af deres venner - snakkede virkelig i lang tid om det mens jeg sad og tænkte "WTF???" ... "Om jeg stadig havde det korset til salg på dba? :P
Ja, for jeg skulle jo ikke tro, at han var "til sådan noget", og de skulle jo bare bruge det til at drille vennen med" :lol:

Hvilket? :wacko:

Jeg skal lige finde en samtale på Messenger med en kvinde der gerne ville købe en kjole af mig, men der var da ikke det der ikke var galt for at hun ikke kunne betale. Heldigvis havde jeg ikke problemer med at det hastede med en handel, eller at få den solgt til anden side, men i dag fatter jeg ikke at jeg var så tålmodig.

At sælge brugt undertøj eller hvad mener du? :lol:

Ja, altså hvad er det de gør i Orange is the new black? :genert:

Jeg har vist kun set halvanden sæson, men jeg kan simpelthen ikke huske hvad de gjorde med deres undertøj, om det var noget særligt for den serie? :lol:

Nååå ok, de laver en lille forretning ud af at sælge deres brugte trusser :D
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 14. dec 2017, 14:01

Yuna skrev:
Juki skrev:
Yuna skrev:
Juki skrev:
Yuna skrev:Men den bedste var nok ham der ringede ang. et (ubrugt) BH-sæt, som han altså gerne ville give meget mere for, hvis jeg brugte det inden (Der her var nogle år før Orange is the new black og før det "kom på mode")

Eller ham der ringede og sagde "Du skal altså høre historien inden jeg fortæller hvad det er omkring" :O
Han fortalte så at de skulle holde fødselsdagsfest for en ven, som engang havde sagt til en, at når han blev 40 ville han være lige så slank som en anden af deres venner - snakkede virkelig i lang tid om det mens jeg sad og tænkte "WTF???" ... "Om jeg stadig havde det korset til salg på dba? :P
Ja, for jeg skulle jo ikke tro, at han var "til sådan noget", og de skulle jo bare bruge det til at drille vennen med" :lol:

Hvilket? :wacko:

Jeg skal lige finde en samtale på Messenger med en kvinde der gerne ville købe en kjole af mig, men der var da ikke det der ikke var galt for at hun ikke kunne betale. Heldigvis havde jeg ikke problemer med at det hastede med en handel, eller at få den solgt til anden side, men i dag fatter jeg ikke at jeg var så tålmodig.

At sælge brugt undertøj eller hvad mener du? :lol:

Ja, altså hvad er det de gør i Orange is the new black? :genert:

Jeg har vist kun set halvanden sæson, men jeg kan simpelthen ikke huske hvad de gjorde med deres undertøj, om det var noget særligt for den serie? :lol:

Nååå ok, de laver en lille forretning ud af at sælge deres brugte trusser :D

Nåh, så er jeg med :lol:
Det er da også lettjente penge. Altså ikke at jeg selv kunne finde på det, men de annoncer jeg er stødt på i tidens løb har det altid undret mig hvor mange hundrede kroner folk er villige til at betale. Også for brugte strømpebukser, selvom det da er lidt mere uskyldigt.

Det minder mig om at jeg engang på den gamle debat blev spurgt om jeg ville sælge mit afklippede hår til ham :wacko: Jeg blev kontaktet privat efter jeg havde spurgt til mulighederne for at donere mit hår til en eller flere parykker. Freak.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Slettet bruger » 14. dec 2017, 14:12

Åh lol, jeg havde en gang et arbejde hvor der var meget med at sælge til folk.

Min erfaring der hvad, at dem der begyndte med at sige ja tak og så bagefter ville lave om på noget (50 kr mindre? ekstra stuff? ændre tidspunkter? betale i rater?) er en særlig form for mennesker, det ikke kan betale sig at handle med, fordi de gør det så besværligt samt de ofte springer fra.

Ja og man kan ikke lave aftaler med dem, fordi alt det de siger bare er BS som de ikke har tænkt sig at holde. Og de læser aldrig salgbestingelserne, og mener det er nogens andre skyld hvis de køber noget uden returret hvor de selv har valgt det :)

Min teori var at man kan spotte dem første gang de kommer med en bizar ændring, og at man skal cutte dem med det samme, f.eks. ved at sige at man slet ikke har varen mere fordi det har vist sig den er helt i stykker. Også f.eks. hvis de spørger om retarderede ting eller om det samme 2 gange, fordi de glemmer hvad de har spurgte om. Og hvis de ikke ved hvad de vil, er vævende og vil komme forbi og se tingen.

Jeg tror nærmest de er mini-psykisk syge. For de forstår ikke hvis man siger ting til dem direkte a la HVIS DU KØBER DEN HER FÅR DU ALDRIG PENGENE TILBAGE NOGEN SINDE EVER UNDER NOGEN SOM HELST OMSTÆNDIGHEDER, DETTE KAN IKKE FORHANDLES, JEG GIVER IKKE EN FUCK FOR OM DU KØBER DEN ELLER EJ, DET ER DIT TOTALT EGET VALG, JEG ER IKKE INTERESSERET I AT HØRE DINE OVERVEJELSER OM HVAD DU VIL, FIND UD AF HVAD DU VIL, OG VEND TILBAGE NÅR DU HAR BESTEMT DIG, HVIS DU IKKE HAR FORSTÅET ALT DET JEG HAR SAGT SÅ SIG DET TIL MIG, OG SÅ GENTAGER JEG DET, DET ER DIT EGET ANSVAR, HVIS DU IKKE HØRER EFTER hvor man måske siger det lidt mere høfligt :)

De forstår ikke hvad man siger og kan købe efter ovennævnte svada og tro de kan få pengene tilbage.

Har tit undret på hvordan de liv fungerer og hvordan de overhovedet kan eksistere på den måde. Hvordan ens liv er når man gør det sindsygt indviklet at købe noget der koster 200 kr. Om de bruger al deres tid på mærkelige forhandlinger. Hvad der egentligt sker i deres liv :)

Det virker heller ikke om de har sans for proportioner overhovedet, de kan lave lige så meget ståhej over 20 kr som over 20.000.

Hvor de også nogen gange gør noget dumt og brænder større beløb af uden at blinke med øjnene, f.eks. de køber noget helt forkert for 10.000 kr, man siger til dem "hey på den her deal der kan du sagtens få alle pengene tilbage, du skal udfylde den her og ringe på det her nr" hvor de så aldrig gør det :)
5
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 14. dec 2017, 14:31

Vira skrev:Jeg synes desuden ikke det hjælper at være hardcore i sine annoncer, folk læser det alligevel ikke. Jeg har lavet en del annoncer hvor jeg gør opmærksom på at jeg ikke sender, at jeg kun modtager kontant betaling eller mobilpay osv. osv. Men folk spørger helt konsekvent alligevel, "Sender du? og kan jeg betale af to omgange" Øh så læs dog annoncen!

Mit blodtryk holder generelt ikke til at sælge ting på nettet, men efter at mit hoved noget nær eksploderede over at have brugt Trendsales, begyndte jeg at skrive at mindsteprisen var fast og bud derunder ville blive ignoreret. Det virkede faktisk, selvom der var nogen der prøvede at byde under alligevel. Men de blev bare ignoreret og jeg fik da solgt tingene alligevel.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Slettet bruger » 14. dec 2017, 14:34

Vira skrev:Jeg synes desuden ikke det hjælper at være hardcore i sine annoncer, folk læser det alligevel ikke. Jeg har lavet en del annoncer hvor jeg gør opmærksom på at jeg ikke sender, at jeg kun modtager kontant betaling eller mobilpay osv. osv. Men folk spørger helt konsekvent alligevel, "Sender du? og kan jeg betale af to omgange" Øh så læs dog annoncen!


De læser ikke ting. Hvis de leder efter "iPhone", så stopper de med at læse når de ser det ord og kører løs med deres ting :) Forstår ikke hvorfor de ikke gør det, for de kan godt læse, men de gør det ikke.

Det gælder også selv hvis det er til deres egen fordel at læse det. Hvis man skriver (hypotetisk eksempel) "iPhone, koster 1000 kr med mobilepay, men hvis du betaler kontant når du kommer og henter den, så er det kun 200 kr", så ser de slet ikke det med de 200 kr, men fyrer 1000 kr af sted med mobilepay.

Jeg har rigtigt tit set at folk fra den her gruppe gør ting der er mega ufordelagtige for dem selv, fordi de ikke har læst a la 3 linier, der forklarer hvordan det forgår.
3
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Pjeps » 14. dec 2017, 14:37

Jeg skulle af med et spisebord, da det var godt og fint til at smide til storskrald, satte jeg det fb til gratis afhentning og det bliver afsat på 10 minutter. Jeg skriver straks i indlægget at bordet er afsat og opslag bliver slettet ved afhentning. Efterfølgende er der flere der skriver privat til mig med den ene ynkelig klynkehistorie om hvor meget de lige mangler det spisebord, ja det er lige før at deres børn ikke kan få mad hvis ikke de får det spisebord. Jeg skriver flere gange at det er lovet bort og jeg følger køen hvis det glipper. Den ene ender så med at spørge om jeg så har nogle andre ting hun må få. WTF :lol:
19
:ninja:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 14. dec 2017, 14:42

Nogle gange undrer jeg mig også folks urealistiske forventninger. Fx oplevede jeg en der solgte noget creme med en pumpe, hvor der var taget hul på den og brugt lidt af den.

Vedkommende havde skrevet en mindstepris, nypris og en køb-den-nu-pris. Så mindsteprisen var fx 80 kr, nyprisen 120 kr og køb-den-nu prisen var 100 kr., men ikke noget om at der var lagt op til en auktion. Jeg tror bare jeg tager den til mindsteprisen :lol:
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Slettet bruger » 14. dec 2017, 15:39

Tænker om folk kan genkende det her:

Dit virker på mig, som om de ikke forstår at der er en sammenhæng mellem "de ting de gør" og "hvordan andre reagerer på dem"/"de forhold det kommer til at foregå efter".

Eks:

De vælger at komme 1 minut før lukketid, og forstår ikke at det så skal gå hurtigt. Hvor de aldrig er sådan "yes ok jeg kommer lidt sent, men lad os se om de kan nå det" men mere "WHY har vi ikke oceaner af tid til det her? Du er ond!"

Eller:

Man kan se på dem de ikke har mange penge, og det ville være en stor fordel for dem at købe dimsen, a la man ved de er studerende har desperat brug for en computer og man sælger en super sweet en mega billigt. Og man er ligeglad hvem der køber, men når det nu kan blive en der vil blive særligt glad for det så kan man jo forsøge at guide dem lidt for at sprede lidt glæde og det bliver en fattig studerende og ikke en stenrig pensionist der alligevel ikke skal bruge den der køber den.

Så den studerende tøver med at købe, og man fortæller dem "hey det styrer du selv, jeg vil bare fortælle dig at tingen er til salg, så du risikerer den bliver solgt mens du tænker, bare så du ved det, hvis du har lyst til den her fætter så er det nok bedst for dig at skynde dig med at tænke, jeg vil skyde på du har ca 1 dag, men den kan også være gone om 2 minutter, nå men hyg dig hej hej", de tænker så i laaang tid og tingen blir solgt i mellemtiden, og når de vender tilbage er de sådan

"What? Hvordan kan den være solgt? Det kan jo ikke være rigtigt! Den var der jo for en uge tiden!"

"Well, der er blevet solgt"

"HVORDAN DET"

"Ja, den er blevet solgt på den måde at nogen lissom har købt den! Jeg kan ikke rigtigt forklare det bedre!"

*raseri*

hvor det altid undrer mig de ikke svarer "ah ja, det sagde du jo kunne ske, men det var jo ærgeligt, hej hej!" fordi man advarede dem.

Jeg tror slet ikke de hører efter hvad man siger :) Men bare sådan stener rundt i deres indre verden mens der er en lyd af noget blablablala et sted derude.

Men det undrer mig så igen de ikke tænker "når jeg nu aldrig hører efter hvad folk siger til mig, så medfører det jo jeg går glip af information og når jeg så gang på gang bliver overrasket så kan det jo være derfor",

Virker også for mig som om de ikke forstår "jeg hører ikke efter > derfor ved jeg ikke ting". At de ikke forstår hele kommunikationstingen? At de tror at selv om de aldrig hører efter så ved de alligevel alt vigtigt for dem?

Ja jeg har virkeligt undret meget på de her folk :) En evig kilde til forundren.
6

Tilbage til "Livets forhold"