Oktober 2017 - Fællestråd

HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf HappyHippo » 15. okt 2017, 23:30

Mangoness skrev:
HappyHippo skrev:
Mangoness skrev:Jeg har lagt mærke til, at jeg spænder meget i nakken under øvelser. Faktisk så meget at jeg ender med ikke at kunne gennemføre dem, fordi det gør så ondt :/


Under hvilke øvelser er det?


Fx fra B til C (nogle gange er der ikke problemer - men det er en af de øvelser, hvor jeg nemt spænder i nakken):

Billede

Det kan dog også ske ved andre øvelser. Nogle dage er det nærmest alt (som indebærer arme), som kan gøre, at jeg spænder i nakken :/


Det kan være meget, fx instabilitet i skulderbladet, men hvis det "kun" er spændinger i nakken, kan du prøve at halvere vægten og lave bevægelsen kontrolleret. Ved for høj vægt vil trapez-musklen ofte tage over.
Athlean-x på youtube har lavet nogle videoer. Han er generelt god at følge hvis man styrketræner
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16995
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 16. okt 2017, 08:20

Når man lister meget forsigtigt op og ned af trapperne, fordi man har trænet bagdel dagen før :D
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 16. okt 2017, 08:25

LaMariposa skrev:Når man lister meget forsigtigt op og ned af trapperne, fordi man har trænet bagdel dagen før :D

Oh, the feeling! :love:

Jeg var i FW i morges og lavede bl.a. squats, dead lifts, leg press og glute bridges - og ja, jeg kan godt li' at træne ben og bagdel :D
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 16. okt 2017, 09:35

For første gang siden 1. Oktober har jeg motioneret - 14 km på cykel. Nøj, hvor har jeg savnet det! Men kursusdage i København og Vejle, samt div. sygdom har forhindret det indtil nu. Men jeg har ferie i denne uge, så jeg regner stærkt med at jeg skal drøne derudaf :lol:

Og så modtager jeg en af dagene et pilatessæt. En stor oppustelig bold, en måtte og så en eller anden dims jeg ikke lige kan huske hvad hedder - en ring man vist skal presse sammen. Så nu vil jeg i gang med at lave boldøvelser, så jeg kan styrke ryg, mave, balder og lår :)
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 17. okt 2017, 20:18

For pokker! Ugens 2. træning er i hus! :banan:

Jeg føler mig motiveret og talte med en PT'er i den lokale FW. Vi talte lidt om muligheden for at få lavet et program. Ikke fordi jeg er utilfreds med de øvelser, jeg lærte af min tidligere PT'er, men mere fordi det kunne være godt med nogle alternative øvelser, så jeg netop ikke går død i træningen.
Efter træning besøgte jeg mine forældre og fik også vasket tøj. Tak Mama :D Nu har jeg røven godt placeret i min sofa og ser "Forsidefruer" på TV3 :popkorn:
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14696

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 17. okt 2017, 22:30

TakeAChanceOnMe skrev:Mål for sidste uge:

1. Planlægge ridningen - vi skal arbejde med galopanspring, figurer og frem-tilbage.
2. I fitness med fokus på cardio, abs og posturale skuldermuskler; så min. 2 gange.
3. Blive ved med at tage madpakke med på Uni/arbejde.
4. Drikke mere væske i løbet af dagen.
(5. Læse op på anatomi!!)


Galopanspring sidder nu rimelig godt i skabet - red 3 gange i sidste uge og planlagde den ene gang jeg red alene. Frem-tilbage virker stadig ikke rigtigt.
Fitness var jeg i en enkelt gang, var simpelthen flad efter arbejde søndag. Cardioen blev dog arbejdet igennem under ridning i stedet.
Madpakke var med hver dag - og god en af slagsen! Væske er so-so.
Er pt. oppe på 15 muskler jeg kan huske (lidt bagud i forhold til hvor jeg burde være), men jeg nyder faktisk mine små revision sessions rigtig meget.

Mål for denne uge (well, lidt forsinket!):

1. Planlægge begge ride sessions hvor jeg rider alene. Frem-tilbage og galopanspring er primære, programridning er sekundært.
2. I fitness minimum 3 gange; 1 lower limb + core, 2 upper limb. So far er vi på én.
3. Madpakke og væske.
4. Lære minimum 5 nye muskler om dagen (og huske de andre).

Pt. føler jeg mig virkelig motiveret omkring min fitness, peak ligger d. 5 november når vi skal til stævne - herefter skal jeg strukturere lidt mere og blive lidt mere konsekvent med at få udarbejdet og lavet nogle ordentlige styrkeprogrammer til migselv.

Fremadrettet vil jeg også gerne have lavet en body trax scanning den sidste dag hver måned, så jeg kan se hvordan muskelmassen ændres og forhåbentlig bliver bedre. Målet er at ligge i thin and muscular, med en fedtprocent på max. 19.5 og at holde vægten på et stabilt niveau i stedet for at svinge 1-2 kg. hele tiden.
0
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Afskylia » 18. okt 2017, 07:12

Jeg har haft nogle uger med ikke så meget fokus på træning og kost. Der har været ferie, fester, kurser og sygdom. Vægten er dog stadig den samme og det er egentlig godt tilfreds med og håber jeg blive lidt mere fokuseret fremadrettet. Selvom denne uge nok også bliver lidt svær, med fødselsdag, poæterabend og en barnedåb.

i dag er det min fødselsdag og jeg er desværre PMS ramt og jeg er bare så ked, trist og er ved græde hele tiden. Jeg hader når PMS rammer mig på den måde. Det er lidt nemmere at håndterer når jeg bliver irritabel og sur.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16995
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 18. okt 2017, 15:13

Afskylia skrev:Jeg har haft nogle uger med ikke så meget fokus på træning og kost. Der har været ferie, fester, kurser og sygdom. Vægten er dog stadig den samme og det er egentlig godt tilfreds med og håber jeg blive lidt mere fokuseret fremadrettet. Selvom denne uge nok også bliver lidt svær, med fødselsdag, poæterabend og en barnedåb.

i dag er det min fødselsdag og jeg er desværre PMS ramt og jeg er bare så ked, trist og er ved græde hele tiden. Jeg hader når PMS rammer mig på den måde. Det er lidt nemmere at håndterer når jeg bliver irritabel og sur.


Tillykke med dagen :blomst: Håber humøret snart bliver bedre.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 19. okt 2017, 06:53

Det var lidt fristende at sove videre, da uret ringede i morges, men jeg stod alligevel op. Træningstøjet lå jo klar - og jeg fik også givet den gas i FW. Ugens tredje træning :gogo:

I går eftermiddag var pigerne og jeg hos tandlægen. 3 x 0 huller - og jeg fik at vide, at jeg børstede tænderne rigtig fint. Det er virkelig rart at blive rost for ens mundhygiejne, når man tager i betragtning, at jeg som barn havde mange huller. Så nu går der et år, før pigerne og jeg igen skal til tandlæge.
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 19. okt 2017, 10:44

Samtale mellem kollega og jeg i frokostpausen:

Kollega: "Jeg er altså misundelig på dine madpakker"
Mig: "Nåh, hvorfor det?"
Kollega: "Jo, de ser altid så spændende, sunde og lækre ud"
Mig: "Jamen, tak!"

Kollega finder sin madpakke frem; rugbrødsmadder og jeg spiser "lasagne" lavet med pastaskruer frem for pastaplader. Og ja, det smagte rigtig godt!
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Afskylia » 19. okt 2017, 10:50

JEg har haft lidt svært ved at finde min motivation frem her på det sidste, fordi der har været så meget drøn på. Min mand har rejst ekstremt meget og jeg har derfor været alene med vores drenge. Motion har derfor været lidt svært og jeg har haft svært ved at styre kosten med alle de arrangementer jeg har været til.

I går fik jeg så et par bukser i fødselsdags gave, som jeg virkelig synes er fede. Jeg kan godt komme ned i dem og lukke dem, men det sidder ikke pænt. Det er ikke meningen at de skal sidde SÅ stramt. :fløjt: De kan ikke byttes til en større størrelse, da butikken ligger i den anden ende af landet.

Det har dog motiveret mig, jeg vil så gerne passe de bukser - så nu fik jeg sagt neg tak til kagen på arbejdet :klap:
4
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 19. okt 2017, 10:57

Jeg havde en rigtig god gang træning i FW i går selvom jeg måtte sortere lidt ud i min styrketræning pga en forstrækning af en sene i min ene hånd. Det er heldigvis ikke så slemt, så jeg kan det meste.
Jeg har korte arbejdsdage i weekenden, så jeg skal træne i hvert tilfælde den ene dag - måske begge, hvis energien er til det.
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16995
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 19. okt 2017, 14:07

Ugens første fire træninger done. Fik styrketrænet i morges, selvom jeg egentlig finder det ret kedeligt (og HÅRDT - det var ikke udelukkende positive tanker, jeg sendte i retning af min personlige træner i hvert fald :D). I morgen står den på spinning, og det bliver uden tvivl også hårdt, men i det mindste har jeg da en til at svinge pisken :lol:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 22. okt 2017, 16:39

Så er efterårsferien slut. Men ikke for mig, for jeg har ikke haft ferie :lol: Dog har ugen været helt fin alligevel - arbejde, træning og kvalitetstid med mine piger.

Opdatering
- Drikke vand Tjek!
- Neglepleje Tjek!
- Træning i FW - evt. svømning og gåture 3 x FW og 2 x gåture
- Minimere slik, chips og kage Tjek!


Den kommende uge står på 2 x censorater, undervisning, samvær med pigerne og fødselsdagsfejring - af mig! :D Jeg har fødselsdag næste mandag, men har inviteret pigerne, de er alligevel hos mig, og pigernes far til fødselsdagsfejring på søndag.

Næste uges mål
- Drikke vand
- Neglepleje
- Træning i FW - evt. svømning og gåture
- Huske fiskeolie, multivitamin og kreatin
- Minimere sukker mandag-torsdag
Senest rettet af Ally 22. okt 2017, 18:41, rettet i alt 2 gange.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Mangoness » 22. okt 2017, 18:35

De her isotretinoin-piller gør, at mine mål ser sådan ud:

- Drik nok vand.
- Husk at tage kapslerne morgen og aften.
- Motioner lidt mindre :blush:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Sund og/eller slank"