stærekasser til forebyggelse af stenkastere :)

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

stærekasser til forebyggelse af stenkastere :)

Indlægaf DenBruneMunk » 3. nov 2017, 10:28

Nu bliver det spændende, når man vil planlægge skulte kameraer for at fange fjolser som kaster sten ned på biler ude på vejene, om disse så også er ægte eller falske. Man kan jo låne idéen fra stærekasser og Sverige, hvor de rykker rundt på kamera'r så nogle er tomme i perioder, og det lyder lidt som dette.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/minister-vil-fange-farlige-stenkastere-med-hemmelige-kameraer

Hemmelige bliver de nok aldrig, og der skal nok blive problemer med hærværk på disse, hvis man på en tom og øde brug ser disse bokse opstillet, spørgsmålet er om de så skal være med kamera hele tiden, eller flyttes rundt som en ny måde at gribe det an på, så er det jo 50/50 om noget kamera ødelægges når boks ødelægges, og samme når en vælger at kaste sten eller lade være pga en hemmelig boks med muligt kamera i.

Gør de det rigtig, så kan der sikkert reddes liv, gør de forkert og sparer på opfindsomheden, så gør den ingen forskel mener jeg.
Sekundært, kan de gå hen og blive ægte stærekasser fordi staten skal spare, så smider de 2 kameraer i, et som peger på bro OG et på vejen ,hmmmm, smart. Det skræmmer jo lige meget, ik? Når man ikke ved om stærekassen er tom eller ikke når man passerer broen i en bil, som ikke må køre over 130km/t :)

Andre som synes om hemmelige kamera på broer? og hvor hemmelige er de?
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: stærekasser til forebyggelse af stenkastere :)

Indlægaf Sophies-mor » 3. nov 2017, 10:32

Man kan overholde loven, så var det slet ikke noget problem.

Jeg har ikke noget mod det.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: stærekasser til forebyggelse af stenkastere :)

Indlægaf cola » 4. nov 2017, 15:27

Jeg syntes de der stenkanstnings kameraer er en god ting, for jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at det er folk med hjernens fulde brug der kan finde på den slags. Og de fulde de er for fulde til at ville kravle op i en mast for at pille ved dem...

Hvad angår stærekasser ved veje for at måle folk der kører for hurtigt... der burde være flere for vi kører alt for hurtigt alt for mange steder og hvis der var en reel risiko for at blive snuppet så ville folk sætte farten ned.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: stærekasser til forebyggelse af stenkastere :)

Indlægaf Artem » 4. nov 2017, 16:24

Jeg synes mest af alt at det er sørgeligt at det er nødvendigt.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: stærekasser til forebyggelse af stenkastere :)

Indlægaf Seladon » 4. nov 2017, 19:40

:gruble: hemmelige eller ej, de skal skræmme fjolserne væk. :ad!:
Men hvad skal de så lave i stedet for at kaste sten fra broer tjaa, det er en anden sag. :wacko:
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: stærekasser til forebyggelse af stenkastere :)

Indlægaf cola » 5. nov 2017, 05:40

Seladon skrev::gruble: hemmelige eller ej, de skal skræmme fjolserne væk. :ad!:
Men hvad skal de så lave i stedet for at kaste sten fra broer tjaa, det er en anden sag. :wacko:

Jeg vil langt hellere at de begår indbrud end at de dræber sagesløse folk.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: stærekasser til forebyggelse af stenkastere :)

Indlægaf DenBruneMunk » 5. nov 2017, 21:16

Artem skrev:Jeg synes mest af alt at det er sørgeligt at det er nødvendigt.

Det er sørgeligt og sandt, så hvorfor ikke ofre lidt på at forsøge at forhindre det.

Selvom de så skulle sætte 900 kameraer op, til 3000kr, bruger vi små 3-4mil på at redde et næste liv? Så er der nok nogle 300-400k til nogle som skal vedligeholde dem, og bil osv men det er vist billigt for at redde et liv? Der er medicin som snart er dyrere at købe hjem til 5 mennesker om året, så hvorfor ikke forebygge ved at få dækket disse broer. De havde ingen problemer med at sætte telefoner op på vores veje , da man mente det kunne redde folk som var nødstedt, her er vi direkte ude i folk som kan slå andre ihjel med noget så simpelt som stenkast.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: stærekasser til forebyggelse af stenkastere :)

Indlægaf Artem » 5. nov 2017, 21:37

DenBruneMunk skrev:
Artem skrev:Jeg synes mest af alt at det er sørgeligt at det er nødvendigt.

Det er sørgeligt og sandt, så hvorfor ikke ofre lidt på at forsøge at forhindre det.

Selvom de så skulle sætte 900 kameraer op, til 3000kr, bruger vi små 3-4mil på at redde et næste liv? Så er der nok nogle 300-400k til nogle som skal vedligeholde dem, og bil osv men det er vist billigt for at redde et liv? Der er medicin som snart er dyrere at købe hjem til 5 mennesker om året, så hvorfor ikke forebygge ved at få dækket disse broer. De havde ingen problemer med at sætte telefoner op på vores veje , da man mente det kunne redde folk som var nødstedt, her er vi direkte ude i folk som kan slå andre ihjel med noget så simpelt som stenkast.

De talte om prisen i nyhederne og jeg mindes at det var 2-3 mio de talte om, og en halv mio om året til drift.
Synes på den måde ikke at vi får ret meget for pengene, men håber da virkelig at det vil virke præventivt. For det er jo frygteligt hvis flere skal blive invalideret og miste livet for noget så nytteløst. For ideen med at fange personen tror jeg ikke rigtigt på. Da jeg tror der er tale om mange forskelige copycatte der bare ser det som drengestereger.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: stærekasser til forebyggelse af stenkastere :)

Indlægaf DenBruneMunk » 5. nov 2017, 21:40

Artem skrev:jeg tror der er tale om mange forskelige copycatte der bare ser det som drengestereger.

Det er nok korrekt men jeg håber på et bedre udfald, og frygten for at kunne genkendes lettere, fungerer nok lige så godt som hjemmeovervågning, hvor flere får kamera på deres ejendom, og de har da en lille hjælp i de kamera, så mon ikke biler på motorvejene får en hjælp i falske kasser, og ægte kamera der hvor de opsættes.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"