Perler fra ungerne

Mamaseraptor
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1429

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Mamaseraptor » 25. sep 2017, 03:26

I går eftermiddags, da en far og hans søn på ca. 4 år, er nede i gården og faderen gentagne gange har bedt sønnen om at samle sine ting sammen fordi de skal i byen.
Til sidst mister faderen tålmodigheden og fortæller sønnen at nu går han altså, hvortil knægten svarer, fint, vi ses!
3
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Pyjamas » 2. okt 2017, 21:51

Min 5-årige så sit snit til at slikke på glasset med mangochutney, og da jeg bad ham stoppe, sagde han "Bare rolig! Jeg har ikke spist bakterier i dag!" :lol: :lol:
15
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Lulu » 3. okt 2017, 06:59

Min dreng på 3 smed bleen i påsken, og hans nyeste påfund når han har tisset (og ja han står op ind imellem selvom vi har fortalt ham det først er i skolen man må det), er at sige han ikke behøver at vaske fingre for han har ikle rørt noget :shock: :nej:
3
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf hotlips » 5. okt 2017, 08:56

Min dreng har fået nyt tøj, deriblandt en bluse med en legomumie på, den er meget sjov og ikke spor uhyggelig synes jeg.
Men da vi kom i skole i dag stod han og tog tøjet af i en mærkelig rækkefølge, han beholdt jakken på men tog sko og termobukser og alt andet af. Da jeg så spurgte om han havde tænkt sig at beholde den på, så sagde han nej, men jeg vil ikke gøre Luna bange, det er bedste vennens baby søster på 8 måneder... Det passede så også med at vi så vinkede farvel til den lille dame og så kom jakken også af.

Jeg kan ikke rigtig tro hun vil blive skræmt, men jeg synes det var super, jeg er vildt glad for han selv tænker på sådan noget,men der er ikke meget der er mere fantastisk end småfolk hvis man spørger Benjamin og i særdeleshed Luna.
8
Chriss04
Indlæg: 38
Tilmeldt: 14. jun 2016, 10:56
Kort karma: 10
Likede indlæg: 40

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Chriss04 » 12. okt 2017, 12:58

Dmitra skrev:Min ældste søn ringer med et joke jeg skal høre.

"Banke, banke" ..

Tænker, nå en af dem, men leger selvfølgelig med og spørger:

"Hvem der"?

"Paul".

"Paul hvem"?

Søn begynder at synge:

"På loftet sidder nissen med sin julegrød".... :-D.

Jeg kan stadig ikke få det til at lyde helt rigtigt, men han syntes den joke var så god og jeg kunne ikke undgå at blive helt glad over hans sang :lun:.


"Poul loftet sidder nissen med sin julegrød...." :lol:
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Mi55y » 17. okt 2017, 08:01

Min 5-årige niece spurgte med store øjne, om vi så skulle gå på hænder i vores ferie. Jeg fattede ingenting, indtil det gik op for mig, at min kæreste havde bildt hende ind, at alt vender på hovedet i Japan, som vi rejser til om lidt.
4
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf dgd2007 » 18. okt 2017, 15:47

Dmitra skrev:Den yngste undrer sig meget over der ikke er noget der hedder "pigestreger" når der er noget der hedder "drengestreger"?

Jeg kender ikke svaret, men forstår godt hans undren, selvom jeg ikke lige har tænkt over den før.

Ren kønsdiskrimination! :naughty:
Men altså, der er jo også nogle omvendte ... pigefornærmet, fx.
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf ajnaM » 19. okt 2017, 09:08

dgd2007 skrev:
Dmitra skrev:Den yngste undrer sig meget over der ikke er noget der hedder "pigestreger" når der er noget der hedder "drengestreger"?

Jeg kender ikke svaret, men forstår godt hans undren, selvom jeg ikke lige har tænkt over den før.

Ren kønsdiskrimination! :naughty:
Men altså, der er jo også nogle omvendte ... pigefornærmet, fx.


Pigesur, tøsedreng, pigearmbøjninger...

Sætter du 'pige' foran noget, bliver ordet som regel lidt mere negativt og/eller svagt, følelsesladet eller pivet. Sætter du 'drenge' foran, er det typisk noget lidt frækt, stærkt eller vildt.
6
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf dgd2007 » 19. okt 2017, 09:50

ajnaM skrev:Pigesur, tøsedreng, pigearmbøjninger...

Sætter du 'pige' foran noget, bliver ordet som regel lidt mere negativt og/eller svagt, følelsesladet eller pivet. Sætter du 'drenge' foran, er det typisk noget lidt frækt, stærkt eller vildt.

Undtagen med pigerøv, der er mere anset end drengerøv - selv visse tv-stationer de senere år har prøvet at give sidstnævnte en klang af nohget positivt og spændende. Men tidligere var det i hvert bestemt ikke smigrende: en, der var temmelig forsinket på vej til at blive "en rigtig mand" :) Den der tv-station prøbver vist tværtimod at fremstille det, som om det var det samme. :genert:

Men ellers har du måske nok ret: min far brugte udtrykket "pigespejder!" hvis der var nogen, der ikke turde et eller andet.

Dog er pigelist vist langt overlegent over for drengelist, som der vist slet ikke er noget, der hedder :lol:
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Evapeva » 19. okt 2017, 13:00

Asger (5½) og Aksel (3) går tur i nabolaget. En robotplæneklipper drøner rundt i en have. Aksel: "En Turtles, en Turtles!" :lol:
15
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Studsgaard » 21. okt 2017, 07:11

Lillesøster til ældste bror. (Hvis stemme er ret meget i overgang)

Du lyder som et æsel :lol:
9
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf ajnaM » 22. okt 2017, 20:53

Jeg har fødselsdag på tirsdag, og Sofus har været med ude at købe min gave i dag.

HELE aftenen har han kommet med hints. Det er simpelthen umuligt for ham at tie stille. :lol: Så grineren. Og min kæreste har virkelig prøvet at få ham til at holde mund. :D

Sofus: Mor, ved du hvad? I dag har jeg været med ude at købe din gave... ved du, hvad det er? Det er...
Far: Nej!! Vi har en aftale, kan du huske det?
Sofus (hvisker): .... mor, jeg kan hviske det i dit øre?

Sofus: Mor, kom lige med ud på badeværelset.
Mig: Okay. Hvad skal vi herude?
Sofus: Det er bare fordi, vi har købt noget til dig, til din fødselsdag, som er noget, du bruger herude!

Sofus: Mor, ved du, hvor vi har været henne i dag? Vi har været i maaange butikker.
Far: Soooofuuus!


:lun:
25
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf musling » 23. okt 2017, 14:15

ajnaM skrev:Jeg har fødselsdag på tirsdag, og Sofus har været med ude at købe min gave i dag.

HELE aftenen har han kommet med hints. Det er simpelthen umuligt for ham at tie stille. :lol: Så grineren. Og min kæreste har virkelig prøvet at få ham til at holde mund. :D

Sofus: Mor, ved du hvad? I dag har jeg været med ude at købe din gave... ved du, hvad det er? Det er...
Far: Nej!! Vi har en aftale, kan du huske det?
Sofus (hvisker): .... mor, jeg kan hviske det i dit øre?

Sofus: Mor, kom lige med ud på badeværelset.
Mig: Okay. Hvad skal vi herude?
Sofus: Det er bare fordi, vi har købt noget til dig, til din fødselsdag, som er noget, du bruger herude!

Sofus: Mor, ved du, hvor vi har været henne i dag? Vi har været i maaange butikker.
Far: Soooofuuus!


:lun:


Er spændt på, om Sofus holder ud :lol2:
1
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf ajnaM » 24. okt 2017, 06:29

musling skrev:
ajnaM skrev:Jeg har fødselsdag på tirsdag, og Sofus har været med ude at købe min gave i dag.

HELE aftenen har han kommet med hints. Det er simpelthen umuligt for ham at tie stille. :lol: Så grineren. Og min kæreste har virkelig prøvet at få ham til at holde mund. :D

Sofus: Mor, ved du hvad? I dag har jeg været med ude at købe din gave... ved du, hvad det er? Det er...
Far: Nej!! Vi har en aftale, kan du huske det?
Sofus (hvisker): .... mor, jeg kan hviske det i dit øre?

Sofus: Mor, kom lige med ud på badeværelset.
Mig: Okay. Hvad skal vi herude?
Sofus: Det er bare fordi, vi har købt noget til dig, til din fødselsdag, som er noget, du bruger herude!

Sofus: Mor, ved du, hvor vi har været henne i dag? Vi har været i maaange butikker.
Far: Soooofuuus!


:lun:


Er spændt på, om Sofus holder ud :lol2:


Det gjorde han! Overraskende nok. Vi havde en lille snak om, at jeg jo helst selv ville vente med at få at vide, hvad det var, til det var min fødselsdag. Og at han jo fx også gerne ville pakke julegaver op og blive overrasket juleaften, og at derfor ville han jo ikke have at vide allerede nu, hvad han fik i julegave.

Tror faktisk, den gik ind. :gogo:


Og så havde han i øvrigt valgt en badekåbe til mig, der er magen til hans egen. :lun: Det var den, han så gerne ville fortælle om.
20
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf musling » 24. okt 2017, 14:48

ajnaM skrev:
musling skrev:
ajnaM skrev:Jeg har fødselsdag på tirsdag, og Sofus har været med ude at købe min gave i dag.

HELE aftenen har han kommet med hints. Det er simpelthen umuligt for ham at tie stille. :lol: Så grineren. Og min kæreste har virkelig prøvet at få ham til at holde mund. :D

Sofus: Mor, ved du hvad? I dag har jeg været med ude at købe din gave... ved du, hvad det er? Det er...
Far: Nej!! Vi har en aftale, kan du huske det?
Sofus (hvisker): .... mor, jeg kan hviske det i dit øre?

Sofus: Mor, kom lige med ud på badeværelset.
Mig: Okay. Hvad skal vi herude?
Sofus: Det er bare fordi, vi har købt noget til dig, til din fødselsdag, som er noget, du bruger herude!

Sofus: Mor, ved du, hvor vi har været henne i dag? Vi har været i maaange butikker.
Far: Soooofuuus!


:lun:


Er spændt på, om Sofus holder ud :lol2:


Det gjorde han! Overraskende nok. Vi havde en lille snak om, at jeg jo helst selv ville vente med at få at vide, hvad det var, til det var min fødselsdag. Og at han jo fx også gerne ville pakke julegaver op og blive overrasket juleaften, og at derfor ville han jo ikke have at vide allerede nu, hvad han fik i julegave.

Tror faktisk, den gik ind. :gogo:


Og så havde han i øvrigt valgt en badekåbe til mig, der er magen til hans egen. :lun: Det var den, han så gerne ville fortælle om.


God forklaring du gav ham :klap: og sejt, at han holdt igen.
:lun: Men kan da godt forstå, at han havde svært ved at holde på dén hemmelighed. Hvor er det sødt :love2:
0

Tilbage til "Børn"