Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 6. nov 2017, 13:13

Vi burde oprette en tråd der hedder "Hvad har sidst givet dig lyst til at banke hovedet ned i dit skrivebord i ren frustration/irritation"...men indtil da vil jeg nøjes med denne.
Min arbejdsplads har indkøbt Red Bull til de, efterhånden ret mange, studentermedhjælpere vi har, fordi de har svært ved at komme i gennem arbejdsdagen når de møder direkte efter skole...really?? Så Red Bull er løsningen? Christ hvor er det dumt.
Og det er så kun studenterne der må drikke dem...INGEN ANDRE!! :rulle:
7
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 6. nov 2017, 13:15

NejJegErIkkeAsiat skrev:Vi burde oprette en tråd der hedder "Hvad har sidst givet dig lyst til at banke hovedet ned i dit skrivebord i ren frustration/irritation"...men indtil da vil jeg nøjes med denne.
Min arbejdsplads har indkøbt Red Bull til de, efterhånden ret mange, studentermedhjælpere vi har, fordi de har svært ved at komme i gennem arbejdsdagen når de møder direkte efter skole...really?? Så Red Bull er løsningen? Christ hvor er det dumt.
Og det er så kun studenterne der må drikke dem...INGEN ANDRE!! :rulle:

Forrykt.

Hvor gamle er de studentermedhjælpere?
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 6. nov 2017, 15:11

Juki skrev:Når nu man går i seng og ligger under dynen og fryser fødderne, hvorfor er det så at man bare bliver liggende frysende i håb om at det nok går over, i stedet for bare at rejse sig og hente nogle uldne sokker fx?

Det virker totalt uoverskueligt at skulle stå op og fryse hen til sokkerne, og tilbage igen, selvom man vil få varmen meget hurtigere af at hente de sokker, fremfor at ligge og fryse og håbe på at det nok går over..

Fordi det faktisk ikke er godt for ens krop at gøre sådan, derfor så er det bedre at pakke sig bedre ind i dynen og på den måde bruge egen kropsvarme til at få varme fødder igen.
Jeg gad tilgengæld godt vide hvordan jeg får kolde fødder når først de er kogende, det hjælper ikke at smide dem ud fra dynen, så varmer de bare mere op.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 6. nov 2017, 17:35

Hvordan i hede hule kan det koste 2.043.347 kroner at sejle kongeskibet ud til en ø i Øresund, ophold i tre timer og så retur igen?

"Forsvarets udgifter til kongeskibet går blandt andet til besætningens løn. Når skibet sejler af sted er det med ni officerer, syv sergenter, to konstabler og 38 værnepligtige. Foto. Lars Skaaning"

Besætningen får vel løn uanset om de sejler eller hvad?
Der går selvfølgelig nogle penge til drift, men hvis vi lige tager det ud af ligningen og tager en lønudbetaling af det samlede beløb, får de i gennemsnit ca 36.000 kr for en dags arbejde. Lad os så sige, at vi napper den ene million til andre udgifter (hvad kan koste så meget), får de stadig ca 17.000 hver for en dags arbejde. Det giver ikke mening for mig, hvad er det, der mangler i regnestykket?

https://ekstrabladet.dk/flash/kongelige ... er/6902200
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 6. nov 2017, 20:05

Hvilket besvært Nak & Æd må have, når de skal udenlands.

De har div knive og mad med. Det må kræve nogle tilladelser/undtagelser fra div landes regler.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 6. nov 2017, 20:07

Hvordan jeg har formået at skære min lillefinger i søvne - uden skarpe genstande i nærheden.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 6. nov 2017, 20:40

pige1987 skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Hvordan jeg har formået at skære min lillefinger i søvne - uden skarpe genstande i nærheden.


Jeg vågnede op med en rift på næsen..??? :nerv :gruble: e:


Rift på næsen ville jeg kunne finde forklaring på, da jeg har forholdsvis lange negle. Det her var et fuldkommen rent snit lige over ledet, med forholdsvis frisk blod og det hele ... Dybt nok til at man kan trække det fra hinanden og se lidt ned i huden også.

Gad vide hvad der sker i vores soveværelse når vi sover :nerve:
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 6. nov 2017, 21:54

Ellin skrev:At vi lever i 2017 og jeg stadig jævnligt støder på voksne kvinder, som ikke kan bruge ordet “menstruation”, men simpelthen må kalde det alt muligt andet.
Menstruation, så er det ord da ikke sværere.

Jeg tror der er mange faktore der spiller ind.

Dengang jeg var ung, var det ikke noget man snakkede ret meget om. (Jeg er slut trediverne)
Hvorimod de teenager piger jeg lige kender er mere åbne om det og kan fint spørge om eksempelvis et bind og det behøver ikke gemmes i lommen/ærmet på vej til toilettet, ligesom jeg og alle veninderne gjorde da vi var teens.
Så selvom tiden er gået og samfundet er blevet mere åbent og mænd ved mere om kvindernes cyklus og menstruation, så hænger gamle vaner ved.

Jeg selv er ret åben. Men en del veninder er stadig ret hemlighedsfulde om det, og kalder det sågar negativt ladede ting. Hvilket jeg ikke syntes om. Men tror de gamle vaner er svære at bryde.
0
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf hthy » 7. nov 2017, 01:23

Delfin skrev:Hvordan i hede hule kan det koste 2.043.347 kroner at sejle kongeskibet ud til en ø i Øresund, ophold i tre timer og så retur igen?

"Forsvarets udgifter til kongeskibet går blandt andet til besætningens løn. Når skibet sejler af sted er det med ni officerer, syv sergenter, to konstabler og 38 værnepligtige. Foto. Lars Skaaning"

Besætningen får vel løn uanset om de sejler eller hvad?
Der går selvfølgelig nogle penge til drift, men hvis vi lige tager det ud af ligningen og tager en lønudbetaling af det samlede beløb, får de i gennemsnit ca 36.000 kr for en dags arbejde. Lad os så sige, at vi napper den ene million til andre udgifter (hvad kan koste så meget), får de stadig ca 17.000 hver for en dags arbejde. Det giver ikke mening for mig, hvad er det, der mangler i regnestykket?

https://ekstrabladet.dk/flash/kongelige ... er/6902200



Det var ikke en ø i Øresund, men en ø ved Gotland i Øsrersøen øst for Sverige. Så nok lidt mere en en dag, men stadig mange penge.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Moxy-lady » 7. nov 2017, 02:19

Ellin skrev:At vi lever i 2017 og jeg stadig jævnligt støder på voksne kvinder, som ikke kan bruge ordet “menstruation”, men simpelthen må kalde det alt muligt andet.
Menstruation, så er det ord da ikke sværere.


Fuldstændigt enig. Men jeg kan simpelthen ikke bryde den vane! Jeg tænkte ikke så meget over det før jeg opdagede debatten, og folk netop kommenterede som du gør, og kaldte folk for prolle og taber-agtige. Jeg tænker på det HVER gang jeg kommer til at sige "lort" i stedet for menstruation. Jeg synes at det er så pinligt, men jeg kan.bare.ikke.bryde.vanen!

Så for nogle af os er det ikke fordi vi ikke kan/er komfortable med det - det er bare en vane der hænger ved, her 20 år efter jeg startede på det, og +10 år siden jeg prøvede at slippe af med det. Jeg retter mig selv når jeg opdager det, men det ændrer jo ikke på at jeg starter med at sige "jeg har fået mit lort i dag".

:trist: Jeg er altså ikke en taber. Jeg er bare virkelig sløv til at lære nye tricks. Åbenbart :lol:
2
My world 12-10-18 :lun:
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 7. nov 2017, 04:38

Jeg bruger ikke ord jeg ikke kan stave til... så menstruation er et af de ord der ikke blir brugt da det vil blive spyttet ud i stavelser og ikke som helt ord.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26704

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Santa » 7. nov 2017, 07:58

Falstria skrev:
hthy skrev:
Delfin skrev:Hvordan i hede hule kan det koste 2.043.347 kroner at sejle kongeskibet ud til en ø i Øresund, ophold i tre timer og så retur igen?

"Forsvarets udgifter til kongeskibet går blandt andet til besætningens løn. Når skibet sejler af sted er det med ni officerer, syv sergenter, to konstabler og 38 værnepligtige. Foto. Lars Skaaning"

Besætningen får vel løn uanset om de sejler eller hvad?
Der går selvfølgelig nogle penge til drift, men hvis vi lige tager det ud af ligningen og tager en lønudbetaling af det samlede beløb, får de i gennemsnit ca 36.000 kr for en dags arbejde. Lad os så sige, at vi napper den ene million til andre udgifter (hvad kan koste så meget), får de stadig ca 17.000 hver for en dags arbejde. Det giver ikke mening for mig, hvad er det, der mangler i regnestykket?

https://ekstrabladet.dk/flash/kongelige ... er/6902200



Det var ikke en ø i Øresund, men en ø ved Gotland i Øsrersøen øst for Sverige. Så nok lidt mere en en dag, men stadig mange penge.


Men de skal jo have løn alligevel, bare fra en anden kasse, det er korrekt observeret.
Så det handler om kasser.


Ja, ligesom at de selv betaler (ud af deres apanage) for drift og vedligeholdelse af Marselisborg, da det slot er privat ejendom, ikke statens.
Hvis kongehusets private forbrug skulle betales af statskassen og ikke af apanagen, så ville det jo være en forøgelse af apanagen. Når statens kasse (vores!) betaler for noget til kongehuset, så skal vi have valuta for pengene i form af repræsentation, klippe snor eller tale osv. Det er aftalen mellem folket og kongehuset.
Så en privat tur på det offentliges regning er ikke i orden efter aftalen.
Der bør sendes en regning. De får rigelig særbehandling og penge nok i forvejen.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43969

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 7. nov 2017, 23:03

:gruble:

Billede
7
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 7. nov 2017, 23:36

0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 8. nov 2017, 05:57

NejJegErIkkeAsiat skrev:Vi burde oprette en tråd der hedder "Hvad har sidst givet dig lyst til at banke hovedet ned i dit skrivebord i ren frustration/irritation"...men indtil da vil jeg nøjes med denne.
Min arbejdsplads har indkøbt Red Bull til de, efterhånden ret mange, studentermedhjælpere vi har, fordi de har svært ved at komme i gennem arbejdsdagen når de møder direkte efter skole...really?? Så Red Bull er løsningen? Christ hvor er det dumt.
Og det er så kun studenterne der må drikke dem...INGEN ANDRE!! :rulle:


Måske "Hvad irriterer dig grænseløst?"-tråden kan bruges? :)
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Generelt"