Har du roadrage ?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf cola » 25. sep 2017, 04:09

Studsgaard skrev:Meget aktuelt med denne tråd, så oplevede vi det idag. Og det var faktisk en pissefarlig situation.

Vi kommer i 2. Sporet på motorvejen, med ca 140 hvor vi overhaler en masse biler der kører med lidt mellemrum, men ikke så meget at vi kan trække ind uden at skulle bremse ned.
Langt bagfra kommer der en bil meget hurtig, der blinker meget med det lange lys, han vil selvfølgelig have os væk, men eftersom vi allerede kører lidt for hurtigt og der ikke er plads til at trække ind, så fortsætter vi forbi rækken af biler.
Ham bagved bliver ved med at blinke og kører meget tæt på, så min mand strejfer bremsepedalen, uden vi bremser (og ja vi ved godt at det må man ikke, men det er et forsøg på at sige "stop nu" til alt hans blinken og køren meget tæt på.)
Da der er plads trækker min mand ind i 1. Vognbane, men istedet for at køre forbi, trækker fyren ind direkte foran os, og træder voldsomt hård på bremsen.
Jeg takker Gud for min mand var lynhurtig og meget opmærksom på den anden bil, det var nok 30-50 cm for at vi ramte ham, samt dem vi lige havde overhalet jo også skal bremse så de kommer tæt på os. Fyren tager farten næsten helt af, blinker til højre og peger vredt ud af sit vindue og ind over bilen, for at signalere til os vi skal køre ind i nødsporet :nerve:

Min mand slår blinkeren til og trækker ind af, jeg tænker bare jeg er lykkelig for bilen automatisk låser så han ikke kan komme ind til os. Fyren i bilen ombestemmer sig så, og vælger at accelererer hurtigt afsted igen, hvilket så skaber en ny farlig situation med nogle andre, for der er de biler vi netop havde overhalet ved at være kommet forbi vores to biler.

Det var virkelig en ubehagelig situation.

Ved den slags biler plejer jeg at søge ly bag en anden bil, dvs jeg køre så tæt på bilen jeg trækker ind bag så der ikke er plads til den anden bil, jeg ved godt jeg er alt for tæt på den foran, men det plejer at få folk til at forsvinde, da de ikke vil have buler i deres bil. og især hvis jeg kan finde en lastbil.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Akehurst2 » 25. sep 2017, 07:51

cola skrev:Men ham der fulgte efter mig hjem for at brokke sig eller mig der stoppede motorvejen for at fortælle et kvindemenneske at min krog ikke var til hendes benzin forbrug, det er roadrage, og det ved jeg godt.
Stopper jeg op nu, nej... brokker jeg mig, JA.
Og jeg kan også sagtens finde på at stoppe en bil der blinker ad mig, for det er skisme ret så træls, især når jeg ikke gør andet forkert end at ville køre 80 på landevejen.


Hvordan stopper man motorvejen eller en anden bil på en landevej?
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf sigge » 25. sep 2017, 09:00

Jeg har aldrig været ude af bilen og konfrontere andre bilister, men jeg kan godt bande lidt af dem, mens jeg sidder trygt i min egen bil. Jeg har også et par gange "markeret" med bremselyset, når en anden bilist har kørt tæt op bag mig og blinket på motorvejen for at komme forbi, mens jeg var i gang med en overhaling af en længere række af biler. Hvis jeg kører op til (eller en smule over) den tilladte hastighed, bremser jeg altså ikke ned for at trække ind mellem lastbilerne, så du kan komme hurtigere frem Carl-smart-i-en-fart. Endnu dummere er det i morgenmyldretiden, hvor der er 37 biler foran mig, som kører nøjagtigt samme hastighed, der trækker jeg heller ikke ind - vil vedkommende så blinke sig frem gennem hele rækken eller hvad?
Nogle gange taler jeg også bare med de andre biler (og ikke så meget deres førere), jeg kan f.eks. godt finde på at heppe på den forankørende bil, når vi skal accelerere op i fart på en motorvejstilkørsel. "Kom så lille Golf! Du kan godt. Gang i hjulene, kom nuuu! Dygtiiig!" og den slags. :genert:

Jeg har overværet noget potentielt farlig roadrage en enkelt gang, men ikke selv været ude for det (ud over de blinkende lygter og lidt fagter). Jeg holdt som nr. 2 bil i et T-kryds, hvor vi begge skulle dreje til højre. Oversigtsforholdene var ikke 100% optimale, og bilen foran mig drejede ud lidt for tæt foran den bil, der kom kørende af vejen og var i fart. Jeg ventede og kørte ud bag dem begge. Den sidstnævnte bil valgte at vise sin irritation ved at køre helt op i bagklappen af den forankørende, og - da det blev muligt - overhale og køre ind helt tæt foran den anden (i en vinkel, så han var tæt på at snitte forskærmen på den anden bil) og bremse hårdt op. De undgik kun et sammenstød, fordi den første bil trak lidt ud i rabatten og var hurtig på bremsen. Spade altså. Heldigvis havde jeg selv lidt god afstand, så jeg kunne have nået at stoppe, hvis de var baldret ind i hinanden og rodet rundt på vejen foran mig.
1
You can't spell awesome without me.
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Goozilla » 25. sep 2017, 09:32

Dikus skrev:Jeg har så lidt road rage, at jeg ikke engang fatter alle jer, der bander i jeres egen bil. Jeg antager overordnet set, at folk gør deres bedste, men begår fejl. Herregud.

Jeg bliver irriteret, når folk kører for tæt på motorvejen, lastbiler kører for stærkt/uopmærksomt og ikke holder sig i egen bane. Men irritationen er nok mest dødsangst.


Fejl begår vi sgu alle og dem der påstår andet er i mine øjne til fare for sig selv. Jeg hidser mig heller ikke op, hvis nogen skulle overse noget eller lave en mindre brøler, da den slags kan ske.

Jeg kan derimod godt finde på at blive svært irriteret på folk, som fx insisterer på at køre i venstre vognbane, da de jo alligevel kører det tilladte og derfor bør der ikke være nogle overhalende. De der selvbestaltede politibetjente, der har hovedet under armen og i deres iver efter at ride deres kæphest i trafikken selv begår det ene lovbrud efter det andet.
Jeg kan ærlig talt også blive hidsig over folk, der bare koger rundt i midtersporet og slingrer lidt, fordi de lige skal rode med noget nede ved radioen eller fordi der lige kom en sms. Det er trafikalt dovenskab og vidner om, at man egentlig ikke tager det at køre en bil og trafikken seriøst. Det er den slags uopmærksomhed, der gør situationerne livsfarlige, når andre trafikanter ved et uheld kommer til at overse en anden eller lave en eller anden svipser, der normalt er et lovbrud, men som dog ville kunne håndteres uden problemer alligevel.
0
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf cola » 25. sep 2017, 14:23

Akehurst2 skrev:
cola skrev:Men ham der fulgte efter mig hjem for at brokke sig eller mig der stoppede motorvejen for at fortælle et kvindemenneske at min krog ikke var til hendes benzin forbrug, det er roadrage, og det ved jeg godt.
Stopper jeg op nu, nej... brokker jeg mig, JA.
Og jeg kan også sagtens finde på at stoppe en bil der blinker ad mig, for det er skisme ret så træls, især når jeg ikke gør andet forkert end at ville køre 80 på landevejen.


Hvordan stopper man motorvejen eller en anden bil på en landevej?

Man bremser... altså ikke hårdt, men sådan... langsomt og pludselig står man stille...
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Akehurst2 » 25. sep 2017, 14:37

cola skrev:
Akehurst2 skrev:
cola skrev:Men ham der fulgte efter mig hjem for at brokke sig eller mig der stoppede motorvejen for at fortælle et kvindemenneske at min krog ikke var til hendes benzin forbrug, det er roadrage, og det ved jeg godt.
Stopper jeg op nu, nej... brokker jeg mig, JA.
Og jeg kan også sagtens finde på at stoppe en bil der blinker ad mig, for det er skisme ret så træls, især når jeg ikke gør andet forkert end at ville køre 80 på landevejen.


Hvordan stopper man motorvejen eller en anden bil på en landevej?

Man bremser... altså ikke hårdt, men sådan... langsomt og pludselig står man stille...


Nu kører jeg ikke selv bil, så muligvis et dumt spørgsmål, men man må da ikke stoppe trafikken på den måde?!
1
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf cola » 25. sep 2017, 14:42

Akehurst2 skrev:
cola skrev:
Akehurst2 skrev:
cola skrev:Men ham der fulgte efter mig hjem for at brokke sig eller mig der stoppede motorvejen for at fortælle et kvindemenneske at min krog ikke var til hendes benzin forbrug, det er roadrage, og det ved jeg godt.
Stopper jeg op nu, nej... brokker jeg mig, JA.
Og jeg kan også sagtens finde på at stoppe en bil der blinker ad mig, for det er skisme ret så træls, især når jeg ikke gør andet forkert end at ville køre 80 på landevejen.


Hvordan stopper man motorvejen eller en anden bil på en landevej?

Man bremser... altså ikke hårdt, men sådan... langsomt og pludselig står man stille...


Nu kører jeg ikke selv bil, så muligvis et dumt spørgsmål, men man må da ikke stoppe trafikken på den måde?!

Nej det må man ikke, deraf overskriften roadrage... det er ting du ikke må i trafikken, som du gør fordi du er totalt gal i skralden og som jeg havde det bare har lyst til at smadre den andens bil... valgte dog bare at råbe af hende.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Mi55y » 28. sep 2017, 09:52

Ja! Eller, jeg holder det inde i min egen bil. Men folks køren-med-hovedet-under-armen er det eneste punkt i hverdagen, som virkelig kan få mig op i det røde felt! Jeg kunne dog aldrig finde på at agere på det og nedtoner det også så meget som muligt, når jeg har passagerer med. Dytter endda kun i farlige situationer som loven foreskriver - og hvis der går mere end 10 sek. før forankørende opdager grønt lys. Min egen teori er, at jeg bruger bilkørsel til at afreagere, så jeg resten af tiden er blid som et lam. Ah ok, når elektronikken driller, så bliver jeg også meget nemt frustreret...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf dgd2007 » 28. sep 2017, 10:01

Nej, men jeg kan huske for mange år siden efter en eller anden "situation", at modparten ved det det næste røde lys steg ud og kom hen og brølede: "Hvad fa'en laver du, dit bløde løg!"
Jeg kan slet ikke huske, hvad det drejede sig om, og jeg har temmelig sikkert været uenig i skyldspørgsmålet, men det var godt nok et fantastisk udtryk: "dit bløde løg!" :lol:
2
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf PaleSeptember » 29. sep 2017, 16:14

Studsgaard skrev:Meget aktuelt med denne tråd, så oplevede vi det idag. Og det var faktisk en pissefarlig situation.

Vi kommer i 2. Sporet på motorvejen, med ca 140 hvor vi overhaler en masse biler der kører med lidt mellemrum, men ikke så meget at vi kan trække ind uden at skulle bremse ned.
Langt bagfra kommer der en bil meget hurtig, der blinker meget med det lange lys, han vil selvfølgelig have os væk, men eftersom vi allerede kører lidt for hurtigt og der ikke er plads til at trække ind, så fortsætter vi forbi rækken af biler.
Ham bagved bliver ved med at blinke og kører meget tæt på, så min mand strejfer bremsepedalen, uden vi bremser (og ja vi ved godt at det må man ikke, men det er et forsøg på at sige "stop nu" til alt hans blinken og køren meget tæt på.)
Da der er plads trækker min mand ind i 1. Vognbane, men istedet for at køre forbi, trækker fyren ind direkte foran os, og træder voldsomt hård på bremsen.


Det har jeg også prøvet. Flere gange.

Jeg kører selv 150 km om dagen til og fra arbejde, og jeg kan godt blive MEGET irriteret over andre bilisters manglende evner til at køre ordentligt. Jeg hader, når folk ikke kører det de må, trods at der er masser af plads, ikke trækker ind til højre, ikke kører med konstant fart, så man skiftes til at overhale hinanden (jeg kører med fartpilot) osv. osv. Jeg har et par gange trådt hårdt på bremsen, når en idiot kører helt op i røven på mig og blinker med lygterne, trods at jeg er ved at overhale med 140 i timen. Den ene gang valgte idioten at overhale indenom (han nåede det kun lige akkurat og var tæt på at strejfe forenden af min bil, da han skulle ud mellem mig og den lastbil, der kørte i indersporet) og derefter kørte han ind foran mig og trådte hårdt på bremsen - jeg var heldigvis forberedt på, at han kunne finde på det.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Mangoness » 29. sep 2017, 16:22

PaleSeptember skrev:
Studsgaard skrev:Meget aktuelt med denne tråd, så oplevede vi det idag. Og det var faktisk en pissefarlig situation.

Vi kommer i 2. Sporet på motorvejen, med ca 140 hvor vi overhaler en masse biler der kører med lidt mellemrum, men ikke så meget at vi kan trække ind uden at skulle bremse ned.
Langt bagfra kommer der en bil meget hurtig, der blinker meget med det lange lys, han vil selvfølgelig have os væk, men eftersom vi allerede kører lidt for hurtigt og der ikke er plads til at trække ind, så fortsætter vi forbi rækken af biler.
Ham bagved bliver ved med at blinke og kører meget tæt på, så min mand strejfer bremsepedalen, uden vi bremser (og ja vi ved godt at det må man ikke, men det er et forsøg på at sige "stop nu" til alt hans blinken og køren meget tæt på.)
Da der er plads trækker min mand ind i 1. Vognbane, men istedet for at køre forbi, trækker fyren ind direkte foran os, og træder voldsomt hård på bremsen.


Det har jeg også prøvet. Flere gange.

Jeg kører selv 150 km om dagen til og fra arbejde, og jeg kan godt blive MEGET irriteret over andre bilisters manglende evner til at køre ordentligt. Jeg hader, når folk ikke kører det de må, trods at der er masser af plads, ikke trækker ind til højre, ikke kører med konstant fart, så man skiftes til at overhale hinanden (jeg kører med fartpilot) osv. osv. Jeg har et par gange trådt hårdt på bremsen, når en idiot kører helt op i røven på mig og blinker med lygterne, trods at jeg er ved at overhale med 140 i timen. Den ene gang valgte idioten at overhale indenom (han nåede det kun lige akkurat og var tæt på at strejfe forenden af min bil, da han skulle ud mellem mig og den lastbil, der kørte i indersporet) og derefter kørte han ind foran mig og trådte hårdt på bremsen - jeg var heldigvis forberedt på, at han kunne finde på det.


Folk lyder godt nok syge :8:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf Studsgaard » 29. sep 2017, 16:55

PaleSeptember skrev:
Studsgaard skrev:Meget aktuelt med denne tråd, så oplevede vi det idag. Og det var faktisk en pissefarlig situation.

Vi kommer i 2. Sporet på motorvejen, med ca 140 hvor vi overhaler en masse biler der kører med lidt mellemrum, men ikke så meget at vi kan trække ind uden at skulle bremse ned.
Langt bagfra kommer der en bil meget hurtig, der blinker meget med det lange lys, han vil selvfølgelig have os væk, men eftersom vi allerede kører lidt for hurtigt og der ikke er plads til at trække ind, så fortsætter vi forbi rækken af biler.
Ham bagved bliver ved med at blinke og kører meget tæt på, så min mand strejfer bremsepedalen, uden vi bremser (og ja vi ved godt at det må man ikke, men det er et forsøg på at sige "stop nu" til alt hans blinken og køren meget tæt på.)
Da der er plads trækker min mand ind i 1. Vognbane, men istedet for at køre forbi, trækker fyren ind direkte foran os, og træder voldsomt hård på bremsen.


Det har jeg også prøvet. Flere gange.

Jeg kører selv 150 km om dagen til og fra arbejde, og jeg kan godt blive MEGET irriteret over andre bilisters manglende evner til at køre ordentligt. Jeg hader, når folk ikke kører det de må, trods at der er masser af plads, ikke trækker ind til højre, ikke kører med konstant fart, så man skiftes til at overhale hinanden (jeg kører med fartpilot) osv. osv. Jeg har et par gange trådt hårdt på bremsen, når en idiot kører helt op i røven på mig og blinker med lygterne, trods at jeg er ved at overhale med 140 i timen. Den ene gang valgte idioten at overhale indenom (han nåede det kun lige akkurat og var tæt på at strejfe forenden af min bil, da han skulle ud mellem mig og den lastbil, der kørte i indersporet) og derefter kørte han ind foran mig og trådte hårdt på bremsen - jeg var heldigvis forberedt på, at han kunne finde på det.

Det kan jo virkelig blive helt vildt farligt. Hvis bare man lige blinker med øjnene det øjeblik de gær sådanne sindsyge ting.
1
acdc71
Permanent bortvist
Indlæg: 9
Tilmeldt: 26. sep 2017, 13:47
Kort karma: 1
Likede indlæg: 4

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf acdc71 » 30. sep 2017, 07:02

Alle herinde er åbenbart plaget af dårlige trafikanter omkring sig, men der er sjældent nogen der indrømmer at de kører dårligt?! Gad vide hvem de dårlige trafikanter egentlig er?? Findes de overhovedet?
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Har du roadrage ?

Indlægaf cola » 30. sep 2017, 12:30

acdc71 skrev:Alle herinde er åbenbart plaget af dårlige trafikanter omkring sig, men der er sjældent nogen der indrømmer at de kører dårligt?! Gad vide hvem de dårlige trafikanter egentlig er?? Findes de overhovedet?

Ingen herinde vil indrømme det, for hvis de gør så har de strakt en hel debat imod sig, og steningen kan begynde. Derfor er det svært at fortælle når jeg gør noget forkert, for jeg gider ikke den der store heksejagt der så blir bagefter, bare se på et uskyldigt... 140 ... hvor en anden flippede baglæns fordi vedkommende troede der var tale om et 110 stykke... og hvor mange herinde kan sige sig fra for ikke at have kørt 140 på et 110 stykke... jeg kan efter min nye bil... den køre max 120 :-)
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"