Mailprogram vil ikke sende mails

Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Mailprogram vil ikke sende mails

Indlægaf Grissebassen » 11. okt 2017, 15:19

Jeg bruger det der standard mailprogram, der ligger på min mac.
Men når jeg forsøger at sende mails, ligger den dem i udbakken. Når jeg derefter går derind og trykker afsend, sker der ingenting :wacko:
Jeg kan fint modtage mail, bare ikke sende.
Kan nogen hjælpe?
0
Brugeravatar
Dynaudio
Indlæg: 2686
Tilmeldt: 29. okt 2015, 22:20
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2076

Re: Mailprogram vil ikke sende mails

Indlægaf Dynaudio » 12. okt 2017, 10:18

Har det virket?

Hvis det ikke har, ville jeg checke opsætningen igen (som oftest SMTP og checke at portindstillingerne er korrekte).
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Mailprogram vil ikke sende mails

Indlægaf Grissebassen » 19. okt 2017, 17:35

Dick Longflop skrev:Har det virket?

Hvis det ikke har, ville jeg checke opsætningen igen (som oftest SMTP og checke at portindstillingerne er korrekte).

Det har virket fint, men det er ikke første gang, det opfører sig på denne måde. Kan du muligvis oversætte overstående til dansk?
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Mailprogram vil ikke sende mails

Indlægaf Myresluger » 19. okt 2017, 18:13

Har du skiftet internet leverandør? Hos os kan vi ikke sende fra PC og I-pad - men godt fra telefoner og selvfølgelig fra webmail. Det er internet leverandøren der ikke vil lade os gøre det, da vi ikke bruger deres mailadresse.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23127

Re: Mailprogram vil ikke sende mails

Indlægaf Aragorn » 20. okt 2017, 11:40

Grissebassen skrev:
Dick Longflop skrev:Har det virket?

Hvis det ikke har, ville jeg checke opsætningen igen (som oftest SMTP og checke at portindstillingerne er korrekte).

Det har virket fint, men det er ikke første gang, det opfører sig på denne måde. Kan du muligvis oversætte overstående til dansk?


Adressen på din udgående postserver (Simple Mail Transfer Protocol - SMTP) er ikke muligvis ikke korrekt, eller dit password eller brugernavn er forkert, eller du benytter en forkert port eller du har ikke sat SSL/TLS korrekt op. Der er en fejl i din opsætning ganske enkelt.

Dermed afvises din mail klient (Apple Mail) fra serveren, når den forsøger at logge på serveren, for at bede serveren om at afsende mailen til den adresse du har angivet. Derfor havner mailen i udbakken og afventer afsendelse, der vil ske, når klienten kan godkendes af serveren. Siden du ikke ændrer dine indstillinger vil dette aldrig ske.

Da du ikke ved helt vildt meget om det selv, og heller ikke har angivet, hvor du har din mail adresse, kan jeg ikke hjælpe med at få din klient korrekt sat op, til at bruge din mailudbyders SMTP server, og derfor kan jeg bare mere overordnet sige, at du i stedet kan benytte Googles SMTP server til at håndtere udgående post. Dette kræver at du har en Gmail adresse, og det er ikke en optimal løsning, men den fungerer, og Google forsvinder næppe foreløbigt, så det er en fremtidssikret løsning trods alt.

Hvis du vil have mere præcis hjælp, så er det nødvendigt for mig at kende navnet på din internetudbyder, og navnet på din mail udbyder. Det vil sige, det der står efter @ i din mail-adresse - med mindre du har en lidt mere speciel konfiguration. Men lad os starte dér.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23127

Re: Mailprogram vil ikke sende mails

Indlægaf Aragorn » 20. okt 2017, 11:42

Myresluger skrev:Har du skiftet internet leverandør? Hos os kan vi ikke sende fra PC og I-pad - men godt fra telefoner og selvfølgelig fra webmail. Det er internet leverandøren der ikke vil lade os gøre det, da vi ikke bruger deres mailadresse.


Hvilket er grunden til at have sit eget domæne, hvor man selv drifter sine mailadresser. Uanset hvilken udbyder man skifter til, vil ens mail altid virke, uden nogen som helst ændringer i opsætningen i klienten. Bare der er en internetforbindelse vil det altid virke, og man skal aldrig tænke på det igen.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Mailprogram vil ikke sende mails

Indlægaf Myresluger » 20. okt 2017, 15:39

Aragorn skrev:
Myresluger skrev:Har du skiftet internet leverandør? Hos os kan vi ikke sende fra PC og I-pad - men godt fra telefoner og selvfølgelig fra webmail. Det er internet leverandøren der ikke vil lade os gøre det, da vi ikke bruger deres mailadresse.


Hvilket er grunden til at have sit eget domæne, hvor man selv drifter sine mailadresser. Uanset hvilken udbyder man skifter til, vil ens mail altid virke, uden nogen som helst ændringer i opsætningen i klienten. Bare der er en internetforbindelse vil det altid virke, og man skal aldrig tænke på det igen.

Desværre ikke. TDC/yousee har en blokereing så vi netop ikke kan sende fra mailprogrammet via vores eget domæne. Så med mindre de har stukket en plade fra kundeservice så kan man ikke sende fra eget domæne..
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23127

Re: Mailprogram vil ikke sende mails

Indlægaf Aragorn » 20. okt 2017, 16:25

Myresluger skrev:
Aragorn skrev:
Myresluger skrev:Har du skiftet internet leverandør? Hos os kan vi ikke sende fra PC og I-pad - men godt fra telefoner og selvfølgelig fra webmail. Det er internet leverandøren der ikke vil lade os gøre det, da vi ikke bruger deres mailadresse.


Hvilket er grunden til at have sit eget domæne, hvor man selv drifter sine mailadresser. Uanset hvilken udbyder man skifter til, vil ens mail altid virke, uden nogen som helst ændringer i opsætningen i klienten. Bare der er en internetforbindelse vil det altid virke, og man skal aldrig tænke på det igen.

Desværre ikke. TDC/yousee har en blokereing så vi netop ikke kan sende fra mailprogrammet via vores eget domæne. Så med mindre de har stukket en plade fra kundeservice så kan man ikke sende fra eget domæne..


Dit hostingselskab har efter al sandsynlighed de nødvendige mailservere. Det er dem du skal bruge. Hvem hoster dit domæne?
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Mailprogram vil ikke sende mails

Indlægaf Myresluger » 20. okt 2017, 16:46

Når du siger hoster - så er jeg lettere blank. Men eebmailen er hos Wannafind, så min ikke det er det du spørger om:)
0
Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: Mailprogram vil ikke sende mails

Indlægaf Only Me » 20. okt 2017, 18:01

Er det denne side hos Wannafind du logger ind på din mail med?

https://webmail.wannafind.dk/
0
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Mailprogram vil ikke sende mails

Indlægaf Myresluger » 20. okt 2017, 18:47

Ja. Jeg kan fint hente mails men ikke sende.. ingen problem med mobilos
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23127

Re: Mailprogram vil ikke sende mails

Indlægaf Aragorn » 20. okt 2017, 19:15

Myresluger skrev:Ja. Jeg kan fint hente mails men ikke sende.. ingen problem med mobilos


https://knowledgebase.wannafind.dk/Kategori/E-mail

Løsningen på dine problemer er her.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Mailprogram vil ikke sende mails

Indlægaf Myresluger » 20. okt 2017, 20:09

Det virkede :dance:

Du er en helt!!! 1000 tak!
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23127

Re: Mailprogram vil ikke sende mails

Indlægaf Aragorn » 20. okt 2017, 20:16

Myresluger skrev:Det virkede :dance:

Du er en helt!!! 1000 tak!


Så længe du bruger den opsætning der er i de vejledninger derinde, så vil dine mailklienter kunne sende mails, uanset hvilken udbyder du benytter, og uanset hvor du er i verden - du skal bare have en internetforbindelse. Du er ganske enkelt frigjort af din internetudbyder og har adskilt levering af internet fra levering af email - du er herre i eget hus.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Computere, spil og internet"