1st World Problem.... Hvad er dit?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf computermus » 16. sep 2017, 14:39

Mani skrev:
computermus skrev:
Mani skrev:
computermus skrev:At min mor næsten går i panik , hvis hun ikke får en sms fra mig, når jeg er kommet på arbejde / kommet hjem. Selv i dag hvor hun har været afsetd på en lang tur sammen med min moster, og har besøgt gamle venner, så har hun været ved at panikke fordi jeg ikke sendte en sms. Min begrundelse har været at hun kunne jo ikke læse en sms, når hun kørte bil.

Sender du hende SMS hver dag både når du er kommet til arbejde og kommet hjem?

Det må jeg tilstå at ,ja, det gør jeg.
Min mor har, siden jeg var knapt 12 år gammel og blev kørt ned, altid haft svært ved ikke at vide hvor jeg var. En del af det ligger nok i at hun aldrig rigtig er kommet sig over at hun hørte mig skrige da jeg blev kørt ned.
Hvis hun taler om den dag , i dag, så er det tydeligt at hun stadigvæk er påvirket af det. Hun kan stadigvæk tale om hvordan ambulancefolkene, var bekymrede for om jeg havde indre blødninger, fordi jeg blødte ud af munden. Det viste sig at være fordi jeg havde bidt mig i tungen.
Så for mig er det en underlig følelse at gå med, når jeg på den ene side gerne vil undgå at hun bekymrer sig, og på den anden side lidt tænker " Mor, for pokker , jeg er voksen, giv nu slip på ".
Og så samtidig på den anden side , tit har brug for hendes støtte og opbakning.
Jeg kan ikke rigtig forklare det bedre, selvom det sikkert lyder mærkeligt.

Altså, det kommer jo ikke mig ved, men jeg synes hun burde få noget hjælp til at takle det. For på den her måde må det da være super hårdt for jer begge to :ae:

Ja, man kan vel godt sige at det er lidt hårdt, men det er først nu , hvor jeg tænker over det, at det kan føles hårdt. Meget af det ligger helt sikkert i at det er blevet en vane for mig lige at sende den der daglige besked.
Vi bor ikke særlig langt fra hinanden, og det der mere er begyndt at gå mig lidt på, er at hun straks kommer styrtende , hvis hun har haft ringet og jeg så ikke har taget telefonen , næsten som om hun forventer at der er sket noget.
For det meste er det så fordi telefonen enten har ligget til opladning eller jeg tilfældigvis lige har været i kælderen for at sætte vasketøj over , eller har været inde ved en nabo.
Når jeg sådan rigtig tænker efter, så har jeg faktisk mere eller mindre altid ( fra jeg var ca. 10 år, og min mor købte eget hus, som jo er ved at være 35 år siden) givet besked om hvor jeg var, og ca. hvornår jeg kom hjem.
Jeg kunne allerede som ret lille ( omkring de 8 år) , mærke at hvis hun ikke rigtig vidste hvor jeg var , så blev hun nervøs / bekymret og så har jeg gjort hvad jeg kunne for ikke at gøre hende bekymret og nervøs.
Mange gange kunne det også udmønte sig i at hun så blev vred, og det har jeg aldrig kunnet lide, og derfor forsøgt at undgå det mest muligt.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf cola » 17. sep 2017, 05:58

Jeg har været syg hele ugen, med en fin forkølelse, med dertil hørende snot der nu har sat sig i lungeregionen... i hvert fald lyder jeg nu som en storyger der forsøger at kaste sine lunger op... hostesaft er i gang, men det gør skide ondt.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Mangoness » 17. sep 2017, 11:35

Jeg er ved at blive forkølet :whine:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Mani » 17. sep 2017, 13:21

Jeg har ikke lært at strikke & læse på samme tid :sur:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Tricolette » 17. sep 2017, 18:08

Har drukket en flaske hvidvin, bare med mig selv søndag aften... Måske ikke helt smart... :banan: :panik: :wacko: :banan:
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf sigge » 18. sep 2017, 13:16

Min kollega havde lækkert franskbrød fra den gode bager med til formiddagskaffen i dag, men da jeg kom ud i køkkenet, var der ikke mere smør. Så kan det jo bare være ligemeget. :whine:
3
You can't spell awesome without me.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Akehurst2 » 18. sep 2017, 13:18

cola skrev:Jeg har været syg hele ugen, med en fin forkølelse, med dertil hørende snot der nu har sat sig i lungeregionen... i hvert fald lyder jeg nu som en storyger der forsøger at kaste sine lunger op... hostesaft er i gang, men det gør skide ondt.


Det er da et helt reelt problem og ikke spor 1st world. God bedring!
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 18. sep 2017, 13:21

Jeg skal i supermarkedet for at købe ind til madpakke i morgen ... Jeg kan slet ikke overskue det, vil bare sidde hjemme under dynen og lave ingenting (well udover at se trashy tv-shows, selvom jeg ikke engang er nået til at tænde fjernsynet endnu!)..
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Tata » 19. sep 2017, 09:44

Jeg har fået sådan en japansk lygte (plante), men aner ikke, hvor jeg skal plante den ? Det er sådan en plante der er ret flot det rigtige sted, men også det modsatte det forkerte sted ...
0
Timian :lun:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. sep 2017, 15:31

Når man er ved at komme op at skændes med sin mor om valg af champagneskåle, og om hvorvidt cocktailglas og champagneskåle er det samme (NEJ!).
7
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1740
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Ondemand » 23. sep 2017, 15:33

Jeg er sulten men kan ikke beslutte mig til om det skal være room service, eller om jeg skal bevæge mig ned i restauranten :genert:
3
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3219

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf klumphen » 23. sep 2017, 16:51

Jeg mangler noget at glæde mig til.
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Allmost_Famous » 23. sep 2017, 19:06

Jeg har bagt for meget kage. Jeg kan ikke spise mere, og jeg har ikke umiddelbart plads i fryseren.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Mamaseraptor
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1429

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Mamaseraptor » 24. sep 2017, 13:17

Jeg har inviteret min søde eks svigerdatter på kaffe, jeg savner hende.
Jeg har så lige glemt at sønikke kommer for at aflevere bilen som han har lånt i weekenden og de har ikke set hinanden siden de flyttede fra hinanden sidst i juni.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf sigge » 26. sep 2017, 09:55

Jeg er rigtigt glad for mit Daniel Wellington ur, og jeg synes, det er flot. Det irriterer mig bare, at jeg har to kolleger (en mand og en kvinde), der har et (næsten eller helt) magen til. Heldigvis opholder vi os på hvert sit kontor til daglig, så vi ikke skal gå og være ur-veninder hver dag.
2
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"