Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 10. okt 2017, 09:57

Yetie skrev:
Zonta skrev:Må jeg spørge jer kloge damer om noget? Jeg smed P-pillerne i juli og vi har ikke brugt beskyttelse siden. Sidste menstruation startede 8. september, jeg aner ikke hvornår ÆL var og vi havde sex den 1. oktober. Kan jeg i realiteten være gravid nu eller er mens "bare" lidt længe om at indfinde sig? Burde havde fået mens for for et par dage siden ifølge WomanLog-app'en.


1. oktober er lidt sent i forhold til en helt regelmæssig cyklus, men der er altid en sandsynlighed for graviditet efter ubeskyttet sex. Håber for dig.

Jeg svinger totalt mellem at tænke at det aldrig bliver min tur til at se to røde streger til at tænke lyserøde tanker - og så kommer alle tankerne om hvad jeg kan gøre galt som mor. Er bange for ikke at kunne finde en god balance mellem forsigtig og påpasselig, og at jeg enten bliver totalt ravnemor eller en lidt for curling-agtig mor.


Tak for svar - det er præcis det jeg selv tænker. Jeg har stadig ikke fået mens, men tog en test i søndags, der var negativ, så jeg er stadig lidt i venteposition her :panik: Jeg blev dog faktisk lidt skuffet, da testen var negativ, så det tager jeg som et godt tegn! :-D
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Sloejfen
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:52
Kort karma: 29
Geografisk sted: København SV
Likede indlæg: 266

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Sloejfen » 11. okt 2017, 09:52

Rart at høre at man ikke er den eneste som går og giver sig selv skyld med skyld på.
Jeg havde i lang tid dårlig samvittighed fordi min kæreste sådan helt naturligt er meget sund. Løber, spiser fornuftigt osv.
Det er jeg så ikke.
Jeg spiser for meget slik, hader motion og har røget indtil for nylig. Skyld med skyld og skam på (altså fra mig selv, min kæreste siger intet til det). For det er jo dårligt alt sammen for fertiliteten.
Nu er jeg stoppet med at ryge, det skulle jo forbedre chancerne væsentligt.

Til gengæld har jeg så fået menstruation i dag. 4 dage før tid. Så behøver jeg da ikke gruble over om jeg skal teste :rulle:
0
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 11. okt 2017, 18:21

Sloejfen skrev:Rart at høre at man ikke er den eneste som går og giver sig selv skyld med skyld på.
Jeg havde i lang tid dårlig samvittighed fordi min kæreste sådan helt naturligt er meget sund. Løber, spiser fornuftigt osv.
Det er jeg så ikke.
Jeg spiser for meget slik, hader motion og har røget indtil for nylig. Skyld med skyld og skam på (altså fra mig selv, min kæreste siger intet til det). For det er jo dårligt alt sammen for fertiliteten.
Nu er jeg stoppet med at ryge, det skulle jo forbedre chancerne væsentligt.

Til gengæld har jeg så fået menstruation i dag. 4 dage før tid. Så behøver jeg da ikke gruble over om jeg skal teste :rulle:


Flot at du er holdt op med at ryge! :gogo: Det er da helt klart et stort plus.

Jeg er også lidt for glad for slik, så jeg er for tyk. Kan egentlig godt lide motion, men synes ikke jeg har tid til så meget som jeg burde.

Min mand har nu været røgfri i næsten 4 uger. Det burde også øge vores chancer.

Øv med mens, men hellere før tid end for sent, hvis der ikke er bid.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mi55y » 12. okt 2017, 06:27

Jeg stoppede også med at ryge tilbage i august, men vægten kunne stadig godt trænge til at komme længere ned. Det er ikke fordi, vi spiser vildt usundt, men mine portioner er simpelthen for store. Det MÅ da være muligt at nøjes med kun en portion!?!? Har rygrad som en regnorm, når det kommer til god mad. Når vi flytter ud i huset bor vi tæt på en skole, hvor man kan leje badmintonbaner, så det regner vi med at gøre. Der ligger også et fitness-center tæt på, så det overvejer jeg kraftigt. Jeg har aldrig været glad for fitnesscentre, men jeg kunne virkelig godt tænke mig at styrke kroppen lidt. Vægttab oveni ville være bonus.

Vi rejser jo til Japan fredag i næste uge, og skal have mens om søndagen, så jeg tænker at jeg lige nupper en test et par dage inden afgang og pakker en test med, hvis nu mens skulle udeblive.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 12. okt 2017, 08:46

Zonta skrev:
Yetie skrev:
Zonta skrev:Må jeg spørge jer kloge damer om noget? Jeg smed P-pillerne i juli og vi har ikke brugt beskyttelse siden. Sidste menstruation startede 8. september, jeg aner ikke hvornår ÆL var og vi havde sex den 1. oktober. Kan jeg i realiteten være gravid nu eller er mens "bare" lidt længe om at indfinde sig? Burde havde fået mens for for et par dage siden ifølge WomanLog-app'en.


1. oktober er lidt sent i forhold til en helt regelmæssig cyklus, men der er altid en sandsynlighed for graviditet efter ubeskyttet sex. Håber for dig.

Jeg svinger totalt mellem at tænke at det aldrig bliver min tur til at se to røde streger til at tænke lyserøde tanker - og så kommer alle tankerne om hvad jeg kan gøre galt som mor. Er bange for ikke at kunne finde en god balance mellem forsigtig og påpasselig, og at jeg enten bliver totalt ravnemor eller en lidt for curling-agtig mor.


Tak for svar - det er præcis det jeg selv tænker. Jeg har stadig ikke fået mens, men tog en test i søndags, der var negativ, så jeg er stadig lidt i venteposition her :panik: Jeg blev dog faktisk lidt skuffet, da testen var negativ, så det tager jeg som et godt tegn! :-D


Hmmm, jeg har lige taget en test mere, som igen var negativ. Skulle have haft menstruation i fredags - er nu på dag 35 i min cyklus og indtil videre har min korteste cyklus været på 25 dage og den længste på 31. Min krop har vist bare besluttet sig for at fucke med mig i denne måned :forvirret2:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lumin » 12. okt 2017, 16:48

Jeg sidder og regner på hvor tidligt jeg mon kan tillade mig at prøve at teste.. Hvad gør I andre? Venter I til mens er forventet?
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mi55y » 12. okt 2017, 17:53

Lumin skrev:Jeg sidder og regner på hvor tidligt jeg mon kan tillade mig at prøve at teste.. Hvad gør I andre? Venter I til mens er forventet?


Det kommer lidt an på. Skal jeg noget socialt med alkohol, så tester jeg gerne, men ikke tidligere end 3+4/5-stykker. Ellers venter jeg til forsinket mens.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 12. okt 2017, 17:59

Mi55y skrev:
Lumin skrev:Jeg sidder og regner på hvor tidligt jeg mon kan tillade mig at prøve at teste.. Hvad gør I andre? Venter I til mens er forventet?


Det kommer lidt an på. Skal jeg noget socialt med alkohol, så tester jeg gerne, men ikke tidligere end 3+4/5-stykker. Ellers venter jeg til forsinket mens.


Jeg gør det samme.

Er jeg den eneste der så til gengæld har lidt svært ved at huske hvornår det egentlig er over tid? Jeg har jo været vant til stort set uafbrudt i 22 år, at pillerne fortalte mig hvornår det var tid... Bruger I en kalender, eller hvad gør I?
0
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf BirdReynolds » 12. okt 2017, 18:05

Yetie skrev:
Mi55y skrev:
Lumin skrev:Jeg sidder og regner på hvor tidligt jeg mon kan tillade mig at prøve at teste.. Hvad gør I andre? Venter I til mens er forventet?


Det kommer lidt an på. Skal jeg noget socialt med alkohol, så tester jeg gerne, men ikke tidligere end 3+4/5-stykker. Ellers venter jeg til forsinket mens.


Jeg gør det samme.

Er jeg den eneste der så til gengæld har lidt svært ved at huske hvornår det egentlig er over tid? Jeg har jo været vant til stort set uafbrudt i 22 år, at pillerne fortalte mig hvornår det var tid... Bruger I en kalender, eller hvad gør I?


Jeg brugte en app. Dem findes der vist et væld af.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Neenah » 12. okt 2017, 18:25

Yetie skrev:
Mi55y skrev:
Lumin skrev:Jeg sidder og regner på hvor tidligt jeg mon kan tillade mig at prøve at teste.. Hvad gør I andre? Venter I til mens er forventet?


Det kommer lidt an på. Skal jeg noget socialt med alkohol, så tester jeg gerne, men ikke tidligere end 3+4/5-stykker. Ellers venter jeg til forsinket mens.


Jeg gør det samme.

Er jeg den eneste der så til gengæld har lidt svært ved at huske hvornår det egentlig er over tid? Jeg har jo været vant til stort set uafbrudt i 22 år, at pillerne fortalte mig hvornår det var tid... Bruger I en kalender, eller hvad gør I?


Jeg bruger appen Clue. Den fortæller mig også min frugtbare periode. Vi knalder ikke nok til at vi er sikre på at ramme den, så det er meget godt lige at vide hvornår det er :D
2
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mi55y » 12. okt 2017, 19:30

Jeg bruger også clue. Den holder styr på alt for mig.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 13. okt 2017, 05:10

Tak for tippet, damer. Jeg har hentet Clue. Så skal jeg bare lige huske at taste ind i den. :deer:
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mi55y » 13. okt 2017, 06:39

Yetie skrev:Tak for tippet, damer. Jeg har hentet Clue. Så skal jeg bare lige huske at taste ind i den. :deer:


Man kan sagtens nøjes med bare at taste blødning ind, så det er ikke så mange dage, man skal huske det. Og man kan sagtens taste ind senere, det behøver ikke være på dagen. Jeg taster dog også sex ind, når det ligger omkring ægløsning.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 13. okt 2017, 17:24

Ej men altså... Jeg er nu gået en uge over og i går morges tog jeg en negativ test... Hvis jeg skulle være gravid ville jeg nok være blevet det omkring den 1. oktober. Hmmm...
Jeg har bestilt en tid til lægen fredag i næste uge, og så ser jeg lige hvad der sker. Hvis der stadig ikke er en positiv test eller menstruation, må jeg lige snakke med dem om hvad vi skal gøre herfra.

Det "sjove" er, at vi ikke engang aktivt prøver. Vi har smidt præventionen, og tager den derfra. Sker det, så sker det. Men nu tolker jeg på ALT og har lyst til at teste hele tiden! Og jeg har tidligere været sådan "Jeg bliver i hvert fald ikke sådan et test-monster" :lol: Joke's on me, I guess :genert:
0
J, juli 2018.
Andrea_B
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. jul 2016, 15:44
Kort karma: 5
Likede indlæg: 1

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Andrea_B » 13. okt 2017, 18:18

Kære damer.

Jeg var med i tråden - meget, meget kort - tilbage i 2016. Jeg havde fået stillet i udsigt at det ville blive svært at blive gravid - det blev det ikke, af en eller anden grund, og vi føler os usandsynligt heldige. Har nu en dejlig pige fra april 2017 :)

Anyway. Jeg er ikke ude efter at blive gravid igen lige nu, men kunne godt tænke mig at have lidt styr på min cyklus - for at ligesom tage tingene proaktivt, hvis nu vi ikke er ligeså heldige i anden runde.

Hvilken app er den bedste, synes I? Jeg brugte Ovia sidst, og er ikke imponeret. Er Clue bedre?
0

Tilbage til "Graviditet"