Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 19. okt 2017, 11:24

Hvorfor at food map siger at ris er så godt for maven. Skånekost og sådan.
Men jeg får forstoppelse lige så straks jeg spiser ris.
Det er virkelig ikke i orden.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 19. okt 2017, 11:33

dgd2007 skrev:
Badesandalen skrev:Jeg troede faktisk det var et sønderjysk ord. Jeg hører det ofte, men kun fra folk der taler sønderjysk.

Det er vist bare gået af mode, men derfor kan det jo godt have overlevet lidt længere nogle steder:

Den Danske Ordbog skrev:Oprindelse: norrønt síðla af norrønt síð 'sent'
Sprogbug: gammeldags

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=silde

Det er nok rigtigt at ordene bare overlever længere hernede. Jeg hører heller ikke 'fjerding' andre steder i landet. Det er faktisk lidt trist.
1
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 19. okt 2017, 14:14

kidkomb skrev:Hvorfor at food map siger at ris er så godt for maven. Skånekost og sådan.
Men jeg får forstoppelse lige så straks jeg spiser ris.
Det er virkelig ikke i orden.

og du er tjekket for allergi mod ris... kan jo være du er en af de heldige der ikke kan tåle ris (alt efter om man kan li ris eller ej :-))
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 19. okt 2017, 14:42

cola skrev:
kidkomb skrev:Hvorfor at food map siger at ris er så godt for maven. Skånekost og sådan.
Men jeg får forstoppelse lige så straks jeg spiser ris.
Det er virkelig ikke i orden.

og du er tjekket for allergi mod ris... kan jo være du er en af de heldige der ikke kan tåle ris (alt efter om man kan li ris eller ej :-))

Nej, jeg er ikke tjekket for noget. Det burde jeg faktisk blive, for jeg kan nærmest ikke tåle noget som helst :rulle:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 19. okt 2017, 18:33

Dmitra skrev:Jeg sidder og ser en kriminaldokumentar, de omtaler ofret som "a mother" og det hører jeg tit. Jeg har børn, der er ikke noget der er mig vigtigere end dem, men jeg undrer mig over hvorfor man blot fordi man er forældre ofte minimeres til bare en mor/en far i omtale. Ja, man er forældre, men jeg synes det er lidt skræmmende at hele ens identitet skæres ned til en mor/en far.

Jeg har det anderledes. Jeg synes tit det virker som om at det er for at smøre ekstra tykt på i forhold til hvor forfærdeligt det er.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 19. okt 2017, 18:37

Dmitra skrev:
Juki skrev:
Dmitra skrev:Jeg sidder og ser en kriminaldokumentar, de omtaler ofret som "a mother" og det hører jeg tit. Jeg har børn, der er ikke noget der er mig vigtigere end dem, men jeg undrer mig over hvorfor man blot fordi man er forældre ofte minimeres til bare en mor/en far i omtale. Ja, man er forældre, men jeg synes det er lidt skræmmende at hele ens identitet skæres ned til en mor/en far.

Jeg har det anderledes. Jeg synes tit det virker som om at det er for at smøre ekstra tykt på i forhold til hvor forfærdeligt det er.


Jeg forstår hvad du mener. Men det var nu tilfældigt det lige var et kriminalprogram der triggede den, det er fænomenet i det hele taget.

Ok :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14700

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. okt 2017, 19:22

Hvorfor dælen jeg bliver ved med at få mails fra Change, når nu jeg har afmeldt dem omkring 10 gange. Så ved jeg da hvor jeg ikke skal handle næste gang jeg er hjemme og mangler nyt undertøj ...
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 20. okt 2017, 00:41

Dmitra skrev:Jeg sidder og ser en kriminaldokumentar, de omtaler ofret som "a mother" og det hører jeg tit. Jeg har børn, der er ikke noget der er mig vigtigere end dem, men jeg undrer mig over hvorfor man blot fordi man er forældre ofte minimeres til bare en mor/en far i omtale. Ja, man er forældre, men jeg synes det er lidt skræmmende at hele ens identitet skæres ned til en mor/en far.

Det er sikkert ret udbredt. Der var i hvert fald engang en pakistansk dame, der fortalte mig, at de ikke blev omtalt som deres mands kone, men som deres ældste søns mor.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 20. okt 2017, 04:21

De "farlige" bryster, og hvorfor nogen gerne må og andre ikke må? :gruble:

https://www.bt.dk/danmark/plakat-for-ny ... re-bryster
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 20. okt 2017, 05:14

Hvor afstumpet man lige skal være :gruble: Altså, svaner kan være skræmmende. Men når den så løber den anden vej, så smutter man, man bliver ikke ved.

http://ekstrabladet.dk/112/tre-elever-bortvist-fra-skole-stenede-svane-til-doede/6876698
6
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 20. okt 2017, 06:29

Krimi, ligefrem? Come on, BT. :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 20. okt 2017, 10:28

Rikke skrev:
Rikke skrev:At man ikke læser korrektur på sin annonce, eller får andre til det, når man betaler sig fra reklame på FB?

:stoned:

Han er da ellers meget velformuleret :)
4
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 20. okt 2017, 10:36

Dmitra skrev:
dgd2007 skrev:
Dmitra skrev:Jeg sidder og ser en kriminaldokumentar, de omtaler ofret som "a mother" og det hører jeg tit. Jeg har børn, der er ikke noget der er mig vigtigere end dem, men jeg undrer mig over hvorfor man blot fordi man er forældre ofte minimeres til bare en mor/en far i omtale. Ja, man er forældre, men jeg synes det er lidt skræmmende at hele ens identitet skæres ned til en mor/en far.

Det er sikkert ret udbredt. Der var i hvert fald engang en pakistansk dame, der fortalte mig, at de ikke blev omtalt som deres mands kone, men som deres ældste søns mor.


:blush:.

Nu føler jeg mig lige dobbeltmoralsk, for det var slet ikke i mine tanker, jeg bruger jo selv den der du nævner, inde på min FB, det handler dog mere om lidt anonymitet, men det er rigtigt, i det hele taget også i den arabiske verden, eller dele af den. Jeg synes dog stadig at ens identitet er meget mere end "bare" lige.

Ja ja, det var heller ikke fordi jeg går ind for det - der har været mange fjollede ting af den slags. Selv om her i landet har det mest gået ens forhold til sin mand ... Fru bankdirektør Hans Christian Varnæs ... og selvfølgelig mændene var i høj grad defineret ud fra deres arbejdsfunktion snarere end som individ.

Men nu ved jeg jo heller ikke, om det var komplet irrelevant i den artikel, du oprindeligt omtalte. Det kan jo godt være, det gør historien ekstra gribenede, hvis det er en mor, der er blevet myrdet ... for hvad så med børnene, eller nowet :)
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 20. okt 2017, 10:43

dgd2007 skrev:
Rikke skrev:
Rikke skrev:At man ikke læser korrektur på sin annonce, eller får andre til det, når man betaler sig fra reklame på FB?

:stoned:

Han er da ellers meget velformuleret :)


Ja, jeg tænkte også, at så skulle de da bare sætte vedkommende, som har skrevet den besked, til at lave deres reklameindlæg på Facebook.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14700

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 20. okt 2017, 12:11

Hvorfor min chef sender mig til at arbejde alene i vores pop-up shop i et kæmpe indkøbscenter, når han samtidig er af den holdning jeg ingen selvtillid har i interaktionen med kunder.
0

Tilbage til "Generelt"