Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24473

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Moxy-lady » 17. okt 2017, 16:38

No1 skrev:Når en tidligere eks skriver et frelst indlæg på fb mht #metoo. Især når selvsamme eks havde nemt ved at knalde mig, når jeg sov eller fx ikke havde lyst. Han var fuldstændig ligeglad, så længe han kunne komme af med sit. Det var ikke voldtægt eller et overgreb. Det var bare over mine grænser. Og nu prædiker han om, at mænd skal være solidariske og whatnot.



Det er præcis det der er så latterligt! Jeg har selv haft både kærester og en b-ven der gjorde det samme. Jeg er ret sikker på at ingen af dem tænkte at de begik et overgreb. De "overtalte" mig bare. Hvor fanden er dén snak henne i mediebilledet? Hvorfor lærer vi vores piger at de ikke skal gøre noget de ikke har lyst til, men ikke vores drenge at den slags opførsel ikke er okay? Det er helt skævt!
8
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24473

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Moxy-lady » 17. okt 2017, 16:42

Moxy-lady skrev:
No1 skrev:Når en tidligere eks skriver et frelst indlæg på fb mht #metoo. Især når selvsamme eks havde nemt ved at knalde mig, når jeg sov eller fx ikke havde lyst. Han var fuldstændig ligeglad, så længe han kunne komme af med sit. Det var ikke voldtægt eller et overgreb. Det var bare over mine grænser. Og nu prædiker han om, at mænd skal være solidariske og whatnot.



Det er præcis det der er så latterligt! Jeg har selv haft både kærester og en b-ven der gjorde det samme. Jeg er ret sikker på at ingen af dem tænkte at de begik et overgreb. De "overtalte" mig bare. Hvor fanden er dén snak henne i mediebilledet? Hvorfor lærer vi vores piger at de ikke skal gøre noget de ikke har lyst til, men ikke vores drenge at den slags opførsel ikke er okay? Det er helt skævt!


"Du sagde jo ikke nej!". Retorikken fra alle fyre der var ligeglade om man havde lyst så længe de fik lettet trykket, og retorikken på facebook, i mediebilledet og i retssalene.

Hvad er det for nogle signaler at sende til fyre og mænd? Hvad er det for nogle signaler at sende til piger og kvinder? Der er ikke noget at sige til at langt de fleste der bliver voldtaget af deres partnere ikke melder det. Vi lægger ansvaret for handlingen overpå dem. Hvis det er sket, så har de ikke sagt godt nok fra.
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 17. okt 2017, 16:44

sigge skrev:De indlæg, jeg har set med #metoo, har alle haft en forklarende tekst (på engelsk) med. Jeg har ikke set nogen personlige historier i tilknytning.

Jeg blev så faktisk en smule skræmt over at se det på min søsters facebook i dag - jeg skal vist lige spørge ind til den historie på et tidspunkt, for jeg håber da ikke, at hun har et decideret overgreb i bagagen, som hun ikke har fortalt om. (Altså ikke fordi, jeg har krav på at vide det, men fordi jeg ikke synes, hun skal gå med sådan noget alene, hvis det er sket.)

Jeg opfatter tagget som, at man kan skrive det om alle mulige forskellige krænkelser, og ikke kun deciderede overgreb. Det gælder jo alt fra sexchikane, “cat calls”, klap bagi eller anden uønsket berøring osv.
2
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 17. okt 2017, 16:49

HappyPaww skrev:
sigge skrev:De indlæg, jeg har set med #metoo, har alle haft en forklarende tekst (på engelsk) med. Jeg har ikke set nogen personlige historier i tilknytning.

Jeg blev så faktisk en smule skræmt over at se det på min søsters facebook i dag - jeg skal vist lige spørge ind til den historie på et tidspunkt, for jeg håber da ikke, at hun har et decideret overgreb i bagagen, som hun ikke har fortalt om. (Altså ikke fordi, jeg har krav på at vide det, men fordi jeg ikke synes, hun skal gå med sådan noget alene, hvis det er sket.)

Jeg opfatter tagget som, at man kan skrive det om alle mulige forskellige krænkelser, og ikke kun deciderede overgreb. Det gælder jo alt fra sexchikane, “cat calls”, klap bagi eller anden uønsket berøring osv.

Mine har primært været sexchikane. Jeg er f.eks. aldrig blevet voldtaget eller overfaldet men jeg er blevet raget på hvor et nej ikke blev respekteret
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14801
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24908

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 17. okt 2017, 19:15

Mongolian barbecue med pesto og barbecuesovs men ingen karrysovs. :forvirret:
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 17. okt 2017, 19:24

Hvor alle mine teskeer er blevet af? :gruble:
0
...
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 17. okt 2017, 19:29

Denlilleglademy skrev:Det her billede. Dels er det hverken nyt eller genialt, eller endsige sjovt og da slet ikke kreativt. I min optik er det bare tacky og prollet. Det er også virkelig usjovt at han har minions boxers på.


Takket være det par som fik tager sådan et 'blow-job' billede på Rhodos har øen nu bestemt at alle udenlandske brylluper er aflyst på ubestemt tid. Flot. God klaret.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 17. okt 2017, 19:49

LadyFox skrev:Hvor alle mine teskeer er blevet af? :gruble:

De bliver opslugt i et mystisk ukendt rum, samme sted hvor de enlige strømper forsvinder hen.

Alternativ så her jeg også en teori om, at hjemme hos os, så kommer der langt flere skeer og små gafler, afsted med i børnenes madpakker, end der kommer med retur.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 17. okt 2017, 19:51

Studsgaard skrev:
LadyFox skrev:Hvor alle mine teskeer er blevet af? :gruble:

De bliver opslugt i et mystisk ukendt rum, samme sted hvor de enlige strømper forsvinder hen.

Alternativ så her jeg også en teori om, at hjemme hos os, så kommer der langt flere skeer og små gafler, afsted med i børnenes madpakker, end der kommer med retur.

Men... jeg bor på 48 kvm, og har aldrig mit service med ud af hjemme, hvordan kan halvdelen af mine teskeer så mangle... det giver inden mening :forvirret:
1
...
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6505
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mangoness » 17. okt 2017, 20:01

LadyFox skrev:Men... jeg bor på 48 kvm, og har aldrig mit service med ud af hjemme, hvordan kan halvdelen af mine teskeer så mangle... det giver inden mening :forvirret:


Der er kun en forklaring: Nisser! De samler bestik ind, så de er klar, når du sætter risengrød op på loftet! :-D

..eller teske-spisende/samlende katte og/eller fugle som hopper ind ad vinduet :genert:
3
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 17. okt 2017, 20:03

Mangoness skrev:
LadyFox skrev:Men... jeg bor på 48 kvm, og har aldrig mit service med ud af hjemme, hvordan kan halvdelen af mine teskeer så mangle... det giver inden mening :forvirret:


Der er kun en forklaring: Nisser! De samler bestik ind, så de er klar, når du sætter risengrød op på loftet! :-D

..eller teske-spisende/samlende katte og/eller fugle som hopper ind ad vinduet :genert:

Dvs. Når julen er ovre bliver jeg nødt til at spise med fingrende?
0
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 17. okt 2017, 21:51

Folk der ikke blinker, når de skal ud af en rundkørsel.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 17. okt 2017, 21:52

Og børnefamilier i skoleferier.
De er altid, uden undtagelse, langt mere sure i ferier.
Det er som om de ikke kan orke at være for meget sammen med deres børn.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 17. okt 2017, 22:47

Lisma skrev:Hvis nu man sender et billede med Snapchat- er det så for evigt tilgængeligt i samtalen, medmindre man tidsindstiller det først? :genert: *Første gang på Snappen.

Hvis det er i en chatsamtale kan det vist kun ses én gang, men er til gengæld ikke tidsbegrænset.

Hvis man skal have mulighed for at se billedet flere gange, og muligvis også i "uendelig" tid imens det er åbnet, så mener jeg det skal deles som/i historie. De billeder der deles på den måde er tilgængeligt i 24 timer.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 18. okt 2017, 02:55

Studsgaard skrev:[...]
Alternativ så her jeg også en teori om, at hjemme hos os, så kommer der langt flere skeer og små gafler, afsted med i børnenes madpakker, end der kommer med retur.

Altså grundlæggende det omvendte af kuglepennene på kontoret ... :gruble:
1

Tilbage til "Generelt"