Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf Rapfisk » 28. jun 2017, 18:49

Det lyder som en god start!
0
Livslinjen: 70 201 201
Spoock
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13. okt 2015, 09:03
Kort karma: 9
Likede indlæg: 165

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf Spoock » 15. sep 2017, 06:39

Update: Bestod teori med flying colors og skal snart til køreprøve – har kun fire køretimer tilbage (inkl. et par ekstra). Min køretime igår gik desværre ikke særlig godt – kørte virkelig ikke godt. Håber det var en enlig svale og jeg kommer tilbage til et godt mønster, men frygter selvfølgelig køreprøven endnu mere nu. Er simpelthen nervøs for den allerede nu, selvom der er over en uge til jeg skal køre.

Andre der oplevede at have dårlige dage tæt på køreprøven og kom fint igen?
4
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf lillebjoern » 15. sep 2017, 08:13

Spoock skrev:Update: Bestod teori med flying colors og skal snart til køreprøve – har kun fire køretimer tilbage (inkl. et par ekstra). Min køretime igår gik desværre ikke særlig godt – kørte virkelig ikke godt. Håber det var en enlig svale og jeg kommer tilbage til et godt mønster, men frygter selvfølgelig køreprøven endnu mere nu. Er simpelthen nervøs for den allerede nu, selvom der er over en uge til jeg skal køre.

Andre der oplevede at have dårlige dage tæt på køreprøven og kom fint igen?


Ja, jeg var supernervøs op til min køreprøve og det kunne bestemt ses i min kørsel i dagene op til. Men man er bare nødt til at psyke sig selv ud af det, for ens sindstilstand påvirker altså ens kørsel en hel del. Jeg dumpede så den først prøve, men det var på baggrund af noget helt andet, som jeg i øvrigt også endte med at klage over. Køreprøven en måned efter bestod jeg med bravour, selvom jeg jo bare var endnu mere nervøs end til den første. Så det skal nok gå :gogo:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf didas » 15. sep 2017, 08:22

Spoock skrev:Update: Bestod teori med flying colors og skal snart til køreprøve – har kun fire køretimer tilbage (inkl. et par ekstra). Min køretime igår gik desværre ikke særlig godt – kørte virkelig ikke godt. Håber det var en enlig svale og jeg kommer tilbage til et godt mønster, men frygter selvfølgelig køreprøven endnu mere nu. Er simpelthen nervøs for den allerede nu, selvom der er over en uge til jeg skal køre.

Andre der oplevede at have dårlige dage tæt på køreprøven og kom fint igen?


Jeg havde på præcis samme måde, under de sidste køretimer følte jeg pludselig, jeg havde glemt alt, hvad jeg havde lært. Men så gik det helt fint til prøven :)
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Spoock
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13. okt 2015, 09:03
Kort karma: 9
Likede indlæg: 165

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf Spoock » 15. sep 2017, 09:56

Dejligt at høre, at man ikke er den eneste. Jeg både frygter og ser frem til næste køretime tirsdag, hvor man forhåbentlig kan finde rytmen igen.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf Rapfisk » 15. sep 2017, 11:25

Spoock skrev:Dejligt at høre, at man ikke er den eneste. Jeg både frygter og ser frem til næste køretime tirsdag, hvor man forhåbentlig kan finde rytmen igen.

Det er ligesom rigtig meget anden læring. To skridt frem, ét skridt tilbage. Det skal nok komme igen :)
0
Livslinjen: 70 201 201
Spoock
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13. okt 2015, 09:03
Kort karma: 9
Likede indlæg: 165

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf Spoock » 22. sep 2017, 06:21

Hej alle

Så har jeg kørt lidt mere og køreprøven rykker stadig tættere på. Jeg synes egentlig jeg kører fint og er ved at få godt styr på orienteringerne.

Min kørelærer påpeger to ting pt. Mine gearskift kan være lidt hårde, og jeg kører for meget på koblingen i sving. Jeg er så hamrende nervøs for at dumpe på disse ting. Nogen der har erfaringer med hvor meget motorsagkyndige går op i gearskift og måske lidt for meget brug af kobling? Jeg tænker at det jo ikke har indflydelse på sikkerheden og jeg vil jo i min egen bil hurtigt få rutinen ind.
0
Spoock
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13. okt 2015, 09:03
Kort karma: 9
Likede indlæg: 165

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf Spoock » 22. sep 2017, 06:21

Og tak for alle inputs - det er rart at kunne dele lidt og få inputs :)
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf Mi55y » 22. sep 2017, 08:25

Jeg fik også det gode råd at tale med mig selv under kørslen til køreprøven, så sagkyndig ved, at du er opmærksom, selvom tingene måske ikke sidder lige i skabet. Jeg havde f.eks. problemer med at komme ind til kantstenen ved højresving, så jeg gjorde opmærksom på det ved at sige noget i retning af: Så skal jeg jo lægge mig så langt til højre som muligt.

Og da en bagvedholdende dyttede af mig, fordi jeg holdte tilbage for grønt, da krydset ikke var frit, kommenterede jeg det med: Ja ja, krydset skal jo lige være frit først. Det gjorde også mig selv mere sikker at få sagt sådan noget højt i stedet for at overtænke det inden i mit hoved.
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Spoock
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13. okt 2015, 09:03
Kort karma: 9
Likede indlæg: 165

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf Spoock » 22. sep 2017, 08:50

Jeg ville ønske jeg bare kunne slappe af. Lige siden jeg har fået datoen har jeg været nervøs som jeg aldrig har været før. Jeg har haft søvnproblemer op til almindelige køretimer. Ved ikke hvorfor, for synes som sagt at jeg i det store hele kører godt og sikkert, og tror jeg bliver usikker på, hvor meget mine småfejl omkring kobling og gearskifte betyder. Og så er jeg selvfølgelig bare nervøs for en stor fejl og dumpet.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf Pandesteg » 22. sep 2017, 09:57

Spoock skrev:Jeg ville ønske jeg bare kunne slappe af. Lige siden jeg har fået datoen har jeg været nervøs som jeg aldrig har været før. Jeg har haft søvnproblemer op til almindelige køretimer. Ved ikke hvorfor, for synes som sagt at jeg i det store hele kører godt og sikkert, og tror jeg bliver usikker på, hvor meget mine småfejl omkring kobling og gearskifte betyder. Og så er jeg selvfølgelig bare nervøs for en stor fejl og dumpet.


Nu er det nogle år siden jeg tog kørekort, men altså, jeg gik i stå fordi jeg forsøgte at starte bilen i 3. gear og fuckede en parallelparkering helt op (den motorsagkyndige sagde dog, at der var for lidt plads til at starte med) og fik kommentaren "ja til sidst kørte du jo næsten helt hæderligt" - og jeg bestod ! Så tror ikke småting med kobling og gearskifte tæller vildt meget nedad.

Held og lykke. Kender desværre godt det med at være angst for køreprøve, jeg har aldrig været så nervøs i mit liv! Men det lyder jo til, at du er supergodt på vej til at bestå :gogo:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf lillebjoern » 22. sep 2017, 10:37

Spoock skrev:Hej alle

Så har jeg kørt lidt mere og køreprøven rykker stadig tættere på. Jeg synes egentlig jeg kører fint og er ved at få godt styr på orienteringerne.

Min kørelærer påpeger to ting pt. Mine gearskift kan være lidt hårde, og jeg kører for meget på koblingen i sving. Jeg er så hamrende nervøs for at dumpe på disse ting. Nogen der har erfaringer med hvor meget motorsagkyndige går op i gearskift og måske lidt for meget brug af kobling? Jeg tænker at det jo ikke har indflydelse på sikkerheden og jeg vil jo i min egen bil hurtigt få rutinen ind.


Men det er jo ikke ting, som overordnet påvirker din kørsel i trafikken og sikkerheden for andre - som du også selv nævner. Hvis du kender reglerne og kører ordentligt, er jeg sikker på, du nok skal bestå. Jeg tror de fleste køresagkyndige godt ved at det med gearskifte og kobling kommer efterhånden med erfaring, og det er jo også forskelligt alt efter hvilken bil, man kører i. Da jeg havde fået kørekort og første gang skulle køre i min daværende kærestes bil, kunne jeg slet ikke. Det koblingspunkt harmonerede bare ikke med, hvordan jeg syntes det burde :lol: Så der kørte jeg også rigtig meget på koblingen i starten, men det lærer man altså efterhånden. Et hårdt gearskifte og at køre på koblingen går jo "kun" udover den bil, du kører i, ikke andre trafikanter.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf dgd2007 » 22. sep 2017, 10:41

Spoock skrev:Jeg ville ønske jeg bare kunne slappe af. Lige siden jeg har fået datoen har jeg været nervøs som jeg aldrig har været før. Jeg har haft søvnproblemer op til almindelige køretimer. Ved ikke hvorfor, for synes som sagt at jeg i det store hele kører godt og sikkert, og tror jeg bliver usikker på, hvor meget mine småfejl omkring kobling og gearskifte betyder. Og så er jeg selvfølgelig bare nervøs for en stor fejl og dumpet.

Jeg var enormt selvsikker - og jeg dumpede :lol:
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27067

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf ajnaM » 22. sep 2017, 11:44

Spoock skrev:Update: Bestod teori med flying colors og skal snart til køreprøve – har kun fire køretimer tilbage (inkl. et par ekstra). Min køretime igår gik desværre ikke særlig godt – kørte virkelig ikke godt. Håber det var en enlig svale og jeg kommer tilbage til et godt mønster, men frygter selvfølgelig køreprøven endnu mere nu. Er simpelthen nervøs for den allerede nu, selvom der er over en uge til jeg skal køre.

Andre der oplevede at have dårlige dage tæt på køreprøven og kom fint igen?


Jeg var ved at køre en fodgænger ned, 2 minutter før jeg steg ud af bilen til min sidste køretime. Havde ikke set fodgængerfeltet, og min kørelærer måtte træde på bremsen. :genert: :P

Var til køreprøve dagen efter og bestod i første hug. Jeg havde flere fejl - blandt andet kørte jeg ud, hvor jeg burde have ventet, så bilen bagved måtte bremse, og jeg blev dyttet af. Men altså, politimanden mente, det var fint, jeg kørte friskt til, og jeg bestod altså.


(For god ordens skyld har jeg nu haft kørekortet i halvandet år, og jeg har ikke slået nogen ihjel endnu, hehe.)
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Spoock
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13. okt 2015, 09:03
Kort karma: 9
Likede indlæg: 165

Re: Mega nervøs - første køretime på onsdag!

Indlægaf Spoock » 24. sep 2017, 10:39

Tak for alle kommentarene. Jeg har snakket med en kørelærer min mor kender, som siger at jeg ikke skal tænke over hårde gearskift og at køre på koblingen i svingene. I teorien skal det selvfølgelig være i orden, men man skal generelt køre dårligt, hvis det skal trække ned og være dumpefaktor.

Det har været en ret dårlig weekend for mig - kan simpelthen ikke slippe min nervøsitet og sidder og tænker lige nu, at jeg slet ikke kan køre bil eller huske ting og sager. Forhåbentlig kommer det igen, det øjeblik jeg sidder i bilen igen. Det er simpelthen utroligt hvor nervøs man kan være for noget, som maksimalt kan have den konsekvens at man skal prøve igen.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"