Debattens mødregruppe

Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf ina » 11. okt 2017, 18:08

Danseprinsesse skrev:Jeg bliver lige nødt til at dele det her, for det er simpelthen for sært.

Min kæreste afleverer i vuggestuen i morges, som han plejer. To af pædagogerne vil gerne sige noget til ham, men ved ikke helt om de skal - og nu må vi ikke blive fornærmede. Men de synes virkelig, Knud skal have tøj på med flere farver, fordi de synes, det er pænere, når han er så lys.
Min kæreste var helt paf, han havde lige nået at tænke, om der var noget alvorligt, de ville tale med ham om.

Der er alligevel mange ting, jeg hellere vil have, de bruger deres energi på, end at give mit barn styling rådgivning. :stoned: :lol:
SÅ mærkeligt altså.


WTF? Har aldrig hørt noget så underligt udtalt af en pædagog! Og jeg er ellers tidligere pædagog, så jeg har hørt min del. Det er nærmest lidt grænseoverskridende, synes jeg. :stoned:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 11. okt 2017, 18:34

Jeg tænkte også WTF, da jeg læste dit indlæg, DP.

Pædagoger skal kun blande sig i børns tøj, hvis det er mangelfuldt, aldrig bliver vasket, ikke passer til årstiden.

Det må være en meget ressourcestærk vuggestue, når de har tid til at gå op i farvevalg...

Hvad sagde din kæreste til dem?
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 11. okt 2017, 18:44

Danseprinsesse skrev:Jeg bliver lige nødt til at dele det her, for det er simpelthen for sært.

Min kæreste afleverer i vuggestuen i morges, som han plejer. To af pædagogerne vil gerne sige noget til ham, men ved ikke helt om de skal - og nu må vi ikke blive fornærmede. Men de synes virkelig, Knud skal have tøj på med flere farver, fordi de synes, det er pænere, når han er så lys.
Min kæreste var helt paf, han havde lige nået at tænke, om der var noget alvorligt, de ville tale med ham om.

Der er alligevel mange ting, jeg hellere vil have, de bruger deres energi på, end at give mit barn styling rådgivning. :stoned: :lol:
SÅ mærkeligt altså.


Ej, hvor mærkeligt. Jeg kan forstå det, hvis det var som Sorenspige skriver, eller de kom og sagde det måske var bedre med noget tøj med mere bevægelsesfrihed eller lignende.

F er endelig begyndt at gå. Han har jo rejst sig og gået langs ting siden slut juli. Han har længe kunnet gå, men har nægtet at gå mere end et skridt uden støtte. Men i denne uge turde han endelig give slip. Store sager herhjemme. VS start er også gået over al forventning. Han sover bedre om natten, men beder stadig om meget mælk og vækker os. Næste uge flytter han ind til E så vi kan se om det hjælper.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lykke » 11. okt 2017, 18:45

ina skrev:
Danseprinsesse skrev:Jeg bliver lige nødt til at dele det her, for det er simpelthen for sært.

Min kæreste afleverer i vuggestuen i morges, som han plejer. To af pædagogerne vil gerne sige noget til ham, men ved ikke helt om de skal - og nu må vi ikke blive fornærmede. Men de synes virkelig, Knud skal have tøj på med flere farver, fordi de synes, det er pænere, når han er så lys.
Min kæreste var helt paf, han havde lige nået at tænke, om der var noget alvorligt, de ville tale med ham om.

Der er alligevel mange ting, jeg hellere vil have, de bruger deres energi på, end at give mit barn styling rådgivning. :stoned: :lol:
SÅ mærkeligt altså.


WTF? Har aldrig hørt noget så underligt udtalt af en pædagog! Og jeg er ellers tidligere pædagog, så jeg har hørt min del. Det er nærmest lidt grænseoverskridende, synes jeg. :stoned:


Vi fik kæmpe ros af op til flere pædagoger da A (pige) havde tylskørt på. Altså WTF? Jeg havde sagt om morgenen i vuggestuen, at de altså bare skulle tage det af hende, når lejligheden bød sig. Jeg synes ikke man er så let til bens i haven når man har tylskørt på.
Men nej nej. Det blev kommenteret af op til flere pædagoger. Hun går i en steinervugger. Jeg blev også ret paf. Mon nogen af drengene får ros for at have et par flotte selebukser på?
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf ina » 11. okt 2017, 18:50

Lykke skrev:
ina skrev:
Danseprinsesse skrev:Jeg bliver lige nødt til at dele det her, for det er simpelthen for sært.

Min kæreste afleverer i vuggestuen i morges, som han plejer. To af pædagogerne vil gerne sige noget til ham, men ved ikke helt om de skal - og nu må vi ikke blive fornærmede. Men de synes virkelig, Knud skal have tøj på med flere farver, fordi de synes, det er pænere, når han er så lys.
Min kæreste var helt paf, han havde lige nået at tænke, om der var noget alvorligt, de ville tale med ham om.

Der er alligevel mange ting, jeg hellere vil have, de bruger deres energi på, end at give mit barn styling rådgivning. :stoned: :lol:
SÅ mærkeligt altså.


WTF? Har aldrig hørt noget så underligt udtalt af en pædagog! Og jeg er ellers tidligere pædagog, så jeg har hørt min del. Det er nærmest lidt grænseoverskridende, synes jeg. :stoned:


Vi fik kæmpe ros af op til flere pædagoger da A (pige) havde tylskørt på. Altså WTF? Jeg havde sagt om morgenen i vuggestuen, at de altså bare skulle tage det af hende, når lejligheden bød sig. Jeg synes ikke man er så let til bens i haven når man har tylskørt på.
Men nej nej. Det blev kommenteret af op til flere pædagoger. Hun går i en steinervugger. Jeg blev også ret paf. Mon nogen af drengene får ros for at have et par flotte selebukser på?


Ej, hvor er det underligt! :stoned: De har vist for lidt at gå op i. :lol:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 11. okt 2017, 19:11

Det er præcist det samme vi talte om; hvis han har for koldt/varmt tøj på, mangler overtøj, har for lange bukser på, som han falder i eller whatever, så vil vi selvfølgelig rigtig gerne vide det.
Jeg kunne også forstå “interessen”, hvis vi altid gav ham lyst, sart tøj på og gik virkelig meget op i, at han ikke måtte gøre det beskidt.

Min kærestes reaktion i vuggestuen var vist mest “...eh, hvad?..”. Hvorefter de trak lidt i land og begyndte at snakke om Knuds fine, nye sko.
Da han fortalte det videre til mig, var han blevet irriteret og sur - tror også han følte det som lidt grænseoverskridende.

Min reaktion er nok mest henad at ville give ham helt mørkt og ensfarvet tøj på i morgen. :D
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lykke » 11. okt 2017, 19:17

Min reaktion var også at give hende en Star Wars hættetrøje på og brune fløjsbukser på næste dag.

Ja, barnligt i know. Men synes fandme ikke at tøj skal have nogen som helst betydning for børn.
Jeg vil gerne vide når barnet mangler uldsokker eller skal en tykkere dyne med eller videre i den dur. Men det bliver for 1. World når man roser for tylskørt eller ønsker andre farve til barnets tøj.
4
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 11. okt 2017, 19:17

Thea går meget i grøn, brun og mørkelilla. Folk antager altid at hun er en dreng. Jeg gik ud fra, at det er fordi vi ikke rigtig klæder hende i lyserød. Men så var jeg i Netto, og Thea sad i vognen, med en lyserød body på. Med sommerfugle og enhjørninger på. En mand stopper forundret op og kigger på hende, og spørger undrende: "er det en pige?"
Så måske ligner hun bare en dreng :gruble:
Er også to gange blevet gjort opmærksom på af fremmede, at hun skeler. Jo tak.
I går fik jeg et råd om ammestop (som jeg ikke havde bedt om, men tak skal du have). Rådet var, at min mor bare skulle passe hende i en uge. Så havde hun glemt det. Mit ansigt: :nerve:

Det er dejligt med en masse ubrugelige kommentarer fra alle mulige folk :lol:
Senest rettet af Sangius 12. okt 2017, 12:13, rettet i alt 1 gang.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lykke » 11. okt 2017, 19:24

A bliver også altid omtalt som dreng til at starte med. Selv med lyserød. Så jeg gav hurtigt op.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 12. okt 2017, 11:49

DP- Det er eddermame en sjov ting at gå op i som pædagog :lol: Hvis der ikke er større problemer, kan man vist ikke klage!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 12. okt 2017, 11:50

4100 gram baby ifølge SP i dag! :banan: 400 gram taget på siden hun var her sidste uge!
12
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 12. okt 2017, 17:40

Nåmeneeh, det var så mig der hentede i dag. :stoned:

Jeg blev mødt af to pædagoger, der gerne ville rose mig for det tøj Knud havde på i dag (den ene vel og mærke ikke blandt dem i går, så det er altså samtlige 3 faste pædagoger på stuen, der har haft en seriøs samtale om, hvorvidt de skulle sige noget til os, om at de mener, farver klæder vores søn bedre end gråt).
Og så fik jeg samme smøre, som min kæreste fik i går. "Det er jo ikke fordi, vi vil klandre jer noget som forældre...blablabla... han lyser bare fuldstændig op i farver.. blablabla". Jeg besluttede mig på stedet for at sige noget for at lukke den, men det lykkedes mig simpelthen ikke at få et ord indført, fordi de blev ved med at afbryde hinanden med det der med farverne og bagefter en lang lovprisning af barnet. Seriøst, den ene fortsatte nærmest helt til vi kom til yderdøren, der er faktisk ikke grænser for, hvor dejlig, dygtig, lækker, sjov, sød og klog han er - bare ikke i grå!


Vorherre bevares.
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 12. okt 2017, 17:47

Det er virkelig weird det der, DP... o.O
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 12. okt 2017, 19:28

Overvejer du ikke at glæde ham i gråt den næste uges tid?

Det må virkelig være en fuldkommen problemfri vuggestue, når de har tid til overhovedet at tænke over farverne på barnets tøj.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 12. okt 2017, 20:02

Jo, jeg gør!

Men jeg kan mærke, at det virkelig irriterer mig, at jeg skal forholde mig til, at det på en eller anden måde kommer til at sende et signal nu, hvad vi giver ham på.
Om de er uenige med os i, hvad der er pænt, er jeg bedøvende ligeglad med, men det er da helt vanvittigt at have fokus på, hvad der klæder bittesmå børn. Det sender nogle ret uheldige signaler, synes jeg.
De skal egentlig slet ikke bedømme eller vise interesse for mit barns udseende, medmindre det drejer sig om reelle tegn på mistrivsel eller manglende omsorg.
Ej, jeg synes bare, det er SÅ mærkeligt.
3

Tilbage til "Forældre"